LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld terug, gegevens afgeven?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door nevermind »

Niks camouflage, een anekdotisch bericht betreffende het tekenen voor geld om fraude tegen te kunnen gaan, aangevuld met argumentatie waarom het bij wet niet is toegestaan om enkel voor dit doel persoonsgegevens te registreren. De raakvlakken met de gaande discussie zijn in voldoende mate aanwezig om betreffend bericht niet aan uw arbitraire bestempeling van off-topic te laten beantwoorden.
Het bericht is off topic, ook wil je dit zelf niet inzien.
Jouw woord is hier geen wet.
Ook op andere topic's ben je aangesproken op off topic berichten.
Het belangrijke deel van jouw bericht heb je namelijk niet gequoteerd.
Ik had er geen enkele moeite mee haar kopie bonnetje voor ontvangst te tekenen, ik kreeg immers het geld, en het is een aardige mevrouw, die me altijd vriendelijk en goed helpt.
Het is wel een verschil of ik moet tekenen omdat jij, in het geval van jouw, extra geld wil pinnen in de winkel, of zoals TS, om haar geval gaat het namelijk hier, haar NAW moet verstrekken.
Dit is gebeurd met valse gegevens, om haar geld terug te krijgen.
Over de toedracht waarom TS het artikel heeft teruggebracht laat ik mij hier niet uit. :twisted:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door adSolvendum »

nevermind schreef:Jouw woord is hier geen wet.
Dat van u dan wel? Waarom veronderstelt u dat uw constatering dat het een off-topic bericht was zwaarder moet wegen dan mijn constatering van het tegenovergestelde? U maakt zichzelf wel een beetje belachelijk, hmmm?
nevermind schreef:Ook op andere topic's ben je aangesproken op off topic berichten.
Kennelijk was de moderator het daar niet mee eens.
En wat hebben andere topic's met dit bericht te maken?
nevermind schreef:Het belangrijke deel van jouw bericht heb je namelijk niet gequoteerd.
Dat komt dan misschien omdat ik helemaal niets uit mijn eigen bericht heb gequoteerd?
Waarom zou ik ook, dat doet u toch al telkens?
nevermind schreef:Het is wel een verschil of ik moet tekenen omdat jij, in het geval van jouw, extra geld wil pinnen in de winkel, of zoals TS, om haar geval gaat het namelijk hier, haar NAW moet verstrekken.
U hoeft helemaal niet te tekenen wanneer ik extra geld wil pinnen, hoor. Hoe dan ook, het doel is gelijk, voorkomen van fraude, en juridisch is het verschil tussen NAW gegevens verstrekken voor dit doel niet zo groot met tekenen voor dit doel. Maar dat had ik al gschreven, u zal het wel over het hoofd hebben gezien bij het speuren naar off-topic zaken.
nevermind schreef:Dit is gebeurd met valse gegevens, om haar geld terug te krijgen.
Juist, en daarover rees de vraag of dit valsheid in geschrifte opleverde. U heeft daar uw mening over gegeven, vergezeld van de vraag:
nevermind schreef:Waarom heeft iedereen hier op het forum een nickname, en niet de echte naam geschreven bij het aanmelden?
Is dit dan ook valsheid in geschrifte, of niet?
Die vraag heb ik beantwoord, daarbij heb ik aangegeven wat dan de juridische grondslag is voor valsheid in geschrifte, en waarom uw vergelijking met het beleid van de TROS betreffende nick-names hier niets mee van doen heeft, doch u verkiest hier niet op in te gaan, maar nog maar eens weer te geven hoe belangrijk u zichzelf inschat bij het vaststellen welke berichten off-topic zijn en welke niet, daarbij zelf off-topic zijnde.

Maar droomt u rustig verder.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:
Teunbosseman schreef:
BBCS schreef:Komt ook nog bij dat sommige winkels de slogan hebben >> ergens goedkoper, betalen wij het verschil terug.

Dat valt niet onder service of coulance, maar onder lokkertjes.
Het is echt zielig dat sommige winkels op die manier aan hun klanten moeten komen.

Tsja, welkom in de wereld van de grote machten. Zielig ? Nee hoor gewoon gedurfde ondernemersmentaliteit welke reeds jaren speelt. Jumbo is een mooi voorbeeld hiervan.
Ik ben het daar niet mee eens.
Veel winkelketens die op die manier de klanten proberen te lokken, houden zich heel vaak daar niet aan.

En persoonlijk mijd ik de winkels die schreeuwen dat zij de goedkoopste zijn. Het is niet alleen de prijs die belangrijk is.
Mensen moeten niet blindstaren op de aanschafprijs.

Ik wel. Of dat een winkelketen zich daar wel / niet aan houdt is een andere discussie en doet hier niet terzake.

Winkels die schreeuwen dat zij de goedkoopste zijn heb ik geen problemen mee als dit ook zo is. En kan niet in jouw portomonee kijken maar o.a. voor mij is de prijs heel belangrijk. Nee blindstaren op wat dan wel ? Service ? Extra garantie ? Mooie blauwe ogen ?


Vbtje: Bij een electronica winkel wil ik een stofzuiger kopen maar is helaas uitverkocht, ik wordt door de verkoper op een nieuw model gewezen waarbij deze claimt de goedkoopste in de markt ermee te zijn. Dit moet ik dan maar aannemen opdat diegene welke ik had uitgezocht in eerste instantie daar het goedkoopste was.
Ik zei, als zei niet de goedkoopste waren ik terug zou komen........binnen 1 uur was ik terug, verschil was niet 10 euro ofzo maar 65 euro met een webwinkel.
Tsja dat telde niet want dat was maar een loods en niks meer.......zal mij een grote biet wezen of uit een loods moet komen, uit een winkel oid......65 euro vondt ik teveel en ik kreeg uiteindelijk het verschil terug.

Ik kijk vantevoren op internet waar het goedkoopste is, dan in de winkel, en is het verschil klein dan koop ik in de winkel.

Blindstaren op de prijs, ja echt wel....ben geen dief van mn portomonee.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mihoen schreef:
Teunbosseman schreef: Tsja, welkom in de wereld van de grote machten. Zielig ? Nee hoor gewoon gedurfde ondernemersmentaliteit welke reeds jaren speelt. Jumbo is een mooi voorbeeld hiervan.
en het grappige is dat als je echt goed gaat kijken ze in de letter misschien wel goedkoper zijn, maar dat als je naar de ah c1000 aldi of lidl gaat je vergelijkbare! (dus niet precies dezelfde) producten kunt vinden en dan nog goedkoper.

Ja hallo zeg........dus niet vergelijken met precies hetzelfde ?? Das geen vergelijken dan meer he.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door mihoen »

ff het verschil zien tussen prijs en productvergelijken...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mihoen schreef:ff het verschil zien tussen prijs en productvergelijken...
Ja, was je punt nu ? Dat een A merk duurder is dan het huismerk of het lage planken merk ?

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door mihoen »

bij een jumbo of een bcc mag je pas gaan prijsvergelijken bij exact dezelfde producten waarbij merk en type gelijk is

maar ga je op zoek naar gelijkwaardige producten, met een andere kwaliteit, dan kun je goedkoper uitzijn

MAXIEM

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

mihoen

Als exact hetzelfde pak koffie bij appiehappie 2,86 euro kost en bij mijn jumbootje 2,98 euro en ik kan dat zwart op wit aantonen, dan krijg ik het pak bij de Jumbo gratis mee. Zo simpel ligt dat.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 31 dec 2011 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

mihoen schreef:bij een jumbo of een bcc mag je pas gaan prijsvergelijken bij exact dezelfde producten waarbij merk en type gelijk is

maar ga je op zoek naar gelijkwaardige producten, met een andere kwaliteit, dan kun je goedkoper uitzijn

Ja sorry hoor maar begrijp je wel het principe van de "spel" regels van de laagste prijs garantie ? Je haalt 2 dingen doorelkaar.

Bij elke winkel dien je exact hetzelfde te vergelijken om voor de lagere prijs in aanmerking te komen.

Je 2de argument doelt op b-c-d merken welke ind veelal goedkoper zijn, maar daar is veelal ook de kwaliteit naar, alhoewel sommge c merken niet onderdoen voor a merken maar das een andere discussie.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geld terug, gegevens afgeven?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MAXIEM schreef:mihoen

Als exact hetzelfde pak koffie bij appiehappie 2,98 euro kost en bij mijn jumbootje 2,86 euro en ik kan dat zwart op wit aantonen, dan krijg ik het pak bij de Jumbo gratis mee. Zo simpel ligt dat.

Maxiem.

Voor de verandering......helemaal een keer met je eens. Maar wel met de opmerking dat je een typfoutje maakt.......in jouw vb zou alles wat bij de Jumbo goedkoper is dan de concullega gratis worden meegegeven :mrgreen:

Denk eerder andersom.

Gesloten