LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door Revoked »

Heel, heel, maar dan ook echt, heel lang geleden had ik een vakantiebaantje. Mijn "werk" was zoveel mogelijk producten in dat enorme magazijn te beplakken met een prachtig CE-etiket. Rotzooi uit China, vers uit de container? CE erop. U heeft iets gemaakt? CE erop. Wat ligt hier al 20 jaar te verstoffen? CE erop.
Controle? Nul.
Waarde? fl 7,49 per rol met 5000 CE stickers.
Ik zit fout, oké. Sorry . De CE-markering is van levensbelang en bijzonder waardevol. Terugsturen die adapter dus.
[offtopic-deel door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2018 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door bprosman »

Eerder in dit topic zat je er al naast en nu kom je weer met een stelling - dat een CE-markering niets zou zijn - die gewoon niet klopt.
Dit zegt de EU site zelf over de CE markering :

Please note that a CE marking does not indicate that a product have been approved as safe by the EU or by another authority. It does not indicate the origin of a product either.
Bron : http://ec.europa.eu/growth/single-market/ce-marking/


Leg deze dan eens uit.
heb ik dit bewust niet gedaan, omdat ik de veiligheid van dergelijke producten belangrijk vind
Ofwel, TS verwacht dat het CE merk een keurmerk is , wat het dus niet is.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door JvandeW »

bprosman schreef:
Eerder in dit topic zat je er al naast en nu kom je weer met een stelling - dat een CE-markering niets zou zijn - die gewoon niet klopt.
Dit zegt de EU site zelf over de CE markering :

Please note that a CE marking does not indicate that a product have been approved as safe by the EU or by another authority. It does not indicate the origin of a product either.
Bron : http://ec.europa.eu/growth/single-market/ce-marking/


Leg deze dan eens uit.
Die uitleg staat in dezelfde tekst waaruit jij mijn quote hebt gehaald.
heb ik dit bewust niet gedaan, omdat ik de veiligheid van dergelijke producten belangrijk vind
Ofwel, TS verwacht dat het CE merk een keurmerk is , wat het dus niet is.
De TS geeft nergens aan dat te verwachten en bevestigd ook nog eens dat de CE-markering geen keurmerk is, te citeren "Het is inderdaad geen keurmerk." bron
Laatst gewijzigd door JvandeW op 04 apr 2018 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door bprosman »

Deze adapters zijn voor zo'n €1,70 rechtstreeks in China te bestellen. Echter heb ik dit bewust niet gedaan, omdat ik de veiligheid van dergelijke producten belangrijk vind en zodoende heb ik mijn bestelling bij een Nederlandse webshop geplaatst.
<zucht> Begrijpend lezen is ook een kunst.
De TS geeft nergens aan dat te verwachten
TS besteld bij een NL webshop omdat hij veiligheid belangrijk vind, het CE merk dus.
Waarom zou hij anders naar een CE keurmerk kijken en niet een adapter bestellen met een TüV keurmerk, dat zegt tenminste iets ?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door 16again »

Begrijpt iemand die EU tekst uit http://ec.europa.eu/growth/single-market/ce-marking/ ?
Consumers enjoy the same level of health, safety, and environmental protection throughout the entire European Economic Area.
en
Please note that a CE marking does not indicate that a product have been approved as safe by the EU or by another authority.
Mijn uitleg: CE marking zegt niets over de veiligheid....en dat geldt overal in de unie.

Voor dit soort onzin betalen we belasting....zucht

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door arvandongen »

CE-markering zegt wel wat over de veiligheid.

CE-markering betekent dat de 'CE-sticker-plakker' de verantwoordelijkheid op zich neemt dat het product aan alle Europese wettelijke eisen voldoet.

CE wordt niet gecontroleerd door de EU en is daardoor geen keurmerk op zichzelf.
Bij veiligheidsproblemen wordt de 'CE-sticker-plakker' aansprakelijk gesteld. (Meestal de importeur of de fabrikant)

CE-markering is verplicht binnen de EU.

In dit topic:
- Als de webshop beschouwd kan worden als de importeur van het product, dan moeten zij de CE-verantwoordelijkheid nemen, tenminste als de fabrikant dat niet reeds gedaan heeft middels een eigen, officiële, CE-markering.
- Als TS als importeur beschouwd moet worden (hier niet van toepassing geloof ik), dan moet hij daar zelf de verantwoordelijkheid voor nemen.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door JvandeW »

bprosman schreef:
Deze adapters zijn voor zo'n €1,70 rechtstreeks in China te bestellen. Echter heb ik dit bewust niet gedaan, omdat ik de veiligheid van dergelijke producten belangrijk vind en zodoende heb ik mijn bestelling bij een Nederlandse webshop geplaatst.
<zucht> Begrijpend lezen is ook een kunst.
De TS geeft nergens aan dat te verwachten
TS besteld bij een NL webshop omdat hij veiligheid belangrijk vind, het CE merk dus.
Waarom zou hij anders naar een CE keurmerk kijken en niet een adapter bestellen met een TüV keurmerk, dat zegt tenminste iets ?
Begrijpend lezen is blijkbaar inderdaad een kunst.

Ik heb niet het idee dat ik moeite heb met het begrijpend lezen van de tekst die de TS schrijft. Zijn uitleg en doel lijken mij duidelijk en gezien het dankwoord van de TS op mijn geschreven tekst, lijkt het mij dat de TS en ik elkaar prima begrijpen.
In tegenstelling tot jij, die het nog steeds over een CE-keurmerk heeft, stelt dat de TS verwacht dat de CE een keurmerk is, terwijl de TS al vlak na het begin van dit topic al heeft aangegeven te weten dat de CE geen keurmerk is. Die zucht mag je dus wel inhouden.

Dat jij en anderen in dit topic erover vallen dat iedereen zo'n keurmerk op het product dat zij fabriceren of importeren kan plakken, ongeacht of dat het product aan de wettelijke eisen voor veiligheid, gezondheid en milieu voldoet, is een heel andere discussie, waaruit eveneens niet geconcludeerd kan worden dat de CE-markering niets doet of niets is. Argumenten daarvoor zijn reeds gegeven en tevens hoeft een keurmerk als TüV ook niet vrij te zijn van misbruik. Het zal ongetwijfeld lastiger zijn voor veel keurmerken dan voor een CE-markering, maar dat maakt misbruik van de keurmerken concluderen dat zij niets doen of zijn. Uiteindelijk gaar het immers om het grote geheel.

Voordeel van de CE-markering tegenover veel keurmerken is dat men bij misbruik van de CE-markering strafrechtelijk kan vervolgen, terwijl keurmerken als TüV bij misbruik de zaak slechts voor de civiele rechter kunnen laten voorkomen en afhankelijk is van het OM bij eventuele aangifte.
16again schreef:Begrijpt iemand die EU tekst uit http://ec.europa.eu/growth/single-market/ce-marking/ ?
Consumers enjoy the same level of health, safety, and environmental protection throughout the entire European Economic Area.
en
Please note that a CE marking does not indicate that a product have been approved as safe by the EU or by another authority.
Mijn uitleg: CE marking zegt niets over de veiligheid....en dat geldt overal in de unie.

Voor dit soort onzin betalen we belasting....zucht
De CE-markering zegt wel degelijk iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid van een product met CE-markering voor 100% gegarandeerd kan worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door bprosman »

De CE-markering zegt wel degelijk iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid van een product met CE-markering voor 100% gegarandeerd kan worden.
Een grotere tegenstelling ben ik nog niet in 1 zin tegengekomen. Ofwel, de CE markering zegt over de veiligheid dat er niets over de veiligheid gezegd of gegarandeerd kan worden.

[offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
de TS al vlak na het begin van dit topic al heeft aangegeven te weten dat de CE geen keurmerk is
Waarom word er dan een verband gelegd tussen de wel of niet aanwezigheid van een CE markering en veiligheid ?
Echter heb ik dit bewust niet gedaan, omdat ik de veiligheid van dergelijke producten belangrijk vind en zodoende heb ik mijn bestelling bij een Nederlandse webshop geplaatst.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2018 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door bprosman »

De CE-markering zegt wel degelijk iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid van een product met CE-markering voor 100% gegarandeerd kan worden.
Wat zegt het over de veiligheid dan ?

https://ce4dummies.eu/ce-markering-elek ... ucten.html

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door JvandeW »

bprosman schreef:
De CE-markering zegt wel degelijk iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid van een product met CE-markering voor 100% gegarandeerd kan worden.
Een grotere tegenstelling ben ik nog niet in 1 zin tegengekomen. Ofwel, de CE markering zegt over de veiligheid dat er niets over de veiligheid gezegd of gegarandeerd kan worden.
Hier is werkelijk niets tegengesteld aan. Een CE-markering kan wel degelijk iets over de veiligheid zeggen zonder te garanderen dat producten met een CE-markering 100% veilig zijn.

Laat ik een analogie gebruiken: Een verkeersbord zegt iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid met 100% gegarandeerd kan worden, aangezien deelnemers aan het verkeer de verkeersregels alsnog kunnen overtreden.

Met dezelfde redenering die je toepast op de CE-markering, is het volgens jou niet mogelijk dat verkeersborden iets zeggen over de veiligheid. Ik kan mij niet voorstellen dat jij erachter staat dat verkeersborden niets doen aan de veiligheid en derhalve kan ik mij niet voorstellen dat je kunt stellen dat de CE-markering niets doet aan de veiligheid.
de TS al vlak na het begin van dit topic al heeft aangegeven te weten dat de CE geen keurmerk is
Waarom word er dan een verband gelegd tussen de wel of niet aanwezigheid van een CE markering en veiligheid ?
Echter heb ik dit bewust niet gedaan, omdat ik de veiligheid van dergelijke producten belangrijk vind en zodoende heb ik mijn bestelling bij een Nederlandse webshop geplaatst.
Dat verband heeft niets met een keurmerk te maken. Dat is wat jij en anderen daarvan maken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door bprosman »

Laat ik een analogie gebruiken: Een verkeersbord zegt iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid met 100% gegarandeerd kan worden, aangezien deelnemers aan het verkeer de verkeersregels alsnog kunnen overtreden.
Een verkeersbord is een middel om te pogen een veiligere situatie te bewerkstelligen. Dat zegt verder iets over de effectiviteit.

Maar neem aan dat TS inmiddels veilig adapters heeft met CE MARKERING , en TuV , Kema keuring.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Product zonder CE-markering gekocht bij webwinkel

Ongelezen bericht door JvandeW »

bprosman schreef:
Laat ik een analogie gebruiken: Een verkeersbord zegt iets over de veiligheid. Het zegt echter niet dat de veiligheid met 100% gegarandeerd kan worden, aangezien deelnemers aan het verkeer de verkeersregels alsnog kunnen overtreden.
Een verkeersbord is een middel om te pogen een veiligere situatie te bewerkstelligen. Dat zegt verder iets over de effectiviteit.
Maar uiteindelijk draai je eromheen om zo niet toe te hoeven geven..

Gesloten