LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen voor een foute advertentie?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Ik heb voor mijn bedrijfje een advertentie geplaatst in een lokaal krantje. Het materiaal voor de advertentie heb ik zelf aangeleverd en kreeg toen te horen dat het prima was.
Toen ik de het krantje met de advertentie onder ogen kreeg, zag ik dat de advertentie veranderd was in opstelling, zonder dat dit met mij is overlegd. Ook stond er een enorme taalfout in mijn bedrijfsnaam. Ik heb hierover direct gemaild met de uitgever van het krantje, maar hierop geen reactie gehad. Vandaag, 2 maanden na dato krijg ik een mail terug dat ze me willen tegemoet komen met 50% korting op een nieuwe advertentie, maar geen tegemoetkoming op de foute advertentie.

Een nieuwe advertentie wil en hoef ik niet, maar hoe zit het met de kosten voor de verprutste advertentie? Moet ik deze advertentie betalen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet volledig. Het is redelijk om een deel in mindering te brengen. Wees daarbij redelijk, maak het bedrag over en stel de krant in kennis dat ze het daarmee moeten doen.

Wanneer ze daar niet mee akkoord gaan zal je wel moeten aantonen dat jij het materiaal goed hebt aangeleverd.

Dofolo
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:21

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door Dofolo »

crazyme schreef:Niet volledig. Het is redelijk om een deel in mindering te brengen. Wees daarbij redelijk, maak het bedrag over en stel de krant in kennis dat ze het daarmee moeten doen.

Wanneer ze daar niet mee akkoord gaan zal je wel moeten aantonen dat jij het materiaal goed hebt aangeleverd.
Natuurlijk niet. TS ging een deal aan om advertentie A te plaatsen, niet aangepaste versie B.

De krant komt zijn beloftes niet na; nb. eea kan in de algemene voorwaarden staan van de krant.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door tenormin »

Slechte service van het lokale krantje. Ze hadden in de volgende editie alsnog de goede advertentie kosteloos moeten publiceren. Heel simpel. Tenminste, als u het goed heeft afgeleverd. En daar ga ik van uit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:Slechte service van het lokale krantje. Ze hadden in de volgende editie alsnog de goede advertentie kosteloos moeten publiceren. Heel simpel. Tenminste, als u het goed heeft afgeleverd. En daar ga ik van uit.
Dat is gebruikelijk. We zijn echter twee maanden later en dan kan ik mij voorstellen dat de herplaatsing niet meer nodig is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat is gebruikelijk. We zijn echter twee maanden later en dan kan ik mij voorstellen dat de herplaatsing niet meer nodig is.
Dan had de TS wat adequater moeten reageren want het is gewoon gebruikelijk dat het gratis in de volgende editie komt. Alleen maar een mailtje sturen en een afwachtende TS, dat begrijp ik dan weer niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dofolo schreef: De krant komt zijn beloftes niet na; nb. eea kan in de algemene voorwaarden staan van de krant.
En dan wel de juiste algemene voorwaarden er bij pakken: niet die voor consumenten maar voor zakelijke klanten. Daar kan verschil in zitten.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Het ging om een advertentie in een special over de branche, waarin ik werkzaam ben. Dit was dus een eenmalige oplage.
Vandaar ook dat ik niet nog eens heb gemaild.
De fout zat in mijn website-naam.

dz70
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2014 10:58

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door dz70 »

Ik heb dit ook eens gehad met een plaatselijk krantje. Toen werd mijn advertentie die ik had ingezonden helemaal niet geplaatst, maar hadden zij er zo'n simpel tekstje van gemaakt.
Hier ben ik niet akkoord mee gegaan en heb de factuur niet betaald. Als zij niet plaatsen wat jij stuurt, dan houden zij zich toch ook niet aan de afspraak. Na een herinnering en nogmaals een mail is de factuur gecrediteerd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inderdaad gewoon niet betalen. Je hebt niet gekregen wat is afgesproken en aangezien ze niet alsnog kunnen leveren is het contract daarmee ontbonden. Wel even netjes melden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
Dofolo schreef: De krant komt zijn beloftes niet na; nb. eea kan in de algemene voorwaarden staan van de krant.
En dan wel de juiste algemene voorwaarden er bij pakken: niet die voor consumenten maar voor zakelijke klanten. Daar kan verschil in zitten.
Dat is nog maar de vraag. Hier kan zomaar sprake zijn van de reflexwerking van het consumenten recht. Bovendien is het de vraag of de krant verschillende voorwaarden hanteert.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: betalen voor een foute advertentie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik acht de kans daarop heel erg klein. Dat is een kwestie van zoeken naar uitspraken van de Hoge Raad over reflexwerking. Er kan ook gezocht worden bij blog.iusmentis.com. Ik meen dat daar ook het een en ander over dit onderwerp is geschreven.

Gesloten