LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bel-me-niet Register

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Radar »

Ergernis nummer 1: ongewenste telefoontjes van telemarketeers. Het Bel-me-niet Register zou uitkomst moeten bieden, maar ondanks registratie word je toch nog gebeld. Radar heeft dé uitkomst om van deze vervelende telefoontjes verlost te worden.

Maandag 16 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door ciske »

Geen last meer van, 1 keer geregistreerd en nooit meer ongewenste telefoontjes.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:Geen last meer van, 1 keer geregistreerd en nooit meer ongewenste telefoontjes.
De meeste laten je met rust,maar er zijn er die schi.jt aan het bel me niet register hebben.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ben eigenlijk wel benieuwd wat dé oplossing dan is.

Sinds het bel-me-niet moeten telemarketeers wel een stuk creatiever zijn en meer moeite te doen om aan telefoonnummers te komen om die gebeld mogen worden. Voor velen zou het dan ook een heel stuk helpen als ze niet meedoen aan allerlei online enquetes of meedoen aan allerlei prijsvragen en acties waarbij telefoonnummers verkocht mogen worden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

snepke schreef:
ciske schreef:Geen last meer van, 1 keer geregistreerd en nooit meer ongewenste telefoontjes.
De meeste laten je met rust,maar er zijn er die schi.jt aan het bel me niet register hebben.
Klacht indienen via consuwijzer. Deze geeft ze door aan opta en dan kunnen die bedrijven een fikse boete krijgen. Dan leren ze het langzaam af.

Wat ook nog een vervelende bijkomstigheid kan zijn is dat bedrijven waar iemand klant geweest is, die mogen ook nog een poosje bellen. Voor de consument die om de haverklap met alles overstapt, is dit vervelend want die mogen door alle oud-leveranciers dan ook weer gebeld worden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door snepke »

Emmy75 schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd wat dé oplossing dan is.

Sinds het bel-me-niet moeten telemarketeers wel een stuk creatiever zijn en meer moeite te doen om aan telefoonnummers te komen om die gebeld mogen worden. Voor velen zou het dan ook een heel stuk helpen als ze niet meedoen aan allerlei online enquetes of meedoen aan allerlei prijsvragen en acties waarbij telefoonnummers verkocht mogen worden.
Ik heb dik 2 jaar terug ooit een kastje bij Neckermann besteld.
Een maand of 4 terug word ik gebeld door een energie bedrijf(nooit klant bij geweest en ik sta in het bel me niet register)
Mevr u spreekt met xxx van xxxx (energie bedrijf)omdat u klant bent bij Neckermann hebben wij een aanbieding voor u,u bent een stuk goedkoper uit als bij u huidige leverancier.
Ik zei nee geen interesse ,en ik sta in het bel me niet register.
Ze bleef aan het door ratelen,hoeveel keer ik ook nee zei.
Ik heb de hoorn er maar opgegooid,kwam er niet vanaf.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

snepke schreef:Ik heb de hoorn er maar opgegooid,kwam er niet vanaf.
Probeer eens te dreigen met een klacht bij de opta en een mogelijke boete.. daar hebben ze vaker wel oren naar en is het gesprek vaak zo afgelopen.

Ik denk dat de prijs van een telefoonnummer dat gebeld 'mag' worden aardig omhoog is gegaan nu zoveel mensen bij het bel-me-niet-register staan ingeschreven. Dan wordt het voor veel bedrijven ook lucratiever het klantenbestand te verkopen. Net zoals in het topic van Ohra dat hier op het forum voorbij kwam.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door snepke »

Ik weet het over die klacht bij de opta.

Maar dat ze via neckermann bellen omdat ik daar klant zou zijn(1kastje besteld voor onder de wastafel 29,95 en 2 jaar terug)
Trouwens ik ben ook een keer gebeld door een ander bedrijf en die belde omdat ik klant zou zijn bij readers digest of zoiets.En ze hadden ook een goede aanbieding voor me.
Daar ben ik geen klant van en nooit geweest.

Volgens mij verzinnen ze ter plekke een bedrijf waar je klant van bent.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

snepke schreef:Ik weet het over die klacht bij de opta.
Deze moet dan wel ingediend worden via consuwijzer.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_Register

Andere bedrijven mogen u ook niet zomaar benaderen als u klant bent bij vul-maar-in. Ik denk dat ze er zo op gokken dat er dan geen klacht ingediend wordt en dat de meesten denken dat het dan maar zomaar mag.

Vaesj00
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 17:34

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Vaesj00 »

Mijn oplossing is de volgende;
Als ik per ongeluk opgenomen heb, want een niet herkenbaar nummer neem ik nooit op, zeg ik na hun inleiding.
Een klein momentje a.u.b. en leg de hoorn naast mij neer. Als men na een tijdje nog aan de lijn hangt krijg ik er schik in en neem ik weer op en zeg "een momentje nog" en leg direct de telefoon weer naast mij neer.
Mijn dag is dan weer goed.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door ciske »

Vaesj00 schreef:Mijn oplossing is de volgende;
Als ik per ongeluk opgenomen heb, want een niet herkenbaar nummer neem ik nooit op, zeg ik na hun inleiding.
Een klein momentje a.u.b. en leg de hoorn naast mij neer. Als men na een tijdje nog aan de lijn hangt krijg ik er schik in en neem ik weer op en zeg "een momentje nog" en leg direct de telefoon weer naast mij neer.
Mijn dag is dan weer goed.

jouw dag weer goed? maar ze blijven je alsnog bellen :mrgreen:

@snepke, bij dat soort bedrijven nooit je prive nummer geven, ik geef alleen mobiel af.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:
@snepke, bij dat soort bedrijven nooit je prive nummer geven, ik geef alleen mobiel af.
Die heb ik mijn nummer nooit gegeven,dat heeft Neckermann volgens mij doorgespeeld of ze prikken zomaar een telnr uit het telefoonboek(daar sta ik wel in)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik ben ook geregistreerd maar kreeg eigelijk nooit telefoontjes. Heb al jaren alleen een mobielnr en die geef ik bijna nergens af.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door ciske »

ze prikken zomaar een telnr uit het telefoonboek(daar sta ik wel in)
Dat zou kunnen ja, ik sta niet in de gids.

aleander
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:20

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door aleander »

ik heb wel een oplossing die steeds werkt: ik laat een dergelijk persoon gewoon doorkletsen en uiteindelijk als ik dan eindelijk "akkoord ga", zeg ik dan even terloops: ik denk dat mijn curator dat wel goed vind, ik zit wel in de schuldhulpverlening maar ja, dat moet kunnen........de meeste hangen dan binnen 5 seconden op, : sorry wij kunnen u niet van dienst zijn, of verbreken zelfs zomaar de verbinding.
als je meteen van het gezeur af wilt zijn, antwoord je meteen: ik zit in een schuldhulp-traject, klaar, hangt IEDEREEN METEEN OP !! werkt 100 procent!!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik heb er gelukkig geen last meer van sinds ik me
heb laten registreren bij het bel-me-niet register.

grootmamam
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 19:43

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door grootmamam »

:lol:
Bel me niet register, kom nou?!? :lol:
Je hoeft maar mee te doen met een prijsvraag en je zit er weer aan vast.
De enige remedie is de telefoon laten rinkelen.
Ze zijn altijd anoniem en die neem ik niet meer op.Dat is bij ons thuis de afspraak.
Vaak rinkelt hij maar 2 á 3 keer.
Geduld hebben die lui ook niet.
Ze moeten op een lijst kunnen afvinken voor de baas, dat ze jou gebelt hebben, anders niet. :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door ciske »

Ze zijn altijd anoniem en die neem ik niet meer op
Dan wat doe je als iemand in je vriendenkring of familie een geheim nummer heeft? dan krijg je ook anoniem.

Henri505
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2012 20:34

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Henri505 »

Ik ben het met Vaesj00 en enkele anderen eens. Vermoed onraad wanneer het telefoonnummer onderdrukt is. Ik noem mijn naam wel, maar spreek hem een beetje onduidelijk uit. Kennissen weten wel dat ik het ben en een onbekende gaat twijfelen. Dan heb ik tijd om het initiatief van het gesprek over te nemen. Eerst vragen naar hun telefoonnummer, dan uitleggen dat het onderdrukt is. Of ze de blokkering even willen verwijderen en daarna terugbellen. "Wij doen namelijk alleen zaken met mensen die zich niet verbergen" of iets soortgelijks.
Ook leuk (ja leuk, want ik maak van de nood een deugd) is wat al eerder is geopperd, namelijk je stil houden. Een call-centre is vaak te herkennen aan het geroezemoes en de trage reactie van de beller. Draait zeker meerdere nummers tegelijk. Na 10 keer hallo aan de andere kant, is de lol eraf.
Ik heb me trouwens aangemeld voor het bel-me-niet register (al jaren geleden) en sindsdien word ik nauwelijks gebeld.
Onlangs nam ik bij iemand anders de telefoon op, men noemde KPN, maar het was een ander telecombedrijf. Toen ik aangaf niet geinteresseerd te zijn, werd ik automatisch doorgeschakeld naar telefoonmenu voor bel-me-niet.
Overigens niet gedaan, maar later via internet gedaan.
Ze zijn op TV nog sushi aan het eten, dus deze reactie is er nog voor het onderwerp begint....

Mamfla Kippetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 20:58

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Mamfla Kippetje »

Mijn inschrijving in het Bel-me-niet register werkt perfect, maar ik heb toevallig onlangs een mailtje aan Radar gestuurd met de vraag of er gedacht wordt aan een Europees Bel-me-niet register. Want wat ik nu krijg is telefoontjes uit Italië!! Incl duidelijk herkenbaar telefoonnummer uit dat land... Heel irritant!

Gesloten