LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Thans1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2018 10:38

Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door Thans1957 »

Mijn moeder woont in een verzorgingstehuis en heeft een eigen kamer. Op deze kamer is geen tv aansluiting. Wel kan ze eventueel kijken in openbare ruimtes als daar de tv al aanstaat, daarvoor is ze afhankelijk van het personeel.
Mijn moeder betaald wel elke maand € 15,- voor een TV abonnement wat zij niet heeft afgesloten. Ik denk dat zij moet betalen voor de tv in de openbare ruimtes. Mijn vraag is : mag de instelling hier geld voor vragen?
Ik heb het proberen op te zoeken maar de regels zijn erg onduidelijk. Er staat dat zij moet betalen voor de aansluiting in haar kamer, meer niet.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thans1957 schreef:Mijn moeder woont in een verzorgingstehuis en heeft een eigen kamer. Op deze kamer is geen tv aansluiting. Wel kan ze eventueel kijken in openbare ruimtes als daar de tv al aanstaat, daarvoor is ze afhankelijk van het personeel.
Mijn moeder betaald wel elke maand € 15,- voor een TV abonnement wat zij niet heeft afgesloten. Ik denk dat zij moet betalen voor de tv in de openbare ruimtes. Mijn vraag is : mag de instelling hier geld voor vragen?
Ik heb het proberen op te zoeken maar de regels zijn erg onduidelijk. Er staat dat zij moet betalen voor de aansluiting in haar kamer, meer niet.
Je schrijft: "ik denk". Waarom vraag je het niet gewoon even na? Dan weet je zeker waar je het over hebt. Veronderstellingen heten niet voor niets zo :wink:

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Is vragen aan het personeel van het verzorgingshuis een optie?

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, ook wij hebben familie in verzorgingstehuis.
We vragen, bellen of zenden even een mail als er iets niet duidelijk is.
Het vriendelijke personeel heeft altijd wel een antwoord of oplossing.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door taxikemperman »

In bijna elke apparteent in een verzorgingshuis is een TV aansluiting.
Mogelijk heeft u een kast of bank er voor gepaatst.
Vraag eens bij de receptie om de technische dienst.
Deze kunnen u ongetwijfeld vertellen waar het aansluitpunt zit
Als uw moeder geen TV heeft op de kamer en dit ook niet wilt, dan kunt u de verpleging vragen om het abonnement te stoppen
Mijn moeder kijkt via Digitenne en hoeft daarom ook geen TV-kosten te betalen

stofzuigertje

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vaak is naast de eigen TV ook een huiskamer TV waar ze vergoeding voor willen.
Die TV van 't huis is ook niet gratis en extra inkomsten.
Bij per bewoner bijhouden kost veel extra administratie dus iedereen laten betalen is makkelijker.. en dat doen ze dan.

HarryNL007
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:23

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door HarryNL007 »

Niet zeuren maar vragen. :mrgreen: :mrgreen:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Vaak is naast de eigen TV ook een huiskamer TV waar ze vergoeding voor willen.
Die TV van 't huis is ook niet gratis en extra inkomsten.
Bij per bewoner bijhouden kost veel extra administratie dus iedereen laten betalen is makkelijker.. en dat doen ze dan.
TV met een muntjesautomaat. Gooi er een kwartje in mag je 3 minuten tv kijken... :)

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Betalen voor tv-kijken in openbare ruimte

Ongelezen bericht door Radar »

HarryNL007 schreef:Niet zeuren maar vragen. :mrgreen: :mrgreen:
Dit is een goed voorbeeld van een bericht dat qua toon wel wat vriendelijker en constructiever kan. Het komt inhoudelijk weliswaar ongeveer op hetzelfde neer als wat andere forumgebruikers hierboven al aankaartten, maar de formulering is niet echt aardig, ondanks de emoji.

N.B.: om hiervoor een waarschuwing uit te delen gaat ons veel te ver en dat hebben wij dus ook niet gedaan, maar het leek ons wel goed om het hier wel even aan te stippen, aangezien het wel vaker voorkomt dat de toon van discussies onnodig onvriendelijk wordt.

Gesloten