LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onzinboetes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat zou dan volgens mij eigenlijk ook niet kunnen, maar ja wie ben ik :)

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door balk »

Agenten zijn te vertrouwen simpelweg omdat ze handelen volgens de wet die in dit land geldig is.
Ha ha, grapjas, die dilbert cq karr-2

Lees deze eens
http://www.minbzk.nl/veiligheid/politie ... rden_op_11

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door NAK »

Elke boete die uitgeschreven wordt is terecht, altijd. Notoire hardrijders, foutparkeerders etc leren het anders nooit
Wat een grote onzin.
Het probleem is dat het publiek, dus de burgerpartij, het altijd aflegt tegen de politie.

Ik heb zelf een situatie mee gemaakt dat een agent mij wilde bekeuren ivm foutief parkeren. Ik stond volgens hem niet in een parkeer vak. Toen ik opmerkte dat er geen enkel parkeervak te zien was gaf hij te kennen dat de bekeuring dan op grond van art. 5 gegeven. Belachelijk want artikel 5 geeft aan dat ik het overige verkeer onnodig in gevaar had gebracht. Klink klare L*LKOEK.

En dan durf jij te zeggen dat elke boete terecht is???? :twisted:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik hoorde laatst van een mevrouw dat haar zoon een boete had gekregen omdat hij zat te bellen terwijl hij op de scooter zat. Hij was niet aan het bellen, dat is wat lastig met een helm op. Hij had alleen zijn mobiel gepakt om te kijken hoelaat het was. Maar dat mag blijkbaar ook niet. Of je nou een mobieltje pakt of zo op je horloge kijkt, lijkt mij toch hetzelfde.

Soms krijg ik echt het idee dat het pure treiterij is. Terwijl bij een invalideplek bij mijn flat ze dagelijks geparkeerd staan zonder invalidekaart. En daar wordt nooit op gecontroleerd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Jonjo »

Helper, dan gooien ze de signalering het blauwe zwaailicht aan. Dit zit niet op het dak van de auto maar voorop bij de bumper. Evenals een blauw zwaailicht in de auto.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Niet als ze er eentje 'stiekum' volgen met 180 kilometer per uur.

helper
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2006 12:55

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door helper »

hallo Jojo.Kijk jij wel eens naar blik op de weg?
Na de aanhouding zeggen ze: we hebben u al vanaf ..... gevollgd en een trajectmeting gedaan. U reed gemiddeld ... km te hard!! Als ze het zwaailicht aanhadden, dan rijdt niemand zo hard. Dus de "burgersurviancewagen" rijdt zelf ook net zo hard zonder sirene en lichten!!!!

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door edmoor »

En als iemand veel te hard rijd en daardoor een ongeluk veroorzaakt krijgt de politie weer te horen dat ze er niet waren op het moment dat het nodig was.
Het is ook nooit goed.

@Helper:
De poltie HEEFT die bevoegdheid nu eenmaal!

En, ok, misschien rijden ze een keer over de vluchtstrook om snel bij de koffie te kunnen zijn.
Wie het dichst bij het vuur zit warmt zich het best.
Het zijn WEL de mensen die ONS beschermen en zijn ook maar mensen.

Dat heb ik dan liever dan het zootje ongeregeld op de Tjerk Hiddes die geacht worden ons hele land te verdedigen.
Moet je DAAR een oorlog mee winnen???

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou edmoor, vertel mij dan maar waarom hun dan wel 100 kilometer per uur mogen bij wegwerkzaamheden waar 70 kilometer per uur het maximum is!! Let wel he: op een weg waar totaal geen uitwijkmogelijkheid is. En dan nog een beetje gaan douwen bij de mensen die 80 (dus eigenlijk ook te hard!) rijden.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door prof »

Onzin boete: Voor de personen die het niet weten .Als jij een politie wagen onnodig te hart ziet rijden. probeer dan het kenteken te noteren
Stuur een brief naar Justitie Met de tijd dag kenteken van de politie auto
En zij worden daar op aan gesproken CQ op verbaliseert .En als jou vermelding gehonoreerd krijg je daar een schrijven over.
Wel even je afzender er bij.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nou edmoor, vertel mij dan maar waarom hun dan wel 100 kilometer per uur mogen bij wegwerkzaamheden waar 70 kilometer per uur het maximum is!! Let wel he: op een weg waar totaal geen uitwijkmogelijkheid is. En dan nog een beetje gaan douwen bij de mensen die 80 (dus eigenlijk ook te hard!) rijden.
Waarschijnlijk omdat ze dan bezig een hardrijdende idioot van de weg te plukken die stukken meer gevaar veroorzaakt dan 2 agenten die weet ik hoeveel cursussen hebben gevolgd om veilig te rijden en als geen ander op de hoogte zijn van de regels op de weg.

Geloof mij nou maar, die agenten rijden echt niet zonder reden te hard.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door opa »

dan 2 agenten die weet ik hoeveel cursussen hebben gevolgd om veilig te rijden en als geen ander op de hoogte zijn van de regels op de weg.
Met 60000km per jaar heb de afgelopen 40 jaar geen bekeuring meer gehad voor overtredingen, maar toch heb ik beslist geen hoge pet op van de hermandat sterker, ik heb een vreselijk anti tegen dat beroep alleen al omdat ze denken dat ze alles mogen en ook doen.

tja, geoorloofd en met toestemming hardrijden,
De slip expert van circuit Zandvoort, Rob Slotenmaker, had ook allerlei cursussen gevolgd en jaren ervaring om zijn motorvoertuig te beheersen, maar toch heeft hij zich op de openbareweg te pletter gereden..... ik bedoel maar.... ervaring of opleiding zegt helemaal niets.

Over de marine, ditis geen uitzondering,
weet van de politie dat die ook zogenaamde 'wiphuisjes' hebben die tijdens de nachtdienst worden bezocht.... voor kopje koffie drinken... jaja.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door edmoor »

Over de marine, ditis geen uitzondering,
weet van de politie dat die ook zogenaamde 'wiphuisjes' hebben die tijdens de nachtdienst worden bezocht.... voor kopje koffie drinken...

Over te hard "rijden" gesproken:
Even een wip maken is iets heel anders dan aanranding en verkrachting.

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

Net als iedereen zijn ook de personen die bij de politie werken mensen. Een kenmerk van mensen is dat ze niet perfect zijn en fouten maken. Dat politie agenten over de schreef gaan is niet goed zeker omdat ze een voorbeeld functie hebben. Toch denk ik dat het in dit topic vooral om incidenten gaat.
Wij worden misschien wel door de politie in de gaten gehouden maar ik denk dat het andersom nog veel erger is!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Bailey »

Waarschijnlijk omdat ze dan bezig een hardrijdende idioot van de weg te plukken die stukken meer gevaar veroorzaakt dan 2 agenten die weet ik hoeveel cursussen hebben gevolgd om veilig te rijden en als geen ander op de hoogte zijn van de regels op de weg.


Op dat moment waren er wel wat hardrijders, alleen deze reden minder hard dan de politieagenten. De agenten bleven douwen en reden dus 100 kilometer per uur, waar 70 was toegestaan. Er was dus niemand in de buurt die op dat moment 140 ofzo reed. Die kan natuurlijk 10 kilometer verder zijn, maar dan hadden ze m.i. wel met sirene en/of zwaailicht moeten rijden.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Sja.... »

politie rijdt nooit voor niets te hard???

haha geweldig naief.

Zelfde uitspraak als ; "mijn kind is niet zo, of mijn hond doet dat anders nooit"

wat denk je nou???

Zet iemand in een super snelle bolide en wedden dat hij/zij de snelheidslimit overschrijdt...

maar bedenk wel dat als je weer eens een te hard rijdende politie auto ziet rijden, dat het zeer goed mogelijk is dat ze hun leven wagen om zo snel mogelijk bij een melding te zijn... waar ze daar vervolgens te horen krijgen dat ze er zo lang over hebben gedaan om op plaats delict te zijn :roll:

Elk verhaal heeft een keer zijde...

Sja...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer je eigenaar bent van een snelle bolide, wil het maar al te gemakkelijk gebeuren dat de wijzer van de snelheidsmeter wel eens boven de maximum snelheid gaat,

Indirect kies je daarvoor!...,

Anders had je wel een auto gekozen met een lichtere motor!, tenzij je vaak een zware aanhangwagen achter de auto koppelt, dan is die zwaardere motor meer dan welkom!,

Veel auto's met 100 pk en meer zijn meestal niet voorzien van een trekhaak, dus dan niet zeuren dat er weer een envelop in de bus rolt, met de melding dat u iets te hard gereden heeft!, want dat gaat maar al te gemakkelijk ongemerkt!, hierbij is Cruise Control een ideaal hulpmiddel tegen deze boetes!,

Wel zeg ik er bij dat de "onzin boetes" geen sprookje is!,

Wanneer je een boete krijgt van 5 kilometer te snel, is dit eigenlijk gek aanstekerij, en vooral wanneer dit op een veilige weg gebeurt, kun je er op wachten dat veel mensen hier toch gepikeert van raken!, zonde van het geld dus!,

Nederland heeft geld nodig!, en dan is dit dus een makkelijke inkomsten post, maar dat weten we allemaal wel!, even als de absurd hoge brandstofprijzen!, en niemand rijdt er een kilometer minder om!,

Het leven gaat wel door!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een heel goed voorbeeld van zeker 20 jaar geleden was de agent IJtunnel die had bemerkt dat zijn collega's dingen stalen van arrestanten.
De goede man was degene die ontslagen werd als "matennaaier".
De diefachtige agenten hebben nooit straf gekregen.

Een goede 8 jaar geleden zou er meer "blauw"op straat komen en daar werd extra geld voor vrijgemaakt.
Dit geld werd echter besteed aan nieuwe communicatiemiddelen, betere auto's, nieuwe computers. Meer blauw op straat is er toen niet gekomen.

Het duurt nog steeds erg lang om daders via de computersystemen van verschillende korpesen op te sporen (let op bovenstaande alinea) om de doodeenvoudige reden dat al die computers van die verschillende korpsen niet met elkaar in verbinding kunnen staan omdat ieder korps gewoon maar z ijn eigen geliefd systeem wil hebben.

Bovendien had ieder korps goed gezorgd voor zichzelf wat betreft de communicatiemiddelen die al bij aanschaf weer vervangen moest worden omdat er een nieuw systeem is gekomen dat overigens nog niet optimaal schijnt te werken.

De politie onze beste kameraad?
Ik heb verdomd slechte ervaringen met ze!
En ik ben een braaf oppassend burger!!

erik365
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2006 00:02

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door erik365 »

Geen klagen, als ik een boete krijg, verdien ik `m en betaal ik gewoon. Maar ik zou het wel fijn vinden, als je een keer het alarmnummer belt, dat de politie dan niet een uur later op hun dooie gemak aan komt zetten. Over het zijn van politieman/vrouw, dat vind ik echt niks om jaloers op te zijn..

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door gozik »

Als een agent zonder licht fietst in de mist, om 23.00u en ik heb hem niet gezien licht er meer blauw op straat,
de ambulance mocht hem afvoeren....

Hoewel ik met 30 jaar ervaring redelijk goed kan rijden, laatst waren mijn banden iets minder op spanning, en ik helaas wat meer, want
met veel tegen sturen bleven de oude bomen schadevrij...
Dus ook ik ging de fout in, vergeet je banden, en je hebt gelijk een andere (dwijl) auto...

Bovendien, ik heb dagelijks mijn eigen, en zij telkens een andere lease bak....

Verder zijn er parkeerwachters die je gratis laten staan omdat ze geen E10 kunnen wisselen.. en in amsterdam wielklemzone verwacht je geen vriendelijke dames...

Hoewel ze genoeg fouten maken zijn er ook nog +++++ berichten :lol:

Gesloten