LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VidaXL klacht

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Sandeman33
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 16:02

VidaXL klacht

Ongelezen bericht door Sandeman33 »

Geachte meneer/mevrouw,

Een aantal weken geleden heb ik een stoel gekocht bij VidaXl, omdat ik op 4 augustus 2018 ging verhuizen heb ik toen de stoel pas uitgepakt. De stoel heeft ongelijke poten en na 1 x zitten zakte de hele zitting al in en je zit gewoon op het houten frame, zelfs bij de leuningen voel je overal het houten frame. De stoel is van zeer slechte kwaliteit en dit heb ik via het klachtenformulier van VidaXL ook gemeld. Ruim een week later kreeg ik een keer antwoord en hun oplossing was om even door te geven welke onderdelen niet goed waren dan kunnen zij het vervangen, hierop heb ik geantwoord dat dit niet kan en dat de stoel gewoon slechte en goedkope troep is en dat ik mijn geld terug wil. We zijn inmiddels weer een week verder en ik heb nog steeds geen oplossing of antwoord gekregen. Zojuist maar weer een klacht ingediend en geprobeerd telefonisch contact te krijgen maar ook dat lukt niet. De service is gewoon slecht en ik zie dat er op internet nog veel meer klachten over dit bedrijf zijn. Kunnen jullie daar iets mee want het kan toch niet zo zijn dat je als klant gewoon maar je geld kwijt bent, het geld groeit mij ook niet op mijn rug? Graag uw hulp hiermee gevraagd want met VidaXL kom ik er niet uit.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: VidaXL klacht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze zijn lid van Thuiswinkel.org dus u kunt daar een klacht indienen.


https://www.thuiswinkel.org/consumenten ... nformulier

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: VidaXL klacht

Ongelezen bericht door riddert »

Kon wel eens lastig worden. Als de stoel van een matige kwaliteit is, betekent niet dat de stoel niet aan de verwachtingen voldoet. Het één en ander zal samenhangen met de prijs van de stoel. Zoals u zelf aangeeft zijn ze specialist in het leveren van goedkoop meubilair.

U heeft gebruik kunnen maken van de bedenktermijn, u heeft twee weken na ontvangst van de stoel om aan te geven dat u de stoel niet wilt houden, en heeft dan nog twee weken tijd om retour te sturen. U hoeft geen reden van retour te geven.

Voor deze transactie heeft u er weinig meer aan, maar de volgende keer toch maar direct checken of alles in orde is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VidaXL klacht

Ongelezen bericht door crazyme »

Ruim een week later kreeg ik een keer antwoord en hun oplossing was om even door te geven welke onderdelen niet goed waren dan kunnen zij het vervangen, hierop heb ik geantwoord dat dit niet kan en dat de stoel gewoon slechte en goedkope troep is en dat ik mijn geld terug wil. We zijn inmiddels weer een week verder en ik heb nog steeds geen oplossing of antwoord gekregen.
Dan wordt de hele stoel dus omgeruild.

Maar wanneer u dit soort taal gebruikt dan kan ik mij voorstellen dat men niet heel gemotiveerd is om u te helpen met UW probleem.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: VidaXL klacht

Ongelezen bericht door Boesta »

Ik vind het een beetje vreemd. Wij doen al vele jaren tot volle tevredenheid aankopen bij VidaXL. U weet dat u daar artikelen kunt kopen die heeeel erg goedkoop zijn. Bij een artikel van €20 krijgt u natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als hetzelfde artikel elders voor €120. De artikelen bij VidaXL zijn altijd erg goed beschreven. U weet bv altijd van welk soort hout uw meubel gemaakt is, daar kunt u ook iets uit opmaken w.b.t de kwaliteit. Ook de maten schelen nog wel eens met hetzelfde artikel elders, maar die staan er ook altijd bij.

Als ik ze mail krijg ik altijd binnen 24uur antwoord. Een paar keer was er een issue dat is ook altijd opgelost tot onze volle tevredenheid. We kregen zelfs elke keer een voucher cadeau van een redelijk bedrag. De klantenservice is altijd vriendelijk en erg behulpzaam, ook als je bv de gebruiksaanwijzing kwijt bent of er pas veel later (dan de 14 dagen zichttermijn) achter komt als er iets ontbreekt of bv iets beschadigd is. Ik kan geen enkel negatieve ervaring met VidaXL opnoemen.

Het is natuurlijk wel zo dat als je niet gewoon vriendelijk bent ze ook minder genegen zijn om je te helpen e/o er de tijd voor nemen. Maar dat zou ik ook doen.

U zult gewoon moeten doorgeven welke onderdelen er vervangen moeten worden. dan is het aan VidaXL om dat op te lossen. Als u mails schrijft met dat het troep is oid dan hoeven zij daar niet op in te gaan. Zij hebben u een oplossing geboden u zult daar in principe gewoon akkoord mee moeten gaan.

Met vriendelijkheid bereikt men altijd veel meer dan met onbeschoftheid.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: VidaXL klacht

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Kwalitatief gezien is het inderdaad niet veel wat je er van mag verwachten. Maar een salontafel van 80,= die bij de eerste aanraking een beschadiging op levert en waarvan het houtgedeelte onherstelbaar beschadigd raakt omdat je er een laptop met kussentjes op zet is redelijk onacceptabel.

Meubels zal ik er dus ook nooit meer aanschaffen. En daarbij zie ik op redelijk wat verkoopplaatsen doorverkochte tuinsets van VidaXL; het is in de kern gewoon wel degelijk "troep". Kun je beter naar Ikea gaan

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: VidaXL klacht

Ongelezen bericht door Aygulf »

Diverse malen iets bij dit bedrijf besteld, nooit problemen gehad en een vriendelijke klantenservice. Persoonlijk heb ik een hekel aan mensen die bij een klacht meteen op de agressieve toer gaan en over troep e.d. beginnen. Probeer eerst er op een beschaafde manier uit te komen. Officieel moet je het bedrijf de kans geven om met een oplossing te komen en niet meteen gaan eisen dat je je geld terug moet hebben!

Gesloten