LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf. Ik ben telefonisch door ze benaderd en zou daarna een email van ze ontvangen. Deze email heb ik nooit ontvangen en nu heb ik een rekening ontvangen van 150 euro.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2017 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door Dieke83 »

waarvoor hebben ze u benaderd?
boden ze kortingen aan of was het een opvolging na aanleiding van een aanvraag?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door kokka »

Dereisplanner biedt voor 149.99 timeshare certificaten aan , waarbij je drie jaar lang, 1 week een accommodatie kan huren.
de Algemene voorwaarden zijn een tikkeltje schimmig, en vooral in het voordeel van dereisplanner.
op het KVK nummer van Dereisplanner staan onder meer een incassobureau( key- incasso) en Beterprijs.be geregistreerd, de laaste is ook hier te vinden
viewtopic.php?t=171497.

alles lijkt er in elk geval op dat dereisplanner weer een schimmig bedrijfje is van dezelfde eigenaar als key-incasso en beterprijs.be.
de prijs 149.99 is bij de meeste rechtsbijstandsverzekeraars in aanmerking te komen voor dekking, dit zal ook wel geen toeval zijn

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Ik heb de andere bedrijven door gelezen maar alle verhalen klinken hetzelfde. Pfff moet ik nu betalen of het gewoon allemaal maar laten gebeuren.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Voorlopig geef je nog steeds te weinig informatie om een advies te kunnen geven.

Waar is die factuur voor? Heb je ergens ja tegen gezegd? Ben je ergens akkoord mee gegaan?

Sabina67
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door Sabina67 »

Dit zou de mail zijn wat ze hebben verstuurd


Hartelijk gefeliciteerd met het aankoop van een villa van DeReisPlanner!
Hiermee bent u deelgenoot* geworden van een luxe villa.
De villa’s van DeReisPlanner zijn voornamelijk gevestigd in SPANJE, HONGARIJE, MAROKKO en TURKIJE.
Of u liever in de zomer aan het strand bent of in de winter van adembenemende wintersporten houdt, alles kan bij DeReisPlanner. DeReisPlanner maakt namelijk uw droomvakantie mogelijk, ons motto is dan ook “UW DROOMVAKANTIE BEGINT BIJ DEREISPLANNER!”.
Met de zekerheid van DeReisPlanner garanderen wij u uw droomvakantie tegen een zéér scherpe prijs incl. alle bijkomende administratieve kosten. Zo wordt u na uw vakantie niet verrast van extra kosten voor het gebruik van o.a. water en elektra! Zo kunt u 3 jaar lang, ieder jaar keuze maken uit onze
verschillende bestemmingslanden en steden.
Kortom, bij DeReisPlanner heeft u een alles in één vakantie!
Wat kunt u verwachten van DeReisPlanner:
· DeReisPlanner plant uw vakantie gedurende 3 jaar**. Uw vakantie is geheel in uw eigen beheer.
· U bent meteen deelgenoot van de luxe villa van DeReisPlanner.
· DeReisPlanner biedt u een luxe Villa aan met alle voorzieningen(voor uw hele gezin en/of vrienden).
Wij wensen u alvast een heerlijke vakantie toe.

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Die factuur is voor een abonnement van 3 jaar. Ik kan dan gedurende die 3 jaar 1 week per jaar naar een luxe vakantievilla en deze vakantie regelen zij dan voor mij. Dit is telefonisch aan mij verkocht en ik zou binnen 3 dagen een mail van hun ontvangen en dan kon ik reageren als ik er toch vanaf wilde zien. Deze mail heb ik echter nooit ontvangen en nu plotseling de factuur. Ik heb direct op de factiur gereageerd maar ze zijn vrij agressief en zeggen dat je moet betalen en dat ik anders de deurwaarder krijg

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Een deurwaarder komt pas als er een gerechtelijke uitspraak is geweest. Zover is het nog lang niet.
Reageer schriftelijk, en meld ze dat de email nooit is aangekomen en zij daarmee hun deel van de overeenkomst niet zijn nagekomen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door crazyme »

kuklos schreef:Een deurwaarder komt pas als er een gerechtelijke uitspraak is geweest. Zover is het nog lang niet.
Reageer schriftelijk, en meld ze dat de email nooit is aangekomen en zij daarmee hun deel van de overeenkomst niet zijn nagekomen.
Ik zou eerst maar eens vragen om de (betwiste) overeenkomst aan te tonen. Met de reactie van kuklos bevestig je eigenlijk dat er een overeenkomst is, en dat lijkt mij niet handig. Geef dan direct aan dat je pas inhoudelijk kunt reageren wanneer de overeenkomst is aangetoond.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door kokka »

Aangezien ze een abonnenment verkopen, geld hier het schriftelijkheidsvereiste voor. Zolang je niet iets getekend hebt zit je dus nergens aan vast, ook niet als hij straks beweert dat je niet optijd hebt opgezegd

pinda54
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2017 11:02

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door pinda54 »

ik heb ook een factuur ontvangen van DeReisPlanner, ook geen email ontvangen. Als ik al jullie opmerkingen en antwoorden leest is het dus verstandig om een brief te sturen dat je niet mee akkoord ga. Wat moet er in de brief staan. Wie kan mij helpen

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

@sabina67 heb jij ook problemem met dereisplanner?

Sabina67
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door Sabina67 »

Jazeker,ben nu bezig om de opname's te verkrijgen die ze zouden hebben gemaakt bij het telefonische gesprek.
Beetje schimmig dit allemaal,misschien dat Kassa hier actie op kan nemen.

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Ik ben ook bezog met de geluidsopnames te krijgen maar nu reageren ze niet meer op mijn email

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Ik heb het geluidsfragment ontvangen maar hij is bewerkt op de computer. Ik hoop dat mijn rechtsbijstand hier nog iets mee kan. 1 ding is duidelijk ik ga niet betalen voor deze fraude.

Sabina67
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door Sabina67 »

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen......
Waar ik zeer benieuwd naar bent of je nu moet betalen of niet...
Misschien kan iemand ons hierbij helpen

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Ik ben lid geworden van de facebookpagina slachtoffers van beterprijs. Deze heeft hetzelfde kvknummer als dereisplanner. En daar adviseren ze allemaal om niet te betalen. Verder hoop ik snel iets te horen van mijn rechtsbijstand. Zij zijn ook alles nog aan het uitzoeken

Sabina67
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door Sabina67 »

Ik hou alles goed in de gaten,ik betaal ook helemaal niets...

monika.grutter
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 okt 2017 18:27
Contacteer:

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door monika.grutter »

Ik had mijn klacht bij eccnederland neer gekehd. Zie hieronder hun antwoord. We moeten dus klagen bij de consuwijzer.

Geachte mevrouw Grutter,

 

Dank voor onderstaand bericht.

 

Dereisplanner.com en Beterprijs.be hebben inderdaad hetzelfde KvK nummer. Beide bedrijven vallen onder het bedrijf NOPN B.V..

 

Naar alle waarschijnlijkheid heeft u zelf al een e-mail verstuurd naar Dereisplanner.com ([email protected]). Mocht u dat nog niet hebben gedaan, dan is ons advies om dat alsnog te doen. In uw bericht kunt u aangeven dat u geen overeenkomst hebt gesloten met hen en dat u daarom ook niet verplicht bent om de factuur te betalen. Het is vervelend dat er wordt gedreigd met een incassobureau en deurwaarder. Maar als u ervan overtuigd bent dat er geen geldige overeenkomst tot stand is gekomen, dan is het advies om niets te betalen.

 

Verder adviseren wij u contact op te nemen met Consuwijzer (088-0707070). Reden hiervoor is dat Consuwijzer de Autoriteit Consument & Markt op de hoogte kan brengen wanneer er veel klachten binnenkomen over een bepaald bedrijf. Het is vervolgens aan de ACM om daadwerkelijk op te treden tegen dit bedrijf. Overigens, de ACM is al bekend met klachten over Beterprijs. Nu Dereisplanner.com ook mensen probeert te benadelen en er een link is tussen Beterprijs en Dereisplanner, is dit nog een aanwijzing dat het bedrijf geen zuivere koffie is.

 

Het ECC kan u helaas niet verder helpen. Wij behandelen alleen grensoverschrijdende zaken, dus wanneer de consument en ondernemer allebei in een andere EU-lidstaat, Noorwegen of IJsland zijn gevestigd.

 

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Mw. mr. B.P. (Beryl) Hetharia

Lawyer

 

T 030 232 64 40

F 030 234 27 27

 

Europees Consumenten Centrum

Postbus 487

3500 AL Utrecht

 

[email protected]

www.eccnederland.nl  

edelweisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2017 16:57

Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com

Ongelezen bericht door edelweisje »

Tjonge, hier hetzelfde verhaal.
Onze zoon heeft toendertijd de telefoon aangenomen, weet zeker dat hij geen emailadres doorgegeven heeft.
Nu een factuur gekregen, met de mededeling dat wij een mail hebben gekregen die wij overigens nooit hebben ontvangen.
Schandalig hoe ze reageren via de telefoon.
Ben niet van plan te betalen, hebben inderdaad nergens toestemming voor gegeven of voor getekend.

Gesloten