LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door Radar »

Mevrouw Nijenhuis heeft een Renault Twingo. De laatste tijd heeft ze moeite met het openen van de centrale vergrendeling. En als ze de deuren dan toch op krijgt, wil de auto niet altijd starten. Ze gaat met haar auto naar Renaultgarage Oosterkamp.

Kunnen zij de auto weer aan de praat krijgen?

Radar, maandag 10 november, 20.30 uur, TROS, Nederland 1
Herhaling: woensdag 12 november, 15.25 uur, TROS, Nederland 1

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Vast niet, mijn collega heeft het opgegeven en de renault leguna computer gestuurde hoestbui ingeruild voor een jap met altijd werkende computer.
Manman die auto is wel 15 x bij de dealer geweest en maar pappen en nathouden, na 6 maand (einde garantie) meneer we gaan de hoofdunit vervangen of ie maar even 1140 euro wilde overmaken.

JRG
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 apr 2008 15:28

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door JRG »

Dit was een eenzjidig verhaal. Het is echter wel leuk als je getuige van alles bent geweest. Ik weet dat mevrouw Nijenhuis vaste klant is bij een andere gerage aan de zelfde straat. Ook ik ben bij deze garage voor onze eigen auto vaste klant. Echter mijn leaseauto moet naar de Renault dealer.

Mevrouw Nijenhus kwam de garage binnen met de mededeling dat zijn een nieuwe batterij in haar sleutel wou hebben. De monteur probeerde de sleutel en zij dat de batterij nog niet leeg was aangezien het lampje in de sleutelhanger brande. Maar mevrouw Nijenhuis stond er op dat er een nieuwe batterij in de sleutelhanger moest
De klant is koning dus een nieuwe batterij er in, maar ja de sloten van de deuren gingen nog niet open. Dit was ook al door de monteur gezegd.

Nu wou mevrouw Nijenhuis haar eigen batterii weer terug hebben. Dat daar dan kosten voor worden gerekend vind ik logies. zij was immers van te voren gewaarscuwd dat de batterij nog niet leeg was.


Dat mevrouw Nijenhuis dan gelijk naar kouwe douche grijpt terwijl zij beslist wou dat be batterij zou worden vervangen is een vorm van getoonde inteligentie.
Dat radar dan daar ook nog een uitzending aan wijt geeft ook het niveau van het programma weer.

Een getuige

awe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 19:08

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door awe »

Ik had precies dezelfde klacht over onze Renault Twingo als mw Nijenhuis. Ik ging ermee naar Renault dealer Indumij in Oud-Beijerland.
Daar legde ik het probleem uit aan de monteur. Hij stuurde mij naar de koffiemachine om onder het genot van een bakkie whatever een minuutje of 10 te wachten.
Even later kwam hij terug. Hij had iets in het sleutelkastje gesoldeerd, het werkte weer naar behoren.
Ik was benieuwd naar de rekening. Die kreeg ik niet!! Het was service van de zaak. Ik was natuurlijk al wel klant, maar toch.

Gelukkig is het dus niet allemaal kommer en kwel, zoals in het voorbeeld van mw Nijenhuis

Martens72
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 10:03

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door Martens72 »

dit item was niet bepaald 'douche-waardig'. maar toch fijn dat iemand weer wat frustratie kwijt is.

franckie27
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:32

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door franckie27 »

Ik wil ook wle even reageren waarom het WEL terecht is dat ze de joude douche verdienen! Ik ben ooit 1 keer bij Oosterkamp geweest ivm het vervangen van 2 koplampen voor mijn Clio. Ik moest hiervoor 2 keer 19,95 betalen!! Afgelopen weekend was al weer 1 van de 2 stuk (binnen een jaar) Aangezien ik in Assen woon ben ik naar de Renault dealer in Assen gegaan. Kosten, 19,50 voor 2 lampjes incl het erinzetten!! Dus oosterkamp goede service!

A. Walsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:25

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door A. Walsma »

Normaalgesproken reageer ik niet op een forum, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering daar het ook mijn garage betreft.
De werknemers van Oosterkamp weten meer dan goed wat klantwaarde/service betekenen. Persoonlijk heb ik geen problemen gehad in de jaren dat ik bij deze garage klant ben. Sterker nog: als er wel eens iets is dan wordt er altijd gezocht naar (betaalbare) oplossingen.
Het verhaal in Radar zou een incident kunnen zijn maar lijkt met name gestoeld op onbegrip.
Het feit overigens dat dit incident een vermelding binnen Radar waard zou zijn zegt genoeg over de persoon in kwestie en de inhoud van het programma.

Waakzaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:19

Re: Douche: Renaultgarage Oosterkamp

Ongelezen bericht door Waakzaam »

Mevrouw Nijenhuis heeft goed gehandeld wat betreft de sleutel die niet werkt.
Maar een koude douche is wat te veel naar mij inziens.
Ik ben zelf in het bezit van een kangoo en deze had hetzelfde probleem, Ook bij mijn sleutel hebben ze wat moeten solderen maar dat kwam omdat ik zelf de batterij had proberen te vervangen. Daarnaast zit het probleem niet in de sleutel maar in de verbinding met de auto.
Momenteel word er gebruik gemaakt van radiogolven, maar voorheen was dat via infrarood dus moet je richten op het oog van de deurbediening (meestal aan het plafond). Dat is ff een handigheidje maar uiteindelijk werkt het wel.
De startonderbreker is een ander verhaal, dat werkt over het algemeen met een magneetkern in de sleutel als deze eruit valt (bijv. bij het verwisselen van de batterij) werkt deze ook niet meer.

Gesloten