LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout bedrag op bekeuring??

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
twin73
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2006 11:37

fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door twin73 »

Ik heb van de week een bekeuring in de bus ontvangen omdat ik blijkbaar een verboden in te rijden bord (C2) heb genegeerd (de laatste keer dat ik daar geweest ben was dat nog niet) maar goed, daar kan ik weinig tegen in brengen. Het bedrag van de beschikking bedraag 75 euro. Ik heb alleen via internet gechecked op de site van het O.M. (http://www.om.nl/boetebase/) waar alle bedragen van de verschillende overtredingen staan vermeld en daar staat voor deze overtreding een bedrag van 50 euro (het zou gaan om de prijzen voor 2006). Nu snap ik dat daar natuurlijk geen enkele rechten aan te ontlenen zijn, maar weet iemand misschien uit ervaring of dit een reden voor beroep kan zijn. In de beschikking zelf staat alleen als voorbeeld wanneer ik niet de bestuurder zou zijn geweest of daar niet gereden hebt.

Dit is m'n 1e bekeuring sinds 9 jaar ofzo dus heb daar zelf weinig ervaring mee...

Bij voorbaat dank.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door bot321 »

U moet het bedrag wat er op staat betalen voor
de verval datum anders krijgt U daar weer last mee.
Tevens een bezwaarschrift indienen met de reden
waarom u die boete te hoog vind.Als het inderdaad
€ 50 is doen ze niet moeilijk en hebt U die € 25
zo terug.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door SJZ »

Je hebt een overtreding gemaakt en daar moet je voor betalen,
Inderdaad, en die € 50 wil hij dus ook best betalen, precies zoals jij zegt. De vraag is waarom hij € 25 extra moet betalen. Kijk, in landen als Nigeria en zo is het heel gewoon dat een ambtenaar wat extra centjes voor zichzelf rekent. Maar werkt het in Nederland ook zo dat de Officier van Justitie bovenop de boete nog wat extra eurotjes mag rekenen?

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door klaasvd »

Of gewoon betalen en niet met allerlei kinderachtige smoezen proberen er onder uit te komen. Je hebt een overtreding gemaakt en daar moet je voor betalen, einde verhaal.
Echt niet te geloven hoe simpel Karr, als jij een boete zo krijgen die stuk hoger is dan normaal zou je het zonder morren betalen dus.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door JH »

Ik heb van de week een bekeuring in de bus ontvangen omdat ik blijkbaar een verboden in te rijden bord (C2) heb genegeerd
Ja twin, al tijdens je rijlessen heb je geleerd om op te letten op verkeersborden en tekens. Betaal gewoon die bekeuring en zorg er voor dat het je niet weer overkomt.

teve
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2005 22:29

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door teve »

als ik het zo lees dan is door betreffende agent het bord c2 en c3 door elkaar gehaald. ik heb niet zolang geleden een boete gehad voor het inrijden van een wandelgebied. daar moest ik echter laden/lossen. op de boete transactie staat waar het delict gepleegd is. hierna heb ik gewoon 0900-8844 gebeld en gevraagd mij door te verbinden met betreffend district en dan vragen naar de verbalisant. die was er niet maar belde twee dagen later wel terug. na uitleg aan de agent heeft hij er voor gezorgd dat de transactie ingetrokken werd zonder dat ik eerst ervoor betaald heb.

\vr groet

twin73
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2006 11:37

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door twin73 »

Ik probeer zeker niet onder die bekeuring uit te komen en zal die ook gewoon betalen alleen waarom meer betalen dan nodig?? 25 euro verschil vind ik toch een redelijk bedrag dus mijn vraag was alleen of iemand mij kon vertellen of dat via een bezwaarschrift moet (ik ga tenslotte niet in beroep tegen de gehele bekeuring). Maar goed, in ieder geval bedankt voor diegene die normaal gereageerd hebben en ik zal dan eerst proberen via het district een reactie te krijgen (thanks teve) en afhankelijk van die reactie kan ik altijd nog proberen een bezwaarschrift te sturen.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door marnop »

het gebeurt wel vaker dat ze bij justitie fouten maken. er zijn natuurlijk erg veel mensen die klakkelooos alles maar betalen wat ze wordt voorgelegd, maar sommigen, die niet onder de noemer klootjesvolk vallen nemen zichzelf de moeite om uit te zoeken of e.e.a. correct is.

Als de boete niet correct is, gewoon beroep aantekenen. Moet je zowiezo altijd doen (vind ik), vaak wordt de boete dan kwijtgescholden.

Aan allen die vinden dat je een boete gewoon moet betalen, NEE, dat moeten we niet, we leven in een democratie ! niet in een politiestaat.! Als het gehele volk, of een grote meerderheid vind dat we iets harder moeten rijden, dan moet dat geaccepteerd worden door justitie, ipv meer controles uit te voeren en de wegen gevaarlijker te maken. Het is niet de bedoeling dat het volk moet luisteren naar de wil van een groepje dictatoriale idioten, maar er moet eens geluisterd worden naar het volk.

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: fout bedrag op bekeuring??

Ongelezen bericht door klaasvd »

Nee natuurlijk zou ik die niet betalen, maar als je de moeite neemt om na te zoeken of je wel of niet de juiste boete hebt gekregen, dat geeft voor mij al aan dat je bezig bent om een smoes te zoeken om er onderuit te komen. Hebben we geen vertrouwen meer in oom agent?
Nou dan wat zeur je dan. En als je leest heeft hij een boete binnen gekregen, waarvan hij niet wist dat ie iets gedaan heeft. Hij is dus niet staande gehouden, dan zou ik(en misschien jij ook wel) benieuwd zijn hoe het precies zit.

Gesloten