LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slingerende vrachtwagens

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
etab
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 dec 2005 15:20

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door etab »

Opmerking:
De chauffeur moet zelf de verantwoording nemen over de belading.
Dat is niet correct.
Bij bijvoorbeeld zeecontainers mag de chauffeur zich er niet eens mee bemoeien. EN vertelt u mij dan eens hoe ik in Rotterdam in een verzegelde container moet kijken?
Pas tijdens het rijden merk je in ene.... hmmm wat slingert het. Blijkt later alles aan de linkerkant geladen te zijn :x

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als u merkt tijdens het rijden dat de wagen niet goed is geladen.
Zet m aan de kant want u bent verantwoordelijk als er een een ongeluk gebeurt.
Immers u zegt zelf dat u het merkt tijdens het rijden.

etab
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 dec 2005 15:20

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door etab »

Enig idee hoeveel mijard ton goederen er per container via rotterdam komen? Wordt een mooie file. Er gaat geen container meer de deur uit dan.
En de chauffeur is gelijk zijn baan kwijt.

Ik denk trouwens dat het rechte lijn gedrag van de gemiddelde automobilist erger is dan die van een foutgeladen containerchauffeur

U gaat er van uit dat lading die slingeren veroorzaakt gevaarlijk is.
Het door u waargenomen gedrag van een vrachtauto kunt u als leek niet beoordelen.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

nee etab, ik heb over het algemeen veel respect voor vrachtwagenchauffeurs, maar hier, de A15, 70 km per uur over een behoorlijk traject, (invoegen vanuit mijn woonplaats noodzakelijk), zitten "die dingen" vaak op mijn hielen met een veel te hoge snelheid, ik krijg er soms wat van.. veel correcte chauffeurs, maar sommigen...bijna op mijn bumper en dan rijd ik echt niet eens "maar" 70 km waartoe de borden je verplichten maar in vredesnaam maar zo'n 80km... en dan nog..!
Slingeren of niet,.... dat is meestal niet aan de orde maar, de voor mij rijdende vrachtauto passeren op dit smalle weggedeelte, mij niet gezien...er zijn toch al genoeg "medewegebruikers" die hier lak aan hebben en passeren met zo'n 100 km...en dit duurt nog tot 2007...!
Wat ik hier alleen maar wil zeggen: bedankt vrachtwagenchauffeurs die mij niet "de zenuwen" bezorgen... :D

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door Bailey »

Zonnetje, daarom gaan veel chauffeurs op beide weghelften rijden. Om ervoor te zorgen dat mensen niet inhalen en er gevaarlijke situaties ontstaan. Dat vind ik alleen maar goed! Alleen dan niet al te slingerend omdat ze aan het bellen zijn :wink:

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

DIT IS ECHT TE WIJTEN AAN DE DRANK DIE JE AVOND ER VOOR GEDRONKEN HEB

Vanmorgen was in op weg naar mijn werk.
Tussen De Wijk en Hoogeveen te hoogte van het benzinestation reed ongeveer 25 meter voor mij een vrachtwagen die behoorlijk slingerde. Op het moment dat ik vlak bij hem was reed hij weer aardig recht

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

Onderwerp: Verkeer, verkeersregels en verkeerde gedragingen.
Verkeer is altijd wel een onderwerp waar veel mensen vinden Dat de andere weggebruiker fout is.
De verwijzingen gaan over en weer. Er moet meer verbaliseert worden, maar dan die ander, niet ik.[En, ...hoe vindt je het nu dat je steeds meer verbaliseert ben?]
Het blik op de weg[programma] Draait al jaren. Maar geen omroep zou nou eens een spel-programma over dit onderwerp willen beginnen.
Mijn mening: Alle omroepen hebben natuurlijk als bij u en mij familie, kennis ,collega die zich totaal niet aan de voorgeschreven verkeersregels houd .En jij er dan op aan gesproken zou kunnen worden.

Dus verwittig de omroepen vraag er naar Verkeer programma's waar als dat gescheiden tegen elkaar spelende mensen onderscheiden fietsers Automobilisten vrachtwagenchauffeurs het tegen elkaar opnemen

Ondersteund door politie voor de juiste uitleg van de verkeersregels.

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door idem »

DIT IS ECHT TE WIJTEN AAN DE DRANK DIE JE AVOND ER VOOR GEDRONKEN HEB
Tuurlijk prof. Dan ben ik zeker niet de enige.

http://www.telegraaf.nl/uwtelegraaf/wat ... l#reacties

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

Idem=hetzelfde? Nu verwijs je naar het rijtijdenbesluit. Dat tot stand gekomen is in de jaren "60 En daarna meerderen keren is aan gepast.
De groeten en fruit transporteurs zijn inderdaad de boosdoeners.
Er zijn veel jongeren[ook oudere] chauffeurs die zich op laten naaien.
En ook de de prijs en tijd die er voor staat of gegeven word voor een rit. En als de chauffeur die niet op tijd op het adres is. Gelijk te horen krijgt Nog een keer en dan zoek ik een andere chauffeur.

Maar gooi het in de groep bel schrijf alle instanties die met het transport te maken heeft Ministers bonden noem maar op

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door idem »

Beste prof :shock:

Als u mijn eerste posting goed had gelezen had u kunnen zien dat ik niets tegen vrachtwagenchauffeurs heb. Zonder hen stond alles stil.....toch?

Maar u geeft zelf ook aan dat er een probleem is:
De groeten en fruit transporteurs zijn inderdaad de boosdoeners.
Er zijn veel jongeren[ook oudere] chauffeurs die zich op laten naaien.
En ook de de prijs en tijd die er voor staat of gegeven word voor een rit. En als de chauffeur die niet op tijd op het adres is. Gelijk te horen krijgt Nog een keer en dan zoek ik een andere chauffeur.
,
en u zal het wel weten als prof zijnde. :P

Ik probeerde alleen de vinger op een (blijkbaar) gevoelige plek te leggen. Het is gewoon een feit dat er steeds meer levensgevaarlijke situaties ontstaan, ik probeerde gewoon een soort van discussie op gang te brengen en zodoende te ontdekken wat de oorzaken hier zoal van zijn.

Behalve dat uw opmerking over mijn vermeende drankgebruik kant noch wal raakt (had van een prof wel iets beters verwacht), is het idee van het aanschrijven van betrokken instanties misschien niet eens zo'n gek idee.

Sterkte

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

Een discussie opstarten dat begreep ik ,vandaar dat ik schreef Als uitlokking
Zeker de uitwerking van de drank van voor gaande avond.
Maar en discussie is nooit weg.
En dat je daar bij hapt.
Er na eten helpt altijd
We wachten verdere reacties af

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

slingerende vrachtwagens; Bij de slip-scholen heeft men toch stimulators staan.
Misschien ook bij rijscholen.
Daar zou dan iedereen terecht moeten kunnen
voor het zien wat er fout zou kunnen gaan als men een personen auto voor een vrachtwagen donderd
Met het gevoel hij is toch fout


goed plan

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door -margriet- »

Gisteravond met mijn man meegeweest voor een avond om eens te kijken wat voor werk hij nou doet.

Hij helpt de wegwerkzaamheden opbouwen en rijdt dus met zo'n grote auto met zo'n verdrijvingspijl achterop.

Ik ben me "ROT"geschrokken!

Er staat toch éérst een pijl op de weg en signalering 90 km per uur. Dán komt er een rood kruis met 70 km per uur. En dáárna staat pas mijn man.

Er was één rijbaan beschikbaar. Het was inmiddels een uur of tien. Niet druk dus en alles kon doorrijden.

Maar jemig! Van de 100 auto's reden er wellicht vijf de juiste snelheid. Om vervolgens compleet in de kont te worden gereden door de daarachter rijdende auto('s), die toeteren dat men door moet rijden, een middelvinger opsteken naar de werkmannen en nog even flink gas bijgeven.

Overigens, níet alleen personenauto's hoor! Ook vrachtauto's (en zelfs windvangers als tankwagens!!) reden gewoon op volle snelheid langs.

Ik vind het schandalig!!! :!:

En dát terwijl ze juist goed werk deden! Ze haalden een flitspaal uit de middenberm weg :roll:

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door balk »

De politie heeft maandagochtend twee van de drie rijstroken van de A12 bij Utrecht enkele uren afgesloten na een dodelijk ongeval. Een personenauto raakte ter hoogte van de Galecopperbrug richting Den Haag bekneld tussen twee vrachtwagens. De 53-jarige bestuurder uit Zeist overleed. De chauffeurs van de betonmixer en de trekker met oplegger zijn volgens een politiewoordvoerster ongedeerd.


De botsing ontstond nadat de trekker door de drukte op de snelweg hard moest remmen. De personenauto kwam ook nog op tijd tot stilstand, maar de betonmixer reed vol achterop de auto waardoor deze geplet werd tussen de twee vrachtwagens.

Chauffeur weer druk met bellen, koffie zetten of met z'n benen lekker op het dashboard zoals ik wel vaker zie.

anja36
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:58

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door anja36 »

Als iedereen nou eens gewoon deed wat hij moet doen kwam het wel goed. Negen van de tien mensen hebben echt geen idee hoe een vrachtwagen reageert. Misschien moeten deze mensen eens een dagje meerijden dan praten de meeste wel anders.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

al die vrachtwagens toch het moet verboden worden, dat vrachtverkeer er moet weer gestaakt worden.
Na twee dagen de brandstof op
na drie dagen geen brood meer in de winkels
na 4 dagen geen groenten meer in de winkels
na 5 dagen protestburgers de staking moet gebroken worden.
na 6 dagen moet er volgens gerechtelijk besluit de bejaarde huizen en ziekenhuizen weer bevoorraad worden.
na 7 staat het meeste toch wel stil.
na 8 dagen de computers lopen vol met gegevens opdrachten voor het ten uitvoer brengen van vervoer.[licht stil]
na 9 dagen oproep tot overleg
na 10 dagen har-deren roep tot overleg
na 11 dagen rond de tafel Bonden werkgevers vervoer En andere weggebruikers.
na 12 dagen Hoe worden de weggebruikers het met elkaar eens.
na 13 dagen Een ieder moet zich aan verkeersregels houden
na 14 dagen Er word een wet aan genomen ,meer camera's voor een duidelijk inzicht te krijgen Wie ,Wat Waar Wanneer de fout ingaat.
15 dagen Er word een punten rijbewijs in gevoerd. Ieder 10 punten
Bij 10 kilometer te hard een punt kwijt. Ongeacht personen wagens of vrachtverkeer .Bij hogere snelheid 2a3 punten per keer eraf.
na 16 dagen het ten-uitvoer brengen.
na 17 dagen WAT HEBBEN WIJ MET ZIJN ALLE GEDAAN?
wij wilde niet praten een ieder was fout behalve ik


nu jij en dan ik

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door Wheeler »

De meeste vrachtwagenongelukken gebeuren tegenwoordig doordat er te veel buitenlandse chauffeurs worden ingehuurd.

Alles wijst daar op, kijk maar naar de frequentie waarmee er heden ten dagen ongelukken met vrachtwagens gebeuren.

Tevens vergeten bijna alle chauffeurs van personenauto's dat een vrachtwagen een veel langere remweg nodig heeft dan een personenauto.

Strengere controle van de papieren is in mijn ogen van het grootste belang, evenals een exame in Nederland afleggen alvorens de chauffeur achter het stuur van een wagen van zo'n 40 ton mag stappen en deel mag gaan nemen aan het drukke verkeer in ons kleine landje.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door prof »

Alle chauffeur laten leren rijden met 40 ton OKE.
Maar de grensen zijn open
Deze chauffeurs zijn lekker goedkoop
Hebben geen voor dit land verplichten diploma's .
Dus een dode meer of minder weegt daar niet tegen op.
Geef de werkgevers maar aan
.Dood door schuld met voor bedachten raden.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door Wheeler »

Dat de chauffeurs lekker goedkoop zijn is wel duidelijk, dagenlijks worden er Nederlandse chauffeurs op straat gezet vanwege de goedkope buitenlandse collega's.

Het grote probleem ligt echter niet alleen bij de werkgevers, deze handelen volgens de daarvoor gelden regels, maar bij de Europese Unie.

De Europese Unie stelt niet dat zo'n chauffeur uit bijvoorbeeld Polen een evenredig salaris moet ontvangen als zijn Nederlandse collega.
Zouden ze dat wel gaan doen was het grootste probleem vermoedelijk binnen enkele maanden van de baan, dan zijn deze buitenlandse chauffeurs niet meer aantrekkelijk voor de Nederlandse transportondernemingen.

De Nederlandse beroepschauffeurs zijn één van de best opgeleide chauffeurs van Europa, daarvoor hebben onze chauffeurs een behoorlijk hoog bedrag moeten neerleggen alvorens hij/zij zich op de weg mag begeven met zo'n grote zware vrachtwagen.
Dat zijn/haar salaris dan ook hoger ligt dan de ons omringende landen mag dan ook niet verwonderlijk zijn.

Maar nogmaals, de Europese Unie is de grote boosdoener in deze hele kwestie, die moet bepalen, wat ze al voor zoveel andere beroepen doet, wat het minimale salaris zou moeten zijn.

En opleiden die buitenlandse chauffeurs, daar red je niet alleen mensenlevens mee, maar je bespaard ook nog eens op de onkosten voor file's en schade door hen aangericht aan ons wegennet dat toch al zo enorm overbelast is.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Slingerende vrachtwagens

Ongelezen bericht door bot321 »

Door de Europese Unie en door de overheid
zijn er zoveel regels gemaakt dat we alleen
nog maar kunnen regelen en niet meer werken.
Daarvoor hebben we nu die buitenlanders.
Mooi geregeld toch met al die regels.

Gesloten