LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MVDT
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 19:06

Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door MVDT »

In 2013 kocht ik een wasmachine via Neckermann.com. Bon en alles is nog steeds in het bezit. Deze wasmachine is nu kapot en ik wil me derhalve beroepen op de garantie. Echter is Neckermann.com niet telefonisch bereikbaar. Je krijgt een dubieuze receptionist aan de lijn welke je doorverbindt naar een nummer dat direct wordt verbroken en hiervoor rekenen ze 1 euro per gesprek. Als je mailt wordt een standaard reply gestuurd met als tekst dat er <48 uur een reactie komt...maar die komt er niet. Ook op het internet circuleren er veel klachten en ik zag in een eerdere post ook dat er al meer mensen problemen met Neckermann.com hebben. Iemand ervaring ermee en tips om dit aan te pakken?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2017 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik vraag mij af of u wel goed zit bij Neckermann. Deze zijn een paar jaar geleden failliet gegaan en hebben een doorstart gemaakt. Waarschijnlijk heeft u het bij het oude bedrijf gekocht en daar valt geen garantie meer te claimen.
In ieder geval zijn de winkels van Neckermann onlangs ook failliet gegaan, dus verbazen dat ze niet tot slecht bereikbaar zijn verbaasd mij niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door berndv »

MVDT schreef:In 2013 kocht ik een wasmachine via Neckermann.com. Bon en alles is nog steeds in het bezit. Deze wasmachine is nu kapot en ik wil me derhalve beroepen op de garantie. Echter is Neckermann.com niet telefonisch bereikbaar. Je krijgt een dubieuze receptionist aan de lijn welke je doorverbindt naar een nummer dat direct wordt verbroken en hiervoor rekenen ze 1 euro per gesprek. Als je mailt wordt een standaard reply gestuurd met als tekst dat er <48 uur een reactie komt...maar die komt er niet. Ook op het internet circuleren er veel klachten en ik zag in een eerdere post ook dat er al meer mensen problemen met Neckermann.com hebben. Iemand ervaring ermee en tips om dit aan te pakken?
gekocht in 2013? Dat is dus bij de Neckermann van voor het faillisement. In 2014 zijn ze namelijk failliet gegaan en hebben een doorstart gemaakt, maar naar ik meen alleen de naam is gelijk gebleven. U heeft nu een vordering op de inmiddels failliete onderneming Neckermann. Wellicht kan de fabrikant u nog helpen, maar daar zijn weinig rechten aan te ontlenen. Simpel gezegd bestaat de partij waar u een overeenkomst mee had niet meer.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe lang was de garantie dan? Of ge je voor nonconformiteit? Beide zal zoals gezegd weinig nut meer hebben overigens.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Gewoon apparatuur kopen bij een speciaalzaak/winkel.
Bij problemen kun je iemand persoonlijk aanspreken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als je garantie bijgekocht hebt EN de nieuwe Neckerman heeft dit overgenomen van de failliete Neckerman dan moet je bij Neckerman, anders, pech...

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door 16again »

John van Drongelen schreef:Gewoon apparatuur kopen bij een speciaalzaak/winkel.
Bij problemen kun je iemand persoonlijk aanspreken.
85% van het Neckermann klantenbestand kocht daar....vanwege de beschikbare afbetalingsregeling. Ik vermoed dat dat niet gaat lukken in die speciaalzaak

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Boesta »

NeoDutchio schreef: In ieder geval zijn de winkels van Neckermann onlangs ook failliet gegaan, dus verbazen dat ze niet tot slecht bereikbaar zijn verbaasd mij niet.
Neckermann heeft nooit winkels gehad, was voorheen een postorderbedrijf, nu een (slechtlopende) webshop.

Waarschijnlijk bent u in de war met de reisbureaus die ook opereerde onder "Neckermann". Maar die 2 hebben/hadden niets met elkaar te maken..

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boesta schreef:
NeoDutchio schreef: In ieder geval zijn de winkels van Neckermann onlangs ook failliet gegaan, dus verbazen dat ze niet tot slecht bereikbaar zijn verbaasd mij niet.
Neckermann heeft nooit winkels gehad, was voorheen een postorderbedrijf, nu een (slechtlopende) webshop.

Waarschijnlijk bent u in de war met de reisbureaus die ook opereerde onder "Neckermann". Maar die 2 hebben/hadden niets met elkaar te maken..

Neckermann heeft wel degelijk winkels gehad. Een aantal oude winkels van Kijkshop zijn omgebouwd. Bedoeling was om naast de webwinkel ook stenen winkels te krijgen met een landelijke dekking. Dit dus zonder resultaat.
http://www.retailnews.nl/nieuws/iEwSwcX ... lliet.html

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wasmachine kapot, Neckermann niet bereikbaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

John van Drongelen schreef:Gewoon apparatuur kopen bij een speciaalzaak/winkel.
Bij problemen kun je iemand persoonlijk aanspreken.
Ja want die gaan nooit failliet? Beetje niet relevant advies in deze kwestie.

Gesloten