LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Hortensia
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 16:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Hortensia »

Ik ken een paar mensen die bij het vogelpark werken.

Het hoofd van de vrijwilligers, ene ERICO GOEDHART is absoluut een dierONvriendelijke man en behannelt zijn personeel als vuilnis. De vogels hebben door hem veel te lijden.

Hij is echt een vreselijke man, hij intimideert de vrijwilligers, en heeft maling aan de dieren in het park.

Kortom die ERICO GOEDHART DEUGT NIET. Zijn baas, ene Tonnie is ook van hetzelfde soort. Die ERICO GOEDHART en die Tonnie zouden onmiddelijk uit het part verwijderd moeten worden.

Ik begrijp niet dat dit allemaal gebeurt en dat Erico en consorte het voor het zeggen hebben in het vogelpark.

joswolf2
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door joswolf2 »

Beste Anouk, ik begrijp dat de term dumpen kwetsend kan zijn. In in sommige gevallen kunnen de eigenaren er ook niets aan doen dat ze niet meer voor hun huisdier kunnen zorgen. Bv overlijden of echtscheiding of werk en nodige verhuizing. Maar vaak ligt het anders. En dan kunnen de opvang centra het puin ruimen. Zo heb ik een dier wat door dompteurs naast de dansende beren door vuur moest springen en op commando agressie vertonen. Uiteindelijk belande het dier achter gelaten in een bels asiel om daar afgemaakt te worden. Dan mogen wij de schade herstellen. In dit geval een dier met afgeslepen tanden om bijt wonden te voorkomen. Hij viel me de eerste maanden elke dag aan als ik bepaalde bewegingen maakte. Nu na een jaar is hij gelukkig rustiger en probeert dat niet meer. Maar ook mensen van een opvang raken wel eens gefrustreerd door wat mensen dieren kunnen aandoen. En het is soms moeilijk in te schatten of mensen de waarheid spreken maar wanneer je te vaak smoezen te horen krijgt kun je per ongeluk ook wel eens goed bedoelende mensen verkeerd behandelen. Toch weet ik dat Tony en zijn vrijwillegers met een goed hart voor de zaak elke dag klaar staan. Ook al krijgen sommigen bellers misschien niet de gehoopte reactie.
Jos

hint
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hint »

Blijft mijn vraag: als ze parkieten niet chippen hoe houden ze dan bij welke er overlijden? bij de papegaaien is er nog iets terug te vinden maar over mijn parkiet dus niks...

Rosanne-renee Lagendijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:16

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Rosanne-renee Lagendijk »

Mensen, jullie hebben natuurlijk gehoord hebben van de misselijkmakende uitzending van Tros Radar over het Nederlands Opvangcentrum voor papegaaien in Veldhoven op 12 januari.

In de uitzending is de stichting in een kwaad daglicht gesteld en hebben geen weerwoord kunnen geven op alle (niet op waarheid gebaseerde) beschuldigingen.

Het programma heeft voor veel commotie gezorgd en bovendien voor doodsbedreigingen op de website van het opvangcentrum!

Als ex-stagiair van het Papegaaien park voel ik me nu verplicht om iedereen te laten weten dat de uitzending enorm opgeblazen is en feiten verdraaid zijn.

Voor alle mensen die nog wél vertrouwen hebben in het NOP; Wordt lid van http://nop-is-oke.hyves.nl/



Namens mij, mijn ex collega's, en de dieren; bedankt!

rvdwe1
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 jan 2009 09:15

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door rvdwe1 »

@Peerkeabc: de vraag is: kan er na 12 jaar nog wel een eerlijk sectierapport opgestuurd wordt (dus naar waarheid ingevuld) of vult men zomaar iets in of een "gemiddelde"doodsoorzaak? Ik heb mijn twijfels aks ik al lees in diverse berichten dat zij nooit zijn verwittigd van het overlijden van hun dier en dat de administratie niet op orde is.

AnoukT
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2009 14:28

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door AnoukT »

Jos,
Ik begrijp je reactie en kan me voorstellen dat je, als je dagelijks geconfronteerd wordt met de andere kant van het verhaal, wat sceptischer wordt. Maar er zijn -gelukkig- ook mensen die in alle oprechtheid het beste voor hun dier willen en niet uit eigenbelang handelen. Het nare van dit hele verhaal met NOP, of het nu wel of niet klopt, is dat deze mensen met een heel vervelend gevoel zitten nu.
Laten we er het beste van hopen...

Ruud H
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 17:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Ruud H »

Graag wil ik ook even wat over dit park vertellen. Wij hebben dit park sinds april 2004 regelmatig bezocht en vrijwel elk jaar kwamen wij daar meerdere malen. Het park gaf een verzorgde indruk en dode dieren heb ik niet gezien. Onze blauwe voorhoofd amazone papegaai Nicky die thuis het niet naar zijn had, hebben wij in April 2004 daar naar toe gebracht. Thuis kreeg hij te weinig aandacht en dat is natuurlijk onze eigen schuld. Elk jaar weer zat hij in één van de achtkanten en je hoorde hem al schreeuwen al lang van te voren. Hij heeft het erg naar zijn zin gehad en was helemaal in zijn element. Als je zijn naam noemde kwam hij direct naar je toe. Thuis hield hij zich op de achtergrond. Toen we hem brachten was hij elf jaar oud.
Vandaag nog even gebeld en hoorde toen dat hij op 06-09-2008 was overleden. Dus hij is ongeveer 15 jaar oud geworden. Wij krijgen nog een overzicht met de doodsoorzaak toegestuurd. Hoewel het even slikken was ben ik toch blij dat hij zijn laatste jaren gelukkig is geweest. De uitzending was misselijkmakend en geheel éénzijdig belicht. Het zou Radar sieren als zij nogmaals een uitzending zouden wijden aan dit park en dan ook het park zouden laten zien zoals wij het beleven en dan ook iederéén aan het woord laten en uit laten spreken. Alle facetten zouden dan aanbod moeten komen.
Spijt hebben wij absoluut niet en ondanks dat Nicky er niet meer is zullen wij dit park blijven steunen en blijven bezoeken.

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

AnoukT Ik begrijp hoe je je voelt Ik zit in hetzelfde schuitje. Dit doet echt pijn. in ieder geval sterke!

Gr, Agnes

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

Nu na 44 pagina's met reacties is er nog steeds helemaal niemand die enig bewijs heeft aangedragen voor de beweringen van Radar en van alle roddels en achterklap die sommigen hier uiten.

Dat is toch wel erg merkwaardig, omdat sommigen blijkbaar het levensdoel "Tonnie zwartmaken" hebben.

Al die jammerende mensen over hun papegaaien. Wat een zielige vertoning zeg. Mensen die na soms wel 11 jaar zich ineens herinneren dat ze ook ooit eens een papegaai naar het NOP hebben gebracht. Voorheen hadden ze er helemaal geen aandacht voor, maar na dit staaltje riooljournalistiek ineens wel.

mienamot
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 18:13

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door mienamot »

nou ik denk dat dit allemaal een beetje overdreven is.
ik kom regelmatig bij het papagaaiencentrum en de vogels worden daar zo slecht niet behandeld.
en dat er dieren bijzitten die niet zo goed eruit zien, moet je denk ik eerst maar eens bedenke uit wat voor thuis ze komen.
en als het eenmaak niet zo lekker gaat met een papagaai, is het heel moeilijk om weer een gezonde papagaai te worden, en dat komt dan , omdat mensen een huisdier nemen waar ze totaal geen verstand van hebben.
ik vind het niet zo netjes dat er zo lelijk over het papagaai centrum gesproken word.

aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Controverse, zo ligt het niet voor iedereen hoor!

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

dit blijf ik dus lezen mensen blijven dit plakken
maar lezen jullie ook wat mensen zeggen

Om u en ons emoties te besparen, wordt u niet in kennis gesteld indien uw vogel komt te overlijden. Mocht u toch in kennis gesteld willen worden, dan verzoeken wij u ons dit bij het brengen van de vogel duidelijk mede te delen, of na het lezen van dit blad even hierover met ons te bellen.


mensen hebben gevraagt of ze gebeld zouden worden als ze hun vogel zou overleiden
maar als ze bellen zeggen ze geen nieuws is goed nieuws of hij zit in kooi 5
als ze alles vogels uit die koelkast zoals ze zeggen registeren waar die is gevonden en door wie
waarom kunnen ze de mensen dan niet verwittigen die er om hebben gevraagt dan hun vogel is overleden
of gaan der idd omdat het iedere week word opgehaald door gebrek aan tijd hoop vogels de doofpot in
want die pathaloog zit er niet heel de week hoe kan hij dan van al die vele vogels in koelkast zeggen wat ze hebben als die elke week word opgehaald
denk daar eens over na

nee die laten ze jaren in de waan en betaalen
nu ze der niet meer onderuit komen lees je hier
men vogel was al naar 4 maanden dood hoor ik en ik kom er al 8 jaar en zeggen ze ja zit in kooi 5 maar lijken allemaal op elkaar

kom nou dit is toch geen zuivere koffie

Parrotlover
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:30

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Parrotlover »

Het forum begint uit zijn voegen te barsten. Het is inmiddels wel duidelijk dat óf je de NOP haat toebrengt, óf je bent ervoor.

Goed dat er een pittige discussie op gang is gebracht, maar houdt het wel bij de feiten en niet bij roddels of iets in de zin van 'ik heb gehoord dat'.

Ik las net dat iemand zijn vogel op 10 december overleden is maar dat hij vandaag gehord heeft dat de vogel overleden is.

Wisten jullie dat iedere vogel die overleden is, eerst onderzocht wordt door de eigen dierenarts? Indien er op basis van het uiterlijk geen eigenschappen gevonden kunnen worden van de doodsoorzaak, dan worden ALLE vogels afgegeven bij de NOIVBD. (op de website http://www.noivbd.nl treft U alle informatie aan.)
De NOIVBD heeft een wereldwijd gerespecteerde patholoog in dienst die o.a. de dieren van het NOP onderzoekt, maar ook van andere dierentuinen.
Dat het resultaat niet altijd meteen ter beschikking is, komt omdat er voor sommige onderzoeken dagenlang kweekmateriaal nodig is. Nadat de uitslag bekend is worden de sectierapporten terug gestuurd naar het NOP.
Zowel de constateringen van de dierenarts, alsmede de sectieverslagen, worden in hoofdlijnen weer geregistreerd bij de overleden vogel.

Dat die mevrouw/meneer nog geen ericht gehad heeft kan dus wel kloppen. Indien de dierenarts ziet dat iemand geinformeerd wil worden van het overlijden van haar vogel, zal deze ALTIJD een brief schrijven aan diegene die dat verzocht hebben. Ook deze brief staat opgeslagen in het systeem.

Ik weet dat als geen ander omdat ik ook helaas een brief mocht ontvangen. Ik moest mijn papegaai helaas afstaan om gezondheidsredenen en wist ook wat de risico's voor mijn japie waren toen ik hem bij hun afgegeven had. Ik neem het de NOP niet kwalijk dat hij overleden is, want hij had bij zijn leven wel de beste verzorging die ik mij kon wensen!!!!

Waar hard gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het kan natuurlijk altijd dat er wel een keer een fout gemaakt wordt door diezelfde dierenarts of dat de administratie achterloopt waardoor er helaas geen brief verzonden is, of nog niet verzonden is.

Het NOP beschikt dus wel degelijk over de juiste gegevens maar ik geef hun groot gelijk dat ze nu niet meteen de cijfers publiceren.

De patholoog heeft al op TV gezegd dat de uitval niet het beoogde resultaat van 80% van het vogelbestand is zoals Radar beweert en iedereen wil laten geloven, maar dat ze zelfs onder het gemiddelde van de dierentuinen zitten bij het NOP.

Nogmaals, wat ik hiermee dus bedoel duidelijk te maken, schreeuw niet over iets waar je geen verstand van hebt of geen weet van hebt. Laat dat maar aan Radar over of aan die mensen die nu lekker fel van leer trekken tegen het NOP. Ben benieuwd hoeveel aanhangers er tussen zitten van die meneer H. te M... (oeps, nu zeg ik waarschijnlijk zelf iets opruiends.)

picolientje
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:26

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door picolientje »

CONTROVERSE er is ook nog niemand hier na 44 pagina,s zelfs jij niet die hier kan laten zien dat tonnie van meegen graat schoon is of wel

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

controverse ik denk dat er zat bewijs is geleverd een maal een handelaar altijd een handelaar en daar bij waarom komt hij tonnie niet naar buiten om het tegendeel te bewijzen ze hebben al namen genoemd email gegeven hij heeft altijd al gehandeld daar was de aid van op de hoogte

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

CONTROVERSE er is ook nog niemand hier na 44 pagina,s zelfs jij niet die hier kan laten zien dat tonnie van meegen graat schoon is of wel
Ja zo lust ik er nog wel eentje. In jouw ogen ben je blijkbaar schuldig totdat het tegendeel wordt bewezen.

Maar ik ben al blij dat je zelf ook toegeeft dat er nog geen enkel hard feit tegen Tonnie is gevonden.

controverse
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:33

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door controverse »

een maal een handelaar altijd een handelaar
Wat een kletspraat. Kom nu eens met feiten!!

hint
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:27

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door hint »

nogmaals!! heeft iemand hier ooit een parkiet gebracht?? deze worden niet gechipt (volgend de mevr aan de telefoon) hoe houden ze dan bij welke er doodgaan???

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

CONTROVERSE er is ook nog niemand hier na 44 pagina,s zelfs jij niet die hier kan laten zien dat tonnie van meegen graat schoon is of wel


Picobelle ::, of T van Meegen wel of niet schoon is zal toch niet jouw zaak zijn, op de 1* plaats is dat een zaak van het betreffende bestuur en de overheid.

M (Muts) Thieme gaat zich persoonlijk er tegen aan bemoeien, de beerput gaat dus helemaal open.

Voor mij rest alleen de vraag : waarom is er zo,n aanbod van deze beesten en hoe komt iemand ertoe zo,n dieren in huis te halen, niet 1 maar meerderen, moet je als eigenaar een opleiding volgen???

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

en daar was de officier van justitie ook van op de hoogte waarom de rechter het afgewezen om dat hij een bedrag op tafel had gelegd die hem op gelegd was

Gesloten