LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@robert MT

En daar meldt u zich voor aan? Die app is tochgewoon een speeltje.

Kijk op de meter en u weet wat u verbruikt.

RobertMT
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2019 10:58

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door RobertMT »

Deze post komt niet door om 1 of andere reden. Ter informatie: Eneco zegt zelf dat de bedragen op de app betrouwbaar dienen te zijn. Hieronder tekst van een gesprek via Facebook:

Goedemorgen. Een vraagje over de Eneco app + slimme meter. Zijn alle kosten geincludeerd in het bedrag dat per maand als gebruikt staat weergegeven? Dus ook de vaste leveringskosten? Zo ja dan zou de som van 12 maanden min of meer gelijk moeten zijn aan het bedrag op de eindafrekening. Dank u, Robert
13-12-2018 12:58

Dag Robert,
Goed dat je ons hier op Facebook hebt gevonden.
In de Eneco app zie je een maandbudget (een inschatting op basis van je termijnbedrag) en een werkelijk verbruik (rode cirkel). Als je de kosten van het werkelijk verbruik met elkaar optelt, dan is dat het bedrag wat op de jaarnota staat.
Alle bedragen die je in de app ziet staan zijn inclusief. Dus denk dan aan netbeheerkosten, energiebelasting, etc.
Zoals je misschien hebt gelezen gaan de energietarieven per 1 januari stijgen (variabel leveringstarief, energiebelasting en netbeheerkosten). Dit zie je ook in de app.
Heb je al gekeken op je Tussenstand? Dit is een handige functie. Die geeft een tussenstand hoe je er voor staat qua jaarnota.
Heb ik zo je vraag beantwoord?
Groet, Wytze

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat doet een Eneco-issue in een Oxxio-topic? Andere leverancier, andere app.

RobertMT
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2019 10:58

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door RobertMT »

Lady1234 schreef:
02 jan 2019 23:24
@robert MT

Dat lijkt me niet, mijn kwaliteiten liggen niet in de keuken.

En ach ja, Facebook. U houdt uw verhaal in andermans topic, dat is tegen de regels.
Volgens mij geef ik informatie die wel degelijk van toepassing is op het onderwerp (al dan niet correcte informatie op een app van een energieleverancier, of dit nu Oxxio is of Eneco of een andere leverancier doet er volgens mij niet toe).

En kunt u mij vertellen welke regels? [deel bericht verwijderd, reden: offtopic]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2019 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic deel door moderator verwijderd

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit het bericht van RobertMT maak ik op dat ook de app van Eneco alleen het huidige tarief gebruikt, waardoor de gebruikskosten in het verleden niet correct zijn. Oxxio is dus niet de enige. Het zou mij niet verbazen als het voor alle apps zou opgaan.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die app is slechts een hulpmiddeltje, waar men geen rechten aan kan ontlenen,

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
03 jan 2019 10:59
Die app is slechts een hulpmiddeltje, waar men geen rechten aan kan ontlenen,
Weliswaar juist, maar dit is geen vrijbrief om de klant op te zadelen met een ondeugdelijke app.
Laatst gewijzigd door 16again op 03 jan 2019 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Ik weet mijn jaarverbruik en koop jaarlijks mijn hoeveelheid energie in. 4000kwh en 1550m3 gas.
Via gaslicht.com een simpele handeling.. er zal vast ook wel een andere site zijn waar dat op dezelfde manier kan.
Dit jaar ( bij mij sept18-sept19) uitgekomen op 1906,- euro. Dit houd in dat ik op een VOORSCHOT zit van €158,80.. heb ik afgerond op €165,- om toch wat reserve op te bouwen. (Met de exorbitante belastingverhoging is dit voorschot bedrag nu verhoogd tot 200,- per maand).
Maar omdat ik mijn verbruik weet heb ik nooit een verrassing als er afgerekend moet worden. ( de afrekening is: het opgespaarde voorschotbedrag - de kosten van de verbruikte energie).. als je je hierin verdiept kan het nooit zijn dat er veel bijbetaald moet worden. Je hebt het zelf in de hand. Zelfs met een slimme meter(ondanks dat deze alleen slim is voor de leverancier, de beste is nog steeds de draaischijf.. die bied niet de mogelijkheid om te salderen voor de energieleverancier dus je krijgt altijd dezelfde prijs voor terugleveren als dat je verbruikt)..
maar goed voor de TS is dit mosterd na de maaltijd. Maar mischien een mooie start voor volgend jaar.. en Oja OXXIO is een agressieve leverancier die niets met service heeft.. bij die leverancier blijf ik dan ook weg.. ( ook al zou deze de goedkoopste zijn)..

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Oxxio verandert meetgegevens bij opmaken jaarrekening

Ongelezen bericht door luna01 »

Heb nog een draaischijf en een oxxio app die echt heel simpel in gebruik is. De meterstanden worden gelijk door gegeven, in de winter staat er ''oeps dat gaat hard'' en in de lente ''goed bezig''. Misschien te simpel om te begrijpen :wink:

Ben zelf heel tevreden, juist omdat ik niet zo met apps en telefoons bezig ben.

Als ik iets niet snap of een vraag heb, dan zijn ze er voor mij en ben zelfs verbaasd over zoveel menselijkheid.

Dat ken ik wel anders...

Gesloten