LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

juliomariner schreef:
21 mei 2020 21:34
Voor dat soort post heb ik een Belgische fax (voor reclamepost, niet de blauwe van de club waar iedereen gedwongen lid van is)
Toch een perfecte club om lid van te zijn? Kijk ieder jaar uit naar hun enveloppe en velen om mij heen. 😀😀

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vier blauwe brieven. ZVW en inkomstenbelasting voor ons beiden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Belgische Fax?

Ik kan scannen en soms als Fax versturen, maar of dat helpt.

Ik heb bewust hier niets gemeld afgelopen maanden.
Als ik hier schrijf; Komkommer overleden... ....

Krijg ik gelijk vele groene bak grappen over mijn heen!
En jullie weten blijkbaar niet dat ik een Compost hoop heb, zelfs een compost toilet en ik eet echt mijn Eigen groentes

dus geadresseerde overleden heb ik hier al zo vaak genoemd dat een ander forum lid dit voor mijn ook mag plaatsen!
@ pierrev, hartelijk dank.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Behalve komkommer want u is geen kannibaal? :P

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Rinustp »

pierrev schreef:
21 mei 2020 18:50
gewoon retour sturen met bewoner overleden stopt het direct
Jammer dat dit slechts de enige serieuze reactie is terwijl het ongewenst toezenden van reclamerommel tot heel veel irritatie kan leiden.

Zo ontvangt mijn vrouw al heel lang het boek van Babista terwijl ze daar nooit contact mee heeft gehad. Ze heeft het bedrijf al gebeld- ze ontkennen dat ze iets toesturen- en gemaild maar ze blijven doorgaan.
Het is goed dat ze het niet naar mij sturen want dan was de pleuris uitgebroken. Dan hadden hun smoesjes niet geholpen. Het boek zou, samen met enkele bakstenen, via pakketpost naar het antwoordnummer zijn gestuurd. Of ze krijgen alles kletsnat in hun eigen brievenbus terug. Daarvoor rijd ik desnoods vanuit Brabant naar een van de waddeneilanden.

Ik wil maar zeggen, het is afschuwelijk irritant dat dit soort ranzige bedrijven mensen lastig vallen door hun rommel op te dringen.
Het klopt. Je kunt het gemakkelijk bij het oud papier gooien (wel even eerst het plastic ervan af halen) maar dit moet niet nodig zijn.

Dat kan ik ook wel hondenpoep in je brievenbus stoppen. Dat is ook ongewenst en kun je gemakkelijk even in het toilet gooien.
Maar waarschijnlijk zou je dan anders reageren.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door pierrev »

Rinustp schreef:
24 mei 2020 12:53
pierrev schreef:
21 mei 2020 18:50
gewoon retour sturen met bewoner overleden stopt het direct
Jammer dat dit slechts de enige serieuze reactie is terwijl het ongewenst toezenden van reclamerommel tot heel veel irritatie kan leiden.

Zo ontvangt mijn vrouw al heel lang het boek van Babista terwijl ze daar nooit contact mee heeft gehad. Ze heeft het bedrijf al gebeld- ze ontkennen dat ze iets toesturen- en gemaild maar ze blijven doorgaan.
Het is goed dat ze het niet naar mij sturen want dan was de pleuris uitgebroken. Dan hadden smoesjes niet geholpen. Het boek zou, samen met enkele bakstenen, via pakketpost naar het antwoordnummer zijn gestuurd. Of ze krijgen alles kletsnat in hun eigen brievenbus terug. Daarvoor rijd ik desnoods vanuit Brabant naar een van de waddeneilanden.

Ik wil maar zeggen, het is afschuwelijk irritant dat dit soort ranzige bedrijven mensen lastig vallen door hun rommel op te dringen.
Het klopt. Je kunt het gemakkelijk bij het oud papier gooien (wel even eerst het plastic ervan af halen) maar dit moet niet nodig zijn.

Dat kan ik ook wel hondenpoep in je brievenbus stoppen. Dat is ook ongewenst en kun je gemakkelijk even in het toilet gooien.
Maa waarschijnlijk zou je dan anders reageren.
De bedrijven die dit doen ook bij ACM melden en de autoriteit persoonsgegevens want volgens de privacy wet moeten ze bij een verzoek daar toe alle gegevens verwijderen en stoppen met dingen toesturen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Meld bij Babista dat je het bestelde niet hebt ontvangen!

Je bestelde niets dus
en mogen dan niets sturen....
ze worden dan echt gek.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Misschien moet ik het van mijn vrouw overnemen.
Mijn vrouw heeft Parkinson en daarmee al genoeg te verstouwen. Het is voor haar lastig om dit soort aan te pakken maar ze wilde het graag zelf doen.
Ik ben veel agressiever naar dit soort bedrijven en ga er altijd heel hard in.
Dat heeft vaak direct resultaat. Als het bedrijf niet beschaafd wil handelen... dan ik ook niet.

Dat TS schrijft dat het nog drie maanden duurt is onzin. Zij kunnen dit best snel regelen maar zo hebben ze weer drie maanden geen last van je.
Niet accepteren dus. Als je lid wilt worden of een abbo wilt kan het binnen een week geregeld zijn dus moet dat andersom ook kunnen. Het is tenslotte dezelfde administratie.
Een week tijd geven om het te regelen. Dat is lang genoeg.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat over oud papier, waar maakt u zich druk over. Geeft het aan de scouting bijvoorbeeld. Krijgen ze er nog wat voor.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door kiz »

Lady1234 schreef:
25 mei 2020 00:18
Het gaat over oud papier, waar maakt u zich druk over. Geeft het aan de scouting bijvoorbeeld. Krijgen ze er nog wat voor.
Er zijn mensen, bijvoorbeeld met beginnende dementie, die er in geloven. Zoals ook mijn schoonmoeder die voor een klein kapitaal bij de club uit Weert heeft besteld in de heilige overtuiging dat ze (nu écht) een grote prijs had gewonnen. Wij kwamen daar pas achter toen we, vanwege haar slechtere conditie, zaken van haar gingen overnemen, waaronder haar financiën. Uiteindelijk kwam mijn schoonzus er elke dag en zij gooide de bewuste enveloppen bij het oud papier om te voorkomen dat mijn schoonmoeder zich met al die bestellingen in de financiële problemen zou steken. Je hebt als familie namelijk geen poot om op te staan.

Begin februari is mijn schoonmoeder overleden. Via de nabestaandenservice laten we alle post doorsturen.
Gebruik maken van de nabestaandenservice houdt ook in dat een overledene wordt ingeschreven in het Nationaal Overledenenregister. Dit zorgt ervoor dat er geen geadresseerd reclamedrukwerk meer wordt verstuurd naar de overleden persoon.
We ontvangen ruim 3 maanden na haar overlijden nog altijd post uit Weert, ondanks dat we elke keer deze post retour afzender hebben gestuurd met de mededeling dat de geadresseerde is overleden.
De club uit Weert houdt zich dus niet aan de wet. Dat lijkt me voldoende reden om je druk te maken, het is niet zo onschuldig als het lijkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik begrijp die wens om je brievenbus "schoon" te houden wel. Oud papier wordt trouwens vrijwel niet meer opgehaald. Het levert niets meer op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als er een tekort aan wcpapier is wordt het oud papier weer waardevol!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

pierrev schreef:
21 mei 2020 18:50
gewoon retour sturen met bewoner overleden stopt het direct
Dan duurt het ook gewoon 3 maanden voordat het stopt. Maar TS lijkt bewust niet de data's bij zijn bericht te melden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe kom ik van ongewenste briefpost af?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een nieuwe klant is vaak snel bezorgd met voorraad bij hun, voor nabestellen of als een drukwerk
beschadigd of niet aankwam voor na bezorgen.

Stoppen is ander verhaal, vaak heeft een grote drukkerij voor grote oplage een adres print of plak service en die werkte vaak 3 weken op voor, ook de TV gidsen zijn bij drukken al verouderd en worden pas enkele dagen later naar de Post NL gebracht.

Dus 2 weken tussen opzeggen en stoppen is korte tijd, 3 weken hebben ze vaak nodig mits er geen feestdagen als Koningsdag, Dodenherdenking en Bevrijdingsdag binnen 1 week tussen zitten. ook Hemelsvaart en Pinster is een lastige week....
4 weken stoppen is daarom redelijke termijn, als je weet hoe grote drukkerijen van deze literatuur werken en de labels gemaakt worden!

Gesloten