LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Waarom ziet GLS ondanks hun eigen lovende woorden over zichzelf geen kans om een simpel pakje binnen Nederland van afzender naar ontvanget te brengen.

-> Eerste pakje moest van afzender in Delft naar ons toe gezonden worden. Dit pakje was gelijk al zoek en was met de Track en Trace alleen binnen Delft te vinden. Na ruim twee dagen kwam het pakje boven water, het was bij de afzender bezorgd !
Gelukkig wist Post.NL wel raad mer het pakje......

-> Tweede pakje moest van afzender in Enschede naar ons toe gezonden worden. Volgens Track en Trace dook het pakje op te Zwolle en op nog een locatie. Daar ligt het pakje nu al 6 dagen ! Elke dag opnieuw wordt er gemeld dat het pakje niet te bezorgen is. Waarom niet is onduidelijk, adresgegevens zijn zeker weten juist, er is altijd iemand thuis geweest hier.
Pakje gaat ook niet retour. Gelukkig is het geen bederfelijk waar......
Dit pakje komt van Fonq, welke trouwens ook niet reageert op de vraag waar ons pakje blijft. De verzendtijd van 24 uur wordt zo niet gehaald. We zitten al aan de 178 uur. In die tijd kan je makkelijk lopen van Enschede naar ons woonadres :shock:

Het kan geen toeval zijn dat het GLS een puinhoop is, waar ze maar wat aanmodderen.

Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen bij GLS ?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gebruik de zoekfunctie hier en u ziet dat er bij elke bezorger fouten gemaakt wordt. En waarom? er worden elke dag miljoenen pakjes verstuurd, natuurlijk gaat er wel eens iets fout. Maar wat heeft u dan aan ervaringen van anderen? U bent ontvanger, geen opdrachtgever, dus u heeft al niets te maken met GLS.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

NeoDutchio schreef:Gebruik de zoekfunctie hier en u ziet dat er bij elke bezorger fouten gemaakt wordt. En waarom? er worden elke dag miljoenen pakjes verstuurd, natuurlijk gaat er wel eens iets fout. Maar wat heeft u dan aan ervaringen van anderen? U bent ontvanger, geen opdrachtgever, dus u heeft al niets te maken met GLS.
Wat een kort door de bocht reactie.
Het is toch wel opvallend te noemen dat beide pakjes (=100 procent) niet aankomt. Verzonden van verschillende locaties door verschillende bedrijven.
Heb zoverre wat met GLS te maken dat onze pakjes niet aankomen en dat wij wel de verzendkosten betaald hebben.
De rest is inderdaad het probleem van GLS en de verzender.
Onze vraag om ervaring is ontstaan omdat alle andere pakjes de afgelopen weken wel aankomen, uit "alle hoeken van de wereld", die met GLS niet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door newmikey »

Brahms schreef: Wat een kort door de bocht reactie.
Da's nu wel weer een komische reactie van iemand die in de openingspost riep "Het kan geen toeval zijn dat het GLS een puinhoop is, waar ze maar wat aanmodderen".

Zoals gezegd, er gaat bij alle pakketvervoerders wel eens wat fout en dat dit twee keer hetzelfde adres treft maakt nog niet dat zo'n heel bedrijf plotseling verketterd wordt. Snap de irritatie wel degelijk uiteraard maar niet elke irritatie hoeft gelijk opgeblazen te worden tot Radar-achtige proporties...

atlas1302

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik zou ook gek worden als mijn pakketje niet èèn keer maar twee keer niet wordt bezorgd. Een pakketje afleveren bij de verzender roept natuurlijk om vraagtekens.

Maar om te antwoorden op uw vraag, ik heb dat nog nooit meegemaakt . Ik denk dat de bezorgers onder druk staan en daar niet tegen bestand zijn, dan gaan ze zulke fouten maken en lezen het adres verkeerd...ik zou het anders ook niet weten.

Internationale postpakketten ligt denk ik net even iets anders en zoals je aangeeft gaat dat meestal gewoon goed, dus NIET SLECHT.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

atlas1302 schreef:Ik denk dat de bezorgers onder druk staan en daar niet tegen bestand zijn, dan gaan ze zulke fouten maken en lezen het adres verkeerd...ik zou het anders ook niet weten.
Alle systemen zijn geautomatiseerd. Een bezorger is de laatste link in de hele keten. Met miljoenen pakjes per dag komt het wel eens voor dat een pakje op een verkeerde band beland. Het gaat de verkeerde vrachtwagen in en komt zodoende ook verkeerd terecht. Of de verzender plakt de sticker niet goed vast zodat deze beschadigd raakt, onleesbaar wordt of er totaal afgaat. Dan kan er dus ook niets meer getraceerd worden.
Elke keer de bezorger de schuld geven is niet netjes en nergens onderbouwd. Een bezorger leest trouwens geen adressen op de pakjes. Alles gaat via codes.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

atlas1302 schreef:.... en zoals je aangeeft gaat dat meestal gewoon goed, dus NIET SLECHT.....
Inderdaad komen pakjes normaliter wel aan, maar via GLS dus niet. Het is toch wel vreemd te noemen dat twee verschillende pakjes met meer dan 10 dagen er tussen en allebei via GLS niet aankomen.
Dat is net iets te opvallend dan dat het toeval is.

stofzuigertje

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik 2 adressen zie en duidelijk geschreven......

Dan kan het naar de verzender gaan als niet duidelijk is wie nu wie is.....
Afzender moet duidelijk vermeld of alleen Postcode + huisnummer.....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Inderdaad, als je het verschil niet kent (bij verschillende pakjes) tussen afzender en ontvanger wordt het logistiek een chaos.

Zo dat het zijn ?

Bij het pakje wat uiteindelijk via Post.NL wel netjes kwam stond het adres groot op de voorkant, afzender heel stuk kleiner op een sticker aan de zijkant.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door renewouters »

Brahms schreef:
atlas1302 schreef:.... en zoals je aangeeft gaat dat meestal gewoon goed, dus NIET SLECHT.....
Inderdaad komen pakjes normaliter wel aan, maar via GLS dus niet. Het is toch wel vreemd te noemen dat twee verschillende pakjes met meer dan 10 dagen er tussen en allebei via GLS niet aankomen.
Dat is net iets te opvallend dan dat het toeval is.
Maar wat dan ook erg opvallend is, is dat er nog steeds heel veel bedrijven zaken doen met GLS. ALs er nooit iets aankomt (of buitensporig veel dingen fout gaan), gaat geen bedrijf toch met zo'n bezorger in zee?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door newmikey »

Brahms schreef: Inderdaad komen pakjes normaliter wel aan, maar via GLS dus niet. Het is toch wel vreemd te noemen dat twee verschillende pakjes met meer dan 10 dagen er tussen en allebei via GLS niet aankomen.
Dat is net iets te opvallend dan dat het toeval is.
Kan wel net in jouw beurt een niet zo geweldige bezorger werken - is toch géén reden een heel bedrijf maar als "slecht" neer te zetten?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Wij ervaren het bedrijf in ieder geval als slecht. Na deze ervaring zouden wij er namelijk zelf nooit mee verzenden.
De pakjes zijn op verschillende locaties gestrand.
Wat ons betreft is de evt. bezorger nog niet in beeld.

stofzuigertje

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je een pakje op zijkant ziet met stickertje... en de grote miste......
als er geen AFZ of Afzender bij staat.......

Gezien het vele werk en soms niet erg slimme bezorgers want ze kunnen voor deze tarieven geen betere vinden...........
Ik kreeg ook een pakje terug omdat ze niet goed gelezen hadden, gewoon mijn adres doorgestreept en opnieuw verzonden, iets trager.
Ja, dat was Post NL die zelden fouten maakte maar als er 2 adressen op staan...... ook een beetje mijn fout, Afz was kleine lettertjes er naast en zij werken snel en vlug....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door crazyme »

Gls is ook niet mijn favoriete pakketdienst.

Maar ja, de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het fout gaat...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Update:

De verzender, (groot NL bedrijf) beweert nu dat het pakje wel degelijk is aangeboden bij ons. Dit is niet gebeurd. Verder geeft afzemder nu aan dat we moeten reageren richting GLS op het ontvangen "niet thuis bericht". Dat hebben we dus ook niet ontvangen.
Reageren we niet vandaag, dan gaat het pakje retour afzender.
Volgens de track en tracé ligt het pakje al 7 dagen onaangeroerd bij GLS........... Ook volgens de track en tracé is het pakje nooit aangeboden.

Nog steeds niet blij met GLS !
Laatst gewijzigd door Brahms op 21 mar 2018 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Update:

-Volgens GLS is pakje aangeboden bij ons thuis. Maar dat is niet zo.

- Er is geen "Niet thuis bericht" in onze brievenbus gedaan.

-Op advies afzender "niet thuis" melding gedaan bij GLS, met verzoek pakje te bezorgen op afleverpunt in onze woonplaats.

-Dit bericht is verwerkt door GLS. Gaat bevestigen dat pakje op afleverpunt is. Maar dit is niet gedaan door GLS.....

- Volgens afzender is pakje wel op afleverpunt.

- Volgens GLS track en tracé is pakje in Enschede bij afzender vandaag aangekomen.

Nog steeds niet blij na 2 weken geneuzel. Wat een waardeloos bedrijf dat GLS.

- Afzender blijkt nu ongevraagd hetzelfde product gisteren (!) waarschijnlijk opnieuw gestuurd te hebben. Dit pakje zou vanmiddag moeten aankomen maar is gestrand in depot Amsterdam en (je raad het al) onbestelbaar! !

En wij wonen niet in Enschede, Zwolle, Rotterdam of Amsterdam.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Het pakje is er echt niet, GLS geeft aan het er echt naar toe gezonden te hebben, afzender deelt mede dat we onze aankoop nu echt hebben en er van kunnen gaan genieten........

Medewerkster afhaalpunt haalt haar schouders op, lacht wat en gaat verder met de volgende klant.........
Morgen de afzender, zeer vriendelijke klantenservice overigens, maar weer eens mailen....

srs877
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018 12:59

Re: Pakjesdienst GLS wat een slecht bedrijf

Ongelezen bericht door srs877 »

ik heb een situatie meegemaakt met een bezorger van GLS die zo onbeschoft was tegen mij. Hij weigerde 1 trap op te lopen en wou het pakketje dan maar achterlaten in de gang. Tot hij zag dat ik nog een handtekening moest plaatsen en riep dat ik toch naar beneden moest komen. Ik bleef netjes naar hem en vroeg netjes of dit de service is van een bezorgservice.

Hij keek naar het pakketje en zag dat het afkomstig is van een apotheek en riep dat als ik mijn medicijnen wil, ik naar beneden moest komen. Anders zou hij weg gaan en het pakketje zou hij weer meenemen wat hij ook heeft gedaan. Eenmaal in de bus nog even schreeuwen dat als ik een lift had hij naar boven zou komen. Ik vraag me nu af of dit normaal is en of dit is waar GLS voor staat.

Gesloten