LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door karin38 »

De Vomar supermarkt op Walt Disneyplantsoen in Almere Filmwijk is zeer onveilig. Je doet boodschappen in deze winkel, je gaat naar de afdeling waar de flessen fris staan. Je pakt een fles cola van anderhalve liter. Op het moment dat je een fles pakt, valt de volgende fles al naar beneden. Op je voet met als gevolg een gebroken teen. Dit gebeurd omdat de flessen precies op het randje staat van de stelling en de flessen zeer dicht tegen elkaar gezet zijn door het winkelpersoneel. Je dient een klacht in bij de filiaalchef, maar die stuurt de verantwoordelijkheid door naar het hoofdkantoor en veranderd de situatie op de frisafdeling geheel niet. Je dient bij het hoofdkantoor een schadeclaim in.

De volgende dag ga je met je kind weer boodschappen doen in deze winkel en je wilt weer een fles cola pakken maar weer valt er een fles bijna naar beneden toe, je kunt net voorkomen dat je kind ook een gebroken voet of teen op loopt. Weer neem je contact op met het hoofdkantoor maar daar geven ze nog steeds niet thuis.

Een paar dagen later doe je weer boodschappen en weer wil je een fles cola pakken en weer valt er bijna twee flessen naar beneden toe. Weer net op tijd kun je erger voorkomen. Weer zeg je het tegen het personeel van deze winkel en ze reageren er amper op. Weer probeer je contact op te nemen met het hoofdkantoor, en weer geven ze niet thuis tot de directie aan toe.
De filiaalchef weigert om de situatie daar aan te passen, u moet bij het hoofdkantoor zijn. De directie of de verkoopmanager zijn nooit te bereiken.

En je moet er wel boodschappen doen omdat ze helaas een van de goedkopere supermarkten zijn.

Maar dat is niet het enige daar in die winkel. Zeer slecht vlees, vaak lege schappen, bedorven producten zoals vers gesneden andijvie. Of je vind stukjes vlees in de andijvie of het winkelpersoneel loopt tegen gevallen andijvie aan te schoppen over een vieze vloer. Kapotte flessen halfvolle melk omdat deze plastic flessen moeten en moeten in de stelling passen en zo doen ze dat met verse vla ook. En er vooral niets van zeggen want dan heb je opeens vier tot vijf jonge personeelsleden om je heen die je intimideren.

De filiaalchef is er zelden of nooit aanwezig. De directie dus ook niet.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door manondoris »

een ezel stoot zich nooit 2 maal aan de de zelfde steen toch ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Goh, het is wat zeg...

karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door karin38 »

Ja, gelijk. Maar als je van deze ene winkel afhankelijk bent en de andere supermarkten duurder zijn en je geen keuze hebt? Makkelijk commentaar om te geven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou mijn kinderen in de volgende rij zetten (op afstand houden) , oude kleding aantrekken en regelmatig een paar van die flessen tegen de grond aan laten kletteren en hopen dat ze open springen :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Tja Suzanne, ik weet dat ondernemers in jouw ogen altijd foutloos zijn :wink:

In het verleden heb ik eens wat veiligheidstrainingen gehad (raffinaderij) en daar MOCHT het ARBO technisch niet eens dat je zwaardere spullen boven je hoofd van een kast of uit een rek pakte zonder "hulpmiddelen" zoals een trapje en/of "olifantenpoot". En als dit de gemiddelde klant/moeder overkomt is het ineens een 'lompe klant' ?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

karin38 schreef:Ja, gelijk. Maar als je van deze ene winkel afhankelijk bent en de andere supermarkten duurder zijn en je geen keuze hebt? Makkelijk commentaar om te geven.
Klagen bij het hoofdkantoor en de directie en het personeel helpt dus niet en u word almaar gefrustreerder. Mijn advies? Pak de fiets en ga toch naar een andere winkel. Desnoods 1x in de week met de auto boodschappen doen voor de hele week bij een andere supermarkt en in de buurt op de fiets voor de kleine boodschappen.
Natuurlijk vind ik dat men zulke klachten serieus moeten nemen bij winkels.
Laatst gewijzigd door stronkstronk op 06 apr 2012 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

De Vomar supermarkt op Walt Disneyplantsoen in Almere Filmwijk is zeer onveilig. Je doet boodschappen in deze winkel, je gaat naar de afdeling waar de flessen fris staan. Je pakt een fles cola van anderhalve liter. Op het moment dat je een fles pakt, valt de volgende fles al naar beneden. Op je voet met als gevolg een gebroken teen.
En dat gebeurt elke keer? Bij iedereen?
Dan hebben ze vast een eigen polykliniek...
Maar dat kan beter inderdaad. Dit klinkt niet als een echte goede ondernemer. Een echte ondernemer zou ook schoenen met stalen neuzen verkopen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door berndv »

karin38 schreef: En je moet er wel boodschappen doen omdat ze helaas een van de goedkopere supermarkten zijn.

Maar dat is niet het enige daar in die winkel. Zeer slecht vlees, vaak lege schappen, bedorven producten zoals vers gesneden andijvie. Of je vind stukjes vlees in de andijvie of het winkelpersoneel loopt tegen gevallen andijvie aan te schoppen over een vieze vloer. Kapotte flessen halfvolle melk omdat deze plastic flessen moeten en moeten in de stelling passen en zo doen ze dat met verse vla ook. En er vooral niets van zeggen want dan heb je opeens vier tot vijf jonge personeelsleden om je heen die je intimideren.

De filiaalchef is er zelden of nooit aanwezig. De directie dus ook niet.
Dat moeten is grote onzin. Je kiest er voor om naar de "goedkoopste" te gaan.

En ja prijs kan wel degelijk met de kwaliteit te maken hebben. Het hoeft niet per se, maar dit is wel een voorbeeld van prijs/kwaliteit.

U heeft een schadeclaim ingedient. Welke schade heeft u financieel aantoonbaar geleden door dit voorval? Was het niet gedekt door de zorgverzekering? Werd uw werk niet doorbetaald?

En dat het iemand 1x overkomt is pech, maar 3 keer?

Een supermarkt probeert de schappen zo vol mogelijk te houden. Dit ziet er mooi uit, maar hier is ook nog een financieel aspect. Als van alle artikelen de helft in het magazijn moet staan is dat duur. Magazijn is geen winkelvloer, het is geen ruimte waar omzet uit behaald wordt. Het is dus ruimte die gehuurd moet worden, maar waar niet direct geld mee verdient wordt. Dus wordt het magazijn zo klein mogelijk gehouden en word er zo veel mogelijk in de schappen gestopt.

Was het trouwens coca of pepsi? Misschien hen aansprakelijk stellen omdat hun flessen zo makkelijk vallen. :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Was het trouwens coca of pepsi? Misschien hen aansprakelijk stellen omdat hun flessen zo makkelijk vallen.
Zal wel huismerk geweest zijn omdat de duurdere merken over het algemeen wel "in het zicht, makkelijk te pakken" zijn.

Overigens maakt dat niet uit TS moet flessen kunnen (laten) pakken zonder veiligheidsrisico's.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

karin38 schreef:De Vomar supermarkt op Walt Disneyplantsoen in Almere Filmwijk is zeer onveilig. Je doet boodschappen in deze winkel, je gaat naar de afdeling waar de flessen fris staan. Je pakt een fles cola van anderhalve liter. Op het moment dat je een fles pakt, valt de volgende fles al naar beneden. Op je voet met als gevolg een gebroken teen. Dit gebeurd omdat de flessen precies op het randje staat van de stelling en de flessen zeer dicht tegen elkaar gezet zijn door het winkelpersoneel. Je dient een klacht in bij de filiaalchef, maar die stuurt de verantwoordelijkheid door naar het hoofdkantoor en veranderd de situatie op de frisafdeling geheel niet. Je dient bij het hoofdkantoor een schadeclaim in.

De volgende dag ga je met je kind weer boodschappen doen in deze winkel en je wilt weer een fles cola pakken maar weer valt er een fles bijna naar beneden toe, je kunt net voorkomen dat je kind ook een gebroken voet of teen op loopt. Weer neem je contact op met het hoofdkantoor maar daar geven ze nog steeds niet thuis.
Je weet het en toch laat jij je kind dichtbij die stelling van flessen staan !?

Een paar dagen later doe je weer boodschappen en weer wil je een fles cola pakken en weer valt er bijna twee flessen naar beneden toe. Weer net op tijd kun je erger voorkomen. Weer zeg je het tegen het personeel van deze winkel en ze reageren er amper op. Weer probeer je contact op te nemen met het hoofdkantoor, en weer geven ze niet thuis tot de directie aan toe.
De filiaalchef weigert om de situatie daar aan te passen, u moet bij het hoofdkantoor zijn. De directie of de verkoopmanager zijn nooit te bereiken.
Je hebt toch wel erg pech zeg telkens met dezelfde cola flessen.

En je moet er wel boodschappen doen omdat ze helaas een van de goedkopere supermarkten zijn.
Je MOET niets !

Maar dat is niet het enige daar in die winkel. Zeer slecht vlees, vaak lege schappen, bedorven producten zoals vers gesneden andijvie. Of je vind stukjes vlees in de andijvie of het winkelpersoneel loopt tegen gevallen andijvie aan te schoppen over een vieze vloer. Kapotte flessen halfvolle melk omdat deze plastic flessen moeten en moeten in de stelling passen en zo doen ze dat met verse vla ook. En er vooral niets van zeggen want dan heb je opeens vier tot vijf jonge personeelsleden om je heen die je intimideren.
En toch ga je er telkens weer heen omdat het zo goedkoop is, sorry dat is onbegrijpelijk voor me.

De filiaalchef is er zelden of nooit aanwezig. De directie dus ook niet.
En wat was de reactie van het hoofdkantoor ?
Je zegt dat ze niet thuisgeven wat bedoel je daar precies mee ?
Welke schade wilde je claimen, van je gebroken teen ?

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

bprosman schreef:Tja Suzanne, ik weet dat ondernemers in jouw ogen altijd foutloos zijn :wink:

In het verleden heb ik eens wat veiligheidstrainingen gehad (raffinaderij) en daar MOCHT het ARBO technisch niet eens dat je zwaardere spullen boven je hoofd van een kast of uit een rek pakte zonder "hulpmiddelen" zoals een trapje en/of "olifantenpoot". En als dit de gemiddelde klant/moeder overkomt is het ineens een 'lompe klant' ?
Ondernemers zijn niet altijd foutloos maar als je 3 keer in 1 week boodschappen doet en 3 keer cola koopt en iedere keer valt er een fles uit het schap vind ik dat wel errug suf!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door bprosman »

en 3 keer cola koopt en iedere keer valt er een fles uit het schap vind ik dat wel errug suf!
Ligt er aan hoe groot TS is en hoe hoog ze in het schap staan. Nogmaals, toen ik op een raffinaderij werkte mochten wij (arbo technisch) absoluut NIETS zwaars pakken boven ons hoofd, van een kast of rek (en een ordner viel al in die categorie). En daar hadden we nog wel helmen :wink:
Ik kan me best voorstellen dat als de vulploeg er ook slecht bij kan ze wel eens minder zorgvuldig in het rek gestapeld staan. Of heeft die wel "hulpmiddelen" ?

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

berndv schreef: Dat moeten is grote onzin. Je kiest er voor om naar de "goedkoopste" te gaan.
Kiezen voor de goedkoopste kan ook en moeten zijn, omdat er genoeg gezinnen zijn die anders niet in staat zijn om finanieel gezien 7 dagen p/w eten te kunnen kopen.

Wel ben ik met je eens dat in zo'n geval cola een van de eerste dingen is die van het boodschappenlijstje verdwijnen en vervangen wordt voor thee of siroop.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door dhc »

Minimaal drie keer in de week cola kopen,terwijl je naar de goedkoopste moet?

Over verkeerde keuzes maken gesproken.....

Kulverhaal.Ben nog nergens een supermarkt tegengekomen waar het zo'n zooitje is, geloof er geen r**t van....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@bpbrosman
:lol: :lol: ja idd mijn man werkt op kantoor en zat vroeger ook vaak op de plent(tussen de fabrieken op site zeg maar)en die moest ook veiligeheidsschoenen aan en helm op....waarschijnlijk waren ze bang dat zijn pen op zijn voeten viel...
grapje!! ook hij moest op en top veilig zijn.

ik vind het wel heel toevallig dat elke keer als ts komt het vak bomvol staat,er komt niemand anders cola kopen?
en als ik het toch een zaak vind van ....met bedorven vlees dan fiets ik toch wel even een stukje verder...

uh nou moet ik zeggen dat de A producten dus de pepsi bv voor mij soms ook al te hoog staan...klein van stuk zeg maar :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Minimaal drie keer in de week cola kopen,terwijl je naar de goedkoopste moet?
Over verkeerde keuzes maken gesproken.....
Dat ligt er maar net aan hoeveel je kunt/wilt sjouwen, zelf ga ik 1 keer in de week en neem dan voldoende mee, mijn vriendin neemt vanwege het gewicht hoogstens een half litertje melk en / of frisdrank per keer mee maar gaat wel iedere dag.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door riddert »

Auti-Mama schreef:
berndv schreef: Dat moeten is grote onzin. Je kiest er voor om naar de "goedkoopste" te gaan.
Kiezen voor de goedkoopste kan ook en moeten zijn, omdat er genoeg gezinnen zijn die anders niet in staat zijn om finanieel gezien 7 dagen p/w eten te kunnen kopen.

Wel ben ik met je eens dat in zo'n geval cola een van de eerste dingen is die van het boodschappenlijstje verdwijnen en vervangen wordt voor thee of siroop.
Als je voor je inkomen moet kiezen voor het goedkoopste, dan doe je toch geen inkopen in een supermarkt waar louter, ik citeer TS: Zeer slecht vlees, vaak lege schappen, bedorven producten zoals vers gesneden andijvie. Of je vind stukjes vlees in de andijvie of het winkelpersoneel loopt tegen gevallen andijvie aan te schoppen over een vieze vloer.

Dit betekent dat je het zojuist gekochte vlees direct bij thuiskomst weg kunt flikkeren, evenals de andijvie. Dan lijkt het me beter om een duurdere winkel te zoeken waarbij je de boodschappen niet direct na thuiskomst weg hoeft te gooien. Per saldo is dit veel goedkoper, én je hebt wat te eten op tafel staan.

Al met al komt het verhaal van TS niet echt geloofwaardig op mij over. En als je weet dat je cola flessen je om de oren vliegen, dan vraag je toch een medewerker van de supermarkt of deze de flessen even aan wil geven?

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

riddert schreef:Al met al komt het verhaal van TS niet echt geloofwaardig op mij over.
Tenenkrommend is het verhaal. En die stukjes vlees in de andijvie dat moeten de spekjes zijn. Ligt in de koelvitrine.

Was net bij een Vomar hier in de buurt en het was er brandschoon, schappen zijn prima gevuld en de mensen die het vlees bevoorraden hebben van die slagersmutsjes op.

En laat @karin38 maar eens vertellen wat ze bedoelt met "slecht vlees"....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Onveilige situatie Vomar Supermarkt Almere Filmwijk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ TS, toch vind ik het wel erg vervelend voor je wat je al
allemaal hebt moeten meemaken, is niet niets joh.

- Valse meldingen bij AMK (algemeen meldpunt kindermishandeling)
2 keer, 1x door de school en dan 1x door de buren
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 78#p923378

- Letsel door gevolg van pesten op school
Maanden fysiek en geestelijk mishandeld en school ziet het niet en wil het niet zien.
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 1#p1007141

- Ohra die je bestempeld als wanbetaler
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 7#p1007227

- Nu onveilige situatie bij een supermarkt.


Ik zou er toch eens over nadenken om te gaan verhuizen.

Gesloten