LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
chattobrian
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 16:09
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door chattobrian »

Beste,

Regelmatig doe ik aankopen in het buitenland, voornamelijk China en Amerika.
Ik ben een particulier en het betreft spullen voor mijzelf, dus geen handelswaar.
Bij pakjes die duurder zijn dan €22 Euro betaal ik uiteraard BTW en ook afhandelingskosten, wat ik allemaal begrijp, maar ik moet ook redelijk lang wachten voor die pakjes uiteindelijk worden doorgelaten door de Douane. Soms duurt dit wel 2 weken vanaf het moment dat ik de betaalbewijzen heb doorgestuurd.

Is er een manier om dit te voorkomen en te zorgen dat ik de kosten voor de invoer in Nederland bijvoorbeeld al vooraf betaal en dat er dan om de douane heen gewerkt kan worden, of dat de douane het sneller kan verwerken?

Het gaat mij dus niet om die kosten, die begrijp ik, maar echt om de verwerkingstijd.

Met vriendelijke groet,
Brian.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je alles online verstuurd gaat het misschien sneller.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat dit met de steeds groter wordende stroom van pakketten uit China alleen maar erger gaat worden. Ook al bestellen velen pakketten met een waarde onder 22 euro, ook die pakketten moeten gecontroleerd worden. Tel daarbij op dat binnenkort alle zendingen van en naar Groot-Brittanië ook nog via de douane gaan, zal het het er niet beter op worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik vond de laatste maanden dat het juist sneller ging met de mogelijkheid alles online te versturen.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door rvjapio »

Neem eens contact op met de douane

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De douane doet er niets aan. Post.nl doet de douane afhandeling en krijgt er ook voor betaald.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door yan »

Met een andere transporteur laten verzenden die sneller de inklaring kan/wil regelen,

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door Jefdus »

yan schreef:
01 feb 2019 14:31
Met een andere transporteur laten verzenden die sneller de inklaring kan/wil regelen,
Inderdaad. Partijen als DHL en UPS kunnen dit veel sneller. Uiteraard betaal je dan wel een heel stuk meer aan verzendkosten. Service heeft nou eenmaal zijn prijs. En de verkoper moet er ook maar aan mee willen werken.

Pyroschka68
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:53

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door Pyroschka68 »

:evil: Wist ken je dat? Duurt anderhalf a twee maanden voordat je het krijgt. Oké als het te lang duurt langer dan twee maanden krijg je je geld terug en als je het pakketje alsnog krijgt mag je het houden en terecht maar zo een lange tijd. Ik zou blij zijn met die twee weken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door renewouters »

Daar is al lang wat op gevonden: dat heet "importeur". Die zorgt ervoor dat de spullen gewoon hier liggen. Misschien wat duurder, maar wel sneller. Ook hier gaat weer op: goed en goedkoop is niet snel, goed en snel is niet goedkoop, goedkoop en snel is niet goed.

AnneCarrion
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2019 02:38
Contacteer:

Re: Verwerkingstijd van aankopen in het buitenland

Ongelezen bericht door AnneCarrion »

hallo is normaal, bestellingen komen uit China en kunnen altijd even op zich laten wachten. Ik heb hier een paar t-shirts nba gekocht en ze komen in 15 dagen aan, want ze komen uit China..... is echt geen probleem, als je goedkopere dingen wilt.

Gesloten