LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Sandra53
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2017 10:22

Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Sandra53 »

Mijn vriend staat op het punt een groot bedrag te lenen bij Vania Prestamo moet voor een lening eerst 250 euro overmaken iemand bekend met dit ik vindt het nogal raar allemaal gaarne zo snel mogelijk HULP
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mei 2017 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door berndv »

Sandra53 schreef:Mijn vriend staat op het punt een groot bedrag te lenen bij Vania Prestamo moet voor een lening eerst 250 euro overmaken iemand bekend met dit ik vindt het nogal raar allemaal gaarne zo snel mogelijk HULP
Volgensmij komt het weekend er weer aan.

IK zou zeggen, gewoon doen. Zo snel mogelijk, ik zou het zelfs nog afronden naar boven, maak er gelijk 300 van. Het uiteindelijke resultaat zal namelijk exact hetzelfde zijn. Uw vriend staat niet op het punt om geld te lenen, maar hij staat op het punt om opgelicht te worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door scontra »

Sandra53 schreef:Mijn vriend staat op het punt een groot bedrag te lenen bij Vania Prestamo moet voor een lening eerst 250 euro overmaken iemand bekend met dit ik vindt het nogal raar allemaal gaarne zo snel mogelijk HULP
Klaarblijkelijk zit uw vriend in grote financiële nood en zoekt hij een mogelijke uitweg.
Maar dit is wel de verkeerde weg die hij in wil slaan, nl. die van list en bedrog, waar hij alleen maar veel slechter van kan worden en waarvan hij zover als mogelijk weg moet blijven.
Hoe dom kan je zijn als je op voorhand geld gaat betalen om een lening te mogen afsluiten en dan ook nog een groot bedrag.
Naar zeer aannemelijk is zal hij dat 'grote' geldbedrag dat hij wil lenen nooit en te nimmer krijgen, maar is hij wel zijn "schenking" van € 250,00 kwijt.
Laat hij snel "WAKKER" worden zodat hij dit onheil nog kan voorkomen anders worden de problemen alleen nog maar groter.
Het lijkt zeer wenselijk dat hij 'hulp' gaat zoeken om z'n financiële zaakjes weer op de rit te krijgen anders ziet de toekomst er (voor u beiden) niet al te rooskleurig uit.

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Sandra53 schreef:Mijn vriend staat op het punt een groot bedrag te lenen bij Vania Prestamo moet voor een lening eerst 250 euro overmaken iemand bekend met dit ik vindt het nogal raar allemaal gaarne zo snel mogelijk HULP
Ik doe het voor 200,-. Scheelt weer 50 euro...

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als uw vriend nergens een lening kan krijgen zegt dat al genoeg. Dat er vervolgens via dubieuze bedrijfjes zogenaamd geld geleend kan worden na betaling van kosten is natuurlijk van de zotte. Kent u 1 Nederlandse bank die u moet betalen om geld te ontvangen?

Ik hoef de site van uw 'bank' niet eens te zoeken om te weten dat het stinkt. Overigens, een site van hun vinden is mij al helemaal niet gelukt, behalve een hoop sites met waarschuwingen.

Sandra53
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2017 10:22

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Sandra53 »

Beste allemaal wil nog even toevoegen dat het geen bank is waar het geld geleend gaat worden de 250 euro is voor het opmaken van contract en notaris kosten iemand hier ervaring mee ????

Snoodaard
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 dec 2016 13:57

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Sandra53 schreef:Beste allemaal wil nog even toevoegen dat het geen bank is waar het geld geleend gaat worden de 250 euro is voor het opmaken van contract en notaris kosten iemand hier ervaring mee ????
In dat geval is het natuurlijk wel te vertrouwen...

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door BL2 »

Sandra53 schreef:Beste allemaal wil nog even toevoegen dat het geen bank is waar het geld geleend gaat worden de 250 euro is voor het opmaken van contract en notaris kosten iemand hier ervaring mee ????
Nee geen ervaring mee, en dat wil ik levenslangs zo houden.
Ga naar een bekende bankinstelling in Nederland, worden je ideeën geweigerd, zegt dit meer dan genoeg...........

Womo
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2010 08:14

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Womo »

Waarom maken ze dan niet het grote bedrag over minus 250 euro? Dan heb je de kosten voor contract en notaris toch ook betaald?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Shine »

Als je even googled zie je dat dit 'bedrijfje' een wereldwijde frauduleuze kwestie is.
Als je eerst moet betalen om dan pas te kunnen lenen moet je op je klompen aanvoelen dat het stinkt en niet deugt.
Notariskosten en weet ik wat als reden is in deze onzin.
Wil je dieper in de ellende zakken moet je je vooral inlaten met dit soort oplichtings zaakjes.

http://www.fraud-news.com/showthread.ph ... Vania-Loan

https://www.google.nl/search?q=Vania+Pr ... 739#imgrc=_

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Sandra53 schreef:Beste allemaal wil nog even toevoegen dat het geen bank is waar het geld geleend gaat worden de 250 euro is voor het opmaken van contract en notaris kosten iemand hier ervaring mee ????
Altijd fijn als het openingsbericht halve informatie bevat.

Nu er een notaris bij betrokken is (die uiteraard bevoegd is) zou ik het gewoon doen. En daarna de schuldhulpverlening in en zowel jezelf als je vriend onder curatele laten stellen.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door BL2 »

......en anderen het gelach laten betalen !

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:......en anderen het gelach laten betalen !
Gelach of gelag? :lol:

Ach, die 250 euro meer of minder maakt toch al niet meer uit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio schreef:Als uw vriend nergens een lening kan krijgen zegt dat al genoeg. Dat er vervolgens via dubieuze bedrijfjes zogenaamd geld geleend kan worden na betaling van kosten is natuurlijk van de zotte. Kent u 1 Nederlandse bank die u moet betalen om geld te ontvangen?

Ik hoef de site van uw 'bank' niet eens te zoeken om te weten dat het stinkt. Overigens, een site van hun vinden is mij al helemaal niet gelukt, behalve een hoop sites met waarschuwingen.
Binnenkort moet je geld betalen om je spaargeld bij een bank te mogen stallen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:
NeoDutchio schreef:Als uw vriend nergens een lening kan krijgen zegt dat al genoeg. Dat er vervolgens via dubieuze bedrijfjes zogenaamd geld geleend kan worden na betaling van kosten is natuurlijk van de zotte. Kent u 1 Nederlandse bank die u moet betalen om geld te ontvangen?

Ik hoef de site van uw 'bank' niet eens te zoeken om te weten dat het stinkt. Overigens, een site van hun vinden is mij al helemaal niet gelukt, behalve een hoop sites met waarschuwingen.
Binnenkort moet je geld betalen om je spaargeld bij een bank te mogen stallen.
Waarna de belastingdienst nog eens belasting gaat heffen over een fictief behaald vermogen wat je dus nooit gekregen hebt.

Maar in welke relatie staat dit tot het topic?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
Sandra53 schreef:Beste allemaal wil nog even toevoegen dat het geen bank is waar het geld geleend gaat worden de 250 euro is voor het opmaken van contract en notaris kosten iemand hier ervaring mee ????
Altijd fijn als het openingsbericht halve informatie bevat.

Nu er een notaris bij betrokken is (die uiteraard bevoegd is) zou ik het gewoon doen. En daarna de schuldhulpverlening in en zowel jezelf als je vriend onder curatele laten stellen.

Hoe "naïef" kan je zijn, als alleen het woord "notaris" je over de streep kan helpen om met deze zaak verder te gaan.
Als er een 'notaris aan te pas zou komen dan wordt de rekening ook afgehandeld via die notaris en zal de beoogde € 250,00 in mindering worden gebracht op de uit te betalen hoofdsom van de lening.
Nooit en te nimmer van tevoren geld betalen om geld te "mogen" lenen.
Dit stinkt echt aan alle kanten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
witte angora schreef:
Sandra53 schreef:Beste allemaal wil nog even toevoegen dat het geen bank is waar het geld geleend gaat worden de 250 euro is voor het opmaken van contract en notaris kosten iemand hier ervaring mee ????
Altijd fijn als het openingsbericht halve informatie bevat.

Nu er een notaris bij betrokken is (die uiteraard bevoegd is) zou ik het gewoon doen. En daarna de schuldhulpverlening in en zowel jezelf als je vriend onder curatele laten stellen.

Hoe "naïef" kan je zijn, als alleen het woord "notaris" je over de streep kan helpen om met deze zaak verder te gaan.
Als er een 'notaris aan te pas zou komen dan wordt de rekening ook afgehandeld via die notaris en zal de beoogde € 250,00 in mindering worden gebracht op de uit te betalen hoofdsom van de lening.
Nooit en te nimmer van tevoren geld betalen om geld te "mogen" lenen.
Dit stinkt echt aan alle kanten.
Zie je het sarcasme niet, scontra?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door scontra »

[quote="witte angora"
Zie je het sarcasme niet, scontra?[/quote]


Heb ik inderdaad even gemist en het zal me niet verbazen als ik hierin niet de enige ben.
Een smiley had denk ik geen kwaad gekund :wink:
Laatst gewijzigd door scontra op 06 mei 2017 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
witte angora schreef: Zie je het sarcasme niet, scontra?

Heb ik inderdaad even gemist en het zal me niet verbazen als ik hierin niet de enige daarin ben.
Een smiley had denk ik geen kwaad gekund :wink:
Maakt niet uit. :wink: Uit het feit dat de topicstarter dit topic heeft geopend maak ik eigenlijk al op dat het geen enkel nut heeft om er op te reageren. Vriend doet het toch wel, wat mensen hier ook schrijven. Wel - laat ze maar hun gang gaan, ze komen er vanzelf wel achter. Dát is eigenlijk mijn boodschap. Daarbij hebben er al genoeg voor mij aangegeven dat het bepaald geen slimme actie is.

En met 'onder curatele stellen' bedoel ik dus niet het financiële aspect. :wink: Deze mensen zijn eigenlijk niet capabel om zelfstandig beslissingen te nemen. Anders kom je niet met zoiets.

Pollie-01
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jun 2016 13:39

Re: Geld lenen - eerst 250 euro overmaken?

Ongelezen bericht door Pollie-01 »

Ondanks dat U en Uw vriend in de financiele ellende zitten, bent U toch nog in staat om de boel hier flink aan het lachen te krijgen.
Mijn dank daarvoor !!

Gesloten