LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Biemond
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2009 09:24

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Biemond »

Ik zit ook bij doltje.

Wist pas van de toestanden na de brief van de belastingdienst.

Wat raden jullie mij aan om te doen.
Zou ik nog een opzegging moeten opsturen?
Of is dit automatisch gebeurt nadat Doltje is uitgeschreven door de belastingdienst.

Ben inmiddels bezig met viaviela. Ik hoop nog op inschrijving van dit jaar, anders moet ik 3,5 maand gaan terugbetalen.

Sander W
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2009 14:09

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Sander W »

Goed dat je naar een GOB gaat. De GGD heeft echter wel als regel dat een contract niet eerder mag ingaan dan dat de gastouder een verklaring omtrent het gedrag heeft ontvangen. Een plaatsing mag niet met terugwerkende kracht ingaan. Dat is dus wel vervelend maar de GGD handhaaft de wet. Misschien dat staatssecretaaris Sharon Dijksma hierover iets wil zeggen. Zij heeft het eigenlijk voor het zeggen en heeft de regels van de Wet kinderopgvang bedacht.
Als je snel zo'n VOG gaat aanvragen voor de oppas dan kan het dus niet eerder dan 1-12-2009 ingaan! Moet die VOG dus wel voor 1-12 binnen zijn.

Milsbeek
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2009 15:09

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Milsbeek »

Ik heb zelf gisteren een brief ontvangen dat ze nog niet alle uren ontvangen hebben, hierbij geven ze aan dat ze deze moeten hebben, zodra ik deze faktuur ontvang kan ik deze toch gewoon betalen, hiermee vorm ik voor mezelf een bewijs dat ik betaald heb voor de belastingdienst, zelf heb ik geen brief ontvangen van de belastingdienst ? alleen van doltje dat ze per 10 september gestopt zijn, gelieve voor jezelf wel zsm naar een ander bureau te gaan voor inschrijving !

000deesje000
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009 14:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door 000deesje000 »

Beste lezers,

Ik ben echt geschokt om bovenstaande te horen. Ik vind het echt heel erg naar, ik snap niet dat er dit soort bureau's bestaan.

Ik ben zelf houder van een gastouderbureau en ik weet dat een GOB niet verplicht is om een jaaropgave te verstrekken, bijna alle GOB's doen dit wel omdat dit een kleine moeite is.

Wat je moet doen is:
- alle ondertekende urenformulieren ...
- alle facturen waar de bemiddelingskosten opstaan ...
... naar de belastingdienst. Dit moet inprincipe volstaan.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

gr. Desire Laan

Drakula
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2009 19:46

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Drakula »

Een Goedenavond Dames en Heren,

Ik begrijp u frustratie over dat gene wat XXXX u heeft aangedaan.
Ik ben het zeker met u eens dat het een oplichter is die aangepakt moet worden!

Maar het volgende wat ik niet goed vind is dat er een verkeerd adres staat van mensen die u of iemand in de goudengids of op internet heeft gevonden die hier niks mee te maken hebben en die hier in dit forum is geplaatst. Er zijn tig mensen in Nederland die een achternaam hebben met XXXX. Het is niet fijn om mensen te beschuldigen die hiermee niks mee te maken hebben.
Ik heb zelf onderzoek gedaan, omdat ik ook een kennis heb die hiermee zit. Ik heb zelf ook gebeld met de nummers die u heeft geregistreerd hier, maar heb ook een gezin aan de lijn gekregen die wel hetzelfde achternaam hebben, maar hier niks mee te maken hebben en deze persoon XXXX niet kennen.
Het adres van XXXX te XXXX is voor alle duidelijkheid niet van XXXX. Ik heb gehoord dat deze persoon heen en weer reist, dus soms in Nederland ver blijft en dan weer reist.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

mvg,

Lina

eerlijkiseerlijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2009 20:00

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door eerlijkiseerlijk »

Beste mensen,

XXXX
XXXX

[persoonsgegevens verwijderd door de moderator]

IK hoop echt dat jullie wat kunnen bereiken met dit informatie.
Het poesje :wink:

kritischepapa
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2009 00:38

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door kritischepapa »

Volgens de kvk is Doltje niet failliet maar een handelsnaam van

Handelsnaam KvK-nummer
Adres Vestiging

Doltje 24322718 0000
Scheepmakerij 300 b, 3331MC Zwijndrecht Hoofdvestiging

Wie weet waar je kunt vinden waar Doltje wel failliet is?

alibaks
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2010 19:16

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door alibaks »

hallo kan iemand me helpen mijn vriendin kreeg vorig jaar van de belasting een aanslag dat ze teveel geld had gekregen volgen de belasting had ze recht 9 uur per maand maar we hadden 90 uur per maand bij doltje ingevuld

anonimpje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2010 08:31

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door anonimpje »

Beste,

Koah, Doltje en Darkom zijn gesloten, de jaaropgaven die u niet gekregen heeft zult u naar alle waarschijnlijkheid ook nooit meer krijgen.
De administratie van dit bedrijf was niet op orde en er was nog meer mis.
alle 3 de bedrijven waren van 1 persoon vandaar dat bij alle 3 de bedrijven dezelfde problemen waren.

Als het goed is is de belastingdienst van de situatie op de hoogte en weet die wat er momenteel gaande is bij dit bedrijf.

Als u een goed en eerlijk en niet duur vervangend gastouderbedrijf zoekt wat door heel nederland werkzaam is zou u bij Ma Kloek kunnen informeren.
Ik werk hier niet maar moest noodgedwongen ook een ander bureau zoeken en ben bij hun uitgekomen, ze vragen niet veel en je kunt daardoor meer aan de gastouder betalen en je eigen bijdrage is veel lager.

wendy35
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:53

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door wendy35 »

hallo mensen

Ik wist dus ook van niets, heb net een dag geleden 2 aanslagen gehad van de belastingdiens, van 2007 en 2008, en moet even terug betalen. Ben net terug van de belastingdienst en hoorde dus dat doltje(koah) niet een herkent gastouderburon was /is. Ze geven aan dat ze niet gecertificeerd waren. Nu moet ik dus ruim 6000 euro gaan terug betalen. De belastingdienst zegt ook nog "maar mevrouw het is niet uw fout hoor maar u moet wel betalen". Heb geen idee hoe ik dit moet gaan betalen want ik kan het niet betalen. Het is te belachelijk voor woorden dat een KOAH de hele boel oplicht en dat de mensen die hier geen schuld aan hebben daarvoor moeten betalen. Na mijn mening is het zo dat diegene deie de boel oplichten gestraft moeten worden en niet de burger die alles volgens de juiste wegen hiervoor moeten opdraaien. Het lijkt wel de omgekeerde wereld.

Zou graag willen weten van of er mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten hoe die er mee omgaan? Ik laat het er niet bij zitten en ga ook naar het juridsche loket.
Ik ben ten einde raad.

W.Postma

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door johannaweb »

Ik denk dat je als eerste de rechtsbijstandverzekering moet inschakelen als je die hebt of naar zo een rechtsbureau moet gaan. zij kunnen wel verder helpen en eventueel stappen voor je ondernemen.
Want KOAH etc. was in 2007 en 2008 wel een erkent bureau ook bij de belastingdienst, maar door alles wat ze fout gedaan hebben zijn ze door de fiod opgedoekt en is er een onderzoek gaande.
Dus in feite hoef je dat geld over 2007 en 2008 niet terug te betalen, wel moet je natuurlijk de urenbriefjes die je moest invullen kunnen overleggen en de facturen die je gehad hebt kunnen overleggen.
Als je al jaaropgaves gehad hebt moet je die ook overleggen, jammergenoeg heeft alleen niet iedereen die gehad.

Wat betreft de reactie over de telefoonnummers die in het forum geplaatst waren, ( ik zie 1 keer een 06 nummer ) dat zijn wel nummers van KOAH etc. dat je een gezin aan de lijn krijgt en dat die zeggen er niets mee te maken te hebben is heel erg logisch, want ze staan zwaar onder controle, de hele admin is meegenomen en wordt gecontroleerd en de prive levens worden gecontroleerd, dus wie zou dan wel de telefoon opnemen en zeggen dat zij het inderdaad zijn, niemand toch.

Als je nu nog facturen krijgt van KOAH etc. kan het zijn dat die gestuurd worden omdat er inderdaad uit de controle van de admin gebleken is dat er nog niet betaald is, je moet dan gewoon even contact opnemen, het kunnen echter geen facturen van KOAH etc. zelf zijn er moet dan een nummer op staan van de fiod of een ander bureau dat het verzorgt.
Is het echt van KOAH zelf moet je het bewaren en melden bij de Fiod, want dat zou betekenen dat KOAH etc. weer stiekum vanuit een andere plek probeert te werken en geld probeert te krijgen.

Als je alle uren netjes op papier bewaard hebt kun je die wel weer verantwoorden via een ander gastouderbureau, probleem is alleen wel dat als je al betaald had aan KOAH etc. de kans groot is dat je de bureau kosten ook weer aan dat andere bureau moet betalen om ze te verantwoorden zodat je niet alles aan de belastingdienst hoeft terug te betalen.
Dus moet je goed kijken dat je een bureau zoekt waarbij de bureau kosten niet zo heel hoog zijn.

Veel mensen hebben geleden en lijden nog steeds onder het toedoen van KOAH etc. niet alleen de gastouders, ook de vraagouders en ook enkele medewerkers ( niet alle omdat de meeste medewerkers familie waren of directe vrienden waren )

Maar als je nog niets gemeld hebt blijven melden, vooral bij de fiod, belastingdienst en politie.
Hoe meer meldingen hoe groter de zaak.

wendy35
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:53

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door wendy35 »

johaanweb bedankt voor je informatie maar heb alles dus al geprobeerd en ben idd al bij het juridisch loket geweest en bij de echtsbijstand en die kunnen dus niet doen ik heb dan nog het geluk dat ik dus wel de jaaropgave heb van beide jaren.De belastindienst heeft te kennen gegeven dat we dus wel moeten betalen. Maar laat het er niet bij zittenga overal achter aan om er ook maar werk vant e kunnen maken........Ik hoop dat er meer mensen die het er niet bij laten zitten want het juridsch loket heeft laten weten als er veel mensen zijn met het zelfde probleem dat er dan vermoedelijk een advocaat op de zaak word gezet die landelijk ons dan wil gaan helpen....

Ik hoop ook dat we elkaar via dit forum op de hoogte kunnen blijven houden

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door johannaweb »

Hoi,

ik weet dat er een recherche onderzoek loopt, ik dacht via de fiod of zoiets, kan het kaartje niet zo snel vinden ( echt balen das nu altijd als je het nodig hebt dat je iets niet snel kunt vinden )

Lijkt mij dat iemand met een juridische achtergrond toch wel wat zou moeten kunnen betekenen, want jij hebt je aan de regels gehouden, maar het bedrijf niet, het bedrijf heeft jouw belazerd om het maar even grof te zeggen.

Ik weet ook niet hoever ze nu zijn met het onderzoek, maar misschien dat je dat kunt opzoeken of ergens kunt navragen, de politie moet dat denk ik wel weten.
Ik zal wel zoeken welk rechercheteam het ook weer was, ik had een visite kaartje gekregen enkele maanden geleden.

Maar ik zou inderdaad niet de belasting terug betalen, gewoon al je bewijzen in een map zetten en als je niemand kunt vinden die kan helpen desnoods voor de rechtbank laten komen om je verhaal te kunnen doen.
Helemaal omdat er een onderzoek loopt en omdat alles door de recherche in beslag genomen is.

marcel79
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:16

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door marcel79 »

johannaweb,
heb je in de tussentijd het visitekaartje van de fiod gevonden? Ik zou graag willen weten wie ik kan bellen voor informatie over deze zaak. Ik ben namelijk ook 1 van de vele gedupeerden die geld terug moet betalen aan de belastingdienst dankzij deze oplichter(s)!!!!!!

marcel79
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2010 20:16

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door marcel79 »

Wendy35,
hoever ben je met je "onderzoek"? Ik heb ook al diverse instanties gebeld om informatie in te winnen, maar ben nog niet echt opgeschoten.
Heb jij misschien nog tips voor me? Alvast bedankt

johnsa
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:43

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door johnsa »

Heb vandaag een brief van de belastingdienst gekregen dat Doltje per 1 september niet meer is geschreven en wel per 1 september 2008 dus alles terug betalen. Er moeten meer benadeelde zijn!

Wie weet waar de heer XXX zich ophoudt we moeten hem aansprakelijk stellen. Dit is gewoon oplichting.

wendy35
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:53

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door wendy35 »

er komen nog meer ik mag 2007 en 2008 terug betalen omdat het daar een zooitje is bij het gastouderburo er moeten nog veel meer mensen komen dan komt er vermoedelijk een landelijke advocaat en ik ga binnenkort met de consumentenbond bellen er moet hier iets tegen te doen zijn

Aralk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2013 20:54

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door Aralk »

hallo allen,

Inmiddels is het 2013 en nog steeds is Doltje blijkbaar niet aangepakt!!
Ik kreeg afgelopen maand een brief van de belastindienst met de eis de contracten met Doltje en alle bewijzen van transacties in 2008-2009 te overleggen! Uiteraar heb ik geen bankafschriften van 2008 meer (waren toen al digitaal en deze kun je maar tot 15 maand terugzien)...dus de bank gebeld...kan wel papieren afschriften krijgen, maar deze kosten €5 p.st! (ook belachelijk trouwens!). Maargoed, dat bedrag zou ik er nog wel voor over hebben, asl ik daar €4000 mee bespaar. Maar, door een echtscheiding en het overlijden van mijn moeder (die in 2008 op mijn kindje paste) heb ik dus helaas geen contracten meer...en kan ik dus alle toeslagen gaan terugbetalen!!
Ik heb wel keurig de jaaropgaven opgestuurd aan de belastingdienst en heb ook nog wel correspondentie met het GOB Doltje...maar deze gelden blijkbaar niet als bewijs???
Wie heeft er ook gezeur met de belastingdienst en/of wie kan me helpen aan een contract met de gegevens van Doltje erop??? Ik zou u zeer erkentelijk zijn!

NB: ook ik vind het belachelijk dat wij nu kunnen dokken, terwijl DOLTJE de boel heeft opgelicht! Als we het geld zelf hadden gehad, hadden we uiteraard nooit de betreffende toeslagen aangevraagd!!! Dubbel gedupeerd dus!

Nogmaals, ik zou zeer geholpen zijn met een (kopie v.e) contract...dus wie kan me hieraan helpen???

joyceabc
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:26

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door joyceabc »

Wij hebben helaas hetzelfde probleem en ik ben nu echt radeloos, weet niet meer wat ik moet doen. We hebben altijd alles netjes aangegeven bij de belastingdienst en nu weer? Ze hebben de gegevens toch! Waarom nu weer alles opnieuw.
:(

georgy1
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2014 08:53

Re: DOLTJE gastouderbureau (voorheen KOAH)

Ongelezen bericht door georgy1 »

Ja dit is echt waardeloos van de BD.

Gesloten