LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online orientatie en zoekgedrag

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
JespervR
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:45

Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door JespervR »

Beste Forumleden,

Mijn naam is Jesper van Raaij, student Reclame Marketing en Communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Op dit moment ben ik bezig met de afronding van mijn scriptie. Het doel van mijn onderzoek is inzicht te krijgen in het online oriëntatie en aankoop gedrag van de consument. Vanuit die informatie zal ik een advies gaan schrijven hoe het bedrijf Electrolux het aantal bezoekers naar de website kan verhogen en in kan spelen op de behoeftes van de consument. Inzicht in het gedrag van de consument is van essentieel belang om er voor te zorgen dat het bedrijf de juiste middelen inzet in de communicatie naar de consument.

Een van de belangrijkste manieren om hier een beeld van te krijgen is doormiddel van enquêtes. Voor mijn onderzoek heb ik in totaal 250 consumenten nodig die mijn enquête over hun internet gebruik in willen vullen. Ik zou u dan ook willen vragen, mits u daar aan mee wilt werken, om via de onderstaande link mij te helpen en de enquête in te vullen.

http://www.thesistools.com/web/?id=275945

Alvast bedankt!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door bprosman »

Jesper,

Misschien niet handig om de naam van je "klant" hier zo openbaar neer te zetten

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door puma73 »

misschien ook handig om dit in het juiste subforum te plaatsen, 6te weten onderzoek.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hmmm bij vraag 2 wordt het al lastig.....
. Wat is uw leeftijd?*

0-18 jaar
18-25 jaar
25-30 jaar
30-35 jaar
40-45 jaar
50-55 jaar
55+ jaar
Wat moeten de mensen hier invullen die 36, 37, 46, 47 jaar enz zijn ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Jolijn »

Die gaan niet door voor de koelkast :(

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Die gaan niet door voor de koelkast :(
Hè verdorie had net een nieuwe koelkast nodig :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

troostprijs?stofzuiger :oops: ??

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:troostprijs?stofzuiger :oops: ??
Stofzuiger heb ik niet nodig.. Heb geen vloer meer beneden. :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Radar »

Topic verplaatst. Stond in het verkeerde subforum.

JespervR
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:45

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door JespervR »

Excuses voor de foute plaatsing en de foutjes die ondanks een serie proef enquetes er toch nog doorheen gekomen zijn.

Wat betreft de naam van de leverancier, het onderzoek gaat ook deels in op de naamsbekendheid van het merk en de ervaringen. Vandaar dat vooraf ook de merknaam genoemd is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik denk, ik wil best helpen dus ik begin met de enquête in te vullen. Worden er gelijk zo'n batterij persoonlijke vragen gesteld tot en met inkomen aan toe dat ik gelijk weer afgehaakt ben. Of ik getrouwd ben, wat voor opleiding ik heb genoten en wat ik verdien gaat je niets aan. En waar ik woon gaat je ook niets aan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kuklos schreef:Ik denk, ik wil best helpen dus ik begin met de enquête in te vullen. Worden er gelijk zo'n batterij persoonlijke vragen gesteld tot en met inkomen aan toe dat ik gelijk weer afgehaakt ben. Of ik getrouwd ben, wat voor opleiding ik heb genoten en wat ik verdien gaat je niets aan. En waar ik woon gaat je ook niets aan.
Daarom is mij ooit geleerd dit soort vragen aan het eind te stellen, als men al helemaal in de mood is van het vragen beantwoorden.. Eventueel met een vakje wens ik niet te beantwoorden.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door kuklos »

@Emmy75, met die optie zou ik absoluut kunnen leven en dan zou ik de enquête wel invullen.

JespervR
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:45

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door JespervR »

Bedankt voor je begrijpelijke reactie, echter hoeft de respondent nergens naw gegevens achter te laten en is het voor mij en het bedrijf niet zichtbaar wie de enquete in heeft gevuld.

Maar het is inderdaad een goede oplossing om er voor te zorgen dat de respondent de vraag niet hoeft in te vullen. Ik ga dit direct aanpassen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Jolijn »

:oops: Ik geloof dat de meeste studenten hier inzicht krijgen hoe een goede enquête op te stellen.

JespervR
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:45

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door JespervR »

Jolijn schreef::oops: Ik geloof dat de meeste studenten hier inzicht krijgen hoe een goede enquête op te stellen.
Daar hebben we zelfs een boek voor :wink: Alleen blijkt het in de realiteit toch wat lastiger dan beschreven. Vandaar ook dat er proef enquetes worden gehouden. Helaas hebben die toch niet alle problemen aan het licht gebracht.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door kuklos »

Misschien voortaan toch eens een ander boek gaan gebruiken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Jolijn »

JespervR schreef:
Jolijn schreef::oops: Ik geloof dat de meeste studenten hier inzicht krijgen hoe een goede enquête op te stellen.
Daar hebben we zelfs een boek voor :wink: Alleen blijkt het in de realiteit toch wat lastiger dan beschreven. Vandaar ook dat er proef enquetes worden gehouden. Helaas hebben die toch niet alle problemen aan het licht gebracht.
Ik vind dat je goed met de 'kritiek' omgaat, leuk en attent reageert op de berichten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

JespervR schreef:
Jolijn schreef::oops: Ik geloof dat de meeste studenten hier inzicht krijgen hoe een goede enquête op te stellen.
Daar hebben we zelfs een boek voor :wink: Alleen blijkt het in de realiteit toch wat lastiger dan beschreven. Vandaar ook dat er proef enquetes worden gehouden. Helaas hebben die toch niet alle problemen aan het licht gebracht.
Blijkbaar heeft het boek overgeslagen dat bij een vraag over leeftijden in categorieën ook alle leeftijden vertegenwoordigd moeten zijn. Eigenlijk zou dat ook niet in het boek hoeven te staan.

Ik weet zelf maar al te goed dat men bij het opstellen van de enquete snel over de eigen fouten heen leest dus proefenquetes is zeker een goede methode, maar dan is het wel verstandig de proefenquetes niet alleen door medestudenten te laten invullen, die lopen namelijk niet zo snel tegen het euvel aan dat ze willen invullen dat ze 36 zijn bijvoorbeeld.

Overigens is de enquete niet vooraf gecontroleerd door een docent ? Die had dit ook mogen opmerken. Resultaten van een onderzoek staan of vallen met de kwaliteit van een vragenlijst. En een goede vragenlijst opstellen is niet makkelijk, er zijn vele valkuilen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Online orientatie en zoekgedrag

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:
JespervR schreef:
Jolijn schreef::oops: Ik geloof dat de meeste studenten hier inzicht krijgen hoe een goede enquête op te stellen.
Daar hebben we zelfs een boek voor :wink: Alleen blijkt het in de realiteit toch wat lastiger dan beschreven. Vandaar ook dat er proef enquetes worden gehouden. Helaas hebben die toch niet alle problemen aan het licht gebracht.
Ik vind dat je goed met de 'kritiek' omgaat, leuk en attent reageert op de berichten.
Absoluut en dat mag ook gezegd worden.

Gesloten