LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MeneerBlaauw
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2014 21:55

Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door MeneerBlaauw »

Goededag allemaal,

Ik zou hier graag willen waarschuwen voor 'Goed leven' (met Euro Shopping). Dit bedrijf stuurt mensen brieven waarin ze beweren dat de geadresseerde een grote geldprijs heeft gewonnen. Deze prijs kan worden geclaimd als men een bijgevoegd formulier met daarop de bijgevoegde sticker naar een adres in Weert stuurt. Natuurlijk krijgt men dan ook de mogelijkheid om meteen allerlei producten van Goed Leven te bestellen. Waarom zou je dat ook niet doen, je hebt immers een grote geldprijs gewonnen! Nou, dat zou je tegenvallen.

Door nader onderzoek vond ik berichten uit 2006 over dit bedrijf. Ze hanteerden toen dezelfde werkwijze: mensen lekker maken met zogenaamd gewonnen geldbedragen en het aansmeren van producten. Destijds zijn de prijzen nooit uitbetaald en veel producten niet geleverd, terwijl er wel voor betaald is. Ook zaten mensen ineens vast aan contracten voor meerdere leveringen en kregen zij spullen toegezonden die ze niet hadden besteld, maar wel moesten betalen.

Goed leven heeft slim haar doelgroep gekozen, namelijk ouderen. Ze bieden veel producten aan waar oudere mensen naar op zoek zijn. Ook zit bij de winnende brief allerlei meuk om oudere mensen ervan te overtuigen dat het 'echt', 'officieel' en 'gecontroleerd' is. Het bedrijf heeft eerder al beperkingen opgelegd gekregen omdat ze mensen oplichtte, maar is nu blijkbaar weer terug van weggeweest.

Ik hoop hiermee mensen te waarschuwen en eventueel te behoeden om met Goed Leven in zee te gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vraag me af of de ouderen van nu hier vroeger ook ingetrapt zouden zijn. Je wordt toch niet dommer als je ouder wordt?

w.wollinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2007 17:41

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door w.wollinga »

Vanmorgen heb ik ook zo`n reclame gekregen, maar ik geloof niet in deze sprookjes.

Mucha

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door prem »

Is dat iets zoals Garantomatic? Die zag je vroeger vaak in de Kampioen.

E_Felder
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2015 10:35

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door E_Felder »

Vandaag kreeg ik de vraag van mijn moeder van 79 jaar of ik eens wilde kijken op "google" zoals zei het noemt, of ik iets kon vinden over "Goed leven met Euro Shopping", dit resulteerde erin dat ik nu hier reageer.
Dit bedrijf is nog steeds aktief met het proberen te vinden van "domme" oude mensen, helaas zijn de meeste slim genoeg en hebben ze zelf of hun fam internet...
Dit was reden voor mij om even een reply te plaatsen opdat deze topics actueel blijven en anderen gewaarschuwd zijn...

femketsja
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2015 11:39

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door femketsja »

In de mailing die je krijgt over een prijzenfestival staat als je goed oplet altijd vermeld dat het een kans is op een prijs. Verder wordt ook nog vermeld dat alleen winnaars die met een aangetekende brief antwoord krijgen betreffende een prijs, winnaars zijn. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet. Ik heb een aantal keren meegedaan zonder iets te bestellen, omdat ik ook eerst dan graag een gewonnen prijs zou willen zien. Op 19 oktober j.l. kreeg ik zelfs een telefoontje, dat ik daadwerkelijk een prijs had gewonnen. Dit was nog nooit telefonisch doorgegeven, maar het was dan ook niet persoonlijk maar werd aan mij doorgegeven middels een op band opgenomen vermelding. Tot op de dag van vandaag heb ik nog helemaal niks weer gehoord, dus ik ben bang dat dit ook weer een manier was om mij aan te zetten om maar weer wat te bestellen. Ik snap niet dat dit allemaal zomaar kan en mag! Er zijn dan inderdaad veel kwetsbare mensen die dit geloven omdat het wel opletten is wat er in de mailing staat.

wd36
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2016 13:17

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door wd36 »

Ook ik heb de laatste 2 maanden 3x een eerste prijs, meestal rond €10,000.-, 4x een tweede prijs en één keer een derde prijs gewonnen; ''echt gewonnen'', ''geen twijfel meer mogelijk'' en ''blij en verheugd u dit te mogen mededelen''.
Er was zelfs een ingesproken boodschap op m'n vaste telefoon van een dame met een lieve stem die me meedeelde hoe ''best zenuwachtig'' ze
was om mij het verheugende nieuws te mogen vertellen en dat ze de documenten had samengesteld en me die in een gele enveloppe
zou toesturen; '' controleert u dus uw brievenbus goed meneer....... want het zou toch eeuwig zonde zijn als de cheque verloren zou gaan''.
Nieuwsgierig om uit te vinden hoe ze er mee wegkomen heb ik drie keer gereageerd, incl. het plakken van zegeltjes, bevestigingen, acceptaties, en kleine bestellingen geplaatst van rond de €20.- , met betaling 14 dagen ná ontvangst van het ''pakje'' waarin dus de cheque bijgevoegd zou moeten zijn.
Ze hebbeb twee truukjes, tw.
(1)
De mededeling dat de uitbetaling ''strikt volgens de betalingsvoorwaarden'' zal geschieden.
Ergens tussen deze voorwaarden staat dat de uitbetaling zal geschieden op basis van verworven punten sinds, zeg, 1 Januari 2016; deze punten
worden berekend door de waarde van de geplaatste bestellingen te verminderen met eventueel teruggestuurde bestellingen.
Uiteraard blijkt het aantal verworven punten onvoldoende voor de toekenning van de prijs en dit wordt je dan meegedeeld in een standaard
blah-blah brief.
Natuurlijk wisten ze dit van te voren.
(2)
De mededeling dat je ''vandaag'' nog de documenten terug moet sturen omdat je anders te laat zult zijn.
Het woord ''vandaag'' wordt ettelijke keren gebruikt in hun juichbrieven maar nooit wordt een datum vermeld voor ''vandaag''
Wel moet de financiele afdeling je acceptatie van de prijs (sic) ''binnen 10 dagen'' binnen hebben en dit is meteen de tweede valstrik.
De financiele afdeling heeft nl. ''de opdracht tot uitbetaling'' op een wél vermelde datum geregistreerd en die datum is zeker 20-30 dagen
eerder dan waarop je hun brieven hebt ontvangen, dus is het bij voorbaat al onmogelijk om aan de 10 dagen limiet te voldoen.
willem dijkstra

patrickvh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2016 22:32

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door patrickvh »

Ik ben uit België en kreeg ook de fake reclame mijn cheque was gevalideert op 8.09.2016 vandaag de brief gekregen. Idd je kan nooit binnen de 10 dagen reageren

jongwink
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 19:22

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door jongwink »

Mijn moeder van over de 80 ontvangt nog steeds iedere keer zendingen met artikelen de ze niet besteld heeft en daar zit dan automatisch van alles aan vast als je het niet doorstreept (spoedbestelling, cd-abonnement etcetera). Heb al een paar keer geprobeerd dit te stoppen maar dat gaat niet en zodra je een zending hebt geaccepteerd, ook al is die aangepakt door een goedwillende medebewoner van de flat, moet je betalen om terug te kunnen sturen. Zou graag hier van af willen komen!

Overveldtjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:02

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door Overveldtjes »

Gisteren ook deze post gehad met een gigantisch bedrag aan prijs.
Omdat ik dat niet geloof, heb ik ff geGoogled en gezien dat het inderdaad geen zuivere koffie is.
Ga ff naar het Juridisch Loket om te bespreken hoe je ervan af kunt komen! Succes

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door Harm.calc »

jongwink schreef:Mijn moeder van over de 80 ontvangt nog steeds iedere keer zendingen met artikelen de ze niet besteld heeft en daar zit dan automatisch van alles aan vast als je het niet doorstreept (spoedbestelling, cd-abonnement etcetera). Heb al een paar keer geprobeerd dit te stoppen maar dat gaat niet en zodra je een zending hebt geaccepteerd, ook al is die aangepakt door een goedwillende medebewoner van de flat, moet je betalen om terug te kunnen sturen. Zou graag hier van af willen komen!
Hebt u ongevraagd producten ontvangen?
Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. Volgens de wet is dat verboden.

Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen? Dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.

Let op
Als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. U kunt dan niet meer zomaar van het product af.

Bron:
https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door renewouters »

Overveldtjes schreef:Gisteren ook deze post gehad met een gigantisch bedrag aan prijs.
Omdat ik dat niet geloof, heb ik ff geGoogled en gezien dat het inderdaad geen zuivere koffie is.
Ga ff naar het Juridisch Loket om te bespreken hoe je ervan af kunt komen! Succes
Dat je die moeite nog neemt om te gaan googlen. Dit soort mailings gaan toch meteen de oud-papier bak in?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door kiz »

renewouters schreef:
Overveldtjes schreef:Gisteren ook deze post gehad met een gigantisch bedrag aan prijs.
Omdat ik dat niet geloof, heb ik ff geGoogled en gezien dat het inderdaad geen zuivere koffie is.
Ga ff naar het Juridisch Loket om te bespreken hoe je ervan af kunt komen! Succes
Dat je die moeite nog neemt om te gaan googlen. Dit soort mailings gaan toch meteen de oud-papier bak in?
Helaas. M'n niet-digitaal vaardige schoonmoeder (tegen de 80) wordt regelmatig bestookt met dit soort post, én gelooft ook heilig dat als ze maar bestelt ze ook écht meedingt voor een prijs. Ze bestelt dus. Veel. Te veel. Veel te veel. Tot het moment waarop we bij moesten springen om te zorgen dat ze geen huurachterstand zou oplopen. We hebben de automatische incasso's laten blokkeren, ze sturen de bestellingen nu gewoon met acceptgiro. Aangezien we niet bij schoonmoe in huis wonen en beide fulltime werken, zijn we dus maar beperkt in staat zendingen te onderscheppen en retour te sturen.
We kunnen niet voorkomen dat schoonmoe acceptgiro's ondertekent en terugstuurt naar de bank. Dan zouden we haar onder curatele moeten laten stellen c.q. handelsonbekwaam moeten laten verklaren.

Saillant detail is trouwens dat op élke rekening (we hebben er meerdere onder ogen gehad) gewoon keihard een bijdrage in rekening wordt gebracht voor het toezenden van een nieuwe catalogus. Sic!

Dit soort toko's maakt willens en wetens misbruik van het "goede vertrouwen" van goedgelovige mensen en opereert m.i. op het randje (of er net overheen) van wat wettelijk toelaatbaar is. Ze zijn ook al eens op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie, maar helaas gaan ze gewoon door. Dat schoonmoe te goedgelovig is, is tot daar aan toe. Dat dit soort bedrijfjes dat tot de laatste cent uitmelken en dat er nauwelijks een manier is om dit (als kinderen) een halt toe te roepen vind ik te bezopen voor woorden.

Octopus
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2017 15:37

Re: Goed leven met Euro Shopping: 'grote geldprijs gewonnen'

Ongelezen bericht door Octopus »

Ook ik heb zogenaamd een geldprijs gewonnen. Hoe komen deze lui aan mijn gegevens ???

Gesloten