LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post bezorging van Douwe Egberts

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maria60
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2013 20:14

Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Maria60 »

Dit is ons overkomen en wie is er nu verantwoordelijk....
In December ging mijn man onze in Breda studerende dochter naar de Douwe Egberts winkel in Breda om een servies te halen waarvoor we hard punten gespaard en verzameld hadden.
Het servies was niet voorradig maar zou via de post naar haar worden gestuurd.
Tijdens de kerstvakantie was onze dochter bij ons thuis in Naaldwijk toen de post bij haar aan de deur kwam.
Er lag kaartje dat zij nog een keer zouden komen en nog een kaartje dat het pakket bij de buren was afgegeven.
Men had in de winkel verzekerd dat dit niet zou gebeuren, als ze er bij de 2e keer niet was, moest zij het bij de post komen ophalen.
Ondertussen verhuist de buurman, zonder ook maar een briefje bij onze dochter in de bus te doen.
Als onze dochter weer in Breda komt en de kaartjes van Post.nl vindt is er geen buurman meer .
Deze is vertrokken met het servies van DE voor onze dochter.
PostNl gebeld, daar zegt men, niets te kunnen doen, het is ons probleem.
Contact met DE, die gingen het uitzoeken.
Na ruim 1 maand en veel telefoontjes en mis communicatie aldaar, is het servies nog steeds niet terecht en eet de vroegere buurman van mijn dochter vast “smakelijk” van hun onterecht verkregen nieuwe servies.
Via de woningbouw heb ik de naam en adres van de exbuurman achterhaald en heeft onze dochter dit doorgegeven aan DE.
waarop het volgende mailtje naar haar kwam:

Geachte mevrouw de Haan,

Naar aanleiding van ons onderzoek bij PostNL naar de status van uw pakket kunnen wij u melden dat het pakket is afgeleverd bij uw buren op nummer 13A. Deze mensen zijn verhuisd naar de ...... in Breda, zoals u zelf aangeeft.

Wij willen u verzoeken navraag te doen bij deze mensen, om zo uw pakket in ontvangst te kunnen nemen. Wij hebben uw pakket niet retour ontvangen.

Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Nicolien de Leeuw

Klantenservice S&H namens Douwe Egberts & Meer
Wij vinden dit geen correcte manier van afhandelen want volgens ons, is DE de verantwoordelijk voor de aflevering van het pakket.
Wat kunnen wij nu nog doen om dit goed te krijgen?
wie geeft ons advies...

Vr.Groet.
R de Haan

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maria60 schreef:Dit is ons overkomen en wie is er nu verantwoordelijk....
In December ging mijn man onze in Breda studerende dochter naar de Douwe Egberts winkel in Breda om een servies te halen waarvoor we hard punten gespaard en verzameld hadden.
Het servies was niet voorradig maar zou via de post naar haar worden gestuurd.
Tijdens de kerstvakantie was onze dochter bij ons thuis in Naaldwijk toen de post bij haar aan de deur kwam.
Er lag kaartje dat zij nog een keer zouden komen en nog een kaartje dat het pakket bij de buren was afgegeven.
Men had in de winkel verzekerd dat dit niet zou gebeuren, als ze er bij de 2e keer niet was, moest zij het bij de post komen ophalen.
Ondertussen verhuist de buurman, zonder ook maar een briefje bij onze dochter in de bus te doen.
Als onze dochter weer in Breda komt en de kaartjes van Post.nl vindt is er geen buurman meer .
Deze is vertrokken met het servies van DE voor onze dochter.
PostNl gebeld, daar zegt men, niets te kunnen doen, het is ons probleem.
Contact met DE, die gingen het uitzoeken.
Na ruim 1 maand en veel telefoontjes en mis communicatie aldaar, is het servies nog steeds niet terecht en eet de vroegere buurman van mijn dochter vast “smakelijk” van hun onterecht verkregen nieuwe servies.
Via de woningbouw heb ik de naam en adres van de exbuurman achterhaald en heeft onze dochter dit doorgegeven aan DE.
waarop het volgende mailtje naar haar kwam:

Geachte mevrouw de Haan,

Naar aanleiding van ons onderzoek bij PostNL naar de status van uw pakket kunnen wij u melden dat het pakket is afgeleverd bij uw buren op nummer 13A. Deze mensen zijn verhuisd naar de ...... in Breda, zoals u zelf aangeeft.

Wij willen u verzoeken navraag te doen bij deze mensen, om zo uw pakket in ontvangst te kunnen nemen. Wij hebben uw pakket niet retour ontvangen.

Wij bieden onze welgemeende excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Nicolien de Leeuw

Klantenservice S&H namens Douwe Egberts & Meer
Wij vinden dit geen correcte manier van afhandelen want volgens ons, is DE de verantwoordelijk voor de aflevering van het pakket.
Wat kunnen wij nu nog doen om dit goed te krijgen?
wie geeft ons advies...

Vr.Groet.
R de Haan

Als DE heeft aangegeven dat het niet bij de buren bezorgd zal worden is het nu vreemd
dat zij zich terug trekken en het in jou schoenen schuiven.

Hoop dat er iemand hier is voor je die je (wettelijk) advies kan geven hierin.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door berndv »

Een wat oudere quote, maar niet verouderd:
MAXIEM schreef:@@@

Volgens de wet (ziet het BW7) is de verzender/verkoper verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het goed. Als een pakket dus niet aankomt, is dat niet het probleem van de ontvanger/de koper, maar het probleem van de verkoper/verzender. In feite dient dus de verkoper het produkt dan nogmaals te versturen óf als hij dat niet wil of kan, de aankoopsom binnen 30 kalenderdagen terug te storten op de rekening van de koper.
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7/9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!

Maxiem.

Maria60
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2013 20:14

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Maria60 »

Hartelijk dank voor de reactie's.
Nu is het voor ons ook duidelijk, ik dacht al wel dat DE de verantwoordelijke is en het is inderdaad vreemd dat ze het nu weer op ons afschuiven.
Dit heb ik ook terug gemaild en is het afwachten dat er verder gebeurd.
Je voelt je echt machteloos in deze.
groet Ria

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Rim69 »

Rosse Marijntje schreef: Maxiem was iemand die zeer nuttige tips had maar door toedoen van witte angora, ciske en nevermind gebanned is. Zeer onterecht omdat Maxiem WEL iets toevoegde aan dit forum in tegenstelling tot de andere genoemde personen.
Wel vreemd dat hij dan bij Kassa ook een ban heeft. Daar inmiddels wel weer post tot ergernis van velen die hem graag weer zien verdwijnen. Ik denk toch eerder dat hij die ban aan zichzelf te danken heeft.

On-topic: Je kan natuurlijk aangifte doen tegen die buurman wegens diefstal.

stofzuigertje

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee, alleen bij dit adres bezorgen op het pakket is mogelijk.
Dan mag je het niet afgeven, enkele dubieuze buren is mogelijk.

Dus die afspraak moet DE op het Pakket zetten.
Verder is traag leveren en de kans dat iemand dan niet thuis is groter.
Wel blijft een pakket langer op het postkantoor staan en bij niet afhalen retour.

En wat Read / Maxiem betreft, de Nr 1 van Kassa hier een Ban geven, hoe dom kun je zijn?
Lees eens op www.kassa.vara.nl hoe ze daar over hem denken....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

DE is hier voor de volle 100% verantwoordelijk. Laat je dus niet afpoeieren. DE had de zending aangetekend moeten verzenden met op de doos de vermelding "Alleen Huisadres". Op die manier is het de pakketchauffeur verboden bij de buren af te leveren. Dat is een vaste regel.

Zie https://www.google.com/search?q=%22alle ... lr=lang_nl

Maar dat is allemaal niet belangrijk, want het probleem van DE.

Maria60
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2013 20:14

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Maria60 »

Het is goed om te vermelden, nadat ik bij DE gemeld had, dit hele verhaal op het forum van Radar heb gezet en een aantal reactie's in de mail had gekopieerd, DE ineens over de brug kwam met het opnieuw verzenden van het pakket.
Helaas zijn ze nog niet zo slim om de bezorging na 18u te laten doen....
(wel met een track&trace nummer)
Gevolg is dat het nu wordt bezorgd als mijn dochter (misschien) nog niet terug is van haar school.
We wachten met spanning af. Wordt vervolgd.
Ria

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Toch snap ik het nog niet helemaal.
Als ik een brief naar iemand verstuur en die komt niet aan, dan ben ik toch niet verantwoordelijk maar de postbezorging? Of is dat met een pakketje anders?

Maria60
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2013 20:14

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Maria60 »

Geen idee ik blijf het ook vreemd vinden dat niet de post maar de afzender verantwoordelijk is.
In elk geval is het met pakketpost dus wel zo.

Maar ik kan melden dat het pakket in goede orde door onze dochter is ontvangen.
Zij is nu super blij.
Groet Ria

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Fijn te horen :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Post bezorging van Douwe Egberts

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maria60 schreef:Geen idee ik blijf het ook vreemd vinden dat niet de post maar de afzender verantwoordelijk is.
In elk geval is het met pakketpost dus wel zo.

Maar ik kan melden dat het pakket in goede orde door onze dochter is ontvangen.
Zij is nu super blij.
Groet Ria
Fijn om te horen dat het toch nog opgelost is en je dochter er blij mee is.

Gesloten