LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenarts prijzen

Andere onderwerpen over dieren
Emfash
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2012 17:05

Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door Emfash »

Ik heb een hondje die toe is aan een gebitsreiniging. Nu zijn er talloze dierenartsen en klinieken in de omgeving, maar niet 1 heeft een prijslijst beschikbaar voor standaard behandelingen. Nu heb ik verschillende dierenartsen aangeschreven voor een prijsopgave en krijg ik allemaal vage mailtjes terug. Is het nou zo moeilijk om gewoon een vaste prijs te noemen en bij calamiteiten te overleggen? Bij alles en iedereen moeten de kosten voor het meest lullige dienstje pontificaal zichtbaar worden aangegeven. Op websites op speciaal aangemaakte pagina's, bij de entree van een fysieke zaak enz Waarom dan niet bij de dierenarts? Ik heb in de 10 jaar dat mijn hondje nu leeft de meest uiteenlopende bedragen moeten betalen en ik weet nooit of het terecht of opgekrikt is.

Is hier niet eens duidelijkheid over te eisen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wellicht omdat er bij iedere behandeling wel wat specifieks is dat het praktisch onmogelijk is om een standaard prijslijst te hanteren? Of dierenartsen moeten ook volgens een DBC systeem gaan werken. Dan kan het wel natuurlijk. Maar dan krijgen we daar weer vragen en klachten over.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door ciske »

de kosten voor het meest lullige dienstje pontificaal zichtbaar worden aangegeven.
Een beetje DA kan jou via de telefoon zeggen wat gebitsreiniging kost, het is trouwens geen lullig dienstje een gebit reinigen.
Ook gaat de verdoving naar het gewicht van je hond ,dus vaste prijs kan nooit op een lijst staan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Dan kan je toch ook gewoon een dierenkliniek zoeken op Google om te zien wat men in het algemeen kan verwachten wat dingen kosten? Althans, de basiskosten. Natuurlijk zullen het niet 100% eensluidende bedragen zijn maar dan heb je een soort houvast, lijkt mij dan. http://www.dierenartsabc.nl/tarieven.php
Ken die hele "toko" niet en ook niet als reclame maar als voorbeeld bedoeld.

marthyvan
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 apr 2013 09:12

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door marthyvan »

heb laatst gebit laten reinigen bij mijn hondje (3kg)
was niks ontstoken
hoefde niks getrokken te worden
was 96 euro kwijt

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik zou ook wel eens willen dat daar iets aan gedaan wordt, en heb bij de keuze van mijn dierenarts rekening gehouden met de tarieven. Ik ben gewoon eens gaan bellen naar een aantal praktijken, en heb overal een prijsopgaaf voor een paar standaard dingen gevraagd (entingen, chippen).

Maar uiteindelijk ben ik van mening dat het héél erg belangrijk is dat je een soort vertrouwensband hebt met je dierenarts. Als je compleet in paniek bent omdat je dier écht iets heeft, moet je je dierenarts helemaal kunnen vertrouwen, vertrouwen hebben in de deskundigheid en kennis van de arts. Dat is m.i. vele malen belangrijker dan de prijzen.

Wel kan het inderdaad heel erg lonen om bijvoorbeeld bij een dure behandeling als gebitsreiniging eens rond te vragen. Maar omdat ze inderdaad niet weten wat ze tegenkomen kunnen ze geen vaste prijzen gaan geven: je kunt vragen naar een gemiddelde en naar aanleiding daarvan een behandelaar kiezen?!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Even nagevraagd bij vriendje van mijn hummel
Die moet altijd voor extreem tandsteen elk jr,150 euro met narcose,
Is yorkshire terrier 5,5 kg

Maar zag de site,tenormin,prijzen kunnen verschillen ik zag voor rabbies,29 euro,ik heb 55 betaald :shock: ach ja...verschil moet er zijn..

Toevoeging,consult moet er nog bij gerekend worden!!kom jr zelfde ongeveer denk ik..

Bij mij laatste twee keer consult niet eens gerekend,had complicatie na zijn navelbreukje...ontsteking,alleen anti bio betalen,maar consult niet 10 dg later controle,ook niet..
Zou dat nog bij operatie horen,serieuze vraag??.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door tenormin »

Bij mij laatste twee keer consult niet eens gerekend, had complicatie na zijn navelbreukje...ontsteking, alleen anti bio betalen, maar consult niet 10 dg later controle, ook niet..
Zou dat nog bij operatie horen, serieuze vraag??.
Nee, bij andere dierenarts(en) zou dit wel berekend worden. (Net als bij mensen de nacontrole ook in rekening word gebracht). Dus zit je bij die vet wel goed, lijkt mij dan.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door evert55 »

Dierenartsen zijn wel duurder en commerciëler geworden dan vroeger.
Dure merken voer worden aanbevolen. Entingen kunnen niet zo vaak mogelijk.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bij de meeste dierenartsen zit de nacontrole incl. medicatie bij de rekening
bij in.
Zelf heb ik nog nooit geen dierenarts meegemaakt waar de nacontrole niet bij in zat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:Bij de meeste dierenartsen zit de nacontrole incl. medicatie bij de rekening
bij in.
Zelf heb ik nog nooit geen dierenarts meegemaakt waar de nacontrole niet bij in zat.
Precies, nacontrole is altijd bij de behandeling.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Dierenarts prijzen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oke bedankt...
Nou dit is iets ingewikkelder ,sorry

Hij had zijn nacontrole al gehad,en twee wk later ineens in een vd lagen eronder ( hechting onderhuids gaan onstekeken) maar dat consult en later die na controle dus niet gerekend,wa ik zei alleen de anti bio.
Nou weten we dat ook weer...

@ evert

Je bent er zelf bij waar je je honden of kat of?voor laat enten,bij mij pushen ze niet enting dit of dat
Krijgt alleen wat hij moet hebben en als je naar buitenland gaat is rabbies verplicht...

Gesloten