LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] petitie afschaffen eigen risico

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door solleila »

Wie doet er mee. Teken deze petitie om het eigen risico af te schaffen.
Steeds meer mensen met een laag inkomen komen in de problemen door het eigen risico

http://www.petities24.com/afschaffen_ve ... dheidszorg
Laatst gewijzigd door solleila op 15 feb 2014 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik ga niet tekenen. Ik vind het eigen risico prima. Zeer prima zelfs. Het dient alleen anders ingericht te worden, maar ja, dat kan ik natuurlijk weer niet aangeven met die petitie.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door witte angora »

Het leuke is dat het een petitie is zonder enige doel: het is dus geen petitie. Er staat alleen maar een knullige klacht over het eigen risico, waarna er getekend kan worden, niet wat men wil bereiken. Plus dat het grammaticaal ook niet bepaald loepzuiver is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat gaat dat allemaal betalen. Zoete lieve Gerritje zeker?

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door testcase »

Goed principe dat iemand die gebruikt maakt van zorg iets meer betaald dan iemand die geen gebruik maakt. houden zo.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Op zich snap ik je bedoeling wel,maar ook met nu betalen eigen risico komt zorg geld tekort..
Dus waar moet dat vandaan gehaald gaan wordeb,en neee ben niet iemand die nooit wat heeft,sterker ben het jan al kwijt...

Daarnaast pleit ik altijd voor de minima inkomens...
Maar goed krijgen zorgtoeslag...maar als,ik zeg als ze ook nog medicatie zekf bij moetenbetalen,dan hebben ze een probleem..chronisch zieken dus met bep,middelen..

Daar moet verandering inkomen,zo en zo veel in de zorg,alleen,ik zou niet weten wat..
Ja weet wel wat,maar andere discussie...

halor
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2013 16:40

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door halor »

Afschaffen eigen risico voor de sociale minderheid prima zorg- en huurtoeslag wordt jaarlijks verminderd. Daarom voor die groepen in de samenleving vrijstelling en voor alle gehandicapten.

Mensen die een baan hebben bij een sociale werkplaats kunnen ook allemaal de rambam krijgen.
Dit kabinet moet op de schop toch.

halor
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 dec 2013 16:40

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door halor »

Wtcg wordt afgeschaft gehandicapten kunnen maar beter doodgaan, de pensioen leeftijd wordt opgeschroefd naar 75 jaar of zo iets in 2030 met andere woorden zorg voor je eigen pensioen. Nu zijn ze al bezig om AOW-ers te korten, als je een gehandicapt kind in huis hebt met een uitkering dan wordt je gekort op je uitkering of inwonende ouders waarvoor je zorgt.

De jeugd van tegenwoordig heeft die nog wel een toekomst ?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door Dirkie »

En voor iedereen die mocht overdenken om te tekenen: niet gaan klagen als je verzekering per maand 30 euro duurder wordt :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Afschaffen ok, maar dan ook die idioot hoge zorgtoeslag voor de minima afschaffen. Als je een beetje gezond bent en gaat shoppen bij de verzekeraars kan je zelfs geld overhouden als je de maximale zorgtoeslag krijgt.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door solleila »

Stel je ben een gezonde jongenman. Valt tijdens het lopen en breekt je been met een gecompliceerde breuk in december. Kost je 350 euro. In januari moet je weer naar het ziekenhuis voor controle en voor het gips. Ben je weer 360 euro kwijt. Totaal 710 euro moet je dat jaar betalen. Of iemand gooit in je drankje GHB. Wordt verkracht. Ga je zeker niet naar een dokter voor een aidstest/soa test. Zou je dat doen? Met dank aan degene die GHB in je drankje heeft gegooid. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Jongeren denken dat ze toch niets overkomt,maar je kan zomaar vallen,een ziekte krijgen of zomaar iets in je drankje wordt gegooid.

Ook krijg je door het eigen risico risicovol gedrag. Stel je bent ziek, hebt een besmettelijke ziekte opgelopen,waarvan je niet weet dat je die hebt,gaat maar niet naar de dokter want je bent bang dat je wordt doorgestuurd en je eigen risico kwijt bent. Gevolg een epidemie die uitbreekt,met nog hogere zorgkosten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door bprosman »

Totaal 710 euro moet je dat jaar betalen.
Bij mij wisselt het jaar in Dec. en is dus over TWEE jaar en de overige 11 maanden hoef je geen eigen risico meer te betalen.
Of iemand gooit in je drankje GHB. Wordt verkracht.
Ik ga blijkbaar toch naar de verkeerde kroegen :mrgreen:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door puma73 »

solleila schreef:Stel je ben een gezonde jongenman. Valt tijdens het lopen en breekt je been met een gecompliceerde breuk in december. Kost je 350 euro. In januari moet je weer naar het ziekenhuis voor controle en voor het gips. Ben je weer 360 euro kwijt. Totaal 710 euro moet je dat jaar betalen. Of iemand gooit in je drankje GHB. Wordt verkracht. Ga je zeker niet naar een dokter voor een aidstest/soa test. Zou je dat doen? Met dank aan degene die GHB in je drankje heeft gegooid. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Jongeren denken dat ze toch niets overkomt,maar je kan zomaar vallen,een ziekte krijgen of zomaar iets in je drankje wordt gegooid.

Ook krijg je door het eigen risico risicovol gedrag. Stel je bent ziek, hebt een besmettelijke ziekte opgelopen,waarvan je niet weet dat je die hebt,gaat maar niet naar de dokter want je bent bang dat je wordt doorgestuurd en je eigen risico kwijt bent. Gevolg een epidemie die uitbreekt,met nog hogere zorgkosten.
Allemaal onzinredenaties die uitgaan van een standaard eigen risico. Ik betaal door mijn handicap elk jaar de volle mep aan eigen risico, toch ben ik TEGEN afschaffing hiervan.

Het eigen risico geeft je wel een inzicht in de zorgkosten die je zelf genereert.

Een hoop jongeren hebben een goedkope zorgverzekering met een hoger eigen risico bedragen tot 860 euro.

Als die mensen zorg moeten afnemen om welke reden dan ook moeten ze nog veel meer betalen, maar ze weten wel gelijk wat voor kosten er gemaakt worden in de zorg.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk toch dat ze het inkomens afhankelijk moeten gaan maken, dan pas is het eerlijk. Nu betalen mensen met een goed en hoog inkomen, hetzelfde als mensen die amper rond kunnen komen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door vroem »

Ciske, er zit al een inkomensafhankelijke factor in. naast de zorgtoeslag , het deel wat via de belastingdienst wordt geïnd is inkomensafhankelijk namelijk.
Voor mensen met hogere inkomens is dat zomaar 2500 of zelfs nog meer per jaar naast de basispremie. Ik kan het staatje zo even niet voor de geest halen.


thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door thecure »

het is al jaren bekend dat de mensen met de laagste inkomens, het vaakst zorg gebruiken. houden zo dus.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door ciske »

thecure schreef:het is al jaren bekend dat de mensen met de laagste inkomens, het vaakst zorg gebruiken. houden zo dus.

Wat een onzin, alsof inkomen wat met je gezondheid te maken heeft.


@ dank je vroem.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door thecure »

dit heb ik ook niet bedacht, maar al een aantal malen gelezen.

even gegoogled en voila:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondhe ... lden.dhtml
Laatst gewijzigd door thecure op 12 feb 2014 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: petitie afschaffen eigen risico

Ongelezen bericht door puma73 »

ciske schreef:
thecure schreef:het is al jaren bekend dat de mensen met de laagste inkomens, het vaakst zorg gebruiken. houden zo dus.

Wat een onzin, alsof inkomen wat met je gezondheid te maken heeft.


@ dank je vroem.
Toch zit in de opmerking meer waarheid dan jij denkt Ciske. vaak zijn mensen met een WAO uitkering(uitzonderingen daargelaten) mensen met een laag inkomen.

Gesloten