LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
marinus01
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 apr 2010 07:50

misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door marinus01 »

Tien weken nadat ik mijn voorbanden en ventielen had laten vervangen door KwikFit Meppel constateerde ik voordat ik wilde wegrijden een lege rechter voorband. Ik heb het wiel vervangen en het wiel met de lege band (Good Year) ter reparatie bij Euromaster Oosterhout aangeboden. Die belde me op met de mededeling dat de band onherstelbaar beschadigd was. Omdat ik niet kon geloven dat een band na 10 weken al onherstelbaar beschadigd kon zijn, ging ik in mijn woonplaats Oosterhout (NB) naar de KwikFit om mijn beklag te doen. Die constateerde dat de band niet lek was, maar dat het ventiel kapot was. KwikFit Meppel had geen nieuwe ventielen geplaatst bij het vervangen van de banden, aldus KwikFit Oosterhout (noot: die nieuwe ventielen waren wel door KwikFit Meppel gefactureerd!). Verder constateerde KwikFit Oosterhout dat de band beslist niet onherstelbaar beschadigd was (slechts geringe schuursporen als gevolg van parkeren langs stoeprand) en alleen een nieuwe ventiel nodig had. KwikFit Oosterhout constateerde tevens dat KwikFit Meppel ook m.b.t. de linker voorband ten onrechte een nieuwe ventiel had gefactureerd. Ook dat ventiel is (kosteloos) door KwikFit Oosterhout vervangen. Conclusie 1: KwikFit Meppel factureert onterecht nieuwe ventielen. Conclusie 2: Euromaster Oosterhout verklaart onterecht dat de band onherstelbaar beschadigd is.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En wat zeiden de bedrijven toen u ze er op aansprak?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door crazyme »

Ok, ze zijn de ventielen vergeten te vervangen. Waar is nu de misleiding ?

Een band afkeuren terwijl deze nog goed is lijkt mij wel misleiding. Maar dan moet u wel hard maken dat ze bewust verkeerde informatie gaven. Dat een collega de band alsnog goedkeurt is niet sterk genoeg.

stofzuigertje

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

2x kwitfit of euromaster?

Maar oud ventiel kan langer mee, maar is wel zichtbaar aan het rubber.
Ze doen voor de zekerheid omdat niet iedereen binnen 4 jaren nieuwe banden nodig heeft en daarom altijd nieuwe omdat die maar weinig kosten.
Gewoon slordig gewerkt of ze zagen er nog redelijk uit.
De monteur en receptioniste, 2 personen en die zien niet of er wel of geen nieuw ventiel is geplaatst.

Naast de nu wel geplaatste kun je ook de extra tijd en kosten brandstof claimen wegens niet goed uitvoeren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door berndv »

crazyme schreef:Ok, ze zijn de ventielen vergeten te vervangen. Waar is nu de misleiding ?
inderdaad, misleiding moet ook aantoonbaar bewust gebeurd zijn.
marinus01 schreef:KwikFit Meppel had geen nieuwe ventielen geplaatst bij het vervangen van de banden, aldus KwikFit Oosterhout (noot: die nieuwe ventielen waren wel door KwikFit Meppel gefactureerd!).
Dit kan een signaal zijn en natuurlijk reden om de kosten voor die ventielen te reclameren, maar om te spreken van misleiding moet er wel meer bewezen worden dan dit.
marinus01 schreef:Euromaster Oosterhout verklaart onterecht dat de band onherstelbaar beschadigd is.
Vreemd dat ze met een dergelijke conclusie kunnen komen, helemaal als ik het verhaal van u lees. U heeft, zo te lezen, niet eens gereden met een lege band. Uw auto stond stil (geparkeerd dus neem ik aan), en voordat u wilde wegrijden constateerde u al dat de band leeg was. Ik vraag me al af of de band uberhaupt kan beschadigen door gewoon leeg lopen, laat staan onherstelbaar beschadigd.

stofzuigertje

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Rustig kort stukje rustig rijden met lekke band laat sporen achter van schurende plekken, maar die zijn vaak onschuldig maar niet mooi.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door kokka »

je kan door het rijden met een lege band wel het karkas van de band beschadigen.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:Naast de nu wel geplaatste kun je ook de extra tijd en kosten brandstof claimen wegens niet goed uitvoeren.
Tuuuuurlijk, ik zou een rechtzaak beginnen. Alleen wat is er niet goed uitgevoerd. Een ouder ventiel hoeft niet leeg te lopen, een nieuw ventiel kan ook gewoon leeglopen. Tevens was de reparatie al 10 weken geleden.

stofzuigertje

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet reparatie maar nieuwe banden gingen na 10 weken lek!

Ik begrijp nu dat Euromaster de band afkeurde in de hoop op nieuwe verkopen??>

Kwik Fit collega elders doen gratis ventiel en netjes gedaan.
Ik weet dat als ventiel niet zo oud is en je veel KM rijd dit over geslagen kan worden, maar ik vermoed dat deze iets ouder was dan een jaartje of 4....

Verder moet je vooral nieuwe banden altijd tijdig op spanning controleren want een slappe band kan tegen stoeprand weggedrukt worden en zo leeg lopen.
Na montage nieuwe banden altijd wekelijks kijken of er niet 1 is die te slap is en doorhangt en eventueel bij pompen.
Als na 1 maand deze goed op druk bleef is het prima, maar een vuile of beschadigde velg kan ook lekkage veroorzaken, dus niet alleen het ventiel.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: misleid door KwikFit (Meppel) én Euromaster (Oosterhout).

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

marinus01 schreef:Ook dat ventiel is (kosteloos) door KwikFit Oosterhout vervangen. Conclusie 1: KwikFit Meppel factureert onterecht nieuwe ventielen. Conclusie 2: Euromaster Oosterhout verklaart onterecht dat de band onherstelbaar beschadigd is.
Conclusie 3: KwikFit Oosterhout, daar moet je zijn.

Gesloten