Ervaringen met Catawiki

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Goh, ik zou ook nooit een auto kopen zonder hem gezien te hebben en ook niet gauw voordat ik er in gereden heb.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ik zou ook geen contract tekenen als ik niet weet wat daar in staat.

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door j.van bunt »

Catawiki was toen ze net begonnen een leuk medium, nu ze zo groot zijn worden ze helaas arrogant.
Veel aankoop- en verkoopvoorwaarden zijn gewijzigd, hier zijn zowel verkoper als koper vaak de dupe van.
Voor hun is het een win win situatie , zij pakken altijd hun provisie , ook als er een conflict ontstaat tussen koper en verkoper.
Vooral kopers die bieden en achteraf niet betalen/afnemen is een groot probleem, zijn beschermd door de wet "koop op afstand" waardoor ze gewoon kunnen afzien van een koop na bedenktijd.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat je via een reguliere weg niet verkocht krijgt, gaat via veilingen. Auto's die te slecht zijn voor de handel komen o.a. hier op terecht. En dan gek vinden dat je bedonderd wordt. Je vraagt er ook gewoon om.
Voor de rest, kijk naar wat je koopt. Of het namaak is of niet, je koopt altijd met je volle verstand. Of je bent volledig verstandig en koopt het niet.

Benniegak
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2017 12:03

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Benniegak »

kijk wel eens om een mooi kwaliteits horloge, IWC, Tag Heur, Ulysse Nardin, Breitling op catawiki.
wat me dan opvalt is dat veel horloges die worden aangeboden zonder fabrieks (echtheid) certificaat zijn maar met een zgn getekend certificaat van de betreffende verkooppartij, in deze de zgn horlogemeesters (?)
Vraag me dan af; hoe en waar kopen ze deze horloges in en als je ze regulier inkoopt zit er toch normaliter een echtheidscertificaat van de fabrikant bij, toch?
conclusie; NEP horloges (je moet al een expert zijn om nep van echt te onderscheiden) en daar doet Catawiki en ook BVA aan mee

Ajda__
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2018 06:46
Locatie: The Hague
Contacteer:

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Ajda__ »

Als verkoper van eerste kavel ben ik totaal niet tevreden met de werkwijze van Catawiki en de merkwaardige gebruikersvoorwaarden. Die overigens door Catawiki zelf niet worden nageleefd..

geenveilingvoormijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2018 22:34

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door geenveilingvoormijn »

Mijn ervaring mat Catawiki zijn bijzonder slecht.
Ik wijk er niet te veel over uit.
het is hun gewoon te doen om veel geld te verdienen wat ik snap.
maar dan niet over de rug van verkoper en die is niet mis.
en weten het probleem iedere keer dicht te spijkeren met hun mooie praatjes.
alleen komen ze hun eigen regels niet na.
maar als verkoper en koper heb ik zware slechte ervaring ,hopelijk elders het volledige verhaal te lezen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Radar »

Topics samengevoegd door moderatie.

vincentw
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2018 18:44

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door vincentw »

ervaring met catawiki.

Ik win horloge op veiling, horloge wordt uit frankrijk opgestuurd en blijkt fals te zijn. De dealer geeft een bevestinging dat het om een nep exemplaar gaat. Catawiki neemt hier geen genoegen mee en wil een video van het horloge zodat de veiling meester het kan beoordelen. Er komt een raport van de fabrikant uit zwitserland met alle punten die aantonen dat dit horloge nep it. Zij nemen hier geen genoegen mee. Wij laten video maken en ze geven toe dat het om een nep exemplaar gaat. ZIj melde dat ik het terug kan sturen waarna ik mijn geld terug zou krijgen. ZIj vroegen mij dus om een illegale handleing te verichten want het is dit item mocht niet verkocht worden nog verzonden worden naar nederland. IK heb aangegeven dat het horloge opgehaald kan worden bij de douane in HVH. Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gekregen en vroeg catawiki een om aan de verkoper een vergoeding te vragen voor alle problemen en kosten. Catawiki heeft aangegen dat ze de verkoper niet kunnen dwingen dit te betalen maar in de tussen tijd gaat de verkoper gewoon door met het verkopen op catawiki en laat Catawiki het niet toe dat ik een review schrijft. ZIj zeggen dat de verkoper niet wist dat het horloge nep was. Uitgelegd dat dit niet uitmaakt omdat iemand die iets verstuur en verhandeled verplicht is onderzoek te doen naar echtheid en made in japan in een zwitersklok is toch niet over het hoofd te zien.. het antwoord van catawiki is...

Please know that we have taken your comments and noted them for this seller, therefore repeatedly selling fraudulent items will be flagged-up on our system and we will take action on this if necessary.

Dus eigenlijk mag ieder 1x fraude plegen via hun plaform en daarna niet meer.

het is een top platform, goede site, ze staan me altijd te vriendelijk te woord regageren snel ...maar er klopt hier iets niet.....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Betaal altijd met creditcard. Je hoeft de strijd met Catawiki dan niet aan te gaan maar schakel je creditcardmaatschappij in. Veilingmeester is een lege huls.


Rare enamelled Michelin plate - bicycle tires


Kavelnummer 18120303

https://veiling.catawiki.nl/kavels/1812 ... ycle-tires

Het bedrijfsarchief van Michelin zal bevestigen dat dit emaille bord nep is. De afbeelding komt van een blikken Michelin bord van circa 1910 (gelithografeerd blik, firma De Andreis, Marseille). De veilingmeester weet er van. Een leek zal aannemen dat het een echt oud bord is. Ervaren verzamelaars weten wel beter.... Deze nieuwe emaille nepborden worden bewerkt met chemicaliën om ze oud te doen lijken.

EdwinL
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 14:02

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door EdwinL »

Ik heb reeds vele jaren gekocht en verkocht via Catawiki.nl en helaas moet ik zeggen dat de waarschuwing van het consumentprogramma Radar helaas de waarheid is. Ik had een kavel gewonnen en de gitaar van bijna 5.000 euro direct betaald. De verkoper wilde echter de kavel niet leveren, waardoor ik genoodzaakt was vele mails Catawiki te sturen met het verzoek zowel het geld te blokkeren en mij schriftelijk dit te bevestigen. Pas na bijna 6 weken kwam de eerste inhoudelijke reactie, nadat mijn bank weken eerder het geld had geblokkeerd, die maar slechts beperkt antwoord gaf op mijn vragen. Gelukkig had ik de betaling gedaan via mijn creditcard gedaan, waardoor mijn ING bank direct goed heeft gehandeld. Ik heb even overwogen de tenenkrommende reactie van Catawiki.com te publiceren. Een wijze les dat Catawiki slechts een platvorm is en bij problemen niet is ingericht om adequaat te handelen, waardoor de koper aanzienlijke financiële risico’s loopt.

Daasde
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jul 2018 15:05

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Daasde »

Ik wilde een review geven aan Horlogemeesters via Catawiki.
Kreeg een link maar ik kom op een lijst van beoordelingen aan Horlogemeesters.
Maar hoe krijg ikzelf de mogelijkheid om mijn review te geven.

Malemure
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2018 23:02

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Malemure »

In jullie 2018 heb ik een horloge veiling mee gedaan en gewonnen bij deze veilingsite benaamd CATAWIKI.
Ik heb de site zo veel mogelijk onderzocht. Zelf beweren ze dat ze heel zorgvuldig naar de kavels kijken en de echtheid daarvaan van de aangeboden horloge’s. Dat ze veiling meesters en deskundigen hierover beschikken.
NIKS VAN WAAR. Niet geloven en niet er op in gaan.
WANT;
Helaas krijg ik de harloge zonder certificaten, zonder originele doos en geen echte lederen band van het merk.
Toen ik aankaarte dat er bijna alles ontbrak. Vroegen ze mij of ik dat kan bewijzen.
Toen ben ik naar een erkende juwelier geweest. Hij bevestigde dat er geen originele doos met certificaten en geen originele lederen band aanwezig was. Ik heb dat bewijs stuk naar deze malafide site gestuurd.
Na 4 maanden sturden ze een mail naar mij dat mij heel erg boos en teleurstelling bracht met de inhoud van “ dat ze niet verantwoordelijk waren van de geleden schade.”
330 euro heeft mij deze horloge gekost bij dat veiligsite, benaamd CATAWIKI. Omdat ik deze niet wilde in mijn bezit hebben zonder bijhorende (certificaat, doos en een echte lederen band) heb ik met moeite, voor 150 euro verkocht.
Verlies van 180 euro.
ZEER SLECHTE SITE benaamd CATAWIKI.
Zeer slecht bereikbaar en zeer slecht klant tevredenheid. Ze helpen op deze manier echt naar de oplichters ondertussen hij blij zij blij situatie.
BLIJF AUB AF CAN DEZE catawiki SITE.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor zoiets hebben we juweliers.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u moet iemand anders laten verklaren dat er geen doos bijzat? Wonderlijke bedoening.

sake1987

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
25 okt 2018 16:00
Dus u moet iemand anders laten verklaren dat er geen doos bijzat? Wonderlijke bedoening.
Ja hoe kan een juwelier nu verklaren dat de doos en certificaten er niet bij zaten ? Alleen die leren band kan deze bevestigen.
Ik geloof best dat u dit niet hebt ontvangen, maar stond dit niet bij de beschrijving ?
Heb laatst zelf een horloge via CATAWIKI gekocht maar hier stond bij dat alles compleet werd geleverd.
Op zich is CATAWIKI te vertrouwen maar je moet niet klakkeloos bieden, maar goed lezen, goed kijken en goed controleren voor je bieding doet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

Malemure schreef:
24 okt 2018 23:33
Toen ben ik naar een erkende juwelier geweest. Hij bevestigde dat er geen originele doos met certificaten en geen originele lederen band aanwezig was. Ik heb dat bewijs stuk naar deze malafide site gestuurd.
:mrgreen: dit vormt natuurlijk op geen enkele manier bewijs :mrgreen:

tarzanhond
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2018 10:27

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door tarzanhond »

https://ictrecht.nl/2017/06/22/online-v ... htspunten/

Als je wijs ben blijf je weg van dit soort veilingen.

De commissie is voor hun de problemen voor jou.

Het is gewoon een veredelde mp maar wel met een winnaar.
Mag u raden wie dat is want de commissie die ze vangen is altijd kassa met op zonder tevreden koper of verkoper.

En veilingmeester en notaris en deskundigen, u geloof het zelf toch ook niet hoop ik.

Want fraude, bedrog, het is zo gemakkelijk mogelijk doordat er geen echte artikelen aan te raken zijn, geen fysieke mogelijkheid tot inspectie, geen klachtencommissie, en dus bij een geschil je het per mail mag afdoen.

De beste koop is nog altijd, ga kijken, controleer het, laat desnoods een echte deskundige er naar kijken, dan weet u wat u koopt en kan u een keus maken die weloverwogen is.

Maar al die online veilingen is gokken op de goedheid en eerlijkheid van de verkoper of koper, nu we hoeven natuurlijk niet ver te zoeken om te weten dat dit niet altijd op gaat.

Want u zal niet de eerste die een postpakket ontvangt met een baksteen als koper of verkoper bij retour en dan verder het mag uitzoeken.

Ik heb na een keer mijn neus te hebben gestoten besloten ook al wil het nog zo graag hebben dat ik het alleen koop als ik het uitgebreid kan testen en zien.

Want zelfs toen ik het ophaalde was het aan de deur betalen en wegwezen en dan thuis komende tot de conclusie komen dat er gebreken aan zaten.

Een goede verkoper heeft daar geen bezwaar tegen lijkt me en uitvluchten van ik overhandig het je wel op het station of wat dan ook moeten alle bellen laten overgaan.
Er zijn gelukkig nog een heleboel eerlijke mensen maar op internet komen vele oneerlijke mensen boven omdat de gelegenheid vol aanwezig is om anderen te besodemieteren en de pakkans eigenlijk nihil is en ze in 9 van de 10 keer er mee weg komen.

De aanbiedingssite geen enkele noodzaak hebben om malafide verkopers en kopers te weren omdat dit gelijk hun verdienmodel aantast.

Ik zal zo zeggen bezin voor je bezin voordat je de knop indrukt.

Florisrimpen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2019 17:09
Contacteer:

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Florisrimpen »

Helaas werkt de link niet

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deze link, bedoelt u?
Bij mij werkt die feilloos.

Plaats reactie