LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

@Tonke2

Ga je nu ook al Hedwig van der Horst onderuit halen, waar ben jij hier eigenlijk mee bezig....

Jij bent dan zeker een Hooijmeijer fan?

Vandaar je uitspraken?

Sorry maar ik kan dit niet waarderen. Ik begon de discussie net zinvol te vinden, zoeken naar oplossingen en aandragen van ideeen waar het NOP misschien iets aan heeft. Daar hebben we wat aan, niet aan die laffe opmerkingen!

Ik blijf NOP steunen, en zal Hedwig blijven bezoeken als dat nodig is. Als er een kundig is is zij het wel!

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda hallo dat tonnie vermegen al 40jaar nou dat zal ik uit leggen ik kweekte al papegaaien voor de op vang zo een jaar of 7-8jaar geleden kwam een vriend op bezoek en die had een grijze roodstaart maar daar kon ze helemaal niets meer mee toen belde ze me op of dat ik de papegaai niet wou .daar heb ik heel lang over na moeten denken ik had een tijdje niets meer gehoord ik denk ik ben er van af .ze belde me ongeveer plus minus twee weken later op dat ze al in de auto zat en naar mij thoe kwam ze heeft die papegaai hier gelaten ik had zelfs nog geen kooi binnen staan en die papegaai zag er uit een vergroede snavel twee krome pootjes toen had ik gedacht ik breng hem wel naar de nop maar daar kwamen mijn kinderen op tegen en mijn vrouw dus toen een kooi koppen voor in de huis kamer en die vogel is nu 12 jaar en ik heb hem al 8jaar en van een komt het andere

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

is de pathaloog zo duur ? ik weet dat een stichting hier in de buurt die ook vaak met dieren werkt vaak medische spullen die over datum zijn
opkoopt dit is verder nog gewoon goed maar de kosten zijn aanzienlijk goedkoper :wink: zoals spuiten testglazen bloedbuisjes etc.

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Patrick en Sevda ja zeker dat is verplicht maar wordt niet gekontrleet

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

sorry tonke ik kan je compleet niet volgen !!!!!!!!!!

complete zinnen lijken te verdwijnen vage ****

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Ach ja tonke2.... hij was gratis en waarom niet dan he... en van de week om donaties vragen want de 1 zn dood is de ander zn brood nietwaar....

Kijk voor ons is het een hobby en zal het altijd blijven, we hebben vogels die al 14 jaar zitten en niks doen... maar we houden van ze en gaan nooit weg! Maar vraag ook niet een ander om geld!

En die kromme pootjes enzow, hoe komt dat en wat doe je eraan???

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Ik ben bekend met de KKP en de bedenkers ervan, maar dit is helaas nog een vrijblijvend alternatief.
Zoiets had ik graag als verplichting gezien, en daar ook de huisvesting aan verbonden.

En helaas vind ik dat pakara teveel achter huiskamervogels staat.
Maar niettemin is het kkp een goede stap.

Voor KDS is er sinds kort een test, maar mag hier nog niet gebruikt worden.
Ik geloof dat alleen het Loro Parque deze test in europa nog maar mag gebruiken, maar er komt dus iets aan.

Tot nu toe heb ik eigenlijk nog niets gezegd over de uitzending van Kassa, zal nu eens mijn eerste zegje doen, omdat er nu niet zoveel idioten op het forum zitten.

Aan de ene kant was het niet netjes wat Kassa deed, aan de andere kant was ik wel blij dat het NOP in het licht kwam.
Al ben ik er over eens, dat het op een andere manier gekunt had.
Door de grote verschillen hier op het forum tussen voor en tegenstanders is het behoorlijk geescaleert.
Maar nu het iets rustiger is, zie je toch dat het NOP het misschien ook wel liever anders ziet, of gaat doen.
Ik weet van een heleboel serieuze kwekers dat ze vaak contact hebben gezocht met het park, met de beste bedoelingen, maar constant werden afgewimpelt.
Ik hoop dat door de uitzending van Kassa, dat de deur nu op een kier gaat, en dat men gebruik wil maken van elkaars ervaringen.
Daarom probeer ik nu al een paar dagen een discussie aan te zwengelen hier.
Men hoeft het helemaal niet met mij eens te zijn, als er maar eens goed over gediscussieert wordt.
En voor kelly 10, de KKP opgericht door pakara is al een begin.... nog niet perfect maar wel een goede start

Ook hier zijn alle vogels getest en gechipt... maar bv KDS waar het hier vandaag eerder over ging is nog niet naar boven te halen met een test, ook bestaat er (nog) niet een medicijn voor!

En dat is voor een park als het NOP natuurlijk super vervelend en snap dat ze daar ook meerdere vogels aan verloren hebben...

Vind het superlaf wat radar het NOP heeft aangedaan... aan de andere kant hoop ik dat ze er supersterk weer bovenuit komen!

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Wat ik op dit forum lees is:veel liefde voor,en weinig verstand van, vogels.Buiten de uitzending van Radar om,ben ik niet bekent met het NOP.Wat de uitzending heeft laten zien is dat er wat mis is bij het NOP,het aantal vogels dat bij deze opvang sterft is erg hoog.Er worden fouten gemaakt bij het NOP,die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.Aan de andere kant is het zo dat het NOP niet verantwoordelijk is voor alle sterfgevallen tijdens de opvang.En ja,ik heb zelf vogels.En nee,ik ga met niemand de discussie aan over het wel of niet houden van vogels in gevangenschap!En om alle vrijwilligers een hart onder de riem te steken:vrijwillig betekent niet onkundig!Het is natuurlijk wel aan het NOP om vrijwilligers aan te nemen met de benodigde kennis.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ tonke2

Dus omdat je een grijze roodstaart hebt gekregen ben je maar vogels gaan kweken en verhandelen, daarnaast vang je ze ook op?

Begrijp me niet verkeerd, maar dit soort mensen zorgt ervoor dat de opvang bij de NOP zo hard nodig is.

Wij denken aan het welzijn van de papegaaien !! niet aan onze portomonee !!

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

DianneJoa sorry als je dat denkt nee dat niet en dat mag je zo ook niet zien maar als kweker vind ik haar knulig sorry hoimaakers uit emmen komt er ook niet in want die geeft alleen maar pelets en die heb ik nog nooit aan een boom zien hangen je moet denken als je zelf elke dag maar boterham en verder niets hoe ziek zal jij dan zijn

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

ook ik wil discussie,s voeren kijk heel simpel ik heb zelf dingen zien gebeuren die goed waren op het nop maar ook die fout waren

erken je fout praat erover en ga samen kijken naar een oplossing net als kelly hoop ik hetzelfde het nop was altijd een beetje ''gesloten''

noem het verlegen ik hoop dat ze nu na dit meer opener zijn naar ''vreemden''

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

Sharkforce, daarom is het goed dat er vrijwilligers zijn.... die zijn misschien wel meer gemotiveerd dan vast personeel! De wil om te leren is er in ieder geval, daar ben ik van overtuigd... we zijn immers allemaal begonnen uit liefde voor de papegaai! Zo ook de vrijwilligers! En volgens mij is dat de basis ;)

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

a.lubbers je hebt ook praktijken die dat zelf doen en dan is het niet zo duur en het ligt eraan hoeveel vogels breng je mee maar daar zat bij de nop mvr dorenstein toch voor de zuster van dorenstein van blijdorp

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

@patrick en sevda

Ik mocht al eens op het park, de quaranteine ruimte bekijken.
Ik heb dit niet gedaan, aangezien ik zelf vogels heb.
Maar ik vond dit eigenlijk absoluut niet kunnen, want dan heeft de ruimte geen enkel nut.
De quaranteine moet in mijn ogen eigenlijk helemaal niet op het park staan, of in ieder geval afgezondert.
Diegene die daar binnenkomt, zou eigenlijk ook niet op het park mogen komen, in de buurt bij andere vogels.
Dat zou ik heel graag verandert zien.

Dat het erg duur is om alles te testen, ben ik mee eens, maar ik vind het toch een noodzakelijk iets.
Maar het zou ook niet zo moeten zijn, dat het NOp daar alleen voor op zou moeten draaien, daar zou men een oplossing voor moeten vinden.
Er is een laboratorium bij de NOP, de patoloog doet daar ook alle onderzoeken. En je weet net zo goed als ik dat de dierenarts er samen met de proffesor en alle vrijwiliggers en verzorgers er alles aan doen om ziektes te voorkomen of te genezen. Het is echter heel duur en heel erg moeilijk, zeker omdat er elke dag wel vogels binnenkomen.

Carla-52
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:42

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Carla-52 »

tonke2 heb je gedronken ofzo.... volgens mij kun je beter je mandje opzoeken :( het gaat echt nergens meer over!!!!

tonke2
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 jan 2009 01:07

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door tonke2 »

Carla-52 ja en dat is bij mij het zelfde bij mij zitten vogels die al 40 jaar zijn en nog nooit iets hebben gedaan waar blijf je nouw want je moet toch uit kijken wat je zegt a.u.b. en bewijst dat maar is ikdaar in tegen ik kan het bewijzen en daar bij ben je nu jaloers

DianneJoa
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door DianneJoa »

@Tonke2

Als je je wat meer verdiept in voeding van de papegaai zul je begrijpen dat pellets weldegelijk een betere basis is voor de gaaien in gevangenschap. En inderdaad die dingen hangen niet aan een boom, maar een gaai in de natuur vindt veel meer voeding(stoffen) dan onze gaaien in de gevangenschap krijgen voorgeschoteld.

En er zijn meerdere soorten pellets die erg goed scoren zonder Hooijmeijer zijn portomonee te vullen.

En geloof me ik heb gezien hoe Hedwig werkt, en hoe ze mijn gaai die ten dode opgeschreven was weer op en top gezond gekregen heeft, dus spreek mij niet van knullig. Ze is juist zeer professioneel en toont dat ze haar hart op de juiste plek heeft zitten als ze met vogels werkt.

kelly10
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:14

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door kelly10 »

Dat mag hier wel eens gezegd worden.
Een gepensioneert dierenarts kan ook als vrijwilliger werken bijvoorbeeld.
En je kunt een vrijwilliger NOOIT verantwoordelijk houden voor het beleid van het park.
vrijwillig betekent niet onkundig

a.lubbers
Berichten: 95
Lid geworden op: 12 jan 2009 18:29

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door a.lubbers »

tonke2 als ik naar mijn dierenarts ga en ik zet een voet over de deur
ben ik 30 euro kwijt klaar maar ik weet dat hij zijn best doet om mijn beestjes te helpen prijs is voor mijn niet zo belangrijk ik heb genoeg centen op de bank wat ik wel verwacht is dat hij kundig is en dat is hij en daar draait het bij mij om


een van mijn honden die ik heb opgenomen omdat ze weg moest bij een ander heeft ruim 3000 euro aan da kosten gehad vorig jaar
ze is nu weer in topconditie en daar draait het om niet om centen

en anders moet je geen beestjes in huis nemen verdorie

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ SHARKFORCE

Ik ben misschien niet een echte kenner, maar op dit moment doen er mensen mee aan deze discussie die wel degelijk verstand van papegaaien hebben.

@ Kelly

Ik ben blij dat ook jij nu je mening geeft, ik ga niet weer volgas in de verdediging, maar ik wil wel een klein opmerkinkje plaatsen, een standpunt van de NOP is tegen het kweken van vogels die vervolgens naar particulieren gaan.
Ik weet zeker als de NOP een vergunning van dierenpark(tuin) krijgt, dat de deuren ook voor enkele (erkende) kwekers zullen opengaan, daarom ben ik ook van mening dat een landelijke registratie van papegaaien voor zowel de serieuze kwekers als voor de dierentuinen en opvangcentra de ideale oplossing zou kunnen zijn.
Ik denk in iedergeval dat het veel mensen goed doet dat ook jullie erkennen dat publiciteit goed is maar deze van Radar afkeuren.

Gesloten