LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen BSN van mijn eerste man in Basisregistratie Personen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
m.d.v.
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2017 14:19

Geen BSN van mijn eerste man in Basisregistratie Personen

Ongelezen bericht door m.d.v. »

Als je bent ingelogd op de site van Mijn Overheid, zijn bij Basisregistratie Personen de gegevens van je familie te zien, ook het BSN van (ex)partners en kinderen. Bij de gegevens van mijn overleden dochter staat geen BSN, evenmin als bij die van mijn eerste man. Moet ik hieruit opmaken dat ook hij niet meer in leven is?

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen BSN van mijn eerste man in Basisregistratie Personen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hij staat in elk geval niet in de BRP, de basisregistratie voor personen.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen BSN van mijn eerste man in Basisregistratie Personen

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is een ex-partner, dus geen familie meer. Als je alimentatie moet betalen of krijgt zul je aan de BD zijn BSN moeten doorgeven, en dan is het wel handig als je over die gegevens beschikt. Maar als je er niks meer mee van doen hebt? Dan weet ik niet of je zijn BSN te zien krijgt, in leven of niet.

Waarom wil je dat BSN eigenlijk hebben? Kennelijk is er geen alimentatieverplichting meer, anders had je het wel aan je bankrekening gemerkt. Als je niks meer met die man te maken hebt, wat wil je er dan mee?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen BSN van mijn eerste man in Basisregistratie Personen

Ongelezen bericht door sjohie »

m.d.v. schreef:Als je bent ingelogd op de site van Mijn Overheid, zijn bij Basisregistratie Personen de gegevens van je familie te zien, ook het BSN van (ex)partners en kinderen. Bij de gegevens van mijn overleden dochter staat geen BSN, evenmin als bij die van mijn eerste man. Moet ik hieruit opmaken dat ook hij niet meer in leven is?
Of hij lijdt een zwervend/dakloos bestaan? Of het is een administratief hikje ergens, bij zijn huidige gemeente. Maar als je zijn BSN nodig hebt, dan kan je even in je eigen archieven zoeken naar een hypotheek-, of koopakte of ander notarieel document, daar staat het meestal ook wel op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen BSN van mijn eerste man in Basisregistratie Personen

Ongelezen bericht door kweenie »

Een overleden persoon blijft nog wel een bsn houden. Het is bijvoorbeeld voor het aanvragen en uitkeren van partnerpensioen nog relevant. Het kan wel zijn dat de gemeente het BSN niet zomaar aan ex-partners doorgeeft zonder expliciete toestemming.

Gesloten