LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank blijkt te groot na levering

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien net zoiets als Ikea? Geen idee wat er werd verwacht. Maar dat zal geen meedenkantwoord zijn.

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door fred- »

Dat heb ik ook gehad. Hij paste niet door de deur. Gelukkig konden de pootjes er afgeschroefd worden en toen ging het net.
Dat is wat je kunt doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Het gaat niet over een bank die niet door een deur kan, de bank is OK , die wil TS houden, het gaat over 2 producten die voor het appartement te groot zijn . Welke producten dat zijn weten we nog steeds niet🤔

Erthanax
Berichten: 9691
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Erthanax »

Karpet? Kroonluchter?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Een kekke poef of relaxstoel met uitklapbaar voetenbankje?

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

Doet er niet meer toe welke andere artikelen, winkel vanaf 8:30 en na tig telefoontjes eindelijk iemand om iets over 17:00 te pakken gekregen, waar het op neerkwam was jammer pech gehad kan niks voor je doen maar we gaan het intern wel bespreken hoe het gelopen is. Voor mij in ieder geval een lesson learned maar nooit meer iets bij Goossens kopen.
Ik was in de waan dat je het kon annuleringen, vandaar die 30% want dan had ik alleen de bank gekocht. Ging er van uit dat als je het niet mooi vindt (waar ik bij aankoop absoluut niet bij stil stond) gaat het gewoon terug de winkel in en wordt het verkocht.

Anyway voor degenen die meedachten dank!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja maar wat is het nu? Je mag die 2 artikelen dus ook niet omruilen voor iets dat wel past met eventueel wat bijbetaling?
Nu zit je met spullen die niet passen in je appartement :roll: .
Ik kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat er geen mouw aan te passen is.
Ga naar de zaak terug , niks per telefoon vragen of regelen en probeer wat.

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

moederslink schreef:
21 feb 2020 21:35
Ja maar wat is het nu? Je mag die 2 artikelen dus ook niet omruilen voor iets dat wel past met eventueel wat bijbetaling?
Nu zit je met spullen die niet passen in je appartement :roll: .
Ik kan me eerlijk gezegd bijna niet voorstellen dat er geen mouw aan te passen is.
Ga naar de zaak terug , niks per telefoon vragen of regelen en probeer wat.
Nee het is echt niet mogelijk heb van alles geprobeerd, ruilen, tegoedbon, iets minder annuleringskosten maar nee ze kunnen niks doen want ze kunnen het niet verkopen.
Tegen mij werd wel gezegd dat ik het via marktplaats kon proberen want de producten zijn gewild, als dat zo was dan neem ik aan dat ze die ook makkelijk kunnen verkopen.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Foes schreef:
21 feb 2020 21:27
Ik was in de waan dat je het kon annuleringen, vandaar die 30% want dan had ik alleen de bank gekocht. Ging er van uit dat als je het niet mooi vindt (waar ik bij aankoop absoluut niet bij stil stond) gaat het gewoon terug de winkel in en wordt het verkocht.
Annuleren is iets anders dan terug brengen. Bij de low budget winkeliers (Kwantum, Leen Bakker, Jysk) kan je vaak je aankopen terug brengen. Deze gaan dan gewoon terug de winkel in aangezien de voorraad ook in de winkel staat. Een keten als Goosens hebben een showroom en nagenoeg geen voorraad in de winkel. Het is ondoenlijk om van alle banken in alle uitvoeringen in elk filiaal voorraad neer te leggen. Dat gaat of op bestelling, of het wordt vanuit een centraal magazijn geleverd. De kosten die gemoeid zijn om een aankoop weer goed in te pakken en vanuit een filiaal naar het magazijn te krijgen zijn gewoon te hoog. Dat gaat dus niet.

Annuleren is als u iets besteld hebt, maar nog niet ontvangen. In dat geval rekent Goosens de klant 30% kosten. Maar na het ontvangen van de aankoop kan er niet meer geannuleerd worden.

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

NeoDutchio schreef:
21 feb 2020 21:53
Foes schreef:
21 feb 2020 21:27
Ik was in de waan dat je het kon annuleringen, vandaar die 30% want dan had ik alleen de bank gekocht. Ging er van uit dat als je het niet mooi vindt (waar ik bij aankoop absoluut niet bij stil stond) gaat het gewoon terug de winkel in en wordt het verkocht.
Annuleren is iets anders dan terug brengen. Bij de low budget winkeliers (Kwantum, Leen Bakker, Jysk) kan je vaak je aankopen terug brengen. Deze gaan dan gewoon terug de winkel in aangezien de voorraad ook in de winkel staat. Een keten als Goosens hebben een showroom en nagenoeg geen voorraad in de winkel. Het is ondoenlijk om van alle banken in alle uitvoeringen in elk filiaal voorraad neer te leggen. Dat gaat of op bestelling, of het wordt vanuit een centraal magazijn geleverd. De kosten die gemoeid zijn om een aankoop weer goed in te pakken en vanuit een filiaal naar het magazijn te krijgen zijn gewoon te hoog. Dat gaat dus niet.

Annuleren is als u iets besteld hebt, maar nog niet ontvangen. In dat geval rekent Goosens de klant 30% kosten. Maar na het ontvangen van de aankoop kan er niet meer geannuleerd worden.
Nee precies ik heb me er nu bij neergelegd, zo’n fout maak ik geen tweede keer meer, maar een klant bij Goossens zal ik ook nooit meer worden.

mh73

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door mh73 »

Vandaar ook de 30% anneleringskosten totdat levering is afgesproken en 50% wanneer er al een leveringsdatum is afgesproken.
Annuleren is inderdaad iets wat kan voordat er geleverd is, je zegt dan de bestelling af. Dat kan niet wanneer er al geleverd is. Ook niet bij andere meubelwinkels, tenzij ze een andere werkwijze hebben. Dat is dan een les geleerd.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Foes schreef:
21 feb 2020 22:05
...maar een klant bij Goossens zal ik ook nooit meer worden.
Even voor mijn beeldvorming, omdat u niet weet hoe het in dergelijke meubelwinkels werkt en u niet gevraagd hebt of je een aankoop terug mag brengen zal u nooit meer een klant bij Goossens worden? Dit gebeurt niet alleen bij Goossens, maar bij elke meubelzaak. Ik blijf het raar vinden dat u op Goossens af blijft geven terwijl toch duidelijk is dat zij geen fouten gemaakt hebben. Zij hebben simpelweg geleverd wat u besteld hebt.

Foes
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2015 23:09

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Foes »

NeoDutchio schreef:
21 feb 2020 22:34
Foes schreef:
21 feb 2020 22:05
...maar een klant bij Goossens zal ik ook nooit meer worden.
Even voor mijn beeldvorming, omdat u niet weet hoe het in dergelijke meubelwinkels werkt en u niet gevraagd hebt of je een aankoop terug mag brengen zal u nooit meer een klant bij Goossens worden? Dit gebeurt niet alleen bij Goossens, maar bij elke meubelzaak. Ik blijf het raar vinden dat u op Goossens af blijft geven terwijl toch duidelijk is dat zij geen fouten gemaakt hebben. Zij hebben simpelweg geleverd wat u besteld hebt.
Verschil wat ik gemerkt heb is dat bij al die andere zaken (want ben al een tijd bezig) is een open en heldere communicatie. er werd direct duidelijk aangeven wat kon en wat niet kon. Zo was de bank door de deur krijgen voor veel zaken een probleem wat direct werd aangegeven, dit heb ik bijv. Ook aangegeven bij Goossens de verkoopster gaf direct aan geen enkel probleem dat ze dit gewend zijn.
Later stond in kleine letters net als dat ik op de hoogte ben gebracht van de 30% ook dat ik zou hebben aangegeven dat de bank wel door de deur kon, wat absoluut niet het geval was.

Het enige dat er klopte achteraf is dat ik wel de stof heb bekeken bij daglicht. Het gevoel wat ik er nu bij hen aan overgehouden heb is alsof ik erin geluisd ben, alsof het hen alleen ging om snel een deal binnen te halen, ik werd platgegooid met korting hier korting daar, maar de service erna zowel bij de klantenservice en de verkoopster ontbrak volledig, dit ben ik gewoon niet gewend. Vaak wordt er echt wel meegedacht naar het zoeken naar een oplossing en wat er mogelijk is.

Ik had denk ik gewoon te veel vertrouwen en liet me meeslepen, en als het mij overkomt zal dit ook bij meerdere
Mensen gebeuren. Zoals ik al zei lesson learned voor de volgende keer.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet toch wel twee heel bijzondere dingen bij die bank gekocht hebben.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus bij andere zaken had je al geleerd dat de bank waarschijnlijk niet naar binnen kon, althans niemand wilde dat garanderen (wat natuurlijk ook onmogelijk is omdat ze de situatie niet kennen).

Maar zodra je een verkoper vond welke dat niet zo expliciet aangaf dacht je : dat is nu mijn probleem niet meer.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door witte angora »

Foes schreef:
21 feb 2020 21:27
Ging er van uit dat als je het niet mooi vindt (waar ik bij aankoop absoluut niet bij stil stond)
Dus je koopt iets wat achteraf niet je smaak is, en vervolgens was Goosen fout omdat ze het niet over die 30% annulering hebben gehad?

Ik gooi het bijltje erbij neer, sorry.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

Foes schreef:
21 feb 2020 22:47
(...)
Het enige dat er klopte achteraf is dat ik wel de stof heb bekeken bij daglicht. Het gevoel wat ik er nu bij hen aan overgehouden heb is alsof ik erin geluisd ben,
(...
De stof bekeken.....van wat??
En die andere 2 producten had u toch uit een folder?
Waar bent u toch ingeluisd?
Leg svp nog één keer uit waarin Goossens fout zat....

De topictitel is nu weer veranderd naar. " bank is te groot " , maar met de bank bent u toch juist wél tevreden en wat heeft de kleur van wat voor stof ermee te maken? :?

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door jonis »

moederslink schreef:
21 feb 2020 23:53
Foes schreef:
21 feb 2020 22:47
(...)
Het enige dat er klopte achteraf is dat ik wel de stof heb bekeken bij daglicht. Het gevoel wat ik er nu bij hen aan overgehouden heb is alsof ik erin geluisd ben,
(...
De stof bekeken.....van wat??
En die andere 2 producten had u toch uit een folder?
Waar bent u toch ingeluisd?
Leg svp nog één keer uit waarin Goossens fout zat....
Men laat je de stof bij daglicht bekijken van de bank....ipv alleen bij showroombelichting waarin kleuren misschien net even anders uitpakken en tot klachten kunnen leiden.
Maw in het aankoopproces probeert Goossens je al te behoeden voor eventuele missers....

Je moet je ook nog bedenken dat tussen aankoop en levering er tijd zit.
Bij mijn aankoop zat er gewoon vanwege levertijd maanden tussen. Echter de factuur wordt bij aankoop in winkel door verkoper direkt naar je email verstuurt....En al krijg je de spullen 1 week later al thuis gebracht....dan is er niet naar de factuur gekeken waarop de annuleringskosten staan die van toepassing zijn. In de winkel niet toen die digitaal ondertekend werd en/of later thuis niet.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Men laat je de stof bij daglicht bekijken van de bank....ipv alleen bij showroombelichting waarin kleuren misschien net even anders uitpakken en tot klachten kunnen leiden.
Maw in het aankoopproces probeert Goossens je al te behoeden voor eventuele missers....
Dat is dus een nette service. Er wordt meegedacht en u krijgt de kans om de stof echt te zien.
jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Je moet je ook nog bedenken dat tussen aankoop en levering er tijd zit.
Bij mijn aankoop zat er gewoon vanwege levertijd maanden tussen.
Heeft u enig idee hoeveel verschillende bankstellen er zijn en hoeveel verschillende stoffen? Een bank wordt gemaakt op de wensen van de klant. Die staat dus niet ergens op voorraad.
jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Echter de factuur wordt bij aankoop in winkel door verkoper direkt naar je email verstuurt....En al krijg je de spullen 1 week later al thuis gebracht....dan is er niet naar de factuur gekeken waarop de annuleringskosten staan die van toepassing zijn. In de winkel niet toen die digitaal ondertekend werd en/of later thuis niet.
Wat is het verschil of u de AV nu digitaal of op papier zou ontvangen? U zou het wel gelezen hebben als u een stapel papier mee naar huis kreeg? Het is toch niet de taak van de verkoper om u te attenderen dat u uw mail moet lezen? U bent echt op zoek naar een manier om uw aankoop terug te brengen, maar die is er niet. Dat u de AV niet gelezen hebt is geen reden om een koop te ontbinden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bank blijkt te groot na levering

Ongelezen bericht door moederslink »

jonis schreef:
22 feb 2020 00:16
Men laat je de stof bij daglicht bekijken van de bank....ipv alleen bij showroombelichting waarin kleuren misschien net even anders uitpakken en tot klachten kunnen leiden.
Ja dat begrijp ik wel, ik vroeg me alleen af waarom Foes dit weer extra benoemde.
Ze is sowieso blij met de bank .

Zij heeft een deel in de winkel betaald, kreeg bij aflevering de factuur, zag die 30% annuleringskosten en heeft betaald. Er valt niets meer te annuleren als de spullen al binnen staan.

Nu blijkt dat er 2 geleverde producten te groot waren en deze worden niet zomaar door Goossens teruggenomen , hoewel het vlg Ts gewilde producten zijn , dat had Goossens haar verteld.
En die 2 producten had ze uit een folder en die wil ze dus niet meer.

En de titel zegt :" bank is te groot " , maar de bank is helemaal niet te groot, de bank is OK.

Al met al zie ik nog steeds geen fout van Goossens.

Gesloten