LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playmasters.co

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Playmasters.co

Ongelezen bericht door Radar »

De webwinkel Playmasters.co verkoopt elektronica zoals tablets en mp3-spelers. Maar er gaat van alles mis: bestellingen die te laat geleverd worden of zelfs helemaal nooit aankomen, blijken aan de orde van de dag te zijn. De webwinkel staat bovendien in de klachten-top-3 van de Consumentenbond. Een hele prestatie, gezien het relatief kleine klantenbestand van Playmasters.co. Radar gaat op zoek naar de mensen achter deze webshop.

Maandag 25 februari in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

19Martin66
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2013 19:54

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door 19Martin66 »

Ik ben benieuwd wat Radar kan doen.
Mijn zoon is een van de gedupeerde.
Eind 2012 een Playstation3 besteld maar tot op heden nog niets ontvangen.
Na een week of twee zijn we gaan bellen en mailen om de status van de bestelling te controleren.
Dame van het callcenter beloofde iedere keer dat er contact met hem opgenomen zou worden.
Dat moet nog steeds gebeuren.
Na twee maanden wilden hij z'n geld terug.
Dit werd toegezegd maar ook dat laat op zich wachten.

We vrezen oplichting, dus we hopen dat Radar deze man kan stoppen zodat niet nog meer mensen hier intrappen.

Kan er geen instantie komen die veel sneller in kan grijpen?
Martin Bergeman vader van Mees

Theuntje
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:02

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door Theuntje »

19Martin66 schreef:Ik ben benieuwd wat Radar kan doen.
Mijn zoon is een van de gedupeerde.
Eind 2012 een Playstation3 besteld maar tot op heden nog niets ontvangen.
Na een week of twee zijn we gaan bellen en mailen om de status van de bestelling te controleren.
Dame van het callcenter beloofde iedere keer dat er contact met hem opgenomen zou worden.
Dat moet nog steeds gebeuren.
Na twee maanden wilden hij z'n geld terug.
Dit werd toegezegd maar ook dat laat op zich wachten.

We vrezen oplichting, dus we hopen dat Radar deze man kan stoppen zodat niet nog meer mensen hier intrappen.

Kan er geen instantie komen die veel sneller in kan grijpen?
Martin Bergeman vader van Mees
Komt op zich wel goed uit. Kan hij wanneer hij het geld terug heeft doorsparen voor de playstation 4.

fkoole
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2013 20:48

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door fkoole »

Ik heb ook een conflict gehad met Arjan Papot.
Ik had eind december een iPad besteld welke niet werd geleverd. Uiteraard heb ik diverse emails gestuurd en gebeld met de firma Playmasters.co zonder resultaat.
10 januari werd gemeld dat het geld teruggestort zou worden, maar er volgde weer radiostilte.
Ik heb op den duur in februari alle registers open getrokken en toen kwam ik ook de naam Arjan Papot tegen. Het zoeken op die naam gaf vele hits op Google!
Hiermee kon ik hem op zijn privé email bereiken en toen was het binnen enkele uren geregeld.

Ik heb dus uiteindelijk mijn geld teruggestort gekregen, dus ik ben een gelukkig mens. Echter kan het toch gewoon niet zo zijn dat dergelijke personen maar door kunnen blijven gaan? Ook http://www.flashds-shop.net was een website van hem! Bij de Kamer van Koophandel is hij gewoon ingeschreven, maar die geven aan dat zij niets kunnen doen! Ik vindt dat dergelijke personen gestraft horen te worden voor hun daden! Sluit hem eens een tijdje op!!

Iedereen die gedupeerd is door dit bedrijf of door een ander bedrijf waar Arjan Papot bij betrokken is wil ik veel sterkte wensen bij het terugkrijgen van hun geld! Zoals in de uitzending vermeld werd is een telefoontje naar zijn ouders zeker niet verkeerd!

Groetjes,

Ferdy Koole

jasenko_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2013 20:49

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door jasenko_b »

Onlangs heb ik een laptopaccu besteld bij webwinkel http://www.laptop-accus.nl/ Het was voor mij belangrijk dat de accu een origineel is, dus gemaakt door dezelfde fabrikant als mijn laptop (een HP in dit geval).

Het duurde enige tijd voordat de accu aankwam maar uiteindelijk bleek de accu uit Guangdong, China te komen. Het was daarbij ook een Chinese kopie van het origineel. Ik zou het niet erg vinden als de prijs van een merkloze kopie overeen kwam met het originele product, maar dit is niet het geval. Het origineel is veel duurder!

Het blijkt hier ook om een webwinkel te gaan die niet in Nederland gevestigd is, maar in China. Na herhaaldelijke e-mails over het retourneren van het product heb ik nog steeds geen reactie gekregen. Ik ga uiteindelijk Pay-Pal inschakelen met een "claim" om zo te proberen dit probleem op te lossen. Dit is een mogelijkheid voor consumenten die met Pay-Pal online betalen. Ik dacht dat andere mensen hier ook wat aan zouden kunnen hebben. Mocht iemand anders nog tips hebben of ook met deze webwinkel problemen hebben ondervonden, hoor ik dit graag.

Mr.Krak
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2013 20:53

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door Mr.Krak »

Ik hoop ook dat door deze uitzending het bedrijf playmasters extra hun bestgaan doen om het geld ook naar mij terug te storten.

Begin januari 2013 een ps3 besteld en ruim 2 weken later geannuleerd, omdat hij nog steeds niet binnen was en ook niet gereageerd werd op een enkel mailtje. Ook gebeld, maar dit zonder enig resultaat op mijn rekening.

Ben nu al bijna 2 maanden bezig, dit kan toch niet? Ik wil mijn geld terug!

Jessee
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013 08:22

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door Jessee »

In september 2012 een zwarte Samsung Galaxy tab besteld en betaald (€ 314). We hebben de bestelling wel ontvangen, echter bleek het een zilverkleurige tab te zijn en de verzegelingssticker was verbroken. Daarom de zending terug gestuurd. Netjes een mail van Anniek ontvangen met daarin de retourgegevens. De zending eind september retour gestuurd en tot op heden niets meer van Playmasters vernomen. We hebben zelfs DAS rechtsbijstand ingeschakeld, maar ook daar niets meer van gehoord. Dus nu twee organisaties waar we achteraan moeten mailen en bellen. Je zou er toch moedeloos van worden. :?

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Heel vervelend allemaal, maar op MP wordt gewaarschuwd: als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Bij een onbekende web-winkel controleer ik altijd (via google) of de site problemen geeft en als dat zo is: niet bestellen.

R S B
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013 19:49

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door R S B »

Op 13-01-2013 heb ik een bestelling van een ipod 5 van € 295,- voor mijn zoon geplaatst en betaald op Playmasters.co.
Op 19-01-2013 heb ik mijn bestelling geannuleerd (de ipod was nog steeds niet geleverd).
Op 21-01-2013 heb ik nogmaals gemaild dat ik mijn bestelling wilde annuleren. Er volgde geen reactie. Mijn geld werd niet teruggestort.
Op 22-01-2012 en op 28-01-2012 heb ik contact gehad met de klantenservice / callcenter om wederom aan te geven dat ik mijn geld terug wil ontvangen.
Op mijn bestelstatus blijft de mededeling staan: 'betaling geaccepteerd'. Er verandert al dagenlang niks aan deze status :evil: .
Gisteren zag ik op hun site staan dat ze financiële problemen hebben :( .
Vandaag hoor ik dat Radar aandacht aan playmaster.co (Arjan Papot) heeft besteed in de uitzending.
Ik geef de moed nog niet helemaal op en zie nog steeds graag zijn oplossing tegemoet.

lindadnil
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013 13:33

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door lindadnil »

Ik ben er ook ingetrapt.
Ik heb mijn bestelling in mei 2012 gedaan, een harde schijf van 110 euro. Ik had bewust niet bij de allergoedkoopste gekocht, deze stond op nummer 5 dacht ik. Na 2 weken heb ik gemaild, maar daar heb ik geen antwoord op gekregen, vervolgens was playmasters telefonisch alleen maar op vrijdag te bereiken. Dit was het moment dat ik eigenlijk al wist dat het niet goed zat. Ik heb ze 5 keer aan de telefoon gehad en dus ook gezegd dat ik mijn geld terug wilde, want ik had mijn harde schijf al ergens anders besteld. Ik was al weer aan het eind van de zomervakantie en toen heb ik het aan mijn vader overgelaten. Hij vond de gegevens ook al vreemd, maar ik wacht ook nog steeds op mijn geld. Op de site van radar kon ik dit kwijt, dus vandaar. Ik weet alleen niet of ik hier mijn reactie moest plaatsen of ergens anders?

groetjes linda

wehpah
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2013 21:20

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door wehpah »

Op 26 februari 2013 heb ik al mijn gegevens aangetekend verstuurd naar Tros Radar.
Ik hoop toch zo, dat zij wèl in staat zijn iets voor alle gedupeerde van Playmaster.co te kunnen betekenen,dus ook voor mij.

Op 20 oktober 2012 bestelde ik de Smartphone Samsung Galaxy Note 2.
Betaling van € 577.00 was geaccepteerd, maar verder emails ontbraken.
Ik kreeg toen al argwaan en heb heb de bestelling 26 oktober 2012 geannulleerd.
De rest kan je raden.......tot nu toe heb ik mijn geld niet terug ontvangen en voel ik me flink opgelicht!!

Via klachtenkompas.nl heb ik de klacht ingediend en liet Playmasters.co weten, dat ze het bedrag, die zelfde week nog terug zouden storten.
Raad maar waar ik nog steeds op wacht.......schandalig en dat doet mijn gezondheid geen goed.

Ik wil gewoon mijn geld terug!!

Ik wens Tros Radar veel succes en bedank jullie alvast voor de inzit om ons/mij te helpen en
hoop van hare dat ik mijn geld terug krijg.

A. Deckers
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2013 16:10

Re: Playmasters.co

Ongelezen bericht door A. Deckers »

Ook ik heb via Ideal € 295,- op 1 feb 2013 betaald aan Playmasters.co.nl voor de bestelling van een Samsung Galaxy Tab 2 10.1. Tot op heden niets ontvangen. Ik heb aangifte gedaan bij politie en een melding gemaakt bij meldpunt internetfraude. Tevens brief consuwijzer aan Int. Global Media gestuurd waarin ik de bestelling annuleer en het geld terugvraag, geen reactie ontvangen.
Ik zag bij meldpunt internetfraude dat sommigen wel iets terugontvangen hebben, ik vraag mij af of dit waar is of zijn deze reacties door Playmasters op de site gezet.
Kunt U aangeven wat RADAR momenteel onderneemt o. alle gedupeerden te helpen?

Gesloten