LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aannemen pakketjes van de buren???

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik op die manier een paar centen bij kan verdienen... :D

kabe
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 17:29

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door kabe »

Veel bezorgers van Postnl geven het graag bij buren af want dan krijgen ze er voor betaald, als ze het afleveren op een afhaalpunt niet.

klunsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 15:30

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door klunsje »

daar ik de enige ben die thuis is komen pakjes ook bij mij ,maar ik neem ze aan ,omdat ik weet dat de postman die ze afgeeft alleen betaald wordt voor afgegeven pakjes,misschien weten de mensen dat niet ,want dan reageerden ze wel anders,en men krijgt briefje in de bus waar het pakje is ,en als men de buren informeert dat men het niet wil aannemen ,laat het dan bij post punt bezorgen!! en haal het zelf af!!! en als men het niet voor buren wil aannemen ,moet men ook niet zeuren als men ooit zelf iets koopt wat afgeleverd wordt??? zo zie ik het dus !

susan76
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2013 15:00

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door susan76 »

Begin eens om bij alle externe winkels / shops die pakketjes versturen nou de optie wel/niet bij de buren te zetten. Zo kan een ieder bepalen of het pakketje wel of niet bij de buren bezorgt mag worden. Deze optie is in vele gevallen niet aanwezig (spreek uit ervaring). Zelfs bellen of mailen en de wens van niet bij de buren is niet mogelijk. Kan zo een bedrijf opnoemen. Hoogst irritant. Ik heb met grote letters een briefje achter het raam met daarom "pakketjes niet bij de buren, desnoods haal ik het op bij de postkantoor". Ook de (vaste) tnt bezorger weet dit van mij.

Dus een oproep aan alle "web" winkels ed. om bij de bestelling of nog beter in een account de optie wel/niet bij de buren te maken.

Peter Vrissen
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 aug 2013 23:58

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Peter Vrissen »

Een met susan. We moeten echter wel dan accepteren dat de pakketjes dan duurder worden, want wanner de pakketpostbode het weer mee moet nemen en dan later opnieuw moet bezorgen kan dat niet tegen dezelfde prijs. Deze mensen worden erg onderbetaald en wensen van de consument kunnen niet financieel op hen afgewenteld worden. Dus ook eens met klunsje.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door witte angora »

klunsje schreef:daar ik de enige ben die thuis is komen pakjes ook bij mij ,maar ik neem ze aan ,omdat ik weet dat de postman die ze afgeeft alleen betaald wordt voor afgegeven pakjes,misschien weten de mensen dat niet ,want dan reageerden ze wel anders,en men krijgt briefje in de bus waar het pakje is ,en als men de buren informeert dat men het niet wil aannemen ,laat het dan bij post punt bezorgen!! en haal het zelf af!!! en als men het niet voor buren wil aannemen ,moet men ook niet zeuren als men ooit zelf iets koopt wat afgeleverd wordt??? zo zie ik het dus !
Ik snap je punt, maar:

Wat de 'postman' wel of niet betaald krijgt, is zijn probleem, niet het mijne.

Ik koop eigenlijk nooit via internet, altijd in de fysieke winkels. Maar aangezien ik hier als enige in het portiek overdag thuis ben, wordt ik langzamerhand een soort afhaalpunt, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Niet alleen dat, stel ik pak iets aan, en ga daarna de deur uit, dan hebben de buren hun pakje ook nog niet meteen.

Ik vind, gezien sommige reacties in dit topic, de suggestie van Susan een hele goede: een optie wel/niet bij de buren afgeven. Of, wat bij sommige webwinkels het geval schijnt te zijn: een optie van een alternatief leveringsadres. Beiden kan natuurlijk ook. Desnoods iets als Kiala doet: afhaalpunten bij sigarenboeren bijvoorbeeld.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ik neem altijd pakketjes aan voor de buren en breng het ook graag naar ze toe. Ook naar die ene buurman die ik wat minder aardig vind.
Wat mij betreft mogen ze gewoon blijven komen die jongens van de pakketpost. Het enige waar ik een bloedhekel aan heb is als ik wordt lastig gevallen door verkopers en jehova getuigen aan de deur.

Aladna
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2013 09:40

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Aladna »

Ik ben altijd blij met mijn buren en de buren met mij gelukkig. Ik ga zelfs de bezorger tegemoet als ik weet dat de buren niet thuis zijn. Bezorger blij buren blij....toch?

Maar het ligt er denk ik inderdaad wel aan waar je woont en of je zo een pakje aan kunt nemen.

Ik nam er eens eentje aan van KPN en de buurman wist toen niet hoe snel hij de bezorger op moest sporen omdat hij dat pakketje niet wilde hebben. Gelukkig kwam het goed maar zo kan het dus ook gaan.

hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door hensbroek »

Bij een heleboel firma's waar je wat besteld, kan je op het etiket laten zetten, alleen op adres bestellen. Dit wordt vaak niet gelezen, door de bezorger. Tegenwoordig zijn het veel eigen rijders die de pakjes bestellen en die krijgen per pakje betaald, volgens mij, dus dan willen ze snel van het pakje af, anders moeten ze nog een keer terugkomen. ik heb zelf gezien, dat er bij de buren een pakje half uit de bus stak, omdat het niet door de brievenbus kan. Ik ben zelf jarenlang postbode geweest en toen gebeurde het echt niet, volgens mij, maar tegenwoordig heb je 3,4 verschillende bezorgers aan de deur. Wat de mevrouw hierboven zegt, dat ze de bezorger tegemoet gaat als de buren een pakje verwachten, dan mag de bezorger, dit niet eens afgeven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door ciske »

Wat de 'postman' wel of niet betaald krijgt, is zijn probleem, niet het mijne.
Harde uitspraak , zoveel krijgt de postman niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door tenormin »

Net als jij, Witte Angora, ben ik ook veelal thuis en ook al net als jij woon ik in een flat. Waar de meeste mensen (gelukkig) werken. Ik heb inderdaad soms een klein postkantoor in de hal en daar zit ik totaal niet mee. Integendeel, ben blij dat ik nog een beetje iemand van dienst kan zijn. Er zijn er nu zelfs een 4-tal dat mij vraagt of ze als afleveringsadres het mijne mogen geven: vind dat alleen maar een compliment en zie het als een kwestie van vertrouwen. En de anderen die mijn huisnummer niet doorgeven hebben gewoon een briefje in de bus waar hun pakket is af te halen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PostNL speelt ontvangers van pakjes en bezorgers tegen elkaar uit. Mensen zijn boos op "die slechte bezorgers", maar vergeten dat de bezorgers helemaal worden uitgeknepen door PostNL. Voor pakketjes die niet afgeleverd kunnen worden, krijgen ze nul euro. Een uurloon is er niet. Het zijn slavendrijvers bij PostNL. Uiteindelijk is de klant de dupe.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236806

Lucille_Ball
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:36

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Lucille_Ball »

Ik vind het een prettige manier van burenhulp om pakketjes voor hen in ontvangst te nemen. Het wordt erg gewaardeerd (scheelt hen op een ongelukkig tijdstip naar het postkantoor te moeten) en voor mij is het een kleine moeite. En ik waardeer het op mijn manier ook als er pakketjes voor mij door buren worden aangenomen. Ik heb zelf geen auto waardoor bepaalde artikelen 40 km. verderop belanden als ik twee keer onverhoopt niet thuis ben.

Bovendien: zo maak je nog eens een babbeltje met je buren.

Shyenna
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2013 12:54

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Shyenna »

Faye1971 schreef:Ik neem geen enkel pakket aan, van welke buurman/vrouw het ook is.
Als ik zelf iets via internet bestel, hou ik rekening met afleverdatum. En hoop dat ik dan zelf thuis ben. Mocht er onverhoopt iets tussenkomen dat ik niet thuis ben, en het pakketje wordt bezorgd, dan hoop ik dat geen een van mijn buren het pakketje aanneemt. Mochten ze het wel hebben gedaan, dan zal ik ze hartelijk bedanken, maar geef wel aan dat ze het een volgende keer niet hoeven te doen. Ik zie hier geen enkel probleem in.
hier ben ik het mee eens. Wij nemen ook geen pakketten van de buren aan. ze kunnen het na gaan wanneer het bezorgd word. Neem zowiezo niets voor onze buren aan!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door tenormin »

hier ben ik het mee eens. Wij nemen ook geen pakketten van de buren aan. ze kunnen het na gaan wanneer het bezorgd word. Neem zowiezo niets voor onze buren aan!
Wel, gelukkig ben je daar vrij in, jij denkt zus en ik denk zo. Het leest wel alsof je geen goed contact met de buren hebt, nou ja, je bent niet de eerste en ook niet de laatste. Ik vind het wel prettig; jij helemaal niet. Mag toch?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Denk dat je beetje goed contact met je buren moet hebben,ik heb er zo en zo twee ..neem ik alles voor aan..andersom ook,al ben ik vaker thuis natuurlijk dus kleine moeite..deze mensen weet ik hoe ze zijn ken ze al 11 en 16 jr dus ja,,
Dan heel soms van iet verderop,wil ik ook nog wel aannemen,ben niet de moeilijkste..maar van buren waar ik niks mee heb,neem ik niks ja.sorry...doen zei voor mij ook niet..

Die twee goede buren doen heel vaak al briefje op de deur aub afgeven op,weet ik van dan hoor,maar ze wel,ja als ik even weg moet dan...ja dat snappen ze,meestal hebben ze geluk :wink:

Shyenna
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2013 12:54

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Shyenna »

tenormin schreef:
hier ben ik het mee eens. Wij nemen ook geen pakketten van de buren aan. ze kunnen het na gaan wanneer het bezorgd word. Neem zowiezo niets voor onze buren aan!
Wel, gelukkig ben je daar vrij in, jij denkt zus en ik denk zo. Het leest wel alsof je geen goed contact met de buren hebt, nou ja, je bent niet de eerste en ook niet de laatste. Ik vind het wel prettig; jij helemaal niet. Mag toch?
we hebben ook geen goed contact met de buren dat lees je goed Teneomin. en dat vind ik ook wel prettig hoor! en zeker zijn we vrij om er over te denken wat we zelf willen :D

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Eljar »

Er zijn wel meerdere topics over dit onderwerp geweest, maar deze keer wil ik ook graag reageren.

Aangezien ik veel thuis werk worden er regelmatig bij ons pakketjes voor de buren aangeboden. De pakketbezorgers weten namelijk op een gegeven moment wel wie er in een straat meestal thuis zijn. Als goede buur neem je die pakketjes natuurlijk aan. Maar op een gegeven moment werd het zo erg dat er dagelijks bij ons werd aangebeld terwijl ik zelf niets had besteld. Ik begon me daar behoorlijk aan te ergeren omdat ik aan het werk ben en iedere keer mijn werk moet onderbreken. Bovendien kreeg ik soms van een blok verder nog pakketjes. Op een gegeven moment heb ik tegen de bezorgers gezegd toen er een keer van 2 verschillende bedrijven bezorgers voor de deur stonden met pakketjes voor de buren dat ik liever niet te vaak meer wil aannemen. En dat begrepen ze. Een tijdje was het toen wat minder, maar daarna kwamen er weer nieuwe bezorgers...Wat ik ook vreselijk irritant vond is dat er een keer iemand een bloemetje voor de buren kwam brengen en ik niet snel genoeg open deed. Ze had me kennelijk gezien, want er werd geklepperd aan de brievenbus, geklopt, geroepen. Toen ik uiteindelijk naar de deur ging en zei dat ik aan het werk was werd er niet op gereageerd. Ook een bezorger die zomaar een pakje bij ons in huis gooide met de woorden: "voor de buren"; ergerlijk. Of een bezorger die achterom kwam met een pakket voor de buren. U leest het, best wel frustrerend.

Wat ik niet begrijp is dat wanneer je iets op internet besteld je precies kunt volgen wanneer het bezorgd gaat worden en dus thuis dient te zijn op moment van bezorging. Ik hou dat persoonlijk altijd in de gaten en mis vrijwel nooit een pakketje. Wel blijf ik pakketjes aannemen, maar ik weiger pakketjes waar ik voor moet tekenen. Wanneer je tekent ben jij namelijk verantwoordelijk geworden en dat kan natuurlijk niet. En soms wanneer ik ergens geconcentreerd mee bezig ben doe ik gewoon niet open.

Ook het feit dat aannemen 1 ding is, maar het pakket dient ook nog te worden opgehaald door de buren (of door ons weggebracht) is nog een punt. Het zijn juist vaak degenen waar je verder niks mee hebt, dus voor de socializing hoef je het niet te doen.
Toen 1 van onze buren een aantal pakketjes bij ons zag staan en zei: "het lijkt hier wel een postkantoor", gaf deze buur aan voortaan zijn pakketjes op het werk te laten afleveren. En dat kan natuurlijk ook.

Ik heb het nu even van me af geschreven en ik hoop niet dat de bel zo weer gaat (tijdstippen weet ik inmiddels ook precies, ha). Een ieder heeft recht op zijn eigen mening. Ik ben zowel voorstander als tegenstander, dus iets in het midden is voor mij het beste.
Laatst gewijzigd door Eljar op 20 sep 2013 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Shyenna
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2013 12:54

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Shyenna »

Eljar schreef:Er zijn wel meerdere topics over dit onderwerp geweest, maar deze keer wil ik ook graag reageren.

Aangezien ik veel thuis werk worden er regelmatig bij ons pakketjes voor de buren aangeboden. De pakketbezorgers weten namelijk op een gegeven moment wel wie er in een straat meestal thuis zijn. Als goede buur neem je die pakketjes natuurlijk aan. Maar op een gegeven moment werd het zo erg dat er dagelijks bij ons werd aangebeld terwijl ik zelf niets had besteld. Ik begon me daar behoorlijk aan te ergeren omdat ik aan het werk ben en iedere keer mijn werk moet onderbreken. Bovendien kreeg ik soms van een blok verder nog pakketjes. Op een gegeven moment heb ik tegen de bezorgers gezegd toen er een keer van 2 verschillende bedrijven bezorgers voor de deur stonden met pakketjes voor de buren dat ik liever niet te vaak meer wil aannemen. En dat begrepen ze. Een tijdje was het toen wat minder, maar daarna kwamen er weer nieuwe bezorgers...Wat ik ook vreselijk irritant vond is dat er een keer iemand een bloemetje voor de buren kwam brengen en ik niet snel genoeg open deed. Ze had me kennelijk gezien, want er werd geklepperd aan de brievenbus, geklopt, geroepen. Toen ik uiteindelijk naar de deur ging en zei dat ik aan het werk was werd er niet op gereageerd. Ook een bezorger die zomaar een pakje bij ons in huis gooide met de woorden: "voor de buren"; ergerlijk. Of een bezorger die achterom kwam met een pakket voor de buren. U leest het, best wel frustrerend.

Wat ik niet begrijp is dat wanneer je iets op internet besteld je precies kunt volgen wanneer het bezorgd gaat worden en dus thuis dient te zijn op moment van bezorging. Ik hou dat persoonlijk altijd in de gaten en mis vrijwel nooit een pakketje. Wel blijf ik pakketjes aannemen, maar ik weiger pakketjes waar ik voor moet tekenen. Wanneer je tekent ben jij namelijk verantwoordelijk geworden en dat kan natuurlijk niet. En soms wanneer ik ergens geconcentreerd mee bezig ben doe ik gewoon niet open.

Ook het feit dat aannemen 1 ding is, maar het pakket dient ook nog te worden opgehaald door de buren (of door ons weggebracht) is nog een punt. Het zijn juist vaak degene waar je verder niks mee hebt, dus voor het socializing hoef je het niet te doen.
Toen 1 van onze buren een aantal pakketjes bij ons zag staan en zei: "het lijkt hier wel een postkantoor", gaf deze buur aan voortaan zijn pakketjes op het werk te laten afleveren. En dat kan natuurlijk ook.

Ik heb het nu even van me af geschreven en ik hoop niet dat de bel zo weer gaat (tijdstippen weet ik inmiddels ook precies, ha). Een ieder heeft recht op zijn eigen mening. Ik ben zowel voorstander als tegenstander, dus iets in het midden is voor mij het beste.

je hebt gelijk dat je ziet meer aan neemt zo blijf jij bezig met de post van je buren

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Aannemen pakketjes van de buren???

Ongelezen bericht door Eljar »

Ik neem nog steeds wel pakketjes aan, maar ik vind wel dat ik het "recht" heb om soms niet open te doen of een pakket voor de buren te weigeren.

Wat mijn moeder altijd zegt: "als ze zo brutaal zijn om bij je aan de deur te komen, dan mag je ook zo brutaal zijn om niet open te doen". Bovendien weet je tegenwoordig maar nooit wat er voor je deur staat. Je moet toch meer oppassen dan vroeger.

Gesloten