LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankstel XL

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
daryoush
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2016 17:24

Bankstel XL

Ongelezen bericht door daryoush »

Hallo iedereen!

1 mei jl. heb ik een bankstel (bankstel Pesto) bij Bankstel XL Breda besteld. De levertijd bedroeg tussen de 12 en 14 weken. Zoals misschien bekend, was er een brand op de woonboulevard in Breda. Na deze brand (in juni) heb ik geprobeerd om contact op te nemen met het bedrijf, via e-mail en telefoon. Slechts 1 maal heb ik reactie gehad van Bankstel XL, zij zouden zogezegd contact opnemen met de leverancier. Sindsdien heb ik niets meer van hem vernomen.

Via hun website komt er geen enkele reactie meer van het bedrijf. Via de site Seatsandco.nl heb ik ook geen enkele reactie gehad. Ik weet niet wat ik verder nog voor stappen kan ondernemen om deze situatie op te lossen. Ik heb bij Klachtenkompas ook een klacht ingediend, maar deze worden voor zover ik weet ook niet beantwoord door Bankstel XL.

Kan iemand mij verder helpen? Ik zou graag mijn geld terug willen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door crazyme »

U heeft 1 maal contact gehad zet u. Waar ging dat contact over ? En wat was hun antwoord ?
In verband met de verwoestende brand op de Woonboulevard XXL Breda waarbij ons nieuw verbouwde filiaal Breda is betrokken geraakt kunt u onderstaand e-mailadres gebruiken voor al uw vragen. Wij zullen deze zo spoedig en volledig als mogelijk beantwoorden. Ook zullen wij via deze website verdere informatie hieromtrent delen. Dank voor uw begrip.

UPDATE 26-7-2016

In samenwerking met Urban Sofa wordt iedereen die een bank, stoel of fauteuil heeft besteld van het merk Urban Sofa benaderd door een schrijven van de fabrikant. Deze zal zorg dragen voor een passende oplossing door een directe levering af fabriek. Indien u nog geen schrijven heeft ontvangen kunt u zelf contact opnemen middels email [email protected] of telefoon 0317-421796.

Voor iedereen die een bank heeft besteld van het type “Pesto” kunnen wij een verwachte levertijd vanaf heden aangeven van 2-4 weken. Deze zal ook geleverd worden direct af fabriek. Er wordt direct contact met u opgenomen als uw bestelde bank gereed is.

Voor overige bestellingen of delen van bestellingen zijn wij bezig met een passende oplossing. Wij vragen u nogmaals uw begrip en zullen alles in werking stellen om uw bestelling zo spoedig mogelijk gereed te hebben.

Team Seats & Co Breda – Bankstel XL Breda

[email protected]
Bank pesto is kennelijk niet van urban sofa, weet u van welke fabriek deze wel is ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Heb je al aangifte gedaan bij de politie?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door Brahms »

olaf79 schreef:Heb je al aangifte gedaan bij de politie?
Van brandstichting, neem ik aan.......... :shock:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

daryoush schreef:Kan iemand mij verder helpen? Ik zou graag mijn geld terug willen.
Je hebt op dit moment geen recht op geld terug.

Zoals Crazyme laat zien is het bedrijf niet dood, maar probeert onder moeilijke omstandigheden haar verplichtingen goed na te komen.

Wat je kan doen is een mail sturen naar het genoemde e-mail adres en het bedrijf sommeren om het bankstel binnen een redelijke termijn (bijvoorbeeld 4 weken ) te leveren. Als dit niet gebeurt stel je ze in gebreke, en pas daarna kun je beginnen over ontbinding van de overeenkomst en geld terug.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door crazyme »

@alfatrion op het adres van de winkel stond een bv io ingeschreven met de naam " sc Breda bv. Op" Welke nu is uitgeschreven.

Er zijn wel 2 actieve inschrijvingen onder een andere naam.

Wanneer ik Google op kruisvoort 60 zie ik ook sofanova staan, een naam die ook hier wel bekend is.

Dus enige ongerustheid lijkt mij wel op zijn plaats.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Brahms schreef:
olaf79 schreef:Heb je al aangifte gedaan bij de politie?
Van brandstichting, neem ik aan.......... :shock:
Nee van oplichting

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Leo The Emperor schreef:
daryoush schreef:Kan iemand mij verder helpen? Ik zou graag mijn geld terug willen.
Je hebt op dit moment geen recht op geld terug.
Waaruit concludeer jij dat. Verkeert dit bedrijf in surseance van betaling? Zo nee, dan heeft TS het recht op geld terug nu is gebleken dat de verkoper niet in staat is zijn verplichtingen (het leveren van een bank) na te komen.
Wat je kan doen is een mail sturen naar het genoemde e-mail adres en het bedrijf sommeren om het bankstel binnen een redelijke termijn (bijvoorbeeld 4 weken ) te leveren. Als dit niet gebeurt stel je ze in gebreke, en pas daarna kun je beginnen over ontbinding van de overeenkomst en geld terug.
Ik zou eerder sommeren om binnen 7 dagen het aanbetalingsbedrag terug te storten aangezien levering niet meer gaat plaatsvinden.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
Brahms schreef:
olaf79 schreef:Heb je al aangifte gedaan bij de politie?
Van brandstichting, neem ik aan.......... :shock:
Nee van oplichting
Waar slaat dit nu weer op... Er is geen enkele normaal argument om over oplichting te spreken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door crazyme »

Alleen het feit dat er brand is geweest of dat de telefoon niet wordt opgenomen geeft geen recht tot ontbinding.
Een vertraging in levertijd door de brand is best wel logisch normaal gezien. In dit geval is de bank besteld bij een fabriek waardoor de brand geen vertragende factor van grote betekenis is. De fabriek produceert immers gewoon door. Logistiek zou ook geenprobleem moeten zijn, aangezien het bedrijf over een filiaal beschikt.

Dus mogelijk betreft het een normale vertraging. En ook dan mag je niet klakkeloos de order ontbinden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door alfatrion »

De lijn van Leo is de juiste, maar het kan allemaal in één brief. Er is geen goede reden om zo omslachtig te doen.

Geachte heer, mevrouw,

Op [datum] heb ik bij u het product [omschrijving] gekocht. Daarbij was aangegeven dat dit product geleverd zou worden binnen 12 tot 14 weken. Deze termijn inmiddels overschreden.

Ik geeft u hierbij een laatste kans om de overeenkomst alsnog na te komen. Ik verlang van u dat dit doet binnen 2 weken. U komt in verzuim indien u daar niet in slaag. In dat geval mag u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. En verlang ik van dat u er voor zorgt dat het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen op mijn bankrekening staat bijgeschreven.

Met vriendelijke groet,
Uw naam


U doet er verstandig aan om deze brief aangetekend te versturen.
crazyme schreef:Dus mogelijk betreft het een normale vertraging. En ook dan mag je niet klakkeloos de order ontbinden.
Er mag ontbonden worden als de verkoper in verzuim is. De verkoper komt in verzuim door de bovenstaande ingebrekestellingsbrief of door het overschrijven van een fatale termijn. Voorbeelden van fatale termijn zijn: levering op [datum] en levering binnen [aantal] dagen. Hier gaat het om een niet fatale termijn en dus is een ingebrekestelling vereist.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door prijk »

olaf79 schreef:
Brahms schreef:
olaf79 schreef:Heb je al aangifte gedaan bij de politie?
Van brandstichting, neem ik aan.......... :shock:
Nee van oplichting
U stelt een mogelijke wanprestatie gelijk aan oplichting. Is dat niet wat erg kort door de bocht en vreest u ook niet dat de politie overmatig wordt belast als een civiel geschil meteen in de strafrechtelijke sfeer wordt getrokken?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door olaf79 »

prijk schreef:U stelt een mogelijke wanprestatie gelijk aan oplichting. Is dat niet wat erg kort door de bocht en vreest u ook niet dat de politie overmatig wordt belast als een civiel geschil meteen in de strafrechtelijke sfeer wordt getrokken?
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik vraag alleen of TS aangifte heeft gedaan

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
prijk schreef:U stelt een mogelijke wanprestatie gelijk aan oplichting. Is dat niet wat erg kort door de bocht en vreest u ook niet dat de politie overmatig wordt belast als een civiel geschil meteen in de strafrechtelijke sfeer wordt getrokken?
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik vraag alleen of TS aangifte heeft gedaan
Je vraag behelst een duidelijke suggestie - die evident onjuist is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
olaf79 schreef:
prijk schreef:U stelt een mogelijke wanprestatie gelijk aan oplichting. Is dat niet wat erg kort door de bocht en vreest u ook niet dat de politie overmatig wordt belast als een civiel geschil meteen in de strafrechtelijke sfeer wordt getrokken?
Nee hoor, dat doe ik niet. Ik vraag alleen of TS aangifte heeft gedaan
Je vraag behelst een duidelijke suggestie - die evident onjuist is.
Nee, ik vond juist dat TS door zijn berichtgeving suggereerde dat er mogelijke sprake was van oplichting. vandaar mijn vraag...

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bankstel XL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah, ik had 'm dus in de sarcasme-modus moeten lezen? :wink: Blijft lastige, platte communicatie :D

Gesloten