LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol beleid Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Thundercracker"]Dat verschil kun je idd niet altijd zien , maar als jij daar niet mee te maken heb snap je dat niet en heb je die ervaring dus ook niet.
[/quote]

Hier is dus het bewijs dat je er ook niet mee te maken hebt.
Geloof mij maar hoor komt voor en niet ter pekke verzonnen.
Wat voor zin heeft dat trouwens.
Goede raad voor jouw. Nam het ook altijd voor mijn baas op
totdat ik er achter kwam dat hij er schijt aan had.Nou toen had ik
er ook schijt aan met het gevolg dat ik beter en prettiger werkte. :wink:

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Elke dag mee te maken :D

Wbt schijt aan je baas tja daar geef ik je dan wel weer gelijk in ,dat moet ik weer leren :D eerst ik dan de rest..

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Daisy25 schreef:
Starsleeper schreef:Daisy,

Domme vraag dan misschien, maar waar wordt de grens getrokken? Mag een moeder met haar zoontje van 6 dan ook geen fles wijn meer kopen? Of als ze vergezeld is van haar dochter van 13?
Het is inderdaad nogal een domme vraag,maar dat terzijde. Als een moeder boodschappen doet met haar kind van 5,en die moeder is overduidelijk ouder dan 20. Vraag ik geen ID. En bovendien wie geeft er zijn kind van 6 alcohol? Als ouders dat doen,vind ik dat een slechte zaak.

Als een moeder met haar puberdochter alcohol komt halen en het is overduidelijk dat die dochter er ook van gaat drinken of die moeder koopt het voor haar dochter,dan vraag ik inderdaan de ID van die dochter. Als ik twijfel of die dochter wel 16 of ouder is.

En aan stelletjes en vrienden groepen vraag ik ook allemaal ID''s als ze alcohol kopen. Als ik dat niet doet en een blijkt jonger te zijn dan 16,mag ik zelf de boete van 3500 euro betalen.

Bij de AH waar ik werk hebben we deze regels.
En hoe ga jij inschatten wie de alcohol gaat drinken?
Het is toch belachelijk dat de willekeur van de cassiere nu wet is?

marnatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2010 19:33

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door marnatje »

Als ik bij de kassa sta met een fles wijn o.i.d. en ik ben betalende klant en de kassa meid weigert mij het mee te geven omdat mijn zoon/dochter jonger is als 16 dan zeg ik: O dus het is vandaag gratis?

Ik ben de betalende klant en als ze dat weigeren neem ik het gewoon mee. Laat ze de politie er maar bij halen dan.

Simpeltoch
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 mar 2010 23:22

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Lol, ik moest vorige week bij de Albert Heijn bij mij in de stad ook mijn ID laten zien. Ik kocht samen met mijn vriendin voor zeventig euro aan boodschappen, waaronder één fles wijn. Of ik mijn ID wel even wou laten zien. Ondanks dat ik bijna 27 ben wordt ik nog wel eens 23 / 24 geschat, maar 15??? :shock:

Ik had mijn portemonee al in mijn handen en heb enigszins beduusd mijn ID maar laten zien. Mijn vriendin heeft nog geprobeerd het arme meisje te redden door te stellen dat ze dat waarschijnlijk aan iedereen moest vragen, maar nee: Alleen als ze twijfelde :roll:

Aan haar bril met jampot glazen te zien zag ze al niet geweldig, maar een her-meting is duidelijk geen overbodige luxe :D

Sorry hoor, maar we kunnen het ook overdrijven hier in Nederland. En de Albert Heijn loopt duidelijk voorop!

(Ik zal blij zijn als wij eindelijk een Jumbo krijgen!)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Simpeltoch"]Lol, ik moest vorige week bij de Albert Heijn bij mij in de stad ook mijn ID laten zien.

[size=85](Ik zal blij zijn als wij eindelijk een Jumbo krijgen!)[/size][/quote]

Dat is toch dat vliegende olifantje!
Wat moet je daar nou mee?

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door tsja.. »

marnatje schreef:Als ik bij de kassa sta met een fles wijn o.i.d. en ik ben betalende klant en de kassa meid weigert mij het mee te geven omdat mijn zoon/dochter jonger is als 16 dan zeg ik: O dus het is vandaag gratis?

Ik ben de betalende klant en als ze dat weigeren neem ik het gewoon mee. Laat ze de politie er maar bij halen dan.
dus als een winkelier je iets niet wil verkopen om wat voor reden dan ook neem je het gewoon mee??

knappe opvoeding genoten... :shock:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door tennis »

marnatje schreef:Ik ben de betalende klant en als ze dat weigeren neem ik het gewoon mee. Laat ze de politie er maar bij halen dan.
Een winkel is niet verplicht, om jou iets te verkopen.
Als je iets mee neemt zonder te betalen, halen zij natuurlijk de politie erbij, en dan wordt het winkeldiefstal!
Als dan nog jou 16 jarige zoon/dochter erbij is, hebben zij meteen een slecht voorbeeld! :mrgreen:

thomasje87
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2010 23:39

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door thomasje87 »

ten eerste:

Albert Heijn is een privé-onderneming. Dit betekent dat iedere winkelende klant zich op privé-terrein begeeft en daarmee akkoord gaat met de huisregels van Albert Heijn. Albert Heijn heeft een grote vrijheid om deze regels zelf tot in detail vast te stellen.

Één van die regels is:
klanten tot 20 jaar dienen bij alcohol/tabak consumptie zich te legitimeren op verzoek van de caissiere. Indien in groepsverband alcohol/tabak wordt gekocht dient in dat geval iedereen zich uit de groep te legitimeren, ongeacht wie er uiteindelijk betaalt.
Bij het niet kunnen tonen van een legitimatie dient de verkoop geweigerd te worden.


Dit betekent dat indien de caissiere de vriendin van TS jonger dan 20 jaar schatte, wat best mogelijk is bij 24, aangezien mensen wel vaker jonger/ouder uitzien voor hun leeftijd, is zij verplicht om haar legitimatie te vragen. Caissiere en ASM (manager) hebben daarom, buiten de bejegening, zich prima aan de regels gehouden.

Indien een moeder met haar kinderen alcohol koopt, hoeven de kinderen zich uiteraard niet te legitimeren, aangezien er dan sprake is van ouderlijk gezag. Iets wat bij een groep jongeren duidelijk niet het geval is. Vandaar ook het terechte onderscheid hierbij.

Kortom: zelfs indien je 30 bent, en de caissiere twijfelt, mag en moet zij om ID vragen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar:
- je bent vanaf 14 jaar wettelijk verplicht om een ID bij je te dragen
- AH is bevoegd om deze te vragen op basis van haar privé-huisregels. Ben je het daarmee niet eens, dan mag je de winkel verlaten. Zo simpel is het. AH bepaalt als privé-ondernemer de regels op dit gebied, niet de klant.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

thomasje87 schreef:zelfs indien je 30 bent, en de caissiere twijfelt, mag en moet zij om ID vragen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar:
- je bent vanaf 14 jaar wettelijk verplicht om een ID bij je te dragen
Echter hoef je bij de kassa niet je ID te tonen als je dat niet wilt.

Als de politie je om een ID vraagt, ben je wel die verplicht te tonen.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door cliff »

Deze moet je WEL laten zien als je alcohol wil kopen(bij twijfel van je leeftijd),weiger je dit dan verkopen ze je die alcohol niet.
BBCS schreef:
thomasje87 schreef:zelfs indien je 30 bent, en de caissiere twijfelt, mag en moet zij om ID vragen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar:
- je bent vanaf 14 jaar wettelijk verplicht om een ID bij je te dragen
Echter hoef je bij de kassa niet je ID te tonen als je dat niet wilt.

Als de politie je om een ID vraagt, ben je wel die verplicht te tonen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

cliff schreef:Deze moet je WEL laten zien als je alcohol wil kopen(bij twijfel van je leeftijd),weiger je dit dan verkopen ze je die alcohol niet.
BBCS schreef:
thomasje87 schreef:zelfs indien je 30 bent, en de caissiere twijfelt, mag en moet zij om ID vragen. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar:
- je bent vanaf 14 jaar wettelijk verplicht om een ID bij je te dragen
Echter hoef je bij de kassa niet je ID te tonen als je dat niet wilt.

Als de politie je om een ID vraagt, ben je wel die verplicht te tonen.
DAT, is een ander punt. :wink:

Al vind ik wel dat de overheid met die regelgeving wel aan het overdrijven is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door crazyme »

BBCS schreef:Al vind ik wel dat de overheid met die regelgeving wel aan het overdrijven is.
Het alternatief is de jeugd zich kapot laten zuipen en wij over 20 jaar nog meer gasten hebben rondlopen die niet wijs zijn in de bovenkamer......

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

crazyme schreef:
BBCS schreef:Al vind ik wel dat de overheid met die regelgeving wel aan het overdrijven is.
Het alternatief is de jeugd zich kapot laten zuipen en wij over 20 jaar nog meer gasten hebben rondlopen die niet wijs zijn in de bovenkamer......
Doen ze toch wel.

Het liefst in combinatie met van die pilletjes.

Hoe dan ook, het is voor de jeugd helemaal niet moeilijk om weet ik hoeveel alcohol achter de kiezen te duwen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door crazyme »

BBCS schreef: Doen ze toch wel.
Het ultieme argument om alles maar toe te staan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

crazyme schreef:
BBCS schreef: Doen ze toch wel.
Het ultieme argument om alles maar toe te staan.
Zeker niet.

Maar je houd het toch niet tegen dat de jeugd kunnen comazuipen, om maar iets op te noemen.

En vaak is het ook zo dat bij de jeugd die echt zuipen, dat er iets mis is met de opvoeding.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door angel1978 »

En vaak is het ook zo dat bij de jeugd die echt zuipen, dat er iets mis is met de opvoeding.
conclusie gebaseerd op los zand !
Maar je houd het toch niet tegen dat de jeugd kunnen comazuipen, om maar iets op te noemen.
Onderzoek wijst uit dat het wel degelijk uitmaakt of je jeugd afraadt om te drinken ( op jonge leeftijd ) ja of nee.. De houding ( zeker van ouders ) blijkt van groot belang of kinderen jong gaan drinken ( grote hoeveelheden ) of niet .. Houding van de overheid is daar zeker ook bij van belang.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door crazyme »


witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:Filmpje !
Dat jong mag dan zo bezopen zijn dat hij niet meer op zijn beentjes kan staan: Hij doet het enige juiste wat zijn ouders hadden moeten doen, namelijk die fles een eind van zich afschoppen.

Niet te geloven dat een bezopen 3-jarige nog verstandiger is dan zijn ouders, blijkbaar.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:
crazyme schreef:Filmpje !
Dat jong mag dan zo bezopen zijn dat hij niet meer op zijn beentjes kan staan: Hij doet het enige juiste wat zijn ouders hadden moeten doen, namelijk die fles een eind van zich afschoppen.

Niet te geloven dat een bezopen 3-jarige nog verstandiger is dan zijn ouders, blijkbaar.
Mijn idee. De huidige "nee!" campagne gaat in mijn beleving wel wat ver, maar wanneer je (als ouder, opvoeder, maatschappij, overheid) een grens trekt dan moet het wel een duidelijke zijn.

Gesloten