LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sandd Postbezorging een drama

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kletspraat als ik me even verlaag tot het niveau van taalgebruik van uw kant Puma73. Weinig plaatsen te vinden. Dat is gedaan door uw eigen onderzoek zeker. Maar goed, ik ga hier verder niet in discussie met u omdat ik dit niet zo zinvol vind. Uw mening en de mijne mening tegenover dat van u. Ik heb zeker volgens u in nieuwbouwwoningen gewerkt.

VisLucht
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:28

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door VisLucht »

Jablan schreef:Aan de envelop kun je zien welk bedrijf bezorgt:
(...) De bezorging gaat ook met de tijd mee.
Bij DeutschePost oftewel Sandd, DHL en hun franchisenemers zijn de bezorgers verplicht met een route-app te werken. Bij PostNL geldt dit momenteel voor alle bezorgers met een brommer of auto, nog niet voor de postbodes op de fiets.
Beide bedrijven proberen zo meer controle op de bezorging te krijgen, want postbodes, die de post niet bezorgen, bestaan al zo lang er post wordt verstuurd.

Dan de andere kant van het verhaal.

De gemeentepost wordt hier bezorgd door mensen met een verstandelijk beperking. PostNL en Sandd werken meer met vaste bezorgers. Dit zijn de meest voorkomende ergernissen, die leiden tot foutieve bezorging:
  • Geen naam bij de brievenbus.
  • Geen/Onleesbaar huisnummer op de gevel.
  • Auto's geparkeerd pal voor de brievenbus.
  • Geen brievenbus in de voordeur, maar ergens goed verstopt aan de gevel.
(...)
Hier ben ik het volledig mee eens! Het wordt de bezorgers soms wel erg moeilijk gemaakt. Wil ik nog bij aanvullen: brievenbussen achter een gesloten hek (bij scholen en bedrijven. Sommige zijn heel vroeg dicht terwijl bezorgers tot 18.00 uur mogen bezorgen). Het wordt bezorgers soms totaal onmogelijk gemaakt om de post te bezorgen (Honden! Hele smerige voortuinen waar de bezorger zijn weg maar in moet zien te vinden! Voortuinen vol hondenpoep en bierblikjes...ja, die zijn er. Arme bezorger). En nog een ergernis: voortuinen van meer dan 6 meter diep met de brievenbus aan de gevel ipv op paal vooraan in de tuin. Als er veel van dat soort adressen in een wijk zijn is de bezorger 3x zoveel tijd kwijt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben dan wel een ander soort postbezorger, maar ik herken het probleem helemaal. Geen naambordje kan ik mee leven (dat hebben steeds minder mensen), maar geen huisnummer is irritanter. Laat staan de niet aanwezige of niet werkende deurbel. De volgegroeide, vervuilde voortuinen zijn ook vervelend. De verstopte brievenbussen ook. Om over de veel te kleine brievenbussen maar niet te spreken. Ik moet mijn documenten wel eens letterlijk uit elkaar halen om ze uberhaupt door de bus te krijgen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Jablan »

VisLucht schreef:Wil ik nog bij aanvullen: brievenbussen achter een gesloten hek (bij scholen en bedrijven. Sommige zijn heel vroeg dicht terwijl bezorgers tot 18.00 uur mogen bezorgen). Het wordt bezorgers soms totaal onmogelijk gemaakt om de post te bezorgen (Honden! Hele smerige voortuinen waar de bezorger zijn weg maar in moet zien te vinden! Voortuinen vol hondenpoep en bierblikjes...ja, die zijn er. Arme bezorger). En nog een ergernis: voortuinen van meer dan 6 meter diep met de brievenbus aan de gevel ipv op paal vooraan in de tuin. Als er veel van dat soort adressen in een wijk zijn is de bezorger 3x zoveel tijd kwijt.
En deze week mocht ik ontdekken, dat dit allemaal vreselijk waar is. Je gaat je haast afvragen hoe onbewust asociaal Nederland is geworden ... :?

Buurvrouw bezorgt sinds jaar en dag post voor Sandd. De laatste tijd hebben we iets meer contact, omdat zij zo analoog is als wat is, terwijl Sandd alles via een 'bezorgerportaal' en een app regelt. De eerste twee, best treurige, conclusies:

- De beloning is al jaren hetzelfde. Ze is gemiddeld twee keer per week drie uur kwijt aan haar wijk en dat is goed voor ca. 75 euro per maand. Omrekenen naar een uurloon: 3 maanden * 75 euro / 13 weken = 17,31 euro per week en dat bij gemiddeld 6 uur per week. Ze zit nog net boven het Bulgaarse minimumloon, maar ver onder het Nederlandse minimumloon. Dan zou ze 6 uur * 10 euro * 13 weken / 3 maanden = 260 bruto per maand moeten ontvangen. Goed, ze kan niets anders (denkt ze zelf) en vindt het leuk om te doen, daarom gaat ze ermee door.

- Chaos troef. PostNL, eigenljk de oude PTT, is al meer dan veertig jaar geleden begonnen het sorteren te automatiseren, zodat vrijwel alle post de volgende dag bezorgd zou worden. Sandd sorteert, hoe modern, met de hand en gemiddeld stuurt buurvrouw per ronde 5 poststukken retour, omdat die niet in haar wijk vallen, maar ergens anders in Nederland bezorgd hadden moeten worden. Verder klaagt ze met regelmaat over post voor bedrijven, die al jaren geleden zijn gesloten of verhuisd. (Gemeente heeft alle bedrijven in de buurt geholpen te verhuizen naar een bedrijventerrein en op die plekken staan nu vrije sector woningen). Dan vraag je je af wie die opdrachtgevers zijn, die hun adresbestanden nooit bijwerken.

De topper van deze week was een actie van de Nationale Postcodeloterij. Vorige week - voor Sinterklaas - heeft buurvrouw 152 doosjes gekregen, vol met kortingsbonnen voor volgend jaar. Die moesten deze week worden bezorgd met een lot voor de komende jaarwisseling. Ze had dus afgelopen weekend geen woonkamer vol Sinterklaascadeaus maar vol agenda's van een goede doelen loterij.
Vanmiddag was ik vrij en heb haar geholpen de laatste post en dozen weg te brengen. Want het werd haar te veel. Vooraf koffie drinken en eens voor haar nagekeken hoeveel deze actie haar oplevert. Welgeteld vier euro en twee cent! 2,50 extra voor het gewicht plus 1 cent per adres. En voor deze koninklijke beloning is ze vier keer extra op stap gegaan, omdat het allemaal niet in de tassen paste. Totaal 9 uur extra bezig geweest, ook omdat bij vrij veel adressen dit fijne pakje niet door de brievenbus paste en aangebeld moest worden.
Mijn conclusie: De postcodeloterij steunt wel organisaties, die uitbuiting en kinderarbeid bestrijden, maar maakt zich in eigen land net zo goed schuldig aan uitbuiting door hun rotzooi via Sandd te laten bezorgen.

En zal dit ooit verbeteren? Waarschijnlijk niet, want buurvrouw bezorgt ook af en toe post van politieke partijen als VVD en D66.

Dus postbezorging door Sannd een drama? Ja, maar niet alleen voor jou en mij, ook voor de bezorgers. Er wordt zwaar en grof misbruik gemaakt van de goedheid van de bezorgers.

stofzuigertje

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de als brievenbus post aangeboden niet door de gleuf past is de gleuf te klein en hoef je niet te bezorgen, retour afz....
Of was het formaat zo dat het net aan paste.... ik weet dat dit soort reclame in blauwe bakken paste voor de plaatselijke ophalers....
Verder is reageren op oud nieuws niet slim, kijk eerst eens naar datum.

En als zij stopte moeten ze Post NL tijdelijk inzetten tegen hogere tarieven omdat ze geen mensen vinden....
Dat is de manier om deze slavernij te stoppen!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is allemaal nog steeds actueel en ik had geen zin om een nieuw onderwerp te openen hiervoor. Hoop eigenlijk, dat er ook een paar andere bezorgers reageren ^^

Gesloten