LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jbrunier »

Een kennis van me vraagt aan mij is mijn uitlaat kapot, ik zei die is niet kapot.
Hij naar Kwik Fit Tilburg, daar zeggen ze de uitlaat is kapot, en vervangen de uitlaat geheel.
Nadien maakte de auto nog geluid, ik kijk en het was de achterwiellager.
Hij verving die ergens anders en geen herrie meer.
Maar daags erop viel de uitlaat aan de motorkant er af, dat was in Den Haag dus naar Kwik Fit Den Haag, In Tilburg aangekomen was hij weer los. Daarom ben ik mee naar Kwik fit gegaan, En wat bleek alle rubbers waren niet vervangen bij deze dure nieuwe uitlaat.
Er waren zelfs rubbers weg.
Doordat ik er bij bleef en het in de gaten hield of het goed gedaan werd, was het toen goed.
Ik heb wel de doorgeroeste beugels en de gescheurde rubbers mee genomen, wat niet mocht maar ik zei die heeft de eigenaar van de auto betaald. Ik zal er nooit komen. En raad het ook iedereen af.

jbrunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:11

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jbrunier »

Nog een zelfde geval maar in een andere filiaal Bosscheweg in Tilburg.
Iemand had een nieuwe uitlaat nodig op een Fiat Panda, en na een week sleepte de uitlaat over de straat.
Zelf heb ik het nog niet bekeken, maar ik ben benieuwd naar de schade.
Dus welk filiaal je ook hebt, dat is normaal bij Kwik Fit.
Laatst gewijzigd door jbrunier op 27 mei 2009 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Pimco
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 feb 2009 18:10

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pimco »

Liet bij kwikfit te Arnhem de auto een APK keuring ondergaan.
Een paar uur later een telefoontje, dat er 4 banden moesten worden vernieuwd, anders kwam hij vandaag niet door de keuring.
Moest nu beslissen.
Ik moet dus helemaal niets "nu gelijk" beslissen.
Heb dus onmiddelijk de auto opgehaald en ben er gelijk mee naar een ANWB keuringsstation gereden om de banden te laten controleren.
Uitslag aldaar:
2 banden slecht, en 2 banden met adviescode die voor de keuring nog in prima staat waren.
Heb dus elders twee nieuwe banden erop laten zetten, en ben dezelfde dag teruggegaan naar Kwikfit om de auto te laten herkeuren zonder voor mij bijkomende kosten want dat zijn ze verpicht.
uitslag:
Goedgekeurd dus.
Kwikfit niet blij met mijn handeling. ha ha ha.
Voor mij nooit geen Kwikfit meer.

jolanda37
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2009 22:20

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jolanda37 »

ik kan zeggen dat er in Arnhem in zuid een hele goeie zit, ik had laatst pech met mij auto die nog in de verzekering zit. En ze hebben mij aan geduwd tot hij het deed....en zelf de band geplakt ipv maken wat geld berspaarde

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Nou luitjes, deze malafide praktijken van Kwikfit zijn bij mij sinds 1989 bekend (1e ervaring met kwikfit, oude locatie in Amsterdam Oost bij de Texaco in de buurt v.d. molen). Ik ging erheen voor nieuwe remblokken voor en ik vertrok er met nieuwe remschijven voor, remblokken voor en schokbrekers voor. Gelukkig nog de guldentijd, maar toch. En inderdaad nogal naief. Gelukkig leer ik snel, dus was dat ook meteen de laatste keer "KwikKnipLeeg". Wellicht een leuk thema voor "Undercover Nederland" of een nieuw onderwerp voor Peter R. de Vries?! Wat ik wel frappant vind is dat sommigen ondanks deze "oplichters ontmaskerd"-verhalen, er toch nog heen gaan. Ik ga nog liever naar "de Lieden" te Vijfhuizen. Let wel op!: ga niet naar het a.p.k. station helemaal rechtsachter in de hoek, want daar zitten er monteurs die dezelfde streken hebben als de kwikfitters.

johanbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 06:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door johanbo »

Mijn ford Ka (3 jaar oud) had een irritante rammel ergens. Op- en voor advies naar kwikfit op de Roosenburgweg, nijmegen-wijchen.
Auto op de brug, ik in de 'wachtkamer'. Na een 10 min. was het euvel bekend. De 'vinnen" in de demper van de uitlaat lagen los en het gehele achterstuk van de uitlaat moest vernieuwd worden. Volgens de bedrijfsleider was er geen alternatief. De boel werd voor 200 euro vervangen.
De rammel bleef. Terug gegaan en met de monteur een proefrit gemaakt. Nee hoor, hij kon niets horen.

Bij de forddealer (terwind & hecking,nijm.) bleek dat een versleten rubber ringetje van de motorkapsluiting de rammel veroorzaakte. Vervangen op de parkeerplaats in 5 min. en kosteloos!
Het advies (lekker goedkoop toch en snel) was niet zo best!!!

Naar kwikfit? mijn advies:
Alleen dan als je iemand een loer wil draaien.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

dat soort praktijken, typisch kwik fit

of bij een versleten ruitewisser autobanden of remschijven en uitlaten gaan vervangen, omdat ze op die onderdelen verdienen

ik zou mijn centen terugvragen iig en die uitlaat mogen ze houden

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Dit is een incident die bij ieder ander bedrijf kan tegen komen.
Ik heb de ervaring dat er bij kwikfit het achterwiel lager te strak was aan getrokken.
Na mijn klacht hebben ze alles gratis vervangen.
Kom ik in een hele andere plaats met vakantie en krijg een lekken band en wordt door Kwikfit gratis geplakt.
Kom ik bij een officiële Forddealer worden mijn kosten berekend die achteraf niet relevant waren.Er werd zomaar een nieuwe inspuitingmodule geplaatst.
Zo zie, net op de verkeerde plaats of niet het goede moment.

Vr.gr.

alexbeleg
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2009 15:28

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door alexbeleg »

Je moet gewoon weten, dat de mensen bij kwikfit worden opgeleid, om zoveel mogelijk reparaties uit te voeren....
Het is toch logisch, dat bij bv een APK alles kapot kan zijn wat zij
verkopen...
Ga naar een goede universele garage, daar hoeft de monteur niet op
bonussen etc te letten! en doet gewoon zijn werk goed voor U

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

een versleten rubber ringetje onder de kap zorgt voor het vervangen van een uitlaat

incident? right

dit soort voorbeelden zie je overal terug, men weet van toeten nog blazen en vervangt alleen onderdelen waar men winst op maakt, heel gek, maar dat zijn dan altijd net die onderdelen waar men een auto ook op afkeurt,en zo heeft men in dit topic handig gebruik gemaakt van de onwetendheid van een klant en weer gescoord door onnodig een uitlaat te vervangen

kassa!

de topicstarter is hier bewust genaaid, of zoek je zelf ook bij de achterband van je fiets als je koplamp los zit?

barkatmoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2009 20:25

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door barkatmoon »

Als je de naam kwik-fit ergens noemt dan zijn er altijd 2 partijen, mensen die er altijd heen gaan en mensen bij wie het nekhaar overeind gaat staan.
Als je dealer noemt heb je dezelfde 2 groepen en dezelfde verdeling.
Zo heb ik een hekel aan albert hein, ik kom er gewoon niet graag en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Feit is wel dat bij slechte verhalen altijd de fout bij de keten ligt en nooit bij de klant, klanten doen alles goed.

Ik weet dat als je achter de balie staat bij de kwik waar ik regelmatig kom, en je hebt weer zo'n dag dat het druk is, en je weer met te weinig mensen staat en mensen je weer uitkafferen omdat je geen tijd hebt om hun olie te verversen ondat je nog bij 7 auto's banden moet monteren dan kan ik mij voorstellen dat het personeel wat minder uitnodigend overkomt, en dat gebeurt daar maar bij elke andere winkel, garage enz ook.

wat betreft een apk, deze zouden overal gelijk zijn, als je een steekproef krijgt en je keurt onterecht een uitlaat af of wat dan ook dan krijg je strafpunten doe je dit een aantal keer dan ben je je bevoegdheid kwijt, wel vreemd dat ze met 200.000 keuringen nog steeds de grootste keuringinstantie van nederland zijn, ze zouden heel wat bevoegdheden kwijt raken lijkt mij.

Vertrouw je het niet, vraag bij het afmelden een steekproef aan, de verliezer betaalt de kosten.

doe je dit allemaal niet en je gaat naar een ander en je noemt de naam kwikfit dan is het oordeel van de andere partij al snel dat het allemaal niet waar is wnat die willen jou als klant graag hebben.

Vertrouw je het niet--> steekproef,
zo niet dan achteraf ook niet klagen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

een apk station die onafhankelijk is zal bij goed of afkeur de melding doorgeven aan rdw, de klant krijgt bij afkeur 2 eken om te repareren voor dezelfde prijs


bij kwik fit wordt er pas afgemeld als de wagen door hen eerst afgekeurd en gerepareerd is , zo is er niets te achterhalen over de staat voor de keuring, en men maakt daar misbruik van

stel dat onterecht ene uitlaat is vervangen en de wagen krijgt een rdw steekproef, dan is lastig aan te tonen dat de oude uitlaat niet aan vervanging toe was en onnodig is vervangen, men zorgt er bijv bij demontage wel voor dat de uitlaat verknalt wordt, maar zover komt het vaak niet, rdw steekproef bedraagt hooguit 3 % van alle keuringen

waar het om gaat is dat kwik fit niet te vertrouwen is, de klant wordt maar wat wijs gemaakt en stinkt er keer op keer weer in en zolang dat voortduurt blijf ik daar tegen ageren

kwik fit houdt op die manier gewoon zijn licentie iig

tikkeltje naief barkatmoon

verder,als er personeelstekort is dan is dat imo geen reden om te gaan kafferen schelden of een client als een hond te behandelen
zorg maar voor genoeg personeel verantwoordelijkheid van het bedrijf, en er bestaan tig bedrijven die bij hevige drukte toch netjes weten te blijven

C.A. (kees)
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2009 15:10

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door C.A. (kees) »

Hallo.

Een reaktie op "kwik-fit" praktijken. Ik heb gisteren (16-06-09)
4 nieuwe banden laten monteren op mijn VW Polo. Dit ging snel en goed . (50 minuten). Vestiging; Lansinghage te Zoetermeer.
De mensen waren vriendelijk en behulpzaam, alles conform de afgesproken prijs en korting. Resultaat; ik ben tevreden.
Over ongeveer 3 maanden moet mijn auto een 60.000 km beurt, mogelijk is dit een grote beurt. Ik dacht, met de banden ging het zo goed, dat is voor die beurt ook wel handig. Echter na lezing van de vele
heftige reakties vraag ik mij af of ik daar wel verstandig aan doe.
Ik ben mij rot geschrokken. Heeft iemand misschien ervaring met deze vestiging?

Kees

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Ik snap niet dat iemand zich belazerd kan voelen. Iemand die belazerd word, is daar toch zelf bij. Als je maakt niet uit waar iets koopt, en je bent niet tevreden, dan ga je toch terug.
Ik ben zelf al jaren klant bij Kwik-Fit, en weet toevallig dat kwik-Fit klachten zeer serieus neemt. Je word altijd gebeld door een leiding gevende, die de klacht naar tevredenheid wil oplossen. Onderdelen die vervangen worden die niet nodig zijn vind ik onzin, je mag zelf altijd zien wat ze gaan vervangen, of op zijn minst na de reparatie terug zien. Mensen lig niet te zeuren over dit soort dingen, overal is het wel eens iets. Een keten zoals Kwik-Fit kan nooit zo groot geworden zijn, als ze de boel liggen te belazeren. Het zijn ook mensen die een fout kunnen maken, ze nemen in ieder geval de moeite het op te lossen.

Mvrgr Jo

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

in welk universum leef jij?

lees dit forum maar ff door over kwik fit , zegt genoeg

kwik fit is zon bedrijf dat al jarenlang bestaat bij gratie van eenmalige klanten, en al evenzoveel jaren met ikweeniehoeveel problemen en gezeik

dat dat bedrijf nog geen halt is toegeroepen is een raadsel

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

In welk universum leef ik?
Wat is dat nu weer voor een opmerking. Ik praat over mijn eigen ervaring en kijk op klachten.
Mag ik weten wat U ervaring is met Kwik-Fit?
Als ik al uw berichten op diverse topics lees, heeft U uw meing nogal snel klaar.
Eerst feiten dan een oordeel.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ervaring genoeg in directe omgeving

ik onderhoud mijn eigen wagenpark en die van anderen, regelmatig komt men met verhalen over kwik fit waar geen hout van deugt

onrechtmatige afkeur, onnodig vervangen van onderdelen, grove behandeling van klanten, etc

men klooit maar wat aan bij kwik fit

1 reden om er niet heen te gaan: er werken voornamelijk jonge goedkope krachten met nauwelijks ervaring

kwik fit is een net een praktijkklas van een opleiding tot monteur, maar dan met echte klanten

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

OK, dus geen eigen ervaring met Kwik-Fit. Dan is al uw kritiek overtrokken en enrechtvaardig. verhalen van anderen zijn altijd overdreven en minder erg als de werkelijkheid. Nogmaals ik kom er al 20 jaar. Leer mij dit bedrijf niet kennen. Uiteraard zullen alleen de negative ervaringen op dit forum gezet worden. positieve ervaring komen zelden in dit soort forums terecht. Reken maar dat ze er meer zijn dan negatieve

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Ben blij te zien dat bij u het glas, hetzij onrealistsich, half vol is ipv half leeg ;)

Indirecte ervaringen zijn net zo goed legitieme ervaringen

Als een klant van mij bij kwik fit te horen krijgt dat haar 5 maanden oude uitlaat voor de apk geheel vervangen dient te worden omdat hij zogenaamd rot zou zijn,weet ik genoeg

Als een klant van mij bij kwik fit afspreekt dat zij in overeenstemming enkele reparaties laat uitvoeren , waarna blijkt dat en de rekening 400 euro hoger is dan afgesproken en er ook nog eens op eigen houtje zonder overleg onderdelen zijn vervangen die niet volgens die afspraak vervangen zouden worden, weet ik genoeg

Als een klant van mij haar auto door mij laat voorkeuren, waarna die auto bij kwik fit op onderdelen afgekeurd wordt die gewoon nog in orde en apk waardig zijn, weet ik genoeg

Genoeg legitieme voorbeelden, over de vaak onbeschofte behandeling maar te zwijgen

Btw, als je al 20 jaar bij kwik fit komt heb je weinig vergelijkingsmateriaal, zou zeggen, zoek eens een fatsoenlijke garage op en ervaar hoe het anders kan

En droom gerust verder ;)

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Laten we het er op houden dat er ook bij Kwik-Fit net als elk bedrijf er goede en slechte tussen zullen zitten. De ervaringen die ik heb zijn zeer lovend. Altijd overleg bij de auto, zodat ik kan zien wat er mis is. Betalen moet ik overal. Een goed gevoel krijg ik niet overal. Alleen jammer om een ander bedrijf in uw eigen branche er onderuit te trappen met de ervaring van een ander. Mag ik weten voor welk bedrijf U werkzaam bent?

Gesloten