LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging Veronica Magazine

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Matt2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2008 23:10

Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Matt2008 »

Ik heb onlangs een vervelende ervaring met het opzeggen van Veronica Magazine gehad. Ze beweren deze simpelweg niet ontvangen te hebben. Althans...de ene medewerkster beweerd het NIET te hebben ontvangen en de andere medewerkster beweerd het NIET OP TIJD te hebben ontvangen dus volgens mij klopt dat zowieso al niet. Al met al kan er op geen enkele manier gecontroleerd worden of VM daadwerkelijk hun administratie wel op orde heeft. Je kan opzeggen telefonisch, per mail of schriftelijk.Er kan dus heel makkelijk ontkend worden omdat je nergens iets van een bewijs krijgt. Het enige wat ze beloven is binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging. Ik heb deze nooit ontvangen en na hun hierop attent te hebben gemaakt word ik voor leugenaar uitgemaakt en dat ik er op zo een manier onderuit zou willen komen. Naar mijn mening klopt er dus gewoon iets niet aan hun hele opzeggingsprocedure en vooral aan de uitvoer hiervan.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Dutchy »

Ik heb keurig per e-mail opgezegd in september, onder vermelding van al mijn gegevens en klantnummer. Er volgde een brief van Veronica met een bevestiging en dat ze het uiteraard jammer vinden.
Als je je aan de spelregels houdt kan er volgens mij niets fout gaat.

Erven
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 18:41

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Erven »

Ik heb, na meer dan 20 jaar lid te zijn geweest op Veronica, besloten om dit te beeindigen. Helaas werd ik er pas aan herinnerd toen de acceptgiro weer op de mat viel. Deze sturen ze een maand voor ingaan van het nieuwe jaar, dus ik een maand te laat met opzeggen volgens Veronica. Na 20 jaar is er, tot nu toe, vanuit hun kant totaal geen coulance naar de klant. Als ik dit weer voor een jaar moet betalen zal ik er weer 52 keer aan herinnerd worden dat ik nergens meer een abonnement aan moet gaan.
Je kunt je bij de meeste in een paar minuten abonneren maar het opzeggen kost bij hun 2 maanden ???
En ja, ik voel me nu behoorlijk geirriteerd.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door vronie »

Ik heb vandaag het zelfde ervaren.
Keurig 2 maanden van te voren het abonnement opgezegd.
Ik ontving vandaag weer een gids.
Maar even gebeld met Veronica,er was geen opzegging bij hun bekent.
Ik had na de opzeggingsbrief van hun moeten reageren,maar die heb ik nooit ontvangen.
Wat voor praktijken :evil: dit zijn weet ik niet.
Maar nooit meer Veronica Gids.

dcorrales
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2009 17:05

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door dcorrales »

Rond augustus ben ik gebeld door Vronica uitgeverij dat ik een abonnement voor een jaar had gewonnen, en twee kaartjes voor de bioscoop. Ik wilde mijn rekening nummer niet geven, en ik zou een acceptgiro voor 3,50 euro krijgen voor verzendkosten. De bioscoop kaartjes heb ik noot gekregen, en in plaats van 3,50 euro lag er een acceptgiro voor een jaarabonnement van 32 euro. Ik dacht dat het een fout was van Veronica, en heb de acceptgiro geignoreerd. Nu vind ik in mijn brievenbus een brief van incassobureau VMP & partners voor 32 + 7,50 administratie. Ik heb dan Veronica gebelt, om te zeggen dat ik het blad niet meer wil en dat ze een fout hebben gemaakt, de mevrouw was ver van aardig en zij dat ik moeste betalen en dat ik niet konde opzeggen :evil: . Ik voel me opgelicht!
Heb dan twee aangetekende brieven geschreven naar Veronica en cc naar de incassobureau, maar vind dit schandalig!

stofzuigertje

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ d corrales.

Er is dus geen abbonnement door U afgesloten dus ook geen bewijs van waarom U €32,- moet betalen.

Zij moeten nu aantonen dat U wel dit moet betalen en anders maken ze er maar een rechtszaak van.
Ze verliezen gegarandeerd.

Dus laat je niet gek maken door misleidende reclame.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik probeer momenteel ook op te zeggen (3 maanden van te voren) ..

geen reactie op mail, geen reactie op webformulier - terwijl men aangeeft dat dit geldig is.

Nu heb ik nog even.. maar toch...

dcorrales
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2009 17:05

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door dcorrales »

thanks stofzuigertje, maar na 4 maanden ben ik niet zo zeker wat op de band was opgenommen en of ze het een draai kunnen geven.Is het mogelijk te vragen voor de band?is er ooit een rechtzaak voor 32 euro begonnen? Ze zijn niet helemaal clean met hun methodes.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En verrek - vanmiddag ..

op de mat "uw opzegging is verwerkt, m.i.v 16-01-10 ontvangt u de gids niet meer. Mocht u zich bedenken...."

Nu maar afwachten tot eind januari komend jaar :)

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door vronie »

ik heb ze laatst een Mail verstuurd.
Dat ik mijn bericht bij tros rader zou vermelden.
Misschien heeft dit geholpen

Bellie0
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2010 16:02

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Bellie0 »

stofzuigertje schreef:@ d corrales.

Er is dus geen abbonnement door U afgesloten dus ook geen bewijs van waarom U €32,- moet betalen.

Zij moeten nu aantonen dat U wel dit moet betalen en anders maken ze er maar een rechtszaak van.
Ze verliezen gegarandeerd.

Dus laat je niet gek maken door misleidende reclame.
Leuk plan, was ook het mijne, maar wel eens aan gedacht dat een incasso bureau gewoon beslag op je inkomen gaat leggen als je niet betaald? (ik heb dit ook allemaal meegemaakt, vooral het uitgemaakt worden voor leugenaar klinkt heel bekend) Er is maar een oplossing, als je alles schriftelijk hebt, stuur dit dan naar het incasso-bureau van Veronica Magazine. Die mensen zijn wél voor rede vatbaar, zijn wél beleefd en kennen deze situatie
Dit horen we wel vaker
en verzoek ze een oplossing te vinden. Ik heb dit ca. 4 weken terug gedaan, niets meer gehoord, dus ik begin op "einde verhaal" te hopen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als je nog niets gehoord hebt zou ik maandag maar weer eens even er achteraan gaan. Normaal krijg je bij Veronica een schriftelijke bevestiging van je opzegging. Ik had via e-mail opgezegd en kreeg netjes een schriftelijke bevestiging. Ze hebben mijn opzegging zelfs eerder doorgevoerd, dus voor de opzegtermijn die ze zelf opgeven. Voor mij was het dus allemaal behoorlijk gunstig.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door vronie »

Ik denk dat het kwartje is gevallen.
Maar voor mijn nooit meer een VERONICA MAGAZINE.

peterbeetle
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011 17:12

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door peterbeetle »

veronica deugnieten ,ik heb oktober 2009 telefonisch opgezegd,zou nog een jaar lid moeten blijven.oktober 2010 weer acceptgiro,gebeld en volgens hun had ik niet opgezegd.toen brief inkassobureau ,daarna alle nummersingeseald retour gestuurd.opeens kreeg ik geen gidsen meer, en nu weer telefoon van inkasosbureau dat ik toch moet betalen voor het hele komende jaar,terwijl ik geen gids meer ontvang.DUS TRAP NIET IN DIE aardige meisjes die je een abonnement willen aansmeren.ik laat het voorkomen bij de kantonrechter en hoop dat meer mensen dat doen. succses

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door pbarendse »

Waarom dan ook telefonisch opzeggen? Ja, het staat op de site dat het kan. Er staat echter ook bij dat je binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging krijgt, die heb je blijkbaar niet gehad. En opzeggen kun je beter altijd gewoon schriftelijk doen, dan heb je bewijs in handen. Telefoongesprekken zijn makkelijk te 'vergeten'!

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door vronie »

Ga toch even heen hier.
De Veronica-gids is het moeilijks met opzeggen.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door pbarendse »

Overdrijven is ook een vak...
- De regels en mogelijkheden zijn duidelijk aangegeven op de website en in het magazine zelf
- Ze sturen een opzegbrief waarin alles vermeld staat
- Je kunt via de telefoon opzeggen (hoewel ik dat niet aanraad), via mail en via een brief.

Dus volgens mij valt het allemaal nogal mee. Er ligt natuurlijk ook wat verantwoordelijkheid bij de abonnee zelf. Zoals ze zelf al aangeven: als je niet binnen 2 weken een bevestiging hebt gehad moet je even contact met ze opnemen. Tsja, als je dat niet in de gaten houdt ligt het natuurlijk ook wel een beetje aan jezelf!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vronie schreef:Ga toch even heen hier.
De Veronica-gids is het moeilijks met opzeggen.
Zie mijn ervaring hierboven - via webformulier.
En nu, eind januari, kan ik bevestigen:
- opgezegd,
- schriftelijk bevestigd,
- op tijd gestopt met verzending,
- geen verdere problemen of gedoe.

Wel een leuke 'vernieuwingsaanbieding' - maar dat terzijde.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Opzeggen is geen probleem. Je moet het optijd doen en binnen 2 weken heb je de schriftelijke bevestiging in huis. Kreeg daarna wel een mooie aanbieding. De gids weer een jaar voor de helft van prijs en 2 gratis bioscoopkaartjes. Prima toch? In oktober gaat de volgende opzegbrief de deur uit. Eens kijken met welke volgende mooie aanbieding ze komen. :wink:

Seawolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2011 20:12

Re: Opzegging Veronica Magazine

Ongelezen bericht door Seawolf »

Het opzeggen van de Veronica gids is niet echt eenvoudig.
Ik probeerde het op te zeggen in 2010 toen zij men dat moet tweemaanden van te voren.
Dus was ik te laat, en was het pas opgezegd in 2011.
En dit jaar kreeg ik weer netjes de rekening of ik weer even wilde betalen, hoe zo betalen ik had hem immers reeds op gezegd in 2010.
Ik maar even gebeld, maar fatsoenlijk te woord werd ik niet, de vrouw vond dat zij hun regel even duidelijk moest maken, en van mijn opzegging was totaal niets bekend.
Dus moet ik weer een jaar lid blijven en betalen.
Dus nu wil ik eerst minimaal twee brieven van hun hebben dat ik volgend jaar dan ook werkelijk van deze oplichters af ben. Want het kan toch niet zo zijn dat zij nooit opzeggingen ontvangen, en via internet reageren zij ook al niet.
Dus mensen wees alert bij het opzeggen van veronica.

Gesloten