LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
JolandavanLoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017 10:59

Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door JolandavanLoon »

Al sinds 3 februari loopt het mis bij hm.com, ik heb een deel van een bestelling retour gezonden.
Die retour is daar aangekomen, dat kunnen ze zien. Maar toch blijft er een bedrag open staan op mijn maandfactuur.

Ik heb al meerdere malen gebeld aangezien mailen niet werkt. En dan is een uur aan de lijn hangen niks.......

Steeds hetzelfde liedje, ze kunnen het zien, het probleem is bekend en komt bij meerder klanten voor maar ze kunnen het niet oplossen. Ze gooien het op hun nieuwe systeem. Er worden tickets aangemaakt waar vervolgens niks mee gedaan wordt.
Ook is het niet mogelijk om een schriftelijke bevestiging te krijgen van deze lopende zaak.

Ondertussen krijg ik mails over een betalingsachterstand en kan ik ook niet meer bestellen. En ik weiger straks zelf in de problemen te komen door hun problemen.

Het is leuk dat ze me gelijk een kortingsode aanbieden etc, maar ik heb nu eenmaal meer aan het oplossen van problemen.
Een kleine blik op de Facebookpagina van Hennes en Mauritz Nederland leert dat er heel veel problemen zijn van klanten, een onbereikbare klantenservice, etc.
Het verbaast me dat ik hier op het forum nog niks vond. Maar misschien dat de klanten van HM niet de kijkers van Radar zijn.....

Zijn er hier nog meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten?
Ik overweeg om de rechtsbijstand hier maar op te gaan zetten.

Op dit moment hang ik al weer een half uur met ze aan de lijn. Om voor mezelf maar een bevestiging te hebben neem ik dit gesprek zelf op. (Uiteraard is de dame aan de andere kant van de lijn daar van op de hoogte gesteld)

JolandavanLoon
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017 10:59

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door JolandavanLoon »

Na mijn laatste telefoontje zou het bedrag nu rechtgetrokken zijn.
Vreemd want dit kon eerder niet.
Wanneer ik inlog kan ik dit echter nog niet zien en staat er nog steeds een bedrag van €57,60 open.

Ik wacht dus maar weer 24 uur af.
Zo niet bellen we morgen weer.....

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou niet meer bellen, maar een mail of brief sturen.

Chanisse
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2017 15:21

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door Chanisse »

hier hetzelfde probleem..
toevallig heb ik ook een topic geplaatst!

Chanisse
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2017 15:21

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door Chanisse »

vind het ook vreemd dat hier op radar weinig klachten te vinden zijn over hm.
de hele facebookpagina staat vol met klachten en op klacht.nl ook.

Hafida elk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2018 13:37

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door Hafida elk »

Ik heb hetzelfde probleem met H&M! Ik loop nu zelf ook al maanden er achteraan zonder enig vooruitgang, maar juist het tegendeel! Mijn man en ik hebben beide een eigen account en op een of andere manier sinds de nieuwe software/app is toegepast bij de H&M zijn er continu problemen ontstaan. Ik krijg betaalherinneringen van bedragen die ik absoluut niet kan verklaren in de periode van april 2017. terwijl ik geen achterstand had tot aan sep. of okt 2017! totdat ik onverklaarbaar wel achterstand had.
Tot de dag van vandaag ontvang ik nog betalingsherinneringen van een bestelling die al betaald is. Ik heb meerdere keren gebeld en gemaild. Het is zo frustrerend allemaal. iedere medewerker heeft een andere verklaring en verhaal te vertellen. Je wordt niet gehoord. Het enige wat zij willen is dat je gewoon netjes betaald zodat het account weer op nul achterstand staat en dat is hun enige oplossing.

Ondanks dat ik heb gezegd dat zij een fout hebben gemaakt door een koppeling te maken met de account van mij en mijn man, hebben zij gezegd dat dat niet kan. Vandaag krijg ik wel een mailtje dat er inderdaad ergens fout is gegaan maar dat ik alsnog moet betalen.

Wat ook duidelijk werd gemaakt door een aantal medewerkers van de klantenservice van H&M is dat zij alle gegevens van veel klanten kwijt zijn geraakt door een error in het systeem, waaronder de bestelgeschiedenis en al reeds betaalde (terechte) facturen. Zij kunnen ook niet meer inzien welke producten je wel of niet hebt geretourneerd.

Ik krijg nu ineens een betalingsherinnering met een heel ander bedrag...waar gaat dit naar toe leiden? Al mijn belletjes en mailtjes hebben niet geholpen, en ook had ik een bezwaarschrift ingediend bij infoscore (incassobureau via H&M) want ik had een betaling gedaan die geheel onterecht was en dit hebben zij ook bevestigd. Geld heb ik nog steeds niet terug gekregen. Zij verwijzen mij door naar H&M en H&M verwijst mij weer door naar infoscore.

Terwijl ik dit type krijg ik alweer enorme frustraties en hoofdpijn. Kan ik dit oplossen via een rechtsbijstand? Zo ja, Hoe kan ik dit aanpakken?

Kimberlyyyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 15:45

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door Kimberlyyyy »

Ik heb in februari ook iets besteld van €15,- ..
Ik kreeg het pakketje maar geen factuur. Ik heb toen gemaild en gezegd dat mijn andere e-mail niet meer werkt en mijn nieuwe e-mail gestuurd en of ze mij een factuur willen sturen. Het enige wat ik terug kreeg was een automatische mail van de H&M verder nooit geen mail terug gekregen. Nu krijg ik een paar dagen een brief binnen, een factuur maar het bedrag is geen €15,- maar €47,- omdat ik nog niet had betaald.. gaat ook beetje lastig zonder een factuur dus wij hebben gebeld en konden ze niks aan doen, met andere woorden de klant zit fout en hun hebben altijd gelijk... gewoon betalen dus.. oplichters!! Ik bestel er nooit wat weer. :x

bambii93
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2018 10:33

Re: Onterechte betaalachterstand bij H&M door onverwerkte retour

Ongelezen bericht door bambii93 »

H&M is echt niet goed bij zijn/haar hoofd.
Anderhalve maand geleden heb ik mijn spullen geretourneerd. Ik had alleen maar iets gehouden van €10 , maar van te voren wel met een cadeaukaart van €65 betaald. Ik heb drie aanmaningen gekregen dat ik €10 moest betalen. Ik heb daarentegen drie mails gestuurd met het feit dat ik van hun nog €55 terugkrijg. Reactie bleef een maand uit tot maandag! Toen kreeg ik de verrassende mail dat ze er van uit gaan dat mijn klacht ondertussen is opgelost! Ik heb hier weer een boze mail op teruggestuurd dat ik ondertussen €65 van hun terugkrijg, omdat ik die €10 ondertussen al had betaald. ( Ik had geen zin in een deurwaarder of iets.) Op dit mailtje kreeg ik weer de reactie terug: Wij gaan er van uit dat dit ondertussen is opgelost. Ondertussen heb ik ook al twee keer gebeld naar hun en heb ik 30 minuten in de wacht gestaan. Ze nemen gewoon niet op! H&M is echt een slecht bedrijf en ik adviseer iedereen om NOOIT met een cadeaukaart te betalen bij H&M.

Bambii xx

Gesloten