LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iPhone 3G

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
fritsholleerder
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2008 10:03

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door fritsholleerder »

met aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik stellen dat het een probleem van het netwerk is. ik woon in het centrum utrecht en heb altijd 3g met hoge snelheid, ook net buiten de stad. kom ik echter op de veluwe, in hoorn, in vaals (enkele voorbeelden) dan heb ik geen ontvangst, ik kan soms zelf niet bellen.

Applerulez
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2008 15:09

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Applerulez »

Dat kan ik bevestigen. Ten Noorden van Amsterdam is de ontvangst wat minder. In Monnickendam heb ik niet overal bereik.

Gister heb ik echter een lange fietstocht gemaakt rondom de Vinkeveense plassen en ben gekomen door gehuchten waar ik nog nooit van gehoord had; Langeraar, Bilderdam, Zevenhoven, Vrouwenakker, De Hoef, Rijnsaterwoude, Papenveer, etc, etc.

Omdat het in dat gebied een doolhof is heb ik heel vaak op mijn iPhone gekeken waar ik was en tot mijn verbazing had ik overal perfect bereik ! Gelukkig maar want anders was ik vandaag nog niet thuis geweest !

Ik kan iedereen aanraden om dat gebied met de fiets te verkennen. Het is Nederland zoals je het nog nooit gezien hebt. Schitterend ! En dankzij de iPhone kon ik mijn route perfect plannen en ben ik op adembenemende plaatsen geweest.

Tip; Ga naar Bilderdam en neem het 60 cm brede fietspad in de richting van Nieuwkoop. Dan kom je over een fantastisch dijkje uit bij een unieke sluis met een geweldig terras onder de bomen ! Alsof je in het buitenland bent !

Toch een handige gratis extra functie zou ik zo zeggen ;-)

Miketensen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:18

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Miketensen »

Mensen ipv ruzie te gaan maken of het om het netwerk gaat of om een vermeende foute chip. Feit is gewoon dat wel heel veel mensen aangeven slecht bereik te hebben met de nieuwe gadget van de eeuw zoals applerulez hem noemde :P. Ik zelf heb sinds twee dagen een iphone uiteraard emt t mobile en mijn ervaringen zijn tot nu toe niet positief. In hoorn (Noord-Holland) In de trein naar Amsterdam. En in masterdam zelf is het 3g signaal uiterst slecht terwijl een klasgenoot van mij helemaal geen probelemen heeft met een nokia n95. Apple en T-Mobile moeten vind ik dus samen maar opzoek gaan naar een passende oplossing. Dit kun je vind ik niet maken. Als T-Mobile zijnde omdat je je afspraken niet nakomt. En als Apple zijnde omdat ze kennelijk gewoon niet de tijd hebben genomen om knap te testen. Waarmee ze dit probleem gemakkelijk hadden kunnen ontdekken en mogelijk kunnen voorkomen. En aan applerulez wil ik zeggen. Jouw mening is compleet gebaseerd op het feit dat jij fan bent van apple.

wil51
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 10:24

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door wil51 »

Ook mijn ervaring is niet positief. Denk dat grootste probleem bij het netwerk van T-Mobile ligt. De 3G chip wordt ook in andere merken telefoons gebruikt volgens de fabrikant en deze hebben geen problemen. Ik heb op mijn werkadres totaal geen verbinding. Alle andere providers werken hier wel. GSM verbinding valt vaak weg binnen gebouwen. Icentre een verkooppunt van de Iphone in centrum Haarlem, heeft geen bereik met T-Mobile. Je moet eerst naar buiten om te kunnen bellen.
Helpdesk T-Mobile heeft na 5 weken nog steeds niet gereageerd op mijn klacht betreffende geen bereik. Aardige medewerkster helpdesk belooft steeds dat de betreffende afdeling snel zal reageren maar er gebeurt niets.

4saus
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008 10:38

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door 4saus »

Wat ik ERG SLECHT VIND AAN DE IPHONE is de garantie afhandeling. De ontvangst problemen lossen zich zelf op wanneer men gewoon update naar 2.0.2 dat strest de 3G masten minder waardoor er geen file meer is en dan zal het bereik beter worden. 2.1 zal alle problemen omtrent ontvangst oplossen.
die update verwacht men op 9 september bij de release van nieuwe ipods. daarin zit: nieuwe functionaliteit gepaard met software updates en bug fixes.) Dat is waarom apple ons even laat wachten en tussentijds de 2.0.2 als bug fix heeft gereleased.


Maar om op de garantie afwikkeling in te gaan.... Die is BELABBERT erger nog dan de ontvangst problemen die veel mensen hebben. Die slaat helemaal nergens op. Als je je iphone niet bij T-mobile hebt gekocht dan word je van het kastje naar de muur gestuurd. dat gebeurt zowel door t-mobile, de Apple premium reseller als de andere winkels waar je de iphone vandaan gehaald kan hebben.

Als je je iphone gekocht hebt bij een T-mobile Reseller
een winkel als belcompanie en the phone house zeggen ga maar naar t-mobile of de apple shop. t-mobile zegt ook ga maar naar de apple shop. en de apple shop verwijst naar de garantie voorwaarden. die liggen bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht. in feite ben je dan de sjaak want dan helpt niemand je en iedereen verwijst iedereen naar elkaar.

Als je de iphone gekocht hebt bij T-mobile zelf
Dan ben je een gelukkig man. Eigen klanten worden wel door Tmobile geholpen en krijgen zelfs een nieuwe unit bij in name.

Als je de iphone gekocht hebt bij een Apple Premium Reseller
Bij de APR’s is het anders heb je daar gekocht en heb je problemen nemen ze je toestel in voor reparatie. Vervolgens ben je die 3 tot 5 weken kwijt. Je word hier wel goed geholpen maar het gaat via een omweg en die duurt heel lang. niet dat de APR er iets aan kan doen. Die zitten vast aan de handels wijze van T-mobile. Want daar gaan de reparatie modellen alsnog naar toe

wil51
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 10:24

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door wil51 »

Wat ik ERG SLECHT VIND AAN DE IPHONE is de garantie afhandeling. De ontvangst problemen lossen zich zelf op wanneer men gewoon update naar 2.0.2 dat strest de 3G masten minder waardoor er geen file meer is en dan zal het bereik beter worden. 2.1 zal alle problemen omtrent ontvangst oplossen.
Bij mij heeft de update niet geholpen. Maar het zal misschien helpen als iedereen de update doet. In Amerika worden daarom door provider sms berichten naar Iphone gebruikers gestuurd om de update uit te voeren. T-Mobile heeft het probleem dat ze een slechte dekking hebben. Daartegen zal geen enkele software update van de telefoon helpen. Op heel veel plaatsen is geen GSM dekking laat staan een 3G dekking. Buiten werkt T-Mobile meestal wel. Maar binnen of auto/trein is wel een probleem.

ebosma
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2008 20:06

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door ebosma »

Die Vincent Evers heeft gewoon echt voor zijn beurt gesproken...

Het valt me trouwens mee dat hij met die schele ogen kan zien wat er uberhaubt gebeurt op het scherm van de iPhone, maar oke dat even terzijde :D

Het probleem dat hij met zijn adresboek heeft heb ik in elk geval zeker niet met firmware 2.02. Na de lancering in maart zijn heel veel problemen zeer goed opgelost door Apple, wat ik bijvoorbeeld absoluut niet kan zeggen van Nokia met hun "smartphones".

Ik heb hiervoor een N73 gehad die niet eens fatsoenlijk wilde bellen doordat iedere keer de verbinding wegviel door een "netwerkfout" (Vodafone abonnement). Deze N73 was 1 jaar oud en toen moest ik elke dag de batterij bijladen, zelfs als hij alleen maar standby stond en ik niet eens belde!! Als ik daarentegen begon te bellen was ie veel sneller leeg, laat staan met internetten... En dat met zo'n kinderachtig schermpje als een N73 heeft... De software van de N73 (en ook N70, N80, etc) is zo traag dat het 30 seconden duurt voordat je uberhaupt een smsje kan beginnen te schrijven, laat staan dat je iets "geavanceerder" zou willen doen met deze "smartphone". Het opstarten van een N73 duurt meerdere minuten waarbij het lijkt dat het toestel vastzit.

De iphone 3G is de enige echt smartphone in de wereld met een echt operating systeem waarop je fatsoenlijk nieuwe applicaties kunt installeren die ook nog eens ruim voorhanden zijn. Updates worden keurig door Apple verzorgd waardoor "bugs", die overigens altijd in een ECHT state-of-the-art apparaat aanwezig, zijn worden opgelost. Deze updates zijn zeer simpel te installeren (mits je natuurlijk niet hebt zitten hacken o.i.d...), en worden zeer snel na rapportage van problemen uitgebracht. Daarin is Apple mijns inziens het enige bedrijf in de wereld die problemen met elektronische apparatuur middels updates ECHT oplost!!

Zowieso is het vergelijken van de iPhone met een nokia knopjesding belachelijk, wat ook wel iets zegt over de capaciteit van die Vincent Evers om dit soort apparaten te beoordelen...

Nokia maakt absoluut met voorsprong de slechtste smartphones die er bestaan, dit weet iedereen al jaren, maar dit wordt even vergeten... Apple, die trouwens nog maar net op de mobiele markt is, doet het daarentegen zo "slecht" dat iedereen er een hekel aan heeft maar diezelfde mensen willen er heel graag een hebben!! Laat ze maar kletsen, en verder knoeien met windows computers en nokia telefoons (succes met het transferren van je adresboek naar je Nokia haha), ik heb bijna alles van Apple, en voor is er maar 1 ECHTE elektronica fabrikant in de wereld en dat is Apple, de rest bouwt chinese troep, die uiteraard tegen een lagere prijs te koop is.

Proost Vincent! :lol:

ebosma
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2008 20:06

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door ebosma »

trouwens, als dit forum de info voor de tros radar uitzending moet verschaffen, dan lach ik me kapot, so far zitten er slechts een handvol mensen op dit forum op elkaar te reageren, en niet 1 met een echte klacht of slechte ervaring met de iPhone, en de verwachte hordes mensen met klachten blijven uit...

Of hebben de mensen die een iPhone hebben gekocht thuis geen internet waardoor ze niet kunnen reageren op dit forum?

Volgens mij is dit een mislukte poging van Tros Radar om de iPhone op TV te kraken...

Met firmware 2.02 heeft Apple (al na 5 maanden!!!) zo'n beetje alle problemen verholpen die werkelijk elke electronica-boer aan het begin van een productlancering heeft... daar kan menig zichzelf electronica-bouwer noemend bedrijf een puntje aan zuigen...

Eindelijk heeft de wereld een echte telefoon, de wereld moet alleen even bekomen van de schrik, vrees niet, het doet geen pijn, koop maar een iPhone, je hoeft je niet te schamen dat je er een wilt!!

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ja, t is een grote conspiracy om de iPhone van de markt te krijgen.... Uhuh

4saus
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008 10:38

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door 4saus »

hahah sowieso

wat denkt tros radar te bereiken? dat appel door de knieen gaat en zet sorry we gaan het aanpakken? (dat zijn ze allang aan het doen en na 9 september is het resultaat installeerbaar in de vorm van een mooie update)

het is een wereldwijd probleem
en tros radar Nederland die zal het wel even voor mekaar krijgen.

het enige waar ze van dienst kunnen zijn is de garantie afhandeling.
Ontvangst en functionaliteit van de iphone daar kunnen ze niks aan doen hoe graag ze dat ook willen. dat word in cupertino bedacht en de bug worden ook daar aangepakt. sommige dingen zitten gekoppeld aan marketing strategische keuzes waardoor eventuele oplossingen even niet sneller gelanceerd kunnen worden dan 9 september.

Als radar zich op de garantie kan focussen hebben ze een stevigere zaak dan dat ze een hele show gaan vullen over de bugs in de iphone. dan kan je elke telefoon wel aanpakken op zijn tekortkomingen. Mensen zullen bij apple standaard teleurgesteld zijn omdat apple net iets anders is dan de rest.
Er is altijd net ies minder aanwezig dan je bij de concurrent krijgt. Maar wat je krijgt doet het vervolgens wel goed. (en ook apple verprutst wel is iets) ze lossen het gelukkig ook op wanneer ze hetverprutsen.

Bij veel nokias en sony telefoons moet je maar gewoon een ander model kopen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Walterf, er is nog onzekerheid of het wel aan de chip ligt ik heb nergens gelezen dat Apple toegeeft dat het aan de chip ligt wel heb ik testen gezien (2 stuks) die aangaven dat de iPhone 3G niet slechter is dan wordt beweert door o.a. T-Mobile.

In deze testen werd aangetoont dat het probleem met de 3G te wijten valt aan de providers.

Zie........
http://www.iphoneclub.nl/12225/wired-sl ... -operator/
http://www.iphoneclub.nl/12550/ook-twee ... ne-3g-uit/

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

Ik heb allang toegegeven dat ik t wellicht niet bij het rechte eind had...

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik weet niet waarom BIG-V denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft want zijn informatie klopt van geen kant.
In elk geval zijn niet al mijn bronnen Apple-fansites. Als de hele wereld problemen heeft met de iPhone geloof ik niet dat het aan de netwerken ligt.
En als dat zo zou zijn, dan mag je me uitleggen waarom deze problemen zich vrijwel uitsluitend voordoen bij de iPhone en niet bij andere, vergelijkbare toestellen.

De iPhone is nu al de gadget van de eeuw !
Het is de hype van de eeuw. Absoluut niet de gadget van de eeuw.
De camera is hopeloos gedateerd; echt waardeloos. De Bluetooth-mogelijkheden zijn slecht (mogelijk verholpen met de laatste software-update; het toestel interesseert me zo weinig dat ik het niet eens meer bijhoud), een batterij die je niet kan verwisselen en dan ook nog al die dekkingsproblemen.

Ten slotte wordt de telefoon natuurlijk nog gebouwd door een vervelend bedrijf dat je koste wat kost een duur abonnement door de strot wil duwen. Alleen dat is voor mij al reden genoeg om er geen te nemen.

Het is natuurlijk een - redelijk - mooi toestel, maar dat is ook de enige reden om aanschaf te overwegen.
Als je een serieus toestel wil met vergelijkbare functies die wèl werken; of een telefoon wilt met een lensje dat niet uit een drie jaar oude Samsung is gesloopt, dan kun je beter een telefoon van een èchte telefoonfabrikant kopen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Big-V
In elk geval zijn niet al mijn bronnen Apple-fansites. Als de hele wereld problemen heeft met de iPhone geloof ik niet dat het aan de netwerken ligt.
En als dat zo zou zijn, dan mag je me uitleggen waarom deze problemen zich vrijwel uitsluitend voordoen bij de iPhone en niet bij andere, vergelijkbare toestellen.
Er zijn testen die aangeven dat het niet aan de iPhone ligt dat het 3G signaal slecht is zie mijn andere opmerking naar de linken.
Quote:
De iPhone is nu al de gadget van de eeuw !
Het is de hype van de eeuw. Absoluut niet de gadget van de eeuw.
Hier ben ik het wel met jouw eens het is absoluut de hype vande eeuw en eker niet het gadget van de eeuw.
De camera is hopeloos gedateerd; echt waardeloos. De Bluetooth-mogelijkheden zijn slecht (mogelijk verholpen met de laatste software-update; het toestel interesseert me zo weinig dat ik het niet eens meer bijhoud), een batterij die je niet kan verwisselen en dan ook nog al die dekkingsproblemen.
Bluetooth klopt is een minpunt maar de camera is onzin als ik een goede foto wil maken pak ik mijn camera met 12mp en kijk een op flicker hoeveel foto's er op staan die gemaakt zijn met de iPhone.
Het aantal megapixels zegt niks de chip die het moet doen maakt een foto wel of niet goed. Ik heb zelf een Nokia N80 gehad deze heeft een 3mp camera en die is slechter dan mijn 2mp camera van mijn (1e generatie) iPhone.
Het dekkingsprobleem is ook onzin zie het verslag van de test en hoe goed is T-Mobile.

En het verwisselen van de batterijen ben ik het wel met jouw eens, maar ik heb al een jaar of 5 een iPod en nog nooit mijn accu moeten vervangen.
Ten slotte wordt de telefoon natuurlijk nog gebouwd door een vervelend bedrijf dat je koste wat kost een duur abonnement door de strot wil duwen. Alleen dat is voor mij al reden genoeg om er geen te nemen.
Hoezo een vervelend bedrijf en een duur abo koop hem dan in België daar is het los te koop zonder een simlock.
Het is natuurlijk een - redelijk - mooi toestel, maar dat is ook de enige reden om aanschaf te overwegen.
Als je een serieus toestel wil met vergelijkbare functies die wèl werken; of een telefoon wilt met een lensje dat niet uit een drie jaar oude Samsung is gesloopt, dan kun je beter een telefoon van een èchte telefoonfabrikant kopen.
Wel of niet mooi is iets persoonlijks, het gaat ook niet om de functes (de helft gebruik je toch niet) maar het is een stuk gebruiksvriendelijker dan een Windowsmobile toestel en zeker gebruiksvriendelijker dan mijn Nokia N80 die heeft een hoop verborgen mappen.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

Bluetooth klopt is een minpunt maar de camera is onzin als ik een goede foto wil maken pak ik mijn camera met 12mp
Ik zou een "gadget" als de iPhone kopen vanwege een revolutionair design en vooruitstrevende functies. Van een dergelijk toestel zou je verwachten dat er ook een fatsoenlijke camera in zit; anders laat maar zitten.
Ik weet dat het aantal megapixels weinig zegt over de uiteindelijke fotokwaliteit, maar dat neemt niet weg dat ik de fotokwaliteit slecht vind.

Het dekkingsprobleem is ook onzin zie het verslag van de test en hoe goed is T-Mobile.
Helemaal onzin is dit niet. Een vriend van me heeft de iPhone en hij heeft op veel plaatsen een aanzienlijk slechter bereik dan ik. Natuurlijk is dit niet een specifiek iPhone-probleem, aangezien verschillende toestellen verschillende antennes hebben, maar voor mij is wel duidelijk dat de iPhone sowieso niet bij de toestellen met de beste ontvangst hoort.
En hoe goed is T-Mobile? Ik ben al jaren lang een uiterst tevrende klant van T-Mobile. Nooit problemen; altijd en overal ontvangst; soms zelfs op plaatsen waar vrienden met KPN niet kunnen bellen. Uitstekende service ook trouwens.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik weinig in kleine dorpen kom, dus daar kan ik niet over oordelen.

Hoezo een vervelend bedrijf en een duur abo koop hem dan in België daar is het los te koop zonder een simlock.
Het is niet de vrije keus van Apple geweest om de iPhone in België los te verkopen. Ze werden hierdoor gedwongen door de Belgische wet.

Wel of niet mooi is iets persoonlijks, het gaat ook niet om de functes maar het is een stuk gebruiksvriendelijker dan een Windowsmobile toestel en zeker gebruiksvriendelijker dan mijn Nokia N80 die heeft een hoop verborgen mappen.
Het is inderdaad een heel gebruiksvriendelijk toestel. Daar valt weinig tegen in te brengen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

Quote:
Hoezo een vervelend bedrijf en een duur abo koop hem dan in België daar is het los te koop zonder een simlock.
Het is niet de vrije keus van Apple geweest om de iPhone in België los te verkopen. Ze werden hierdoor gedwongen door de Belgische wet.
Dit geldt ook voor Frankrijk en Italie, moet maar ook in Nederland ingevoerd worden.

En T-Mobile is nu niet het beste netwerk in Nederland, bij mij thuis heb ik aleen met KPN of Vodafone bereik, T-Mobile heb ik niks (stad Groningen).

En de volgens mij is de iPhone goed vertegenwoordigt als camera op Flickr.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Walter_F »

En de volgens mij is de iPhone goed vertegenwoordigt als camera op Flickr.
Dat zegt toch helemaal geen reet? Dat betekent alleen maar dat veel mensen met de crapcamera van de iPhone hun kiekjes aan t maken zijn omdat ze te lui zijn om een fatsoenlijke camera aan te schaffen...

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door Big-V »

En T-Mobile is nu niet het beste netwerk in Nederland, bij mij thuis heb ik aleen met KPN of Vodafone bereik, T-Mobile heb ik niks (stad Groningen).
Objectief bekeken is T-Mobile momenteel inderdaad niet het beste netwerk van Nederland; maar de verschillen zijn zeker niet meer zo groot als ze vroeger waren.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door queenfan »

Objectief bekeken is T-Mobile momenteel inderdaad niet het beste netwerk van Nederland; maar de verschillen zijn zeker niet meer zo groot als ze vroeger waren.
Klopt er zijn vastr wel gevallen dat T-Mobile of welke provider dan ook beter is dan de andere.

henkiepenkie12
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 aug 2008 23:29

Re: iPhone 3G

Ongelezen bericht door henkiepenkie12 »

Zeurpieten!!! Zelf ben ik o.a. ook al vele jaren bij T-mobile en heb nog nergens in Nederland een probleem ondervonden.
Natuurlijk zal er hier en daar wel een wit vlekje op de landkaart voorkomen.
Dat komt bij de beste providers voor, ook bij de KPN! Iedereen moet eens stoppen met die onzin. De GSM hangt immers niet aan een draadje.

Gesloten