LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mediamarktscam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2017 15:56

Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door mediamarktscam »

Ik heb een defect computerscherm van Mediamarkt ontvangen. Deze heb ik netjes binnen 2 weken na aankoopdatum retour gemeld. Ik heb hierbij aangegeven dat ik het geld terug wil en GEEN reparatie of vervanging. Mediamarkt weigert dit en claimt doodleuk dat de retour niet binnen de wettelijke 2 weken termijn is aangevraagd! Dit is dus WEL het geval. Heb meermaals aangegeven dat ik mijn geld terug wil, maar Mediamarkt blijft mij mails en updates sturen over de reparatie. WAT MOET IK NU DOEN!? Het scherm zou inmiddels alweer richting mijn kant opgestuurd zijn!
Laatst gewijzigd door Radar op 13 nov 2017 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Verwijderd

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Het scherm aannemen en kijken of het gerepareerd is. Zo ja, dan heb je het scherm waar je ook voor betaald hebt en zou ik het laten rusten. Of je besluit alsnog om het gevecht aan te gaan en je geld terug te eisen. Als jij kunt aantonen dat je het binnen die 14 dagen retour gemeld hebt, zullen ze uiteindelijk je geld moeten terug geven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door reggie2 »

Net als John zou ik ook het scherm aannemen. Is het gemaakt , scheelt het je een stuk gedoe.

mediamarktscam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2017 15:56

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door mediamarktscam »

Het probleem is dat ik ondertussen al een nieuw scherm gekocht heb in een fysieke winkel van mediamarkt en mij in die werd geadviseerd de defecte te retourneren voor een terugbetaling.. Ik heb dus helaas niets aan 2 schermen.

Verwijderd

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dan stuur je die ander terug. Kun je aantonen dat je op tijd was?

Overigens niet heel chique dat je hier binnenkomt met de naam 'mediamarktscam'.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:Dan stuur je die ander terug. Kun je aantonen dat je op tijd was?
Er kan beter geweigerd worden wanneer Media Markt de monitor na reparatie probeert af te leveren en te wijzen op het feit dat de koop wel ontbonden is - indien dit natuurlijk inderdaad het geval is en ook binnen wettelijke termijn.

Scheelt de monitor weer te retourneren.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Dieke83 »

@TS Heeft u bewijs dat de retour melding op tijd was?
Als u dat heeft dan zoals al vermeld is weigeren en aangeven waarom maar dan moet u wel bewijs kunnen geven dat de retour melding binnen de termijn was.

Verwijderd

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Verwijderd »

JvandeW schreef:
JohnTheBassist schreef:Dan stuur je die ander terug. Kun je aantonen dat je op tijd was?
Er kan beter geweigerd worden wanneer Media Markt de monitor na reparatie probeert af te leveren en te wijzen op het feit dat de koop wel ontbonden is - indien dit natuurlijk inderdaad het geval is en ook binnen wettelijke termijn.

Scheelt de monitor weer te retourneren.
`
Als TS kan aantonen dat hij op tijd was met retourneren onder WKOA, dan kan hij de monitor inderdaad beter aan de deur weigeren.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door JvandeW »

snuffel1 schreef:Als het laatste het geval is heeft u geen verzoek tot herroeping gedaan maar een verzoek tot reparatie en dat kan een reden zijn dat de Mediamarkt tot reparatie is overgegaan en het retourrecht is komen te vervallen want u heeft dan niet het juiste formulier gebruikt.
Met het gebruik van een modelformulier tot reparatie komt het herroepingsrecht niet te vervallen. Ook is het gebruik van een modelformulier tot herroepen niet verplicht.
Artikel 6:230o lid 3 BW schreef:De consument oefent het in lid 1 bedoelde recht uit door binnen de in dat lid gestelde termijn het ingevulde modelformulier voor ontbinding, bedoeld in bijlage I deel B van de richtlijn, te zenden of een andere daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring te doen aan de handelaar.
Indien koper op het modelformulier tot reparatie duidelijk heeft verklaard de koop te herroepen, is voldaan aan Artikel 6:230o lid 3 BW.

mediamarktscam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2017 15:56

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door mediamarktscam »

Ik heb het allemaal nogmaals nagekeken en ik heb de bestelling geplaatst op 06-09 via de webshop van Mediamarkt en retourlabel is in mijn mailbox op 14-09 binnengekomen (dus ook op 14-09 aangevraagd via de website van Mediamarkt). Ik zie dat er op het modelformulier geen duidelijke optie staat aangegeven of je geld terug wilt of reparatie (er wordt alleen om een reden gevraagd waarom je het retour stuurt).

Ik heb echter deze e-mail verstuurd naar Mediamarkt toen ik te horen kreeg dat ze de retourzending ontvangen hadden en zouden gaan repareren:

Beste Vanessa,

Ik heb gekozen voor een terugbetaling en geen reparatie. Ik heb inmiddels al een nieuw scherm bij jullie gekocht in een fysieke winkel die mij adviseerde dit scherm terug te sturen.

Graag een bevestiging van de terugbetaling.

Met vriendelijke groet,

J.
------

Dit kreeg ik als antwoord:

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met MediaMarkt.

Helaas kan je van de SAMSUNG 3-Series S24F356FHU het geld niet gecrediteerd krijgen. Dit omdat het defect niet binnen 14 dagen is geconstateerd. Een product wordt dan altijd ter reparatie aangeboden. Wanneer de monitor is gerepareerd, zal je hierover worden geïnformeerd. Je zal dan te horen krijgen wanneer deze weer bij je geleverd gaat worden.

Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je verder nog vragen? Wij helpen je graag!

Met vriendelijke groet,

Vanessa

Jouw MediaMarkt-team
-----

Mediamarkt komt dus gewoonweg met onjuistheden en op mijn laatste 3 e-mails is niet meer gereageerd terwijl het scherm weer mijn kant is opgestuurd. Helaas had mijn werknemer het gisteren al aangenomen toen ik niet op kantoor was en kan ik deze dus niet meer weigeren bij ontvangst. Erg jammer van Mediamarkt..

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je de bestelling op de website van MM geplaatst of is de overeenkomst in de winkel tot stand gekomen?

Heb je wel een modelformulier gekregen? Zo ja, hoe heb je deze gekregen.

Ik heb zelf een bestelling (bijna) geplaatst en zie het modelformulier niet. Het formulier dat wel op de website staat is niet het modelformulier.

MM wekt hier wel de indruk dat dit het modelformulier is, maar dat is het niet. Via een omslachtige methode is hier naar verwezen.
https://service.mediamarkt.nl/portal/pu ... etourneren

Deze voldoet wel, maar heb ik tijdens het bestel proces niet gezien.
http://www.mediamarkt.nl/static/pdf/Mod ... inding.pdf

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Esceha »

Waarom is er bijna twee weken gewacht om het defecte scherm te retourneren.

stofzuigertje

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je met defecte naar winkel was gegaan hadden verkopers kunnen zien dat het defect geleverd is en zouden ze gewoon ruilen.

Maar daar kopen en deze retour, dit is reparatie en geen retour... dus lastiger.
U maakt het U zelf lastig, gewoon volgende keer bij winkel inleveren en als niet tijdens gebruik maar gelijk stuk was, en binnen enkele dagen gemeld krijg je gewoon andere mee.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Esceha »

stofzuigertje schreef:Als je met defecte naar winkel was gegaan hadden verkopers kunnen zien dat het defect geleverd is en zouden ze gewoon ruilen.
Via Internet gekocht artikel via de winkel retourneren is absolute onzin. De Internetafdeling staat los van de winkels. Een ooit door mij voor onze kleindochter via Internet gekochte memorecorder zou volgens de beschrijving op Internet kunnen worden aangesloten op PC. Dat bleek niet zo te zijn. Ik heb gebeld en men adviseerde om naar een Mediamarkt winkel te gaan. De dichts bijzijnde is hier 20 km vandaan maar toch ging ik reeds op de dag van ontvangst naar de winkel. In totaal zes mensen gesproken die niet tegen bijbetaling wilden omruilen. Na twee-en-half uur is dat uiteindelijk toch gelukt. Maanden daarna stond op Internet nog steeds dat de memorecorder kon worden aangesloten op de PC. Ik koop nooit meer iets bij Mediamarkt via Internet: IK BEN TOCH NIET GEK".

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door grun »

Esceha schreef:Via Internet gekocht artikel via de winkel retourneren is absolute onzin.
Vind ik niet. Ik kon probleemloos een via internet bestelde en door PostNL bezorgde monitor inleveren in de dichtsbijzijnde MM toen bleek dat hij niet met Linux wilde werken. Dat stond niet in de advertentie. Ik heb hem 's morgens ingeleverd en aan het eind van de middag was het geld ook al teruggestort. Best netjes.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Defect computerscherm MediaMarkt, geen geld terug

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je hebt het scherm teruggestuurt met de mededeling dat deze kapot was, daarna pas heb je een mail gestuurd dat je je geld terug wil, het gaat er nu om wanneer je deze mail verstuurd hebt, is dit binnen de 14 dagen termijn gedaan of niet...

Gesloten