LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
fransb53
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 13:45

Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door fransb53 »

Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Afgelopen 2 jaar 2 brillen bij deze Alibaba-club aangeschaft. Omdat ik het vermoeden heb dat mijn zicht verder is achteruitgegaan gevraagd hoe lang het zou duren en wat de prijs van nieuwe glazen voor een van mijn brillen was. Het antwoord dat ik kreeg vind ik verbijsterend.

De medewerker zei direct dat het beter was om een compleet nieuwe bril aan te schaffen. Immers, het zou 3 weken duren en de verzendkosten van en naar de betreffende lokatie waar de nieuwe glazen gefabriceerd en ingezet worden zouden alleen al € 50,- bedragen. De kosten voor de nieuwe glazen komen hier nog bovenop. Een en ander bepaalt door het hoofdkantoor!
Navraag bij dit hoofdkantoor leert dat e.e.a. klopt!

En dat terwijl ze al een complete nieuwe bril aanbieden voor € 19. Die heb je ook nog eens binnen een week!

stofzuigertje

Re: Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

enkelvoudige glazen op sterkte, niet ontspiegeld en niet krasvast.... en ook een week of 2 wachten......
Het mag maar weet je het zeker?

Dat je ogen slechter worden, geen 2 maar 1 bril in juiste waarde kopen tenzij het een zonnebril was.
Een zonnebril op sterkte voor €19,- is wel handiger....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door sjohie »

fransb53 schreef:Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Afgelopen 2 jaar 2 brillen bij deze Alibaba-club aangeschaft. Omdat ik het vermoeden heb dat mijn zicht verder is achteruitgegaan gevraagd hoe lang het zou duren en wat de prijs van nieuwe glazen voor een van mijn brillen was. Het antwoord dat ik kreeg vind ik verbijsterend.

De medewerker zei direct dat het beter was om een compleet nieuwe bril aan te schaffen. Immers, het zou 3 weken duren en de verzendkosten van en naar de betreffende lokatie waar de nieuwe glazen gefabriceerd en ingezet worden zouden alleen al € 50,- bedragen. De kosten voor de nieuwe glazen komen hier nog bovenop. Een en ander bepaalt door het hoofdkantoor!
Navraag bij dit hoofdkantoor leert dat e.e.a. klopt!

En dat terwijl ze al een complete nieuwe bril aanbieden voor € 19. Die heb je ook nog eens binnen een week!
Die aanbieding is onderdeel van een standaardproces, wat jij wenst is maatwerk, afwijkend daarvan, en afwijken van standaard kost altijd meer geld, bij elk bedrijf.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan neemt u die van € 19,00 en zet zelf de glazen over. Bent u klaar. :lol:

stofzuigertje

Re: Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met slechte ogen heb je niets aan montuur, de glazen moet je vervangen.... en die passen zelden...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door witte angora »

fransb53 schreef:Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken
Wat is hier dubieus aan?

Vergeet niet dat brillen heus geen 19 euro kosten. Met standaardglazen misschien. Maar zo gauw je er ook maar iets bij wil, krasbestendig, extra dun of wat dan ook, komt er best nog wel een aardig bedrag bij.

Waarom de verzendkosten 50 euro moeten bedragen weet ik ook niet. Misschien dat het te maken heeft met het ontbreken van de mal voor de glazen? Immers, de brillen op voorraad weten ze exact hoe de glazen geslepen moeten worden, met jouw bril is het maar de vraag of die mal er wel of niet is, zo niet, dan wordt het passend maken van de glazen flink extra werk (aan de hand van de oude glazen dus).

Overigens, voor de iets jongeren: het was vroeger heel gebruikelijk dat je ieder jaar naar de oogarts ging, en dan alleen de glazen liet vervangen, niet het montuur. Dat montuur was immers niet versleten. Ik vind de vraag op zich helemaal niet zo gek.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Specsaver hanteert dubieuze verkooppraktijken

Ongelezen bericht door Jefdus »

De vraag is niet vreemd nee. Maar dit soort service kun je niet verwachten bij een budgetwinkel als specsaver. Daarvoor moet je bij een servicegerichte opticien zijn.

Gesloten