LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UMT-Masten...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door opa »

Tienepien,

U kunt er niets aan doen, maar er bestaat geen 'normale' straling.
Er bestaat alleen de natuurlijke achtergrond straling of 'mens made straling'.

Dit was het wat mij bereft,

Gegroet.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Er worden in het rapport geen medische uitspraken gedaan maar men geeft alleen weer dat door invloeden van UMTS zendapparatuur er bij aantal proefpersonen verandering optreden.
Dit is pertinent niet waar. Er wordt gesteld, in de samenvatting vooraan in het artikel al, dat de mensen zelf, de proefpersonen dus, een verandering ervaren.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door tienepien »

Beste Opa,
Ik bedoel dan natuurlijk ook het verschil tussen UMTS en GSM-straling om het zo maar te noemen. Hier wordt blijkbaar een onderscheid in gemaakt. Normaal staat dan ook niet voor niets tussen aanhalingstekens.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door opa »

Maarschalk;

Ik schreef:
Er worden in het rapport geen medische uitspraken gedaan maar men geeft alleen weer dat door invloeden van UMTS zendapparatuur er bij aantal proefpersonen verandering optreden.

U schrijft daarop als reactie:
Dit is pertinent niet waar. Er wordt gesteld, in de samenvatting vooraan in het artikel al, dat de mensen zelf, de proefpersonen dus, een verandering ervaren.
Wat ik in uw reactie lees, dat u bevestigd wat ik schrijf, toch?
Of gaan we het spelletje spelen, een technisch discussie daar hebben we geen verstand van, dus dan gaan we elkaar afvangen op woorden? ( in dit geval 1 woordtje om precies te zijn).
Of lees ik ergens overheen, dan mijn excuus.

Nogmaals, ik ga sluiten want dit gaat inhoudelijk nergens meer over.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Nogmaals, ik ga sluiten want dit gaat inhoudelijk nergens meer over.
Dit lijkt me ook het verstandigst...

Het blijkt nu ook alweer dat 1 van Maarschalks sterkste punten of zelfs het sterkste punt het niet inhoudelijk discusieren is...

Zo probeert hij te verbloemen dat hij eigenlijk niets te vertellen heeft over bepaalde onderwerpen....

Up the Irons!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nogmaals, ik ga sluiten want dit gaat inhoudelijk nergens meer over.
Het blijkt nu ook alweer dat 1 van Maarschalks sterkste punten of zelfs het sterkste punt het niet inhoudelijk discusieren is...
Het is in deze thread nooit inhoudelijk over de gevaren van UMTS masten gegaan. Enkele mensen hebben zich beziggehouden met stemmingmakerij, anderen vroegen om onderbouwing, welke uitbleef.
Zo probeert hij te verbloemen dat hij eigenlijk niets te vertellen heeft over bepaalde onderwerpen....
Energetix heeft nu gelijk in die zin dat ik in deze thread geen uitspraak heb gedaan aangaande het gevaar van UMTS masten. Niet positief en negatief.
De enige uitspraak die ik heb gedaan was dat de mensen die hier paniek zaaiden hun uitspraken niet hebben onderbouwd met bewijzen.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door opa »

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen paniek, oproerkraaier of stemmingmaken
en wat is dan bezorgheid?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Bezorgdheid is uiten dat je bezorgd bent over eventuele gevaren.
Logisch en totaal niks mis mee.

Doch het wordt anders zodra er kreten komen als: de economie gaat voor, onderzoek kan niet onafhankelijk zijn want gesponsord door de overheid, dikke belangen dus de uitkomst is per definitie verdacht, geld schijnt belangrijker te zijn dan gezondheid dus jammer dat de waarheid niet boven tafel komt, het geld moet rollen.

Nerges zijn deze kreten onderbouwd met bewijs. Dan is het stemmingmakerij. Bezorgdheid zou het zijn zodra de posters hier het Zwitserse onderzoek aan gort hadden geschoten door eventuele fouten (indien deze gemaakt zijn) uit het onderzoek aan te wijzen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Een kleine zijstap. Ook blue-tooth apparaten werken met straling. Deze staan al bijna bij iedereen in huis, en er komen er steeds meer

En waar denk je dat de naam vandaan komt ..... juist ja.
Ik heb in de krant glezen dat er al een tandarts is die patienten heeft gehad om hun gebit weer te ontkleuren. (de krant heb ik niet meer maar misschien kan een van de slimmerikken iets hiervan terugvinden op het internet )

Dus zeg niet te snel dat UMTS masten ongevaarlijk zijn. Ik krijg zelf vaak hoofdpijn als ik langs een UMTS mast rij, heb ik echter een polaroid zonnebril op dan verminderd de hoofdpijn met 50%. Bij twee zonnebrillen krijg ik zelfs helemaal geen hoofdpijn meer. ( mits de beide zonnebrillen wel 90 graden gedraaid ten opzichte van elkaar zijn opgezet. )

Bronvermelding : ikzelf , meer dan 50 keer getest in de periode 1-1 tot 31-5 in de regio rond Amsterdam.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik krijg zelf vaak hoofdpijn als ik langs een UMTS mast rij, heb ik echter een polaroid zonnebril op dan verminderd de hoofdpijn met 50%. Bij twee zonnebrillen krijg ik zelfs helemaal geen hoofdpijn meer. ( mits de beide zonnebrillen wel 90 graden gedraaid ten opzichte van elkaar zijn opgezet. )

Nee, dat is lekker veilig, blind in je auto zitten

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mijn vrouw heeft ook weer hoofdpijn ennuh er is geen UMTS mast te bekennen :lol: :lol:

Toolboy

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Toolboy »

lache maar zelfs m`n scherm waar ik nu achter zit bezorgt me koppijn.
heb ik het er niet eens over wat ik allemaal lees

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Nu blijkt de zon in eenkeer ook al te stralen en allerlei magnetische deeltjes de ruimte in te sturen aaaaarghhh eNGGG OEH.

S. ;-)

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Welnee, de zon straalt enkel zonnestralen. 8)

Sterretje*
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2006 14:54

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Sterretje* »

Geplaatst op 08 Jun 2006 15:45 door E-nergetix


--------------------------------------------------------------------------------

Als huisartsen al zeggen dat het niet in orde is met de straling van UMTS masten.....

Zie: http://www.stopumts.nl/pdf/appel_barneveld.pdf

Wie zijn wij dan om dat tegen te spreken??

Of kijk/lees eens het volgende artikel:

http://www.stopumts.nl/doc.php/UMTS%20i ... media/1165

Op www.stopumts.nl zijn nog meer informatiebronnen te vinden...

Zijn het gedegen onderzoeken?

Zijn ze te vertrouwen?

Cheers!
Sorry dat ik zomaar in deze discussie binnenval maar de site onder deze links is pas echt stemmingmakerij! Geen enkele van de informatie die hierop staat is echt wetenschappelijk onderbouwd, en dus puur subjectief.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bijna alle informatie rondom UMTS is stemmingmakerij, de site van stopumts voorop.

Eindelijk is er dan een definitief onderzoek naar de schadelijkheid van UMTS, maar dat valt negatief uit voor de hypochonders van Stopumts en dus gaan ze in protest. Beetje zielig....

Sterretje*
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2006 14:54

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door Sterretje* »

Geplaatst op 10 Jun 2006 12:54 door seagoing racer2


--------------------------------------------------------------------------------

Een kleine zijstap. Ook blue-tooth apparaten werken met straling. Deze staan al bijna bij iedereen in huis, en er komen er steeds meer

En waar denk je dat de naam vandaan komt ..... juist ja.
Ik heb in de krant glezen dat er al een tandarts is die patienten heeft gehad om hun gebit weer te ontkleuren. (de krant heb ik niet meer maar misschien kan een van de slimmerikken iets hiervan terugvinden op het internet )

Dus zeg niet te snel dat UMTS masten ongevaarlijk zijn. Ik krijg zelf vaak hoofdpijn als ik langs een UMTS mast rij, heb ik echter een polaroid zonnebril op dan verminderd de hoofdpijn met 50%. Bij twee zonnebrillen krijg ik zelfs helemaal geen hoofdpijn meer. ( mits de beide zonnebrillen wel 90 graden gedraaid ten opzichte van elkaar zijn opgezet. )

Bronvermelding : ikzelf , meer dan 50 keer getest in de periode 1-1 tot 31-5 in de regio rond Amsterdam.
Een mooi voorbeeld van hoe snel een spookverhaal de wereld in kan worden geholpen. De echte herkomst van deze naam is te vinden bij de (overigens Nederlandse) ontwikkelaar van de Bluetooth-technologie. Als projectnaam werden er bij dit bedrijf van namen gekozen van mytische figuren; in dit geval die van Harald Blauwtand (een legendarische Viking-koning). Toen er geen betere definitieve naam bedacht kon worden is besloten met de Bluetooth-naam door te gaan.
Bovendien lijkt het me ook onverstandige marketing om een nieuwe techniek te vernoemen naar merkwaardige eventuele bijwerkingen (?).
Zo, dat wilde ik even rechtzetten.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Dit is een uitspraak van iemand die het onderzoek heeft "bestudeerd"

Onderstaand zijn conclusie. Iedereen is vrij om zelf te bepalen wat hij/zij hiermee doet.
Persbericht:

Zwitsers onderzoek naar UMTS gevaren

De aanpak en resultaten van het Zwitserse onderzoek naar mogelijke schadelijke effecten van UMTS straling nopen de Werkgroep elektrische overgevoeligheid tot het afgeven van een alarm. Onderzoekers hebben nogal ongenuanceerde opvattingen t.a.v. het probleem van elektrohypersensitiviteit (EHS) waaraan ca. 1,5% van de bevolking lijdt. Kenmerken zijn chronische vermoeidheid, concentratie-, geheugen- en slaapproblemen, oorsuizingen etc. Oorzaak: blootstelling aan hoog- of laagfrequente elektromagnetische velden (straling) van zendmasten en ander elektronisch gerei thuis. Het gaat over bij vertrek naar een elektrisch 'schone' omgeving.

Het artikel geeft onbruikbare informatie omdat met een paar elementaire EHS problemen geen rekening is gehouden.

1. De experimenten werden uitgevoerd met vrijwilligers: ongevoelige en zendmast-'gevoelige' personen. Echt-gevoeligen hebben niet deelgenomen

2. Mensen met neurologische/psychiatrische problemen of met slaap- en gehoorproblemen zijn van deelname uitgesloten. NB, dat zijn precies de mensen die authentieke EHS klachten hebben!

3.Ieder individu heeft zijn eigen biologische klok en reageert niet op alle momenten even sterk. Testtijdstippen zijn daar niet op afgesteld.

4. Ieder heeft zo zij eigen specifieke hinderfactor: dat kan zijn velden van zendmasten, DECT telefoon of andere moderne elektronische; niet noodzakelijk UMTS velden.

5. Gevoeligen komen waarschijnlijk stijf van de stress bij de testlocatie aan, nog ziek van de bestralingen thuis

6. De testlocatie zelf bevat relatief sterke laagfrequente velden die aanwezigen kunnen hinderen, in weerwil van wat onderzoekers veronderstellen.

Wij van de WEO weten ook nog niet hoe dit soort experimenten zou moeten inkleden, wil je een zinnig resultaat krijgen. Maar hier zijn alle redelijke vooronderstellingen met voeten getreden. Conclusies zijn niet gebaseerd op goeddoordachte waarnemingen Laakbaar is dat uit het uitblijven van positieve reacties van gevoelige proefpersonen op veld-aan signalen de conclusie wordt getrokken dat de velden kennelijk niet kunnen worden opgemerkt. Laakbaar ook dat staatsecretaris P van Geel concludeert dat er dus geen gevaar van UMTS systemen is te duchten

Beter zou het zijn als eerst werd onderzocht hoe je het EHS syndroom wat hanteerbare parameters zou geven om oorzaak en gevolg beter te kunnen bestuderen.

Dr. Hugo Schooneveld
Link(s) naar het gehele rapport (Bron electroallergie.org).

http://www.electroallergie.org/Openings ... 6-6-06.pdf

Dit is de link naar de uitleg van Ministerie van VROM:

http://www.electroallergie.org/Openings ... atting.pdf

Dit is de link naar de brief van Staatssecretaris van Geel die hij gestuurd heeft naar de 2e kamer:

http://www.electroallergie.org/Openings ... tukken.pdf

Up the Irons,

Alex van Breemen

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door tienepien »

1. De experimenten werden uitgevoerd met vrijwilligers: ongevoelige en zendmast-'gevoelige' personen. Echt-gevoeligen hebben niet deelgenomen
wat is het verschil tussen zendmast-'gevoelige' personen en Echt-gevoeligen?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: UMT-Masten...

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag die jij of u ook stelde naar Dhr. Schooneveld.

Dit is zijn antwoord:
Het spraakgebruik is verwarrend en naar mijn inzichten zit het als volgt:
1. Veel mensen zijn ziek en vertonen een of meer verschijnselen van elektrogevoeligheid (E-sters). De oorzaken daarvan kunnen echter zeer uiteenlopende zijn.
2. De velen die te hoop lopen tegen plaatsing van zendmasten zijn maar ten dele ziek, ze jagen een ideaal na.
3. De zieken onder die groep kunnen E-smog vertonen door meerdere oorzaken, vaak is het niet de invloed van de zendmast die hen ziek maakt. Heel vaak is het andere elektronica in huis: PC, TV, elektronische apparaten als audio, video, DVD etc
4. Voor zover valt na te gaan en andere invloeden zijn uit te sluiten zijn sommigen echt gevoelig voor de signalen uit de GSM/UMTS mast, doorgaans naast die uit mobieltjes.

Geen gemakkelijke discussie dus.
M.vr.gr.,

H. Schooneveld
Of men iets hiermee kan???


GreetZ,

Alex van Breemen

Gesloten