LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Discussieer hier over de documentaire Radar Extra: De Schuldvraag.
Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

Wat is trouwens fractioneel bankieren?[/quote]

Fractioneel bankieren? De naam zegt het al. Er is een fractie nodig voor de creatie van nieuw geld. Een voorbeeld.

Geld wordt populair gezegd uit het niets gecreeerd door de Centrale Bank (daar staat een obligatie tegenover van de overheid gedekt door onze arbeid/belastingen etc). De Centrale Bank heeft 0 op haar rekening, maar kan desondanks toch geld naar de overheid overmaken. Laten we zeggen dat de overheid een obligatie uitschrijft aan de CB voor 1,000,000.- en daar belooft 10% rente over te betalen. De CB accepteert die en typt in de computer 1,000,000.- aan de overheid. De CB heeft nu de obligatie in bezit, en de overheid 1,000,000.- (Dit gebeurt overigens met tussenkomst van de commerciele banken als agent makelaars).

De overheid gaat dit geld nu uitgeven aan infrastructuur, onderwijs, leger, sociale infra structuur, etc...
Dit geld vindt dus haar weg naar de economie (iets wat jij eerder probeerde uit te leggen, Trickle down).

Pietje die bij de wegenbouw werkt wordt daaruit betaald. Pietje ontvangt aan het einde van de maand 1000 euro, die vervolgens bij een commerciele bank binnenkomen. Die bank kan van die 1000 er 900 uitlenen, en er dus 100 in reserve houden) Dit zou een buffer zijn van 10%, daar waar die nu slechts 2 of 3 % is. Die 900 komt vervolgens op een andere rekening terecht (al of niet bij dezelfde bank). Van die 900 kan er vervolgens weer 810 worden uitgeleend, enzovoort enzovoorts. De commerciele banken kunnen dus met 1000 in eerder gecreeerd gefalsificeerd geld (immers geeft de CB niets op van soortgelijke waarde), tot 10,000.- creeeren, geld wat dus eerder niet bestond. Dit alles met een 10% buffer. In de huidige realiteit kan een bank met 1000 wel tot 30,000.- creeeren.

Dat mijn beste is fraktioneel bankieren. Dit concept wordt verder uitgelegd in dit boekwerk van de Amerikaanse CB, de Federal Reserve: http://www.scribd.com/doc/3990690/Moder ... -Mechanics

Overigens is de Federal Reserve net zo federal als Federal Express. Gewoon een prive onderneming met aandeelhouders. Wie die aandeelhouders zijn? Je raadt het nooit: diezelfde commerciele banken die fungeren als agent tussen overheid en FED, en tussen samenleving en FED.

Als je dit begrijpt zie je wellicht ook in dat de schuld (hoofdsom+rente) altijd groter is dan dat er geld in circulatie is (alleen de hoofdsommen), en dat is de reden dat we hebben wat je nu overal om je heen ziet gebeuren. Terminaal falen door onoplosbare schuldenproblematiek waardoor het levensonderhoud steeds duurder wordt (immers moet een steeds groter wordende schuld worden geserviced).

Overheden weten dit wel, maar schuiven het simpelweg voor zich uit hopende dat het onder hun termijn nog niet fout gaat. Aanpakken doet niemand het vanuit de politiek omdat het zelfmoord zou zijn. De politiek is immers niets anders dan een buffer tussen banken/corporaties en volk. En wij maar denken dat stemmen op een van de partijen nut zou hebben ten aanzien van echte fundamentele veranderingen. poehaaaaaaaa

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

Give me control of a nations money supply, and I care not who makes it’s laws.

Amschel Rothchilds famous quote of course. But what did he mean by it exactly?

Now you know :-)

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Ik heb vannacht mijn eerste naaktfoto gekocht met het gebruik van sexcoin, is dat niet geweldig? De toekomst is vandaag, exact 100 jaar na het oprichten van de FED. Deze criminele organisatie heeft de afgelopen 100 jaar de welvaart van de westerse wereldbevolking weten te stelen door middel van inflatie. Inmiddels is de dollars in deze periode van 100 jaar meer dan 95% van zijn waarde verloren en de laatste 5 procent zal niet zo lang meer duren. Steeds meer jongeren zijn niet bereid mee te werken aan de vernietiging van onze natuur en ongebankierde medemens, wat zich uit in een lagere participatiegraad. Geweldig natuurlijk voor het nieuws, want dan kan deze omgekochte propagandamachine melden dat het werkeloosheidspercentage is gedaald. Ik blijf net zo lang niets doen, tot dit hele land failliet is en ik weer iets kan opbouwen waar ik wel achter sta. Helaas moet alles daarvoor eerst kapot, want anders zijn de bayboomers nooit bereid om hun fouten toe te geven, daarvoor zijn ze veel te vol van zichzelf.

Wordt u alstublieft niet boos op mij omdat ik ergens in geloof, wordt alstublieft niet boos omdat ik me aanpas in de tijd waarin ik leef, maar wordt boos op uzelf, dat u zichzelf al die tijd heeft laten bestelen en actief heeft meegewerkt aan het financieren van bangafeestjes.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2013 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic en ongepast taalgebruik.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

angel1978 schreef:
Met controle is dit systeem niet meer te redden omdat het in de basis ziek is en middels oneindige schuldgroei door fractioneel bankieren en rente en hefboomwerkingen op een explosief niveau is beland. De ellende zit hem niet eens zozeer in de bonussen wat een gelegaliseerde wijze is van boekhoudkundige diefstal overigens.
oh oh, hebben we er weer een bij die dit soort kreten de hele tijd roept, maar verder helemaal niets meer doet dan dat..
Als je echt denkt dat dit van onderliggende assets verzaakte financiële systeem wel deugt dan heeft een discussie echt geen zin en sta je buiten de realiteit.
je hebt zelf met al die complotten al laten zien compleet buiten de realiteit te staan. Meestal heeft discussiëren idd dan geen zin aangezien bijna al jullie info van complottheorieën sites afkomt.

Hmm beste angel, volgens jou bestaat de bitcoin toch niet en is er niemand die daar in vertrouwd? Ik denk dat je zelf in moet gaan zien dat jou realiteit allang is achterhaald, maar dat jij een beetje bent blijven hangen, doordat je zoveel televisie kijkt.

trailer
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:25

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door trailer »

"It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning": henry ford.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door angel1978 »

AnoNylz schreef:
angel1978 schreef:
Met controle is dit systeem niet meer te redden omdat het in de basis ziek is en middels oneindige schuldgroei door fractioneel bankieren en rente en hefboomwerkingen op een explosief niveau is beland. De ellende zit hem niet eens zozeer in de bonussen wat een gelegaliseerde wijze is van boekhoudkundige diefstal overigens.
oh oh, hebben we er weer een bij die dit soort kreten de hele tijd roept, maar verder helemaal niets meer doet dan dat..
Als je echt denkt dat dit van onderliggende assets verzaakte financiële systeem wel deugt dan heeft een discussie echt geen zin en sta je buiten de realiteit.
je hebt zelf met al die complotten al laten zien compleet buiten de realiteit te staan. Meestal heeft discussiëren idd dan geen zin aangezien bijna al jullie info van complottheorieën sites afkomt.

Hmm beste angel, volgens jou bestaat de bitcoin toch niet en is er niemand die daar in vertrouwd? Ik denk dat je zelf in moet gaan zien dat jou realiteit allang is achterhaald, maar dat jij een beetje bent blijven hangen, doordat je zoveel televisie kijkt.
misschien eens een cursus begrijpend lezen volgen. Snap je wellicht eens een keer wat iemand schrijft.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

misschien eens openstaan voor nieuwe technologie, snap je dat je bestolen wordt.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Beste Kuklos,

ga jij beweren dat de door trailer genoemde zaken onjuist zijn, dat dit niet gebeurt? Je noemt dit een complot en dat is helemaal juist. Een geheime afspraak tussen een aantal personen om iets te ondernemen tegen een andere persoon of groep en dat is precies wat er aan de hand is, dus waarom mag er niet gesproken worden over dit complot, doe je er soms zelf aan mee? Wordt je betaald voor de onzin die je hier hebt gepost? Hoe verdien jij eigenlijk je geld als je heel de dag je tijd loopt te verdoen op radar om een discussie zoveel mogelijk te bevuilen met onjuistheden. Ik heb als Bitcoin speculerende slaapkamer revolutionair nog enigszins een reden om hier rond te hangen, maar wat zijn eigenlijk jouw beweegredenen om forum leden op zo'n negatieve manier aan te spreken? Ben je bang dat je heel je leven voor niets hebt gewerkt als dit verhaaltje eindelijk door iedereen word gesnapt en probeer je deze ontwikkeling daarom zo lang mogelijk tegen te werken? Alsjeblieft Kuklos leg eens wat uit, want op deze manier kom je alleen maar zielig over.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Speciaal voor kuklos en angel een kijkje in een andere wereld, of liever, dezelfde wereld vanuit een ander perspectief.

http://www.youtube.com/watch?v=cOAKv_fCh9s

trailer
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 21:25

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door trailer »

Kuklos beweert zelfs deel1 van de uitzending niet eens gezien te hebben en slaat mede daardoor heel erg de plank mis met zn opmerkingen dat geldcreatie niet bestaat. Een totaal gemis aan basiskennis wat overigens geldt voor 85 procent van de nederlanders die nog in cognitief dissonante sferen verkeren en zich volledig blind laten kietelen om braaf dagelijks de file of trein in te duiken ten behoeve van de schuldeisers voor hun boven de pet levensstandaard.

Radar komt nu met deze feiten wat 90 procent van de kijkers morgen weer vergeten zijn. Toch verbaast het me dat deze openheid van zaken toch nu de gewone media inkomt. Te erg voor woorden dat dit met infantiele tekenfilmpjes geillustreerd moet worden om het gepeupel in te lichten.

Hoe dit machtspelletje vanuit de basis in elkaar zit wordt erg goed uitgelegd door pieter stuurman in dit verhaal
http://pieterstuurman.blogspot.nl/2013/11/macht.html

kwast15
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2013 16:43

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kwast15 »

Goede uitzending,het beste alternatief is BITCOIN.Dan is een ieder weer verantwoordelijk over zijn eigen geld !!!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

trailer schreef:Kuklos .......... en slaat mede daardoor heel erg de plank mis met zn opmerkingen dat geldcreatie niet bestaat.
Dat heb ik nooit gezegd.


Ik geloof dat ik het topic maar laat voor wat het is. Discussie heeft geen enkele zin.

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

kwast15 schreef:Goede uitzending,het beste alternatief is BITCOIN.Dan is een ieder weer verantwoordelijk over zijn eigen geld !!!
Bitcoin biedt geen oplossing tegen o.a. circulatore deflatie. #failsthetest Daarnaast is bitcoin creatie niet gedekt door onderpand. M.a.w. Bitcoin wordt niet geintroduceerd als schuld tegenover onderpand waardoor het mechanisme (schuld) niet kan werken om bitcoin ook weer uit de circulatie te ontrekken. Dus faalt bitcoin ook om een balans te behouden van valuta in omloop tov productie/onderpand.

Bitcoin is niet meer dan een speculatief product en draagt een pseudo anto establishment met zich mee zonder dat de fans beseffen dat bitcoin nooit kan werken en ons alleen kan schaden. Alternatieve currency? Not even close!
Laatst gewijzigd door Holland4mpe op 23 dec 2013 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

kuklos schreef:
trailer schreef:Kuklos .......... en slaat mede daardoor heel erg de plank mis met zn opmerkingen dat geldcreatie niet bestaat.
Dat heb ik nooit gezegd.


Ik geloof dat ik het topic maar laat voor wat het is. Discussie heeft geen enkele zin.
Er is je genoeg aangedragen in de hele discussie maar je blijft maar volharden om je eigen gelijk te krijgen. Zie ook je volstrekt belachelijke voorbeeld van geldcreatie wat helemaal geen geldcreatie is. Internet forums zijn vooral een plaats waar jan en alleman maar van alles roept zonder enige accountability. Ik leer nog iedere dag en schaam me daar niet voor. No offense man

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door kuklos »

Holland4mpe schreef:maar je blijft maar volharden om je eigen gelijk te krijgen.
Zo typerend weer. Het geldt voor een ander, maar niet voor jezelf.
Holland4mpe schreef: Zie ook je volstrekt belachelijke voorbeeld van geldcreatie wat helemaal geen geldcreatie is.
Dat is wel geldcreatie, maar het is paarlen voor de zwijnen werpen.
Holland4mpe schreef: Internet forums zijn vooral een plaats waar jan en alleman maar van alles roept zonder enige accountability.
Dat is in deze discussie al genoeg gebleken ja.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Holland4mpe schreef:
kwast15 schreef:Goede uitzending,het beste alternatief is BITCOIN.Dan is een ieder weer verantwoordelijk over zijn eigen geld !!!
Bitcoin biedt geen oplossing tegen o.a. circulatore deflatie. #failsthetest Daarnaast is bitcoin creatie niet gedekt door onderpand. M.a.w. Bitcoin wordt niet geintroduceerd als schuld tegenover onderpand waardoor het mechanisme (schuld) niet kan werken om bitcoin ook weer uit de circulatie te ontrekken. Dus faalt bitcoin ook om een balans te behouden van valuta in omloop tov productie/onderpand.

Bitcoin is niet meer dan een speculatief product en draagt een pseudo anto establishment met zich mee zonder dat de fans beseffen dat bitcoin nooit kan werken en ons alleen kan schaden. Alternatieve currency? Not even close!
je zou toch eens bijna gelijk hebben, maar wat denk je van de honderden miljoenen aan computerapperatuur die 24 uur per dag stroom verbruiken om bitcoin te minen, is dat geen onderpand?

Bitcoin is het geldsysteem van de toekomst, [Passage verwijderd door de Moderator i.v.m. beledigen / op de man spelen]

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

AnoNylz schreef:
Holland4mpe schreef:
kwast15 schreef:Goede uitzending,het beste alternatief is BITCOIN.Dan is een ieder weer verantwoordelijk over zijn eigen geld !!!
Bitcoin biedt geen oplossing tegen o.a. circulatore deflatie. #failsthetest Daarnaast is bitcoin creatie niet gedekt door onderpand. M.a.w. Bitcoin wordt niet geintroduceerd als schuld tegenover onderpand waardoor het mechanisme (schuld) niet kan werken om bitcoin ook weer uit de circulatie te ontrekken. Dus faalt bitcoin ook om een balans te behouden van valuta in omloop tov productie/onderpand.

Bitcoin is niet meer dan een speculatief product en draagt een pseudo anto establishment met zich mee zonder dat de fans beseffen dat bitcoin nooit kan werken en ons alleen kan schaden. Alternatieve currency? Not even close!
Ontwaken uit een mooie droom doet altijd pijn. Stel je hebt een werkgever en die stelde je op 1 December voor om ipv 1800 euro je 2 bitcoins te betalen, en jij ging daarmee akkoord. Ben je opeens meer dan je halve salaris kwijtgeraakt, en je baas vindt het prima zo. Dat bedoel ik als ik zeg dat contracten altijd nominaal worden worden opgesteld. Dit betekent dat zowel bij inflatie als deflatie er winnaars en verliezers zijn. Wanneer een valuta een van beide veroorzaakt moeten we concluderen dat die valuta niet geschikt is voor onze samenleving. Alleen een valuta die oneindig zijn koopkracht behoud is oplossing, en alleen Mathematically Perfected Currency is daar geschikt voor. Geen inflatie, en geen deflatie.

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Holland4mpe schreef:
Ontwaken uit een mooie droom doet altijd pijn. Stel je hebt een werkgever en die stelde je op 1 December voor om ipv 1800 euro je 2 bitcoins te betalen, en jij ging daarmee akkoord. Ben je opeens meer dan je halve salaris kwijtgeraakt, en je baas vindt het prima zo. Dat bedoel ik als ik zeg dat contracten altijd nominaal worden worden opgesteld. Dit betekent dat zowel bij inflatie als deflatie er winnaars en verliezers zijn. Wanneer een valuta een van beide veroorzaakt moeten we concluderen dat die valuta niet geschikt is voor onze samenleving. Alleen een valuta die oneindig zijn koopkracht behoud is oplossing, en alleen Mathematically Perfected Currency is daar geschikt voor. Geen inflatie, en geen deflatie.
Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.

Holland4mpe
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:46
Contacteer:

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door Holland4mpe »

AnoNylz schreef:
Holland4mpe schreef:
Ontwaken uit een mooie droom doet altijd pijn. Stel je hebt een werkgever en die stelde je op 1 December voor om ipv 1800 euro je 2 bitcoins te betalen, en jij ging daarmee akkoord. Ben je opeens meer dan je halve salaris kwijtgeraakt, en je baas vindt het prima zo. Dat bedoel ik als ik zeg dat contracten altijd nominaal worden worden opgesteld. Dit betekent dat zowel bij inflatie als deflatie er winnaars en verliezers zijn. Wanneer een valuta een van beide veroorzaakt moeten we concluderen dat die valuta niet geschikt is voor onze samenleving. Alleen een valuta die oneindig zijn koopkracht behoud is oplossing, en alleen Mathematically Perfected Currency is daar geschikt voor. Geen inflatie, en geen deflatie.
Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.
Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs

AnoNylz
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 dec 2013 15:36

Re: Radar Extra: De Schuldvraag - deel 1

Ongelezen bericht door AnoNylz »

Holland4mpe schreef:
AnoNylz schreef:
Holland4mpe schreef:
Ontwaken uit een mooie droom doet altijd pijn. Stel je hebt een werkgever en die stelde je op 1 December voor om ipv 1800 euro je 2 bitcoins te betalen, en jij ging daarmee akkoord. Ben je opeens meer dan je halve salaris kwijtgeraakt, en je baas vindt het prima zo. Dat bedoel ik als ik zeg dat contracten altijd nominaal worden worden opgesteld. Dit betekent dat zowel bij inflatie als deflatie er winnaars en verliezers zijn. Wanneer een valuta een van beide veroorzaakt moeten we concluderen dat die valuta niet geschikt is voor onze samenleving. Alleen een valuta die oneindig zijn koopkracht behoud is oplossing, en alleen Mathematically Perfected Currency is daar geschikt voor. Geen inflatie, en geen deflatie.
Een mooie droom uitwerken kost een beetje tijd, geef het 4 jaar zodat de blokbeloning weer is gehalveerd is en de prijs nog een keer x100 is gegaan en je zal zien dat de volatiliteit een heel stuk afneemt. Hoe kan je nu verwachten dat deze nieuwe technologie een stabiele prijs heeft rond de 1000 euro, de prijs kan pas stabiliseren boven de 30.000 euro, want er moeten nog zo veel mensen gebruik gaan maken van dit netwerk dat we nu naar een stabiele prijs aan het toe werken zijn, dit zijn simpelweg groeistuipen. Vergeet niet dat de qt wallet momenteel draait op versie 0.8.6.1 ofwel, officieel is Bitcoin nog in beta en is het programma nog niet volledig afgewerkt.
Ook al kom je bij versie 980.8.6.1 los je nog geen circulatoire deflatie op. Een valuta (ons geld) kan geen product zijn. Bitcoin is luek voor speculatie en trading maar als currency faalt het volledig. Maar blijkbaar wil jij geen vrijheid, maar hoop je op een freeby... en vele onnozelen met je...succes op de shitcoin beurs
dankjewel, het gaat uitstekend, hoe bevalt jouw baan?

Overigens: Ik kan net zo goed bitcoins creeren als schuld waardoor jou deflatieverhaal is opgelost, het enige verschil is dat wanneer ik mijn schuld in bitcoin niet kan afbetalen, ik niet zo maar even een paar miljard kan bijverzinnen, maar failliet zal worden verklaard. Ook is het met bitcoin gewoon mogelijk om een leningscontract op te stellen, of bijvoorbeeld te fractioneel bankieren.

Gesloten