LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trendhopper kast zakt in elkaar

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
devre
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2004 15:32

trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door devre »

We hebben een kast gekocht bij de trendhopper voor ons zoontje. We hebben de kast liggend in elkaar gezet, zoals op de beschrijving stond. Toen we hem recht overeind zette stortte de kast in elkaar. We waren nog niet helemaal klaar met de kast in elkaar zetten, maar de laatste dingen wilden we doen toen hij stond. De kast is nu onbruikbaar geworden, verschillende bevestigingspunten zijn uitgescheurd. De monteur die langs kwam zei dat hij er ook niets meer aan kon doen. hij vertelde ons dat hij zo'n kast altijd staand inelkaar zet. Trendhopper wil nog kijken of ze nog delen van de kast hebben, die we overigens wel moeten betalen en anders moeten we nieuwe kast kopen. Ik vind dat nogal belachelijk om weer € 250 neer te leggen. Is het niet zo dat Trendhopper iets van garantie moet geven?

Gast

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door Gast »

Toen we hem recht overeind zette stortte de kast in elkaar. We waren nog niet helemaal klaar met de kast in elkaar zetten, maar de laatste dingen wilden we doen toen hij stond.
Wat stond er in de handleiding? Want hier ben je waarschijnlijk de fout in gegaan.

chantal

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door chantal »

Het is natuurlijk vervelend dat dit gebeurt is, maar je kan natuurlijk niet de winkel verantwoordelijk houden voor je eigen montage fouten.

PeterM

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door PeterM »

Natuurliik is dat een fout van Trendhopper, Ik heb daar ook een kast gekocht en die viel ook uit elkaar. Ik heb heel wat kasten in elkaar gezet in mijn leven, maar deze, was een verschrikking. Gelukkig hebben ze mijn geld terugggeven. en heb ik een kast bij de firma Klerkx gekocht. En geen probleem gehad. Ik zie vaak dat de mensen die reageren, geen revaring hebben met Trendhopper en het fijn vinden om mensen die het forum beginnen, de schuld in de schoenen te schuiven. Daar help je mensen niet mee. Er kunnen beter mensen reageren, die uit ervaring spreken.

Gast

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door Gast »

en het fijn vinden om mensen die het forum beginnen, de schuld in de schoenen te schuiven
Dat is flauw. De vraag blijft: waarom niet eerst de kast helemaal in orde gemaakt alvorens overeind te zetten.

d-c

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door d-c »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met een IKEA-kast. Alleen was dat onze eigen schuld omdat we niet goed de beschrijving hebben gelezen. We hebben contact met IKEA opgenomen en onze verbazing was groot: we mochten terugkomen met de kapotte kast en we kregen zonder morren een nieuwe!! Das' pas topservice. Kan Trendhopper nog wat van leren (en veel andere meubelzaken ook).

malleeppie

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door malleeppie »

Het komt gewoon weer op hetzelfde neer : RTFM

Gast

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door Gast »

Radio Teheran FM??? :D

malleeppie

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door malleeppie »

Mogelijk een nieuwe afkorting : Read the fu**ing manual. Als dit ook nog moet worden vertaald hoor ik dit graag. :lol:

MarcelK

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door MarcelK »

De beschrijving lees je toch pas als je niet meer verder komt?

Even logisch nadenken. waar krijgt een kast zijn stevigheid door...

Jawel, door de dunne hardboard plaat(jes) aan de achterkant.
Dus, als de bodem, de zijkanten, de bovenkant, en de ACHTERKANT gemonteerd zijn kan de kast pas overeind en kan je de deuren plaatsen.
Zonder achterkant "zwabbert" de kast en stort in elkaar wat weer tot gevolg heeft dat:
De kast is nu onbruikbaar geworden, verschillende bevestigingspunten zijn uitgescheurd.
Ik wil niet zeggen dat dit het geval is geweest, (het riekt er wel naar)maar laat het een tip zijn voor de niet zo ervaren klusser.

Gast

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, en hoe zit dan dat dan met een roomdevider? Die heeft geen achterwand :D

Gast

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door Gast »

Een roomdivider bestaat meestal uit zeer veel horizontaal- en verticaal geplaatste planken, zodat je allemaal vakken krijgt. Al die vakken worden aan elkaar geschroefd waardoor je bij elke hoek van 90 graden meerdere schroeven hebt. Hierdoor staat zo'n roomdivider 10x steviger dan een linnenkast. H.

Gast

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door Gast »

bij alle trenhopper kasten staat in de gebruiksaanwijzing dat je hem staand in elkaar moet zetten, dus waarom heb je die kast liggend in elkaar gezet?

janka
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2005 18:09

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door janka »

omdat dat blijkbaar op de beschrijving stond.

Mijn zus heeft laatst ook een trendhopper kast gekocht.
M'n vader heeft geholpen de overeind te zetten.
Hij is heel handig en bedreven hierin, maar dit was werkelijk een ramp. Nou is het railsysteem van de deuren inene kapot.
Mijn bank koop ik wel elders, waar dezelfde bank ook nog eens 160 euro goedkoper is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Is er geen systeembeheerder die dit soort onzin kan verwijderen ?

Die kast is al meer dan een jaar oud !

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door balk »

Is er geen systeembeheerder die dit soort onzin kan verwijderen ?

Die kast is al meer dan een jaar oud !
Lijkt mij een strak plan.
Maar toch nog een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Misschien ben ik simpel hoor maar wat is in godsnaam een roomdivider??????

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Een roomdivider is een boekenkast welke aan 2 kanten mooi is afgewerkt. Daarmee kun je een kamer opdelen. Vandaar het woord roomdivider...

Die systeembeheerder is vast in winterslaap...

balk
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:36

Re: trendhopper kast zakt in elkaar

Ongelezen bericht door balk »

Bedankt crazyme,
weer wat geleerd vandaag.

En nu maar weg met deze topic.

Gesloten