LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Tja goedkoop... je betaalt voor een grote beurt van een 307 €189 euro. Dat is best een hoop geld voor een beetje olie en 2 filters en 4 bougies. Olie filter kost €12 luchtfilter ook zoiets 4x bougie €30 en dan nog wat olie 5w-40 a €12 per liter, tenzij ze er 10w-40 instoppen dat is iets goedkoper. Dus zeg €90 onderdelen, maar zij krigen het denk ik wel goedkoper met de korting die zij bedingen bij de Brezan. Olie kost hun ook veel minder want dat kopen ze in bulk. Arbeidsloon bij een non dealer kost je €45 euro per uur, dus zeg dat dat bij de Kik Fit ongeveer gelijk is, als je dan €189 moet betalen is dat niet bepaald goedkoop. Van een grote beurt is geen sprake als men de wagen niet grondig controleert, alle dingen die men dan vindt is natuurlijk wel een meerprijs aan verbonden.

En daar zit het pijnpunt vaak, als men naar een "echte"garage gaat doet men dat wel en de kans dat men wat vindt is natuurlijk wel aanwezig als men controleert op 95 punten zoals de Kwik fit belooft. En dat willen de mensen niet, men wil voor zo min mogelijk rijden dus het mag niets kosten. Dan krijg je topics als; ik bracht mijn auto naar de Kwik Fit en men wilde een hoop dingen vervangen. Dus ik denk dat de Kwik Fit commercieel gezien goed handelt en voorziet in de behoefte van een hoop mensen, het gevoel van een onderhouden auto (met officieel Kwik Fit onderhoudsboekje :lol: ) voor zo min mogelijk geld. Helaas komen dan alleen later de grotere en duurdere onderhoudskosten.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

189 euro voor een werkelijke grote beurt lijkt me erg weinig

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/2 ... beurt.html

wat jij opnoemt is een kleine beurt en dan is 189 wat aan de hoge kant

afhankelijk van wat voor auto je rijdt kan het hoger of lager uitpakken natuurlijk

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Mallemalle schreef:189 euro voor een werkelijke grote beurt lijkt me erg weinig
Dat kost het bij de Kwik Fit, kan er niets aan doen.. En gezien de geleverde prestatie, is het dan wel zo goedkoop?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dat kost het bij de Kwik Fit, kan er niets aan doen.. En gezien de geleverde prestatie, is het dan wel zo goedkoop?
Dat komt omdat kwikfit alleen de krenten uit de pap haalt, even de makkelijk te vervangen zaken doen, hopende dat ze daarbij ook nog een van hun andere producten kunnen slijten zoals uitlaten, banden en/of schokdempers.
Distributiesnaar aan vervanging toe?? Gaat u maar naar de dealer.
Ander technisch mankement? Gaat u maar naar de dealer.

Persoonlijk kom ik er toch niet, door eigen ervaringen uit het verleden en die van familie en kennissen met KwikShit mogen ze naar mijn auto nog niet eens KIJKEN.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Fuseekogel schreef:
Mallemalle schreef:189 euro voor een werkelijke grote beurt lijkt me erg weinig
Dat kost het bij de Kwik Fit, kan er niets aan doen.. En gezien de geleverde prestatie, is het dan wel zo goedkoop?
wat ik zeg, nette prijs, maar kwik fut doet daar verre van alles voor , magoed, je weet dat je genaaid wordt bij kwik fit en dus is het duurkoop

Stropdas
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Stropdas »

Tja,dan ga je toch jezelf afvragen als er (zoveel) klachten zijn,ontevreden klanten,waarom bestaat kwikfit dan nog en draaien ze nog prima mee
in de huidige autobranche.Wellicht omdat er toch nog (genoeg) tevreden klanten
zijn die zich niet laten horen,deze laat ik dan even buiten beschouw het is gewoon een feit dat het meegaan in een andermans mening vele malen makkelijker is dan met een kritisch tegen argument komen.Veel van de zogenaamde klachten die hier gepost worden zijn naar mijn idee ook gezien en beleefd vanuit het oogpunt van de zoveelste gedupeerde kwikfit klant dan vanuit het oogpunt dat kwikfit gewoon vaak gelijk heeft in de gestelde diagnose en dat het moeilijk te accepteren is dat er daadwerlijk een hoop reparaties uit voort komen bij bijvoorbeeld een apk van een wat oudere auto.Terwijl wanneer dit bij een dealer voor komt het toch makkelijk te slikken is.Kwikfit is gewoon een gigantische grote firma,waardoor het ook logisch is aangezien de hoeveelheid klanten er ook een hoeveelheid aan klachten zijn.En met allen respect merendeels van de auto's die bij kwikfit verschijnen vaak vanaf 10 jaar en ouder zijn,omdat zij bij kwikfit dan toch goedkoper uit zijn dan bij de dealer.Tot nu toe lees je hier alleen maar dezelfde kant van het verhaal namelijk die van de consument,maar vergeet niet het verhaal bestaat uit 2 kanten.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Stropdas is medewerker kwikfit , kijk maar naar zn registratie datum en de 2 topics waar het op reageert :mrgreen:

Heel nobel voor je baas opkomen helaas heeft ii allemaal kneusjes in dienst.

Zolang ze je wielbouten niet vastdraaien om maar wat te noemen is dat bedrijf knudde..Zeker als ze dan beweren dat zij dat nooit vergeten kunnen zijn terwijl je de straat nog niet uitbent sterker de parkeerplaats gevolg schade om te janken.

Maar ze hebben betaald :evil:

Stropdas
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Stropdas »

Ik heb al eerder gereageerd op de kwikfit topics met name door berichten van personen als jij.Het is gewoon een triest beeld om te zien dat er tegenwoordig
zo veel personen zijn die nog nauwelijks of totaal niet de moeite nemen om zelf op onderzoek uit te gaan,of simpel weg hun (eigen) mening niet durven te geven.Begrijp me goed ik doe dit niet in het belang van kwikfit,ik heb daar totaal geen enkel gevoel of belang bij.Het gaat mij om de principes een andere kant van een verhaal een ander soort mening.Ik heb in tegenstelling tot jouw namelijk wel ervaring van verschillende kwikfit filialen en ja positief,het doet mij deugd om vanuit een ander perspectief tegengas te geven aan de eindloze reacties gebaseerd op 1 verhaal of mening puur om discussie te veroorzaken om zo te kunnen tonen aan de (buitenstaander) wat een fabeltje is en werkelijkheid.en zoals ik al eerder heb aangegeven in andere topics naar aanleiding van jouw berichten is dat jij totaal geen feiten neerlegd en niet eens ervaring heeft met een willekeurig kwikfit filiaal,dus kan het eigenlijk niet eens serieus nemen die reacties die je plaatst

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

gast klets niet :

Stropdas

Geregistreerd: 16 jan 2010 23:42
Berichten: 4

je bent net een uurtje lid hier ..


Dag kwik fitter..

Stropdas
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Stropdas »

En je punt is?
Ik hoop dat de mensen ook in zien dat het dezelfde personen zijn die door blijven
provoceren zowel in dit topic als andere.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door enpassant »

Stropdas werkt in een herenmodezaak naast een Kwikfit punt toch ?

Stropdas
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jan 2010 22:42

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Stropdas »

Blijkbaar is er geen enkele zinnige discussie met jouw te voeren,aangezien je niks meer kan brengen dan argumentlozen uithalen naar mij als persoon.
Zegt waarschijnlijk meer over jouw dan over mij.Zie mij eerdere standpunten
herhalen is totaal overbodig.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Dit:

Blijkbaar is er geen enkele zinnige discussie met jouw te voeren,aangezien je niks meer kan brengen dan argumentlozen uithalen naar mij als persoon.
Zegt waarschijnlijk meer over jouw dan over mij.Zie mij eerdere standpunten
herhalen is totaal overbodig.

slaat dus totaal op jezelf gast jij komt zonder ook maar iets ff zeuren SPECIAAL voor geregistreert ervoor dus kijk in de spiegel..

We zijn klaar met jou KwikFLut Damagecontrole mannetje..

/ignoremode on

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezellig, weer een ruzie waarbij er van alles over en weer naar elkaar verweten wordt.

Dat dit forum in het leven is geroepen om te discussiëren weten we allemaal wel. Dat hier volk van allerlei pluimage komt is iets dat de vaste posters wel weten. Al te vaak openen mensen hier een account om over een bedrijf te klagen waar ze een probleem mee denken te hebben, terwijl ze zelf het grootste probleem zijn in het geheel.

Welke waarde ik toe moet kennen aan de posts van Stropdas is mij niet helemaal duidelijk. Of hij nou het zoontje van de baas is, de monteur die vergat de wielbouten even aan te draaien, of de buurman van een van de weinige goede kwiekfluts, of dat hij inderdaad een klant is met goede ervaringen. Het maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.

Spelen op de man is eigenlijk off-topic postgedrag, heeft niks met het onderwerp te maken.

Wat belangrijker is, is de inhoudelijke discussie. En daarover kan ik zeggen:

Wat Mallemalle zegt klopt precies: er zijn goede kwikfits, en slechte kwiekfluts. Het hangt er van af waar je geholpen wordt, ik heb er een stuk of vier meegemaakt, weet waar ik over praat.

Vind je een goede en integere, wees er zuinig op, want duur zijn ze niet. Vind je een slechte die je bankrekening plundert met allemaal slecht uitgevoerde en onnodige reparaties, dan weet je wat je te doen staat.

Je verhaal hier posten kan opluchten, maar meer nut als dat heeft het niet, want Kwikfit verandert toch niet, en de overige posters hebben toch al een mening die net zo min verandert.

Dat is hoe ik er over denk. :wink:

tigger333
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2010 13:19

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door tigger333 »

Denk je nou echt dat kwikfit goedkoper is? :lol: Flauwekul.

Als ik jullie cijfers zie. Ik heb ook 39 euro betaald voor mijn APK.
Ze hebben maar 1 wisserblad vervangen en niet zoals bij kwikfit (nee mevrouw, U moet wel 2 kopen.) ja hoor!
De banden waren nog net goed voor de keuring en eventuele nieuwe All Weather banden (nagevraagd) komen op 100 euro per stuk gemonteerd en wel.
Oh ja, dan geen merk onbekend hè maar Michelin. Moest ik maar even over nadenken vond Nico. Niks geen dwang hè!

Het mooiste komt nog: Kwikfit was duurder met dezelfde band. Ha, ha! :lol:

:idea: Ik ga naar de BMW dealer in Enschede.

ps. De Nissan dealer in Eibergen is ook fantastisch. Goed, goedkoop, vriendelijk en met gratis vervangende auto.

vliegendevin
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2010 20:12

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door vliegendevin »

Hallo Allemaal,

Gister is mijn vriendin alleen naar de kwikfit gegaan voor een APK van haar 8 jaar oude Peugeot 206cc, komt ze aan het einde van de dag 520 euro lichter terug. Banden, uitlaat, accu, alles moest vervangen worden. Nou ben ik geen automonteur en heb ook geen ervaring met de slijtage van een peugeot na 8 jaar maar op mij komt dit zwaar overdreven over.

Heeft iemand enige informatie hierover? Het is gister gebeurd, zou het mogelijk zijn om die uitlaat en banden op te halen bij desbetreffende vestiging om die opnieuw te laten keuren want het hele verhaal stinkt naar mijn mening.

gr

Vin

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

He sorry hebben we net weggegooid en de vuilniswagen is net weg....... :?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

uitlaat en banden op te halen
Banden? Uitlaat? Eeeh, jah, dat ligt daar op die grote stapel ergens, weet u nog welke van u zijn? Die vier daar links, die helemaal versleten zijn, lijken die er een beetje op? :wink:

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Ron58 »

Nou ben ik geen automonteur en heb ook geen ervaring met de slijtage van een peugeot na 8 jaar maar op mij komt dit zwaar overdreven over.
Hoezo?
Banden slijten per kilometer, niet per automerk en leeftijd van de auto. (de leeftijd van de band kan wel doorslaggevend zijn i.v.m. droogte-scheurtjes)
De uitlaat? Ik heb hem net vervangen van mijn 5 jaar oude Nissan (en die was echt stuk) Met 8 jaar is dat helemaal niet gek.
Een accu is twijfelachtiger, als de auto elke ochtend gewoon startte, zeker met deze kou, dan was die accu prima.

Maar als een bedrijf bij een APK precies alle delen die men zelf verkoopt en die ook makkelijk te vervangen zijn afkeurt, zou ik ook mijn twijfels hebben, en het in ieder geval zelf even willen zien.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Voor je naar Kwikfit gaat als je al zo dom bent moet je eerst alle onderdelen waar jezelf bij kan markeren met een spuitbus ken je zien of ze echt vervangen zijn om te beginnen en makkelijk terugtevinden als je ze wilt zien... :D

Gesloten