LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
RiHeBu
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2013 12:03

Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door RiHeBu »

Hallo allemaal,

Voordat ik afscheid mag nemen van mijn studentenleven heb ik nog één horde te nemen. Namelijk een onderzoek voor mijn studie Marketing Intelligence aan de Rijksuniversiteit Groningen waar jullie mij heel erg mee kunnen helpen. In het onderzoek worden verschillende 'willingness to pay' methoden met elkaar vergeleken met behulp van een aantal supermarkt producten.

Met het oog op mijn onderzoek leg ik volgende stelling graag aan jullie voor:

‘Doordat retailers week in week uit producten in de aanbieding hebben (zoals bier, koffie en cola) worden mensen steeds minder loyaal aan een bepaald merk. Verder zorgt dit ervoor dat mensen alleen nog maar de 'aanbiedingsprijzen' voor een product willen betalen.’

Jullie kunnen mij al helpen afstuderen door ongeveer 10 minuten van jullie kostbare tijd aan deze vragenlijst te besteden. Ik heb in totaal 300 respondenten nodig, dus zal het erg op prijs stellen wanneer jullie de tijd en moeite nemen.

Verder ben ik bereid mijn resultaten met jullie te delen, mochten jullie geïnteresseerd zijn.

Onderstaand de link:
https://groningen.qualtrics.com/SE/?SID ... v0beHXp9GZ

Hartelijk dank voor de tijd en moeite!

Met vriendelijke groet.

stofzuigertje

Re: Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft hij wel de goede studie?

Ik heb slechts een deel gedaan en het lijkt mijn bier onderzoek hoe prijsbewust ben je....

Als je altijd Aldi of Lidl bier koopt voor vaste lage prijs val je dus in problemen....

Een studie genoot van Prins Pils, nu Koning der Nederige Landen....

RiHeBu
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2013 12:03

Re: Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door RiHeBu »

stofzuigertje schreef:Heeft hij wel de goede studie?

Ik heb slechts een deel gedaan en het lijkt mijn bier onderzoek hoe prijsbewust ben je....

Als je altijd Aldi of Lidl bier koopt voor vaste lage prijs val je dus in problemen....

Een studie genoot van Prins Pils, nu Koning der Nederige Landen....
Dank voor je feedback. In het verdere verloop van de vragenlijst komen ook andere producten aan bod. De producten zelf zijn niet de aim van dit onderzoek. Jammer dat je niet de gehele vragenlijst hebt kunnen voltooien.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door just*me »

ik ben ook vrij snel afgehaakt. ik koop en drink namelijk nooit bier. De eerste twee vragen zijn dan nog ok, maar bij de vraag wat ik voor mijn favoriete merk bier zou betalen had ik zoiets van laat maar...

RiHeBu
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2013 12:03

Re: Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door RiHeBu »

Voor de mensen die mijn vragenlijst hebben ingevuld, erg bedankt voor de tijd en moeite. Ik heb een totaal van 249 bruibare respondenten over.

Wanneer u benieuwd bent naar de resultaten laat mij dat even weten in een PM.

Groet,

stofzuigertje

Re: Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je als niet bier drinker of ontbrekende ruim 200 vlaamse bieren......
Die passen er niet in!

Niet iedereen drinkt het gele vocht dat er uit ziet als elke ochtend ik in Toilet vind....
Ik heb liever echt bier!

Daarom gestopt en vaste klanten van Aldi en Lidl... of alleen huismerk...
Ik weet niet alle prijzen en loop dus vast.

Eerst vragen wat iemand gebruikt en dan delen van je vragenlijst overslaan.....
Een slimme vragensteller krijg een beter en betrouwbaarder resultaat.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Msc afstudeeronderzoek: Hoeveel bent u bereid te betalen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Dacht 'vriendelijk' te zijn door de enquête toch maar te gaan invullen, maar....hoeft niet meer kennelijk; de link is afgesloten. Tenzij hij de 249 antwoorders hier (of elders) al gevonden heeft.

Unfortunately this survey has been closed.

Gesloten