LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum-moderatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

Wat vind u van het moderatie-beleid op dit forum?

Prima, niets aan veranderen!
0
Geen stemmen
Matig, is onduidelijk, moderatie moet aangeven waarom is ingegrepen
21
46%
slecht, neigt naar of is te beschouwen als censuur, men moet in ieder geval aangeven waarom is ingegrepen.
24
52%
geen van bovenstaande, graag toelichten in tekst
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 46

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door G7 »

Nou dan noem ik ze toch.
Ja, of mij natuurlijk. :lol: Maargoed, een mens moet af en toe ook ff op vakantie naar een tropisch eiland kunnen zonder aankondiging.

Nu las ik net even zo het een en ander door en zag, dat ons nummertje ook op vakantie is. Toeval? Ik ben in ieder geval terug.

Verder wens ik jullie natuurlijk ook nog even hele fijne kerst toe. :wink:

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

joopataa


Geplaatst op 20 Dec 2006 22:47 door joopataa


--------------------------------------------------------------------------------

Het is heel triest gesteld met de moderators van dit forum. Eigenlijk kan je het geen modereren noemen. Er verdwijnen gewoon berichten die de tros en consorten niet naar de mond praten of op een andere wijze niet bevallen. De mond van van kritiek op anderen en er zelf niet tegenkunnen.
Hier sluit ik me bij aan, ik heb op het draadje beginnen met mlm kritiek geuit over de opgelegde censuur, meerdere kritische berichten van mijn hand zijn verwijderd, men kan duidelijk niet tegen kritiek.
Slecht en het begint op censuur te lijken. Ik kijk er niet gek van op als ook dit topic ineens verdwijnt.

jor
idem, gelukkig hebben ''onze'' stukjes wel tot gevolg gehad dat een figuur als M v Mooter is verdwenen van dit forum.
Het is nogmaals jammer dat de moderators hiernaa zijn doorgeschoten in hun censuur.

Zou een idee zijn wanneer de Tros-redactie tekst en uitleg geeft over de wijze waarop ze hun site beheren.
Mee eens, ik denk alleen dat we daarop (helaas) kunnen wachten tot we een ons wegen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door NAK »

Duidelijk is dat de moderatoren direct ingrijpen als er in de postings de namen/woorden TROS, RADAR of OPGELICHT voorkomen.

Bij het onderwerp "Posting (onterecht) verwijderd" heb ik, het enige antwoord dat ik ooit van de moderatoren kreeg, neer gezet.

Mijn stem is overigens naar "slecht"gegaan.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door S. »

O dus jij denkt dat ook NAK, dat postings door het voorkomen bepaalde woorden in de tekst, geselecteerd en vervolgens beoordeeld worden?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door wicher »

Kan inderdaad waar zijn, maar postings worden ook om andere redenen verwijderd!!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door NAK »

S.

Want.......????????????

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door S. »

NAK,


Je schreef:
Duidelijk is dat de moderatoren direct ingrijpen als er in de postings de namen/woorden TROS, RADAR of OPGELICHT voorkomen.
Jouw oordeel, toch?

Mijn aanname hierover staat op pagina 1 van ditzelfde topic.
Hier dus:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... ht=#569211
En ja, dit blijft een aanname he, want hoe en op welke manier men hier modereert, blijft onduidelijk.... :wink:

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Er word dus gewoon niet op dit topic gereageerd door de heren/dames moderators.
Gut gut gut wat een verassing.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja waar ben je als beheerder/moderator dan mee bezig...

Open staan voor kritiek is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.

Waarmee gelijk vraagtekens gezet kunnen worden bij de insteek van het programma en dit forum... (in mijn nederige ogen tenminste...)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bot321 »

Abdes49 staat er ook nog steeds.Als er eentje weg
moet dan is die het wel.
Dus ik denk dat de moderator op vakantie is.
Mooie boel hoor lekker skiën en ons met
die troep laten zitten. :wink:

Toolboy

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Toolboy »

Bied uzelf aan als moderator dan blijft dit forum verschoont van reklame en scheld partijen.
Heb ik ook al een hele poos geleden gedaan maar de tros reageerd niet :lol:
Heel jammer dat dit forum elk weekend onbeheerd is

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bot321 »

Toolboy toch.
Het weekeinde moet nog beginnen. :wink:
Tjonge ben aan het eind van het jaar
wel scherp he.Sorry hoor.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door pluisje »

tja ook ik kom hier niet meer zoveel, waarom?

ik ben leesblind helaas en hoe ik ook mijn best heb gedaan, krijg het schrijven niet helemaal goed onder contole.

dit word erg vaak tegen mij gebruikt.
ook heb ik problemen met de normen en waarden hier, als het dan uit de hand loopt word alles verwijderd ook dat van mensen die zich soms moeten verdedigen...

ook heb ik het vermoeden dat mensen die het te bont hebben gemaakt , gewoon onder een andere naam terug komen, en gewoon verder gaan met mensen beledigen, dat moet niet kunnen...

ik beheer zelf een forum en grapjes mag, een woordenwisseling mag,
maar elkaar beledigen nee dan blok ik het ip adres einde probleem..

zo dat moest ik even kwijt sorry hoor.....

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Ulbe »

Met respect voor de dames/heren moderatoren!,

Bij Diverse producten/Goedkope Fietsen staat een link die behoorlijk vuil is!,

Wanneer je deze link indrukt krijg je een vrouw te zien die met haarzelf aan het "spelen" is, dat is nog niet zo erg, :oops:

Wat vervelender is dat je computer volgestouwd wordt met spyware en andere rommel!, en dat je toch wel even bezig bent om alle puin er weer uit te krijgen!,

De moderators slapen zeer waarschijnlijk, want de link staat er al een paar dagen in, en staat er nog in!,

Slecht werk van een serieus consumenten programma als TrosRadar!,

Een foutje kan gebeuren, deze fout is toch wel dom, want over spyware wordt de laatste tijd veel geschreven!, en terecht!, en TrosRadar biedt het op deze manier nog aan ook!, :evil:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bot321 »

Deze link staat ook bij radar testpanel.
had reeds gemeld dat hij verwijderd moest worden.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik denk dat de redactie ook moet reageren op dingen zoals bijv. fouten
wanneer radar iets meld wat niet klopt (zoals met dat ontgoogelen)
vind ik dat hun moeten reageren nu snap ik dat dat niet helemaal mogelijk is maar wanneer ze iets zeggen wat niet klopt moeten ze daar ook voor uit komen of melden waarom dat dan toch niet zo is

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door wicher »

Een kennis van mij is ooit in het programma aan het woord geweest (hij moest zijn toko verdedigen tegen een Tros-aanval) en vertelde mij naderhand dat hij sterk de indruk had dat de kijkcijfers véél belangrijker zijn dan objectieve berichtgeving. Natuurlijk neem ik dat met een korrel zout, maar af en toe moet ik toch wel eens aan die uitspraak terugdenken.
Correcties op foutieve (of misleidende) informatie heb ik in het programma nog nooit gezien (of heb ik wat gemist?), terwijl dat aantoonbaar toch wel enkele malen het geval is geweest. Voor mij hoeven ze hier op het forum dergelijke zaken niet toe te lichten, dat zou te makkelijk en te beperkt zijn.
Als je ingeschat wilt worden als objectief en onpartijdig dan moet je eigen fouten toe kunnen geven op het zelfde medium als waar je ze gepubliceerd hebt, de TV dus.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Forum-moderatie

Ongelezen bericht door bot321 »

juist. nix aan toe te voegen.

Gesloten