LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
markl91
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2017 09:20

Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door markl91 »

Vreselijke service. Bank kapot geleverd, geconstateerd en gemeld door de bezorgers zelf. Op aanraden van de bezorgers de bank laten staan, want de bank zou binnen 1 week worden omgeruild of gerepareerd. Inmiddels 8 weken verder, nog steeds niet omgeruild of gerepareerd.

HACO blijft zich achter de fabrikant verschuilen (onderdeel zou een levertijd hebben van 12 weken) en vind het "normaal" dat de klant hier 12 weken op moet wachten, terwijl deze bank nog steeds bij ze op voorraad is met een levertijd van 2-3 werkdagen.

Bank terugsturen is ook geen optie volgens HACO.

Ondertussen 9x gebeld, 2x naar de winkel geweest. Talloze beloftes om teruggebeld te worden, die niet zijn nagekomen..

Servicemedewerker in de winkel is bijzonder bijdehand en heeft precies 0% vermogen zich in te leven in de situatie of naar een passende oplossing te zoeken.

Voor mij nooit meer HACO!

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door rvjapio »

Voortaan nooit meer een beschadigde zending accepteren.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

rvjapio schreef:Voortaan nooit meer een beschadigde zending accepteren.
Inderdaad, de beste raad. Accepteer nimmer een beschadigd product en vertrouw zeker geen externe bezorger die hoogst waarschijnlijk zelf de schade heeft veroorzaakt.

HACO hanteerd een standaard levertijd van 30 dagen. U heeft nog niet geleverd gekregen, het product is immers ondeugelijk afgeleverd. De vraag is nu of HACO al over de 30 dagen levertijd heengegaan zijn? In dat geval kan u de overeenkomst ontbinden en uw geld terugvragen tenzij u een andere levertijd heeft afgesproken met HACO.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door crazyme »

Haco is een low budget meeneemformule. Daar moet je niet teveel service van verwachten.

De enige passende oplossing is kennelijk het vervangen van een onderdeel. En dan kunt u 100x bellen en mailen, de oplossing zal niet anders worden. U geeft niet aan of u de bank kunt gebruiken. Gezien het feit dat u de bank heeft geaccepteerd neem ik aan. Wat is dan het probleem?

Is het probleem soms dat u gewoon niet kunt wachten ?
Of bent u bang dat het niet wordt opgelost ?

Bij sommige meubelfabrieken duurt een onderdeel helaas net zo lang als de productie van een hele bank.
en dat is soms 12 weken. (Wat overigens wel een uiterste is)

Heb geduld en vertrouwen. Haco bestaat al heel wat jaren en is een serieus bedrijf.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

crazyme schreef:Haco is een low budget meeneemformule. Daar moet je niet teveel service van verwachten.

De enige passende oplossing is kennelijk het vervangen van een onderdeel. En dan kunt u 100x bellen en mailen, de oplossing zal niet anders worden. U geeft niet aan of u de bank kunt gebruiken. Gezien het feit dat u de bank heeft geaccepteerd neem ik aan. Wat is dan het probleem?

Is het probleem soms dat u gewoon niet kunt wachten ?
Of bent u bang dat het niet wordt opgelost ?

Bij sommige meubelfabrieken duurt een onderdeel helaas net zo lang als de productie van een hele bank.
en dat is soms 12 weken. (Wat overigens wel een uiterste is)

Heb geduld en vertrouwen. Haco bestaat al heel wat jaren en is een serieus bedrijf.
In hun algemene voorwaarden hanteerd Haco een leveringstermijn van 30 dagen tenzij anders overeengekomen met de klant. Het is dus hier de vraag welke termijn er overeengekomen is bij de aankoop.

Overigens vind ik de kwalificatie serieus bedrijf niet echt passend bij een een bedrijf dat een product willens en wetens defect heeft afgeleverd. Daar zou Haco zich best voor mogen schamen. Het is overigens maar de vraag of het product echt omgeruild wordt of dat Haco gaat proberen de bank ter plaatse te herstellen.

Zelf heb ik ook een Haco bank alleen ik heb hem via de webshop gekocht, dan heb je betere garanties dan wanneer je hem in de (wellicht franchise?) winkel koopt. Deze werd netjes binnen 30 dagen geleverd. Low budget was trouwens niet van toepasing, de bank was 1400 euro, dat is stukken hoger dan meeneem banken van de Ikea.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door crazyme »

Willens en wetens defect afgeleverd ?

Hoe verzin je dat nu weer. Bij levering bleek er iets mis te zijn. Je overdrijft door te stellen dat er opzet in het spel is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

crazyme schreef:Willens en wetens defect afgeleverd ?

Hoe verzin je dat nu weer. Bij levering bleek er iets mis te zijn. Je overdrijft door te stellen dat er opzet in het spel is.
Zoals TS stelde, bank kapot geleverd, geconstateerd en gemeld door de bezorgers zelf. Ze wisten dat hij stuk was maar toch hebben ze hem geleverd. En nu zit TS met een kapotte bank, moet die 12(!) weken wachten op herstel.

Een net bedrijf bied met een rood hoofd van schaamte zijn verontschuldigen aan, neemt de kapotte troep direct mee en doet er alles aan om zo snel mogelijk hun fout te herstellen. Kan dat niet binnen een redelijke termijn dan geef je direct het aankoop bedrag terug vermeerderd met een schadeloosstelling zodat de klant alsnog naar de Ikea kan om een bank te halen.

Je levert defecte spullen toch niet af bij een klant? Kom op zeg, wat zijn dat voor praktijken?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door crazyme »

Je weet niet eens wat er stuk is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

crazyme schreef:Je weet niet eens wat er stuk is.
Jawel de bank is stuk. Kapot geleverd. Geconstateerd en gemeldt door de bezorgers zelf.

Zou binnen een week omgeruild of gerepareerd worden, zei de bezorger namens Haco. Inmiddels zijn we acht weken verder en is de bank nog steeds kapot.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door crazyme »

Speedy123 schreef:
crazyme schreef:Je weet niet eens wat er stuk is.
Jawel de bank is stuk. Kapot geleverd. Geconstateerd en gemeldt door de bezorgers zelf.

Zou binnen een week omgeruild of gerepareerd worden, zei de bezorger namens Haco. Inmiddels zijn we acht weken verder en is de bank nog steeds kapot.
Namens Haco zeg je ?

Wie zegt dat de bezorger namens Haco mag spreken? Hoe moet de beste man (die bezorger is) weten hoe de klacht wordt opgelost ?

En wat was er dan stuk ?

Misschien was het wel een krasje aan de onderkant van een poot. Dat kun je ook stuk noemen.

Je weet helemaal niets van de klacht.

En het is nogal wiedes dat de bank nos steeds "kapot" is : het onderdeel is er nog niet, en dat is toch wel een voorwaarde om te kunnen repareren nietwaar? Zelfs die logica kan jou toch niet ontgaan?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door Speedy123 »

crazyme schreef: Namens Haco zeg je ?

Wie zegt dat de bezorger namens Haco mag spreken? Hoe moet de beste man (die bezorger is) weten hoe de klacht wordt opgelost ?
Het simpele feit dat de bezorger dat gedaan heeft, spreekt voor zich. De bezorger nam de beslissing om de bank te laten staan en zegde toe dat het probleem binnen een week verholpen zou worden. De bezorger is door Haco ingehuurd en representeert Haco bij de aflevering. Indien dat niet zo was, dan had Haco allang excuses gemaakt voor de fouten van de door haar ingehuurde bezorger en de bank alsnog opgehaald.
crazyme schreef:
En wat was er dan stuk ?

Misschien was het wel een krasje aan de onderkant van een poot. Dat kun je ook stuk noemen.

Je weet helemaal niets van de klacht.
Een krasje is niet stuk, dat is een beschadiging en kan eenvoudig worden verholpen door de poot te vervangen. Stuk betekend dat je de bank niet kan gebruiken. Anders is de bank niet stuk maar beschadigd.
crazyme schreef: En het is nogal wiedes dat de bank nos steeds "kapot" is : het onderdeel is er nog niet, en dat is toch wel een voorwaarde om te kunnen repareren nietwaar? Zelfs die logica kan jou toch niet ontgaan?
Er is tot op heden nog niet aangegeven of de bank omgewisseld moet worden of gerepareerd gaat worden. Het is dus compleet onduidelijk of er een onderdeel vervangen moet worden of dat er een compleet nieuwe bank geleverd moet worden. Lijkt me dat Haco als verkopende partij die duidelijkheid allang had moeten verschaffen in plaats van de kopers in onzekerheid te laten wat er nu verder gaat gebeuren.

Dat zou wat zijn zeg, komt Haco straks langs met een onderdeel dat toch de bank niet repareerd. Kan TS wederom 12 weken wachten zeker?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte service HACO Wonen & Slapen Almere

Ongelezen bericht door crazyme »

Onzekerheid over wat er nu gaat gebeuren ?

Bank is "stuk". Onderdeel besteld, duurt 12 weken, na vervanging onderdeel is bank "heel"

Hoeveel duidelijker wil je het hebben ?

Gesloten