LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Ja, ze zijn zeker failliet, maar er is nog niks zeker over reparaties en betaalde orders.

Is er IEMAND die gebeld is door Retail Impact? Ze beweren steeds dat ze klanten bellen om te informeren, maar ik ben nog steeds niet gebeld.

Graag jullie reactie.
Bedankt.

Als het eenmaal zover is dat de curator in het spel komt en al onze betaalde goederen niet meer naar ons dreigen te gaan, dan lijkt het me handig om een landelijke zaak te beginnen. In je eentje redt je het niet.

Hier lees ik nog niks over op internet. Weet iemand hier iets vanaf?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Was ook nog steeds niet gebeld door hun, ondanks dat het op de site stond. Heb vanmorgen nogmaals zelf contact met hun opgenomen. Ze hopen nog steeds op overname, daar zijn ze volgens hun nog steeds mee in onderhandeling.
Meer was er nog steeds niet bekend, ja dat het moederbedrijf failliet is verklaard, maar daardoor hopen ze sneller op overname van de bedrijven.
Volgens deze man heeft het geen nut om contact op te nemen met de curator, we moeten onze mail afwachten. Dus heb nogmaals mijn mailadres doorgegeven aan hem, indien ze nog geen mailadres van je hebben willen ze dat je het formulier invult op hun website. Daarbij gaat het dus om je ordernummer van je bestelling en je persoonlijke gegevens, zoals telefoonnummer en mailadres. Daarna krijg je ook netjes een mailtje terug, dat ze alles genoteerd hebben en ook daarin staat dat ze je via de mail op de hoogte houden.

Dus wachten nogmaals af.
En anders inderdaad maar met elkaar een team bundelen, ook al weet ik niet of het werkt. Maar proberen kunnen we het altijd!!

AMZAMZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2011 14:23

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door AMZAMZ »

Mijn laptop staat betaald en wel in het magazijn van modern.nl
En net als de anderen, ben ik niet gebeld. Ik heb wel zelf gebeld.

Ik voel me dom dat ik alles al heb betaald. Echter, ik kocht een a-merk Hewlett Packard, en dacht dat zij wel met betrouwbare partijen zouden werken. Bovendien was er nog het Thuiswinkelwaarborg. Beide veronderstellingen zijn nu niet veel meer waard.

Juridisch mogen we nu als schuldeiser aansluiten in het rijtje van waarschijnlijk fiscus, huisbaas, leveranciers, etc. En mogen de voorraden verpatst worden aan een opkoper. Dan zijn wij als consument zuurverdiende koopkracht kwijt aan dit akkefietje. Ik hoop van harte dat de curator daar oog voor heeft, en de andere schuldeisers kan overtuigen dat de consument en diens vertrouwen niet gedupeerd mogen raken.

En anders zit er niets anders op dan samen ten strijde trekken. Count me in.

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Als het eenmaal zover is, dan moeten we met zijn allen maar ten strijde trekken. Niks doen levert in ieder geval zeker niks op.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

AMZAMZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2011 14:23

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door AMZAMZ »

zoals ik al schreef, juridisch staan we nergens. een juridische strijd zie ik dus niet zitten. ik hoop dat de curator en een eventuele doorstartpartner inzien dat de imago-schade beperkt blijft als je consumenten schadeloos stelt of alsnog levert. een "ten strijde trekken" kan hen daartoe stimuleren.

en het staat een ieder vrij daar aan mee te doen. of niet, als je er niet in gelooft.

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Nogmaals: als je niks doet weet je zeker dat je je inleg volledig kwijt bent.

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ja, dat vind ik dus ook Ovide, dus ik heb ook zoiets van: Bundel onze krachten en we staan in ieder geval sterker. Misschien worden we dan ook sneller aangehoord.

Het kan ons in ieder geval niet schaden, we hebben nu ook niets....

En dat kan ons in het ergste geval overkomen, dat we uiteindelijk nog niets hebben, dus we kunnen alleen maar winnen, is mijn mening.

SeekerNL
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door SeekerNL »

Ik heb mijn geld terug van de niet geleverd aankoop van It's, ik had met mijn mastercard van ING betaald en je krijgt je geld terug als er niet geleverd wordt.

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Dat is goed nieuws. Ik heb helaas betaald met gewone betaalpas van ING. Krijg je nooit terug. :(

SeekerNL
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door SeekerNL »

Ovide77 schreef:Dat is goed nieuws. Ik heb helaas betaald met gewone betaalpas van ING. Krijg je nooit terug. :(
Dat komt omdat daar geen verzekeringen aan vast zitten en aan credit cards wel.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet een brief schrijven naar de curator, waarin je je meld als schuldeiser.

SeekerNL
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door SeekerNL »

Om mijn verhaal nog leuker te maken, ik heb het product waar ik het geld terug voor gekregen van ING heb vorige week Donderdag bij MediaMarkt voor € 175,36 gekocht en bij It's was het € 192,36 met dezelfde actie.

Was een iPod touch 4g 8GB

keizerin
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 feb 2011 09:39

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door keizerin »

Ook ik ben slachtoffer van het faillissement van It's. Even reactie op het vooruit betalen. Ik heb 3 dagen voor het sluitenvan de winkel een gasfornuis gekocht en kon alleen profiteren van de korting als er vooruit betaald werd. Er zijn 185 winkels van It's , ik was dus ter goede trouw en ging er vanuit dat ik de volgende week mijn gasfornuis zou ontvangen.
Helaas zijn er 8000 gedupeerden, waarvan 4000 inmiddels telefonisch bericht hebben gehad. Ik heb nog niets gehoord. Contactformulier ingevuld en nu maar wachten. Ik dacht dat het gasfornuis van mij was, aangezien ik het gehele bedrag betaald hebt. Nee, pas bij overdracht is het artikel van mij...
Ik kan wel janken. Maar ik wil ook nog even kwijt dat ik diepe medelijden heb voor het pesoneel in de winkels , die pas maandagavond te horen kregen dat ze dinsdag niet op hun werk hoeven te verschijnen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door henk51 »

Seeker NL schreef:
Ik heb mijn geld terug van de niet geleverd aankoop van It's, ik had met mijn mastercard van ING betaald en je krijgt je geld terug als er niet geleverd wordt.
Misschien is dat een tip die in Radar eens behandeld moet worden,zo voorkom je het risico dat je loopt als je vooruit betaald en de zaak gaat voor levering failliet.
Ik zou zeggen SeekerNL meld het via Tros Radar als het werkelijk 100% waterdicht is voorkom je veel ellende in de toekomst.

gr Henk

SeekerNL
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:39

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door SeekerNL »

henk51 schreef:Seeker NL schreef:
Ik heb mijn geld terug van de niet geleverd aankoop van It's, ik had met mijn mastercard van ING betaald en je krijgt je geld terug als er niet geleverd wordt.
Misschien is dat een tip die in Radar eens behandeld moet worden,zo voorkom je het risico dat je loopt als je vooruit betaald en de zaak gaat voor levering failliet.
Ik zou zeggen SeekerNL meld het via Tros Radar als het werkelijk 100% waterdicht is voorkom je veel ellende in de toekomst.

gr Henk
Ik ben met je eens dat daar meer op gewezen zou mogen worden welke betaal middelen zulke verzekeringen hebben, maar gemiddelde Nederlander heeft toch geen credit card en zullen er ook niet snel een nemen.

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Hier een link van alles wat al eerder gemeld is bij dit onderwerp.
We staan echt als laatste in de rij. Om te janken!!

http://juridischesnelweg.wordpress.com/ ... nbetaling/

Gesloten