LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Nora9
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2017 15:33

Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door Nora9 »

Hoi allemaal!

Ik ben bezig met mijn afstudeerproject voor mijn master aan de TU Delft. Ik zou daarvoor graag jullie ervaringen horen over het boeken van vakanties. Dus het gedeelte dat je nog aan het zoeken bent naar de juiste plek en accommodatie. Wat vinden jullie er in het algemeen van om te zoeken naar vakanties? Zijn er dingen waar je heel gefrustreerd of boos van raken of juist heel blij? Hebben jullie een bepaald systeem in het zoeken? Hoe lang doen jullie erover om je uiteindelijke bestemming te vinden? Of hoe delen jullie de locaties met elkaar als je met meerdere mensen op vakantie gaat? Al jullie informatie is relevant en kan ik gebruiken, dus brand maar los!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Even helpen. Tot nu toe te weinig animo. Zielig :cry:
Sja, als het zelfs al teveel werk is om een 'enquête' op te stellen...

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nora9 schreef:Hoi allemaal!

Ik ben bezig met mijn afstudeerproject voor mijn master aan de TU Delft. Ik zou daarvoor graag jullie ervaringen horen over het boeken van vakanties. Dus het gedeelte dat je nog aan het zoeken bent naar de juiste plek en accommodatie. Wat vinden jullie er in het algemeen van om te zoeken naar vakanties? Zijn er dingen waar je heel gefrustreerd of boos van raken of juist heel blij? Hebben jullie een bepaald systeem in het zoeken? Hoe lang doen jullie erover om je uiteindelijke bestemming te vinden? Of hoe delen jullie de locaties met elkaar als je met meerdere mensen op vakantie gaat? Al jullie informatie is relevant en kan ik gebruiken, dus brand maar los!
Of maak een afspraak bij een reisburo en ga daar binnen zitten enquêtes uitvoeren. Master aan de TU delft, maar te lui om iets goed te doen.

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door BUNA »

De laatste tijd, wordt er gestimuleerd om bij opdrachten een zo divers mogelijke publiek te bereiken ( diverse culturele achtergronden, leeftijd, man/vrouw verhoudingen etc)

Weet niet of dit Forum aan alle vooraf opgestelde criteria voldoet, maar is wel een mogelijkheid, om een divers publiek te bereiken.

En of dit zo zeer met luiheid te maken heeft, durf ik enigszins te betwijfelen.

Wat mij wel dusdanig stoort is dat, de enquêteur een enquête plaatst, en in 99,99% van de gevallen geen feedback meer geeft op het forum

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door sjohie »

Waar wij ons bijvoorbeeld aan storen, is dat als je bepaalde criteria aanvinkt in de zoekfunctie bij een online boekingssite, bijvoorbeeld "met ontbijt" bij het boeken van een hotelkamer, je vaak in de zoekresultaten groot de prijzen ziet staan, en pas bij de laatste stap in het boekingsproces nog even een vinkje moet zetten voor het ontbijt, wat je tegenwoordig soms al 20 euro pp extra kost. Die grote knipperende prijs blijkt dan toch zonder ontbijt te zijn geweest. Idem een selectie op een adults-only resort, waar dan ineens een kidsclub met 24/7 animatieteam bij zit?

Wij hebben een paar sites waar we op startten, zeker als we wat "apartere" wensen hebben qua locatie of accommodatie, dat scheelt al een stuk.

stofzuigertje

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb nauwelijks vakantie ervaringen, huisje in Benelux.... maar geen vlucht ver weg.

Maar bij tickets, probeer eens klm.com en ook andersom boeken is mogelijk.
Schiphol Paris of Paris Schiphol..... ook daar verschillende prijzen.

Ik ontdekte dat bij dezelfde vlucht zelfs de taal verschil kan uitmaken.
Maar ook via Proxi boeken zodat je geen Hollandse Nora meer bent.

Verder betaal ik meestal via Bitcoin dit soort zaken dus niet traceerbaar.
Wel vreemd, niemand reageerde maar.... maandag 27 maart, dan is het rustig en als je dit op vrijdag avond had gedaan......
Ja, de beantwoorde komen bovenaan dus nu gaat het wel lopen.....
Tijd en dag bepalen reacties, en net als boeken vakantie, als het rustig is stunten ze dus liever niet in weekend boeken... maandag ochtend winkeliers die gesloten zijn maar dinsdag ochtend zijn de meeste aanbiedingen!

BUNA
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 mei 2012 11:18

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door BUNA »

Wij boeken ongeveer 2X per jaar een vakantie online. Soms wel wat uitzoek werk, vooral niet blindstaren op de prijs bij de verschillende aanbieders, want er kan nog wel eens discrepantie zijn tussen prijs en de mogelijkheden ( b.v. voorwaarden)

daarnaast een tip als je eenmaal geboekt hebt wees content met je genomen beslissing, ga achteraf niet meer naar de prijzen kijken deze fluctueren regelmatig

Mucha

Re: Mening over het online zoeken en boeken van vakanties

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten